Valla süper bi ben çıkamadım araziye ya : )
Cross yapacak adam yok bizim arkadaşlarda hep ybr tarzı motorlar falan var .
Benim çevremdeki adamlarda dragstar, fazer, vstorm, racer200, cbf150 vb. vardı. Baktık bunlar motoru değiştirmeyecek. Bizde arkadaş çevremizi değiştirdik :queen:
Cross işi zevkli ama sert yerlere girince işin rengi değişiyor. Ne kadar sert olursa motorda o kadar çizikli oluyor. :P Normalde motoruna gözü gibi bakan biriyimdir.
Ancak Cross benim huyumu suyumu değiştirdi. Ya istiklal Ya ölüm diyorum :bounce:
kros işi tamam süper, kanımda da var aslında ama supermoto daha bi keyifli bence :) hem motorun kitapçığında da motoru supermoto olarak göstermişler :cherry: far da ondan yukarı bakıyo zaten :queen: şuna bi tane 17" jant bulaydık iyiydi :D
Emin misin supermoto olarak geçtiğine. Bence ne lastik ne jant ne benzin deposu nede sele olarak supermoto ile ilgisi yok. Hem Süpermotoların far'i 2. Kata mi vuruyor bunun gibi :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:25 ----------
Benim'de başta niyetim cross'dan sm'ye çevirmek idi ama bu kasa çok yakışıklı geldi şimdilik dokunmayacağım.birde maddi sıkıntı olunca hepten vazgeçtim. Cevirdin mi de bu adamlar gibi yapacaksın. Ömür billah daha dokunmayacaksın makine'ye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------
http://www.google.com/imgres?imgurl=...9QEwAA&start=1
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------
http://www.google.com/imgres?imgurl=...onda+supermoto
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:47 ----------
İlki kawasaki klx 450 diğeri honda crf 450
Bu motora teknik uygunluk onayı veren makine mühendisi Battal Koca bey'in Tüv'ün far ayarı standartlarından haberi varmıdır acaba ?
http://www.facebook.com/battal.koca.77
Kendisine burdan ulaşıp sorularınızı sorabilirsiniz :cherry:
Bizim köyde de iki üç tane cross motoru olan var ama araziye cıkan yok sayılır..
cross motorla başlamak çok iyi bi seçim oldu benim içinnn...
ben ona facebook dan söyleyeceğimi biliyorum. Mühendis olduğuna pişman edeyim adamı.
max de yorum yazıyorsun ama hemen faceden siliyorlar. Ne yapsın cevap veremeyip küçük düşünce tek çaresi msj silmek.
Bu motor orjinalinde SM değil. Uygun jant bulursak benzer. Motoru test ettim hakkını yememek lazım. her türlü gidiyor. Biraz daha tork olaydı iyiydi :mrgreen:
Arkadaşlar 350 km'de bakıma mi girilir. Adama akü bozuldu dedim. Getir hemde bakım yaparız dedi. Sadece yağ ücreti alacakmış 30 lira.
sizdede aynımı arkadaşlar kross yapıp yıkayıp yağlayınca boş vites müşürü kafayı yıyor...
350 km bakıma girilmez. İbn* aküyü değiştirsin. Ben 1.000 ve 3.500 km bakımlarına soktum. arada atlama yaptım. :P 6.000 bakımı var.
Sen biraz daha gazla, 1.000 km yap, adama götür, yağıda değiştirsin. Baştan aşağıya kontrolü yapsın. eline 30 TL ver motoru da al çık dükkandan :cat:
@tolga, Evet öyle yapacağım. Daha makine yerine oturmadı. Subap ayarı için bile çok erken daha. Şimdi'de subap ayarı yaparım ama motor rodaj'da. Yapsam bile gene ayar bozulacak kalıcı olmayacak. Bugün honda xr 600 ile 2 motor biraz gezdik. Benim 3. vites gittiğim yerde adam teker'de gidiyor. Resmen toprağı söküyor :) çok ısrar etti teker denemesi yap öğrenmeye çalış. Cross motor aldın artık atla zıpla felan. Ama daha yeni diye kıyamıyorum :(
Benim 4. ayım,
1. ay gözüm gibi baktım. 3 günde bir yıkadım.
2. ay aydan aya yıkamaya ve ufak tefek gir çıklara başladım
3. ay ormana tepelere girmeye başladım. hafif zorladım.
4. ay benle birlikte mezara mı götüreceğim dedim ve motorun en son sınırını denedim. 2 elcik koruma kırık. Bugün 2 parçasını yaptık. Kelepçeler kaldı. yakında yapar burdan yayınlarım.
Motocross bot bakan oldu mu hiç. en ucuz 250 TL ye bulabildim ama dandirik bi marka.
Gerçi internette fiyatlar 400 TL den aşağıya değil. Yabancı sitelerde 200 TL sıfır bot. Uzun sürmesi ve elimde patlama ihtimalinden dolayı biraz düşünme aşamasındayım
bulan varsa bilgisini alalım. bi zahmet
Ben gene'de 500 km olmadan teker meker yokuş denemeyeyim. Ne olur ne olmaz. Tamam belki parçası çok ucuz. Mondialyp.com'dan seç sipariş ver.. Ama stress'i ustalığı derken..gerçi kışta geldi. Rodaj'i bitirememekten korkuyorum :) günde ortalama 25-30 geziyorum. Yeterli değil hani. Ilk motorum olsa idi daha çok gezerdim. Yada motoru olan 2-3 kişi olsa belki günde 50 km yapılır. Ama tek başına sarmıyor ki..ben daha bir kez yıkadım. Sonra anladım ki aşırı çamur yoksa yıkamaya gerek yok. Hem zahmetli hemde gereksiz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------
@hamzaşimşek, benim motor'u daha bir kez yıkadım ve yağmur'da yemedi sayılır ama kuru iken bile bazen boşta gösteriyor ama debriyaj'i bırakınca stop ediyor. Boşta olmamasına rağmen ışık yanıyor. O yüzden ben debriyaj'i çok ağır ağır bırakarak tepkiyi ölçüyorum ve öyle iniyorum motordan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------
Motorunun kilometre'si ilerlemiş arkadaşlar'da da acaba yapıyor mu böyle.
Motor iyice kirlenmeden, toprak çamur pislik olmadan yıkama, N boş ışığının vites de iken yanmaması lazım. ışık bağlantısında bir sorun olabilir.
Yada motor N algılamıyor. Ona bi ayar çekmeleri lazım. GT250R vardı bende Debriyaj müşürü arızalı olduğundan boş lambası yanmıyordu. Boşta olsa bile motor çalışmıyordu. Dijitalin kötü yanı
Ama mondialde başka sebepten dolayı olabilir. Bu konuda hiç bir bilgim yok. Başıma da hiç gelmedi. 5.000 km belki 2 kez N boş lambası yanarken çalıştırmaya kalktım. Motor hafif fırlayıp stop etti. vites de kalmış. Onun haricinde daha hiç başıma gelmedi. Ben tek başıma her gün işe git gel 25 km yapıyorum. Haftasonları en düşük 100 km en yüksek 300 km de gezi yapıyoruz. :P
Motorum 200km oldu bugün. Bi yağına bakayım dedim, iyi ki de bakmışım. Resmen su çıktı içinden :sunny: ben de vitesler neden sert diyodum. Kaymak gibi oldu şimdi :cat: Önceki sayfada şimdi kim olduğunu anımsayamadığım bir abimiz supermoto jantlarından bahsetmişti. Onun son durumu ne oldu acaba? Mondialin kendi sitesinden de yedek parça fiyatı alamadım :( Üzücü oldu benim için
@drumstar nasıl su gibi oldu ya ? Hemde 200 km'de ? Benimki'de 350 km'de ve benimkinin'de vites geçişleri sert. Özellikle vites küçültürken sert. Hemde bayağı sert.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------
Belki abartı gelecek ama bazen parmak uçlarımla yaptığım normal hafif dokunuş yetmiyor. Bastırmak zorunda kalıyorum hafif'ten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------
Yedek parça listesini mondial.com.tr'den değil de mondialyp.com'dan bak. Ben extreme için oraya bakmıştım fiyatlar ne alem'de diye. Özellikle alt motor kısmının çoğu vardı fiyatıyla birlikte. Bazı parça'lar listede var ama fiyatı yazmıyor idi. Fiyatlar da bana gayet uygun gelmişti.
Motorun içinde gelen yağ dandik ötesi. Büyük ihtimal seninki de öyle olmuştur. Elin anahtar tutuyosa bunun için hiç servise gitme. Haberleri bile olmasın :D sonra mırın kırın yapıyolar garanti konusunda. 1 litre yağ alıp değiştirmek en garantisi. Evet yedek parçaları var ama bana ön jant lazım onlar yok :(
Benim akü bozuldu onu değişmeye gideyim hemen peşine degisecegim yağı. Şimdi degisirsem belki çakar dava'yi. Birde 1000 km'de giderim bakıma artık. Hangi marka yağ aldın? Birde ne kadar ücret verdin? Servis 30 tl alıyor ve hangi marka koyuyor bilmiyorum.
Kendi atölyemde değiştirdim yağı. castrol 20w40 olması lazım yağın. 30 tl aslında normal bir değer. Çünkü 1 litre yağ 22 23tl civarında. Yağı değiştirmeden öne söyleyin servise yağı kendim almak istiyorum diye. O size ne kadar almanız gerektiğini söyler. Markasını kendiniz seçersiniz. 5-10 tl de değiştirmesi için verirsiniz herkes mutlu olur :)