max 250 adınıda yazsana halil
İSTEK ONAYA ALINMIŞTIR :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:58 ----------
bu arada cem arkadaşımızı tebrik ediyorum mondial için bütün emeklerini ortaya koydugu için :)
arkadaslar almıs oldugum 200 lük krankın bilya rulmanları ve üstündeki dişli orjınale uymadıgı için projem pazartesine kaldı :(
pazartesi orjınallerle yenileri değiştirtip yola devam edecem
rulmanın dış çapı fazla geldi bizimkisi daha ince, umarım merkezleri aynıdır, cıkıs dişliside farklı, onada orjınal taktıracam
kalın saglıcakla
evet arkadaslar bieaz daha resim paylaşayım
aldıgım gri silindiri boyanken, ısıya dayanuklı yanmaz soba boyası ile:
http://imageshack.us/a/img593/386/dscf0541h.jpg
http://imageshack.us/a/img829/5845/dscf0540nc.jpg
http://imageshack.us/a/img18/4641/dscf0539a.jpg
http://imageshack.us/a/img5/1068/adsztf.jpg
http://imageshack.us/a/img13/6748/dscf0523j.jpg
http://imageshack.us/a/img204/6904/dscf0522t.jpg
http://imageshack.us/a/img189/5092/dscf0524vz.jpg
http://imageshack.us/a/img194/7706/dscf0525b.jpg
http://imageshack.us/a/img507/5633/dscf0526vs.jpg
http://imageshack.us/a/img546/8774/dscf0528w.jpg
http://imageshack.us/a/img23/3373/dscf0529n.jpg
http://imageshack.us/a/img5/1527/dscf0530.jpg
http://imageshack.us/a/img37/9884/dscf0531a.jpg
http://imageshack.us/a/img521/5008/dscf0532u.jpg
http://imageshack.us/a/img707/9652/dscf0533j.jpg
http://imageshack.us/a/img18/8333/dscf0534w.jpg
http://imageshack.us/a/img594/7066/dscf0535sk.jpg
http://imageshack.us/a/img705/6559/mmmmm4.jpg
---------- Post added at 12:23 ---------- Previous post was at 11:47 ----------
serdarom yağ penceren ne alemde. düzeldi mi?
@cem möhendis adam başka oluyor yavhttp://a.deviantart.net/avatars/h/e/head-bangplz.gif?1 , çok güzel çalışmalar yapıyorsun tebrikler
tesekkürler mehmet cok sagol, seninde karakalem calısmalarını gördüm bittim dogrusu
bende resim yapmak istedim ama yetenek olmayınca olmuyor iste, kağıt israfından öteye gecemedim :)
bu resimler hakan'ın makinada idi, onlarıda paylasayım
http://imageshack.us/a/img803/2907/78649962.jpg
http://imageshack.us/a/img443/1718/26797991.jpg
http://imageshack.us/a/img171/9890/80225690.jpg
http://imageshack.us/a/img145/2848/87791768.jpg
http://imageshack.us/a/img839/3661/82226430.jpg
http://imageshack.us/a/img831/2740/85881690.jpg
http://imageshack.us/a/img525/1073/85395250.jpg
vaay başlamışsın :D tam olarak kaçlık şimdi piston vs falan
tam olarak 200 lük krak ve 200 lük kranka uygun 65.5 mm silindir piston, resimlerinide eklemiştim zaten
bitince 210 cc olacak, kartelde müdahele, oynama yok. en sağlıklı uzun ömürlü şekilde yapıyorum yani.
zaten bizim kartelde daha fazlasını kaldırmaz küçük oldugu için
üst kapak ne olucak orjinalmi kalıyor yoksa oda 200 lükmü birde toplam maliyet ortamala kaça gelicek
maliyetleri yazmıstım, üst kapak orjınal kalacak şimdilik,125 TL civarında fiyatı var üst kapağın ama ben o paraya lokma takımı aldım ona para kalmadı:)
yaklasık bana maliyetiüst kapagıda sayarsan 350 TL civarına gelecek
senin motorun resimlerini atsana merak ettim komple ve motor olarak
@cenkito, motoru yan yatırdım mi yağ yerine geliyor ama yağ göstergesi olan cam hala daha buğu'lu çıkıyor. Ve motoru yan yatırdım mi sonra duzelttim mi yağ tekrar eski yerine gidiyor. Yani cam'in yarısına kadar gelmiyor yağ. Daha 20 gün önce değiştim yağı? Neden bu kadar eksitsin ki yağ?
motor çalıssın ısınsın. sonra kapat kontağı. 5 dk bekle motoru dik konuma getir ve cama öyle bak o zaman camın yarıya kadar göstermesi lazım
eger bunları yaptığın halde düzelme olmuyorsa camın plastiği bozulmus olabilir zararı yok ama sen sen ol cubuga göre değil cama göre yagı koy ben yağ cubugunu kestim orjınal cubuk bulursam sökük parcada takar ne demek istediğimi tam olarak gösteririm
Tamam cem. Ben kontağı kapatmadan baktım. Gece tekrar aynen dediklerini yapacağım. Bu arada bana sağ motor kapağı lazım arkadaşlar. Kazalı motor yada ne bileyim biryerlerden düşerse haber verin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------
Hani şu mondial yazan krank kapağı'ni diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------
http://b1301.hizliresim.com/15/6/hq92s.jpg
kontagı kapatıp 5-10 dk beklemezsen yağ pompası calıstığından ve fazla yağ geri kartele süzülmediğinden tam göstermeyebilir.
motorunu kuvetlendirenlere gelsin https://www.youtube.com/watch?v=wPYa8FYbNZA
um ( united motors ) colombia da 200 luk satiyorlar
video
buda sm guzel gorunuyor.
buda mondial sanirim , driftin Gymkhana yapiyor. :)
Çok güzel bişey ortaya çıkacak sanırım :mrgreen: Hayırlısıyla sonuçlarını da bekliyoruz :)
Sanırım supermoto işine girişicem ben de :) Ama bikaç sorum var, birincisi; arka janta 120 ya da 130 tabanlı lastik sığar mı? İkincisi; 3.00" genişliğindeki janta 100 tabanlı lastik takabilir miyiz? takabilirsek bikaç güne aşağıdaki jant çemberini sipariş vericem. cevaplarınızı bekliyorum, iyi akşamlar.
cant şeridin cok güzel olmuş orjinal şerit mi bu bant mı elektrik ?
drumstar,
fabrika sm teknik olculeri internetten bulmaya calisiyorum.
bir UM sm
teşekkür ederim, ben de bakınıyorum ama sadece lastik genişlikleri var. bizim arka lastiğin 4.60 olduğunu düşünürsek yeterli olacağını düşünüyorum.
evet evet :) parça kaybolmadıktan sonra toplamak da dağıtmak kadar kolay :mrgreen:
@Cem , dagittigina gore toparlarsin gibime geliyor, senin motor / makina bilgine sahip olmak isterdim dogrusu. bitince ortaya guzel bi sonuc cikacak bence
@drumstar , mondial tr sitesinde arka jantin 4.60-18 oldugu yaziyor, ve buda 120/90x18 lastige denk geliyor.
lastik olculeri
120 lik lastik kesin uyar. 130 u bilmiyorum.
ARKADAŞLAR SÜPERMOTORDAN ZİYEDE HERKESE CROSS TAVSİYE EDİYORUM AMA TAM EKİPMAN
cem hakaret etme benim motor 230 cc :)
arkadaslar bizim lastik ( 3,00-- 4,60 ) degerleri inç degeridir. 1inch = 2,54 cm dir yani bizim orjınal lastik =11,684 cm dir. en fazla 120 lik lastik ideal olur daha kalını sorun cıkartabilir, önceki sayfalarda tolga da öl.üsünü yanlıs hatırlamıyorsam 120 lik cross lastik takmıstı ve masaya anca sıgdı sayılır. daha kalını sorun olabilir
---------- Post added at 23:07 ---------- Previous post was at 23:04 ----------
200+ (plus) ayni 200 den büyük dedim kardes alınma hemen
burak kardes zaten bizim amortisörler yeterince sert yakından bakmanı öneririm. öyle KTM ler gibi önce yumusak sonra sert değil neyse o yani :cherry:
---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 23:07 ----------
hem bekle halil benim motorda birebir seninkiyle aynı olacak 65.5 mm uzun silindir 200 cc krank bitsinde kapışak senlen :pl: :pl:
tamam kontagına giriyorum :)
yok canım kardesim o kadar emegim var üstünde kötüde olsa benim o :joker: vazgecmem
yarısta yenmekte var yenilmekte
baska bişey söyle
çok yüksek motor iyi degil ama kontrolü zor ve hızlanınca rüzgardan yan yatarsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------
o zaman fıratta bir dönerine :)
canın sagolsun len sen döner dedinde ben ısmarlamam mı dedim ok.
okey gec gelirse iptal edelim :)
kardes bırak okeyi pokeri ben yatar gsrsrz iyi geceler max alemi :bestmt:
@MAX kardeş, elektrik bandı :) bir buçuk lira :) çok rahat takılıp sokuluyor.
@burak, sen hiç yakından max görmedin galiba. Benim boy 1.80 iki ayağımın ucu değiyor yere. Olduğum yerde bile devirdim motoru. Kaç kez kıl payı kurtardım. Belki 150'lik motor ama acemi biri çok zorlanır. Yüksek olduğu için alcaltan'lar bile var. Ben bile düşündüm sonra vazgeçtim. Benim'de hoşuma gidiyor yüksek olması. Trabzon yollarında şehir içinde giderken kaç kişi yanındakine " la habu ne yüksek motor" dediğini duydum. Daha'da yükseltmek isteyen adam kaşınıyor demektir :)
gormedim Serdarcim, yurtdisindayim(New Jersey,abd) burdaki motorcular genelde supersport aliyorlar, arasira manhattan da touring bmw yada uc tekerli aprilla, veya vespa goruyorum, o yuzden mondialin yeni modellerini bire bir gorme imkanim olmadi. Max 150 nin yuksek olmasi guzel, araba aynalarindan kolay siyrilir, benim sehir ici kullanim icin almak istiyorum, o yuzden sm donusum arastirmalari yapiyorum, henuz araziye cikmisligim yok hayatimda, ama alinca sm ye cevirmeden once bi kac kez cikarim, bakarsin sm olayini es gecip direk enduro olarak kullanirim, cunku Tolganin resimleri bana baya ic acici geliyor, enduro olayinida Tolga yuzunden dusunmedim degil yani.
evet ben sadece resimlerden baktigim icin tam olarak motorun boyutlarinin farkinda degilim, kasiniyorda olabilirim hehehe, bakalim 6 ay sonra tr ye donucem insh. o zaman meshur mondial max ile tanisicam.
@ " la habu ne yüksek motor" hehehe, cok iyi ya