takabilirsin. Orjinal lastikler 110 sen en fazla 130, 140 da sığar ama boşluk kalmaz gibime geliyor :P
Special Cross motorların trafiğe çıkışı yok. Special cross dan kastın bütçen ne kadar ?
Apache xz250r 17 hp olanını düşünüyorum videolarını felan izledim hoşuma gitti fiyatı 6000 çoğunlukla arazide kullanacağım ama bakımlara veya başka yerlere araç ile götürme imkanım yok. Motorda elektirik marş-akü var far sinyal v.b şeyleri taktıp ruhsaf pilaka çıkarttırmak istiyorum ama olur mu bilmiyorum
Özel toplama motor kardeşim, her tarafına lamba takıp ışıl ışıl yapsanda trafikten men motor. Plaka vermiyorlar. Arazi motoru :cat:
Motoru yakından gördüm. Çok hoşuma gitmişti. Yüksek motor. gövdesindeki kurukafalarla tam benlikti ama şehirde kullanamadıktan sonra ne yapacaksın.
Başka motorları yokla sen
Fotoğraflar için teşekkür ederim :) Haftasonu biraz ar-ge çalışması yapıcaz abimle.
21" yol lastiği bulabilir miyiz acaba?
Bizde 1.70 boy var. ne olacak. Asfaltta ayağımın bir ucu yere değiyor. Birde arazide düşün. :silent: wr125 güzel motor denedim. Arkadaşımızda var.
Sendeki limit belli. 2 . el Mondial'den : X-Treme Enduro baktın mı ? Torkuda iyi, Birde 250 cc mondialci abilere sor. Onlar anlatsın :wiinkk:
Cem arkadaşımızdan da örnek alabilirsin. Paylaşır mı bilmem ama yine de sor bakalım. Onun proje daha farklı :wiinkk:
Bulunur herhalde, şöle göz atmak isterdim senin için ama mesaim bitti. Abbas yolcu. Herkes Allah'a emanet olsun.
yarın sabahtan forumun kepenklerini açarım.
http://img607.imageshack.us/img607/5...115wa0001q.jpg
Bugün ilkkez motorla giderken ellerimi bıraktım. Oda yetmedi ayağa kalktım ortaya böyle bir görüntü çıktı. :) ve oda yetmedi sınırları zorlayım dedım. 60- 70 le gidiyordum.(gazı bırakınca hız bı anda düştüğünden) ayaklarımı seleye koyup ayağa kalktım ellerimi yaklasık 3-4 saniye bıraktım ve tamamiyle motorun selesinin üzerinde dik bir şekilde kollarım yana açık ayaktaydım. Muhteşem bir duyguydu. Ön kaldırmayı da denedim. Çok yavaş giderken 1. viteste gazı neredeyse sonunka kadar açtım debriyajı bı anda bıraktım. max. 3 saniye gidebildim. Nerde hata yaptığımı anlamadım. yaklaşık böyle 4-5 dakika denedim ve motor bayaa zorlanmış olcakki ısısını hissettirip ufaktanda bir koku yaptı. :)
İlk Resmim Kazasız Günler :)
hll Allah kaza bela vermesin jokercan.. arkadaslar birsey soracam ya ben daha alamadım motorumu ama genel olarakta cok kullanıcı olan burasını biliyorum crossla ilgili birseyler soracagımda.. birincisi ben üniversiteye gidis gelis icin alacagım asfalt yol yani fakat sey aklıma takıldı benim üstüme alacagım aparatlar yani mont bot özellikle KASKI cross tarzı alacagım düz yolda çok abes kacarmı cross kask biraz daha gösterişli tabi bildiginiz gibi benimde cok hosuma gidio ön agız kısmı felan üçgen tarzı birde yani etiket olmuyum diyorum elaleme :D bu cahili biraz bilgilendirirseniz sevinirim :D
KESİNLİKLE CROSS KASK. Hic almadım bilmiyorum. Bende senin gibi sadece okuldan eve kullanıyorum. rahatlığı vs nasıldır bılmem ama cok ayrı bı havası var. Ben önde camı yok diye almamıştım ama çok pişmanım. Tavsiyem kesinlikle camı olsun, extra takılan gözlüklerden alma uğraştırır. Cam icin fazladan 70-80 tl istemişlerdi LS2 kask için.
Hard araziye girmeyeceksen şu ls2nin camlı kros kaskları var. Onlardan almanı öneririm. Bende airoh dome kask var, hergün okula gidip gelirken kullanıyorum. Hava soğuk olduğunda mutlaka buff ya da balaklava kullanman gerekiyo. Yoksa ağzın burnun soğuktan felç olur o derece :mrgreen: Bi de gözlüğü tak çıkar ayrı dert, giderken çekeleye çekeleye çıkarıyosun tamam ama gözlüğü takman için mutlaka durman gerek. Yine de seçim senin, bütçene uygun bişey bulursun :)
@jokercan, dostum o bahsettiğin gibi gazi tamamen açıp debriyaj'i bırakma işi çok ama çok sakat. Evet, belki çok diklenir senin'de hoşuna gider. Benimde gitmişti. Ama bana teker'i öğreten motor tamircisi arkadaşım yarım debriyaj ile yapmayı öğretiyordu. Sonra bende senin gibi keşfettim ve daha çok kalktığını farkettim ve arkadaşıma bundan bahsettim. Bana " bir bildiğim var ki sana öyle yapmayı hiç söylemedim, tersine dönersin hiçte anlamazsın" dedi. Harbi'den öyle oluyor. Çok dengesiz oluyor . Motor kendi kafasına göre bir kerede dikleniyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:54 ----------
Hem o şekilde kısa gidersin ama yarım debriyaj'da daha kontrollü ve daha uzun gidersin demişti. Gerçi bu max'ta 1.vites aralığı çok kısa. Hava'da çok kalamazsın zaten.ama dediğim gibi sen kendini o şekil'de geliştirme. Sonra alışkanlık oluyor daha'da değiştiremiyorsun motor sürüş tarz ve tekniğini. Ben mesela bıraktım o şekil'de teker denemeyi. Bende ara ara çalışıyorum. Yarım debriyaj'i becermiş değilim tam ama çözeceğim. Tam gazi açıp bırakıp teker yapmamak için kendimi zorlayacagim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:57 ----------
Birde motor daha açılmamış. O yüzden böyle şeylerden şimdilik kaçıyorum. Ne olur ne olmaz. Kırmayalım motoru. Ama motorum sanki kendini topluyor. Vites geçişleri debriyaj hassaslıgı sesi soluğu sanki yerine geliyor. Şu an 800 km'de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------
Bu arada lafı geçmişken cross sürüyorsan cross kask takacaksın. Bende de Venom var ama modeli nedir ne değildir bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:11 ----------
http://a1211.hizliresim.com/13/j/fyvjl.jpg
Arkadaşlar hayırlı Cumalar ola
dün gece ön dişliyi 18 yaptım biraz uğraştırdı ama olsun iş bittikten sonraki keyfime diyecek yok tabi saat 21:00 de başladım 23:00 gibi bitirdim işimi haa 2 saattemi yaptın diyenler olacak aranızda.
zincir kısa geliyordu zaten arka teker ön mafsala değmesine 1 parmak vardı bende hem zinciri uzattım 3 bakla kadar hemde dişli montajını yaptım tabi dişli büyük olunca dişli tasına değiyor zincir bende spiralle zincirin değdiği yeri kestim ve montajı bitirdim.
sonuç: çekişte en ufak bir değişiklik olmadı desem yeridir ama hızına etkisi büyük tabi çok yüklenemiyorum motora silindir yeni ve60-70 km civarında daha 200 km yi devirdikten sonra basmaya başlayacam
Arkadaşlar krank değişiminin bu kadar güç katacağını bilseydim motorumu alır almaz yaptırırdım (:
darısı geride kalanlara yani en yakınında olan bana, parayı denklestirsem bende hemen karteli sökecem hakan , kıskandım valla senin motoru, allah kaza bela vermesin
maşallah :cat:
Öncelikle çok duygulandığımı açıklamak isterim. Bir anda bütün kullanıcılar foruma dönmüş. Bu mesaj yoğunluğu da nedir böyle, devam devam :thumleft:
Jokercan@ Ali kardeşim show yapayım derken kendini sakatlama :P Yarım debriyaj ile dene mahalle turu atarsın. Gerçi ben hiç denemedim çokta fazla meraklısı değilim :bounce:
Bizim adamımız Fatih Ayaz Teker teker alıp başını gidiyor. Dengeyi kurduktan sonra 10 mt de gidersin 100 mt de sana kalmış.
Acımasız@ Cross motorda cross kaskı daha güzel oluyor. Şehirlerarası kullanmak için uygun kask değil. Aşırı rüzgardan dolayı kafanı sağa sola yatırır.
Ancak şehiriçinde okuldan eve giderim dersen cross kask al. Hem havalı, hem motora yakışıyor. hemde arazide çok iş görür.
ocalh@ hakan ellerine sağlık. inanıyorum ki çok güzel olmuştur. darısı bizim başımıza :P
Ben LS2 kask kullanıyorum. Çok memnunum. tavsiye ederim.
Birazda kızılderili işine çevirdim. Her yerine renkli rekleftör yapıştırdım. Akşamları ışık vurunca kendini belli ediyor.
http://f1211.hizliresim.com/13/j/fyxsk.jpg
Bende 3 adet kask var.
1. cross kaskı : iş-ev-çarşı-arazide kullanıyorum.
2. racing kaskı : şehirlerarası uzun yolculuklarda kullanıyorum.
3. açık kaskı ise konu komşuya aşırı yakın yerlerde kullanıyorum.
http://f1211.hizliresim.com/13/j/fyxt1.jpg
ls2 aradığını mx kasklarda ufak oynama yapa bilirim irtibata geçin isterseniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------
bu arada wr 125 i bende ilk başlarda düşünmüştüm enjeksiyon ve hp olarak güzel gözüküyordu lakin burdaki cross ortamındaki adamlar iyi ki almamışsın dediler mondiyi görünce arzi için fazla cılız kalıyor orjinal parça pahalı yanlız mondinin xtreme 250 lileride şöyle problem var mondide yaedek parça yok yurt dışından getirtiyor çünki kendi yaptırdıkları bir motor değil ithal ediyorlar
http://www.youtube.com/watch?v=FfejaAKoeq0
http://www.youtube.com/watch?v=KF_Hql1mbPA
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=tthsk...eature=related
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:49 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=rsYTR...eature=related
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=0cOQb...feature=relmfu
Kasklarda ufak oynama derken neyi kastediyorsun ?
SM çevrilmiş halini kenan sofuoğlunun pistinde görmüştüm hoşuma gitmişti.
Arazide ne olur bilemem. bizim arkadaşa aldığımız daha rödaj bitirmeyi bekliyor. Yakın zamanda video ve fotosunu eklerim.
yedek parçacıda çalışıyorum ls2 kasklarda fiyat alabilirsiniz benden
http://milenyummotor.sahibinden.com/
bu linktede cross kasklar var mağzada göremediğiniz ürünler ve parçalar içinde bilgi alabilirsiniz benden
http://milenyummotor.sahibinden.com/...?aff=2155666&b[store_id]=127794&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&c2=24364&c=24364&sGaleri=1&b[page]=2
Hımm. Anladım. Eyvallah teşekkürler.
Facede Shineray yazısını görünce kız kullanıyor sandım. Aga Allah tan bizim ülkeye bu isimle girmedi. Örnek bizimki max yerine Shineray olsa almazdım. :P
Amcamlar zıplayarak iyi yanlıyor. Sizden de böyle performans bekliyoruz.
valla yalıçifletteki parkurda hafiften 1 2 metre havaya uçtum tırmanışta pisti bilmedğim için gaza okadar yüklenemiyorum bide düşersem diğer motorlar gibi düşmem hacı arada 10 20 kg far ediyor bide sinyaller plakalık filantakılı idi 3 kuruşluk zevk için 10 kuruşluk patlayasım yok :) ekipman oalrak motor montu kask dizlik vardı :) zaten herifler dağda ağzıma sıçtı indikleri yerler beni aşıyor du şuan için
Aynen, motorda hafiflik çok önemli, bizim arkadaşlar motordan ne söksek diye düşünüyorlar. Bende ne taksam diye düşünüyorum. :queen:
valla ben takıcaklarımı taktım araziye çıkarken arka kuyruk taki plakalığı sinyalleri taşıma demirini sökücem zaten seksi iyice seksi yapıcam dekolte yapıcam
öncelikle merhaba herkese iyi forumlar bu motordan alıp bnd artık cross alemine girmek istiyorum 8 senedir motor kullanıyorum önceden honda beat yamaha ybr son 2 aydırda mondial uag kullanıyorum uagyi satıp bu motordan almaya nietlendim hem arazi fln yaparım diyom hemde şehir içinde binek olarak kullanırım diyom motor nasıl önce onu sorayım çünki şehir içinde kimde motoru görüpte durdurup sorduysam motoru satıyım sna fln demeye başladılar bnd şüpelendim bu yüzden zaten alırsam 0 almıyı düşünüyorum 2.el kesinlek düşünmüyorum bu yüzden sizdencaz yardım bekliyorum motorun herhangibi sıkıntısı varmıda millet böyle hemen satmaya çalışıyo
formun başlarını okursan netip sıkıntıları olduğu yazıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------
benim hatırladım sıkıntılar farın ayarı amartisörlerin renginin değişmesi dökülen bazı civatalar bir ara benimde gözüm kesmişti motoru ama x treme enduro 250 lik aldım
enduro biraz tuzlu geliyo işte
2 side enduro biri ithal biri mondial :)
x treme enduro 250 likler tuzlu geliyo işte bna sonuç biri 8 milyar sıfırı biri 3 buçuk milyar
valla bende çok çok düşündüm hatta kle 500 alıcaktım 2.el xtreme 410 km 6000 ne filan aldım 1 kere problem yarattı dahada ondan sonra birşey yaratmadı max kulanıcıları ile iyi bir alış veriş yapki motorun ne gibi kronikleri var öğren mesela bundan önceki motorum ut 150 idi mondialin yine enduro modeli bundan daha güçlü idi hala gidiyor kendileri
Kronik problem olarak sayılabilecek bişey görmedim ben daha. Sürüş karakteristikleri biraz değişik sadece. Traktör gibi motosiklet denebilir. Yağını suyunu eksik etmediğiniz sürece bir problem yaratmaz. Fiyatına göre gayet iyi diyebiliriz motor için. Ben almanızı öneririm. :mrgreen: Merak ettiğiniz kısımları cevaplarız isterseniz.
Mondial de Amasitör boyası iyi değil. Rengi soluyor. Far yukarı bakıyor. bunlarda yapılmayacak şeyler değil. Amasitörleri sağlam boyayabilirsin. Far'a da 2 civata atarsın olur biter.
Egzoz koruma vidası küçük ve saç vida, onların yerine de metrik 2 adet vida taktın mı iş bitti. Öyle abartılacak bir masraf veya sana zorluk çıkaracak bir durum yok.
Satanların çoğu tarz değişikliği yada 250 cc almak için satıyordur. Tadını alan daha fazla tork ve güç istiyor. Şahsen üstüne koyacak param olsa bende yükseltirim.
Ama şimdilik her işimi görüyor. işten eve, evden işe gidiyorum. haftasonlarıda dağ tepe geziyorum. km de 16 krş yakıyor. 50 TL = 300 km daha ne olsun.
Hangi motoru alırsan al ufak tefek bakıp gerektiriyor. 2.el alırsan ucuza almış olursun. Birde acımadan binersin daha çok zevk alırsın. satarken zarar etmezsin.
boyu fln biraz yüksel bi o kafamı kurcalıyo işte sonuçta yaptığı yolun çoğunu dağda değil yolda yapcak bide bn motorun dış görünüşünden çok yaptığı işleve bnim işime ne kdar yarıyacağına bna verdiği zevke bakıyom yani boyası çıkmış fln pek önemsemiyom bn ısınma sorunu fln varmı yani dağa çıksam 3-4 saat kapamadan dolaşma imkanım fln varmı
Biraz yüksek. Ancak alıştıktan sonra çok zevkli gelmeye başlıyor. Hiçbir sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum çünkü TolgaCan abimi motorun canını çıkarana kadar denedi arazide, bir sorun olsa yazardı heralde :)
ha bide granajı tazikli suyla yıkamıyacaksın :)
yola fln gitsem mesela yolda sorun çıkartırmı sizce yol dediğim karabükteyim bn ankaraya fln gitsem 300 km yol gitgel 600 fln bi sorun çıkartırmı öyle yolda? yani bn honda beatla günde 500 km yol yapıyodum banamısın demiyodu scooter bile
Yok bi sorun çıkarmaz ama 90-100 gitmez bence. Çok yüksek devir çeviriyo orjinal dişlilerle. Ortalama 80km/h hızla isteğini heryere gidersin bence :)
tmm o zaman bide karabükte bu forumda takılan x-treme max kullanıcısı varsa motorunu inceleme fln izin vercek biri varsa bna ulaşsın lütfen tam bi fikrim olsun almadan önce
Ön çamurluk altında bazı boyalar dökülüyor. Oda hiç sorun değil. Zaten paso toprak çamur doluyor. Kafa arkasında boya atması var. Sprey boyayı vur geç.
grenajda bir sorun yok. istersen saatlerce tanzikli su ile yıka, boya atan başka hiç bir yeri yok.
Uzun yol olarak eskişehire gittim. 200 km. 100 km de durduk. Bazı arkadaşlar benzin aldı. 15 dk içinde tekrar yola çıktık.
Hızım genel olarak 100 km idi. Işıklarda durmalar kalkmalar oldu. Bu motor hava soğutmalı, 300 km yol yapacaksan, ister 100 km de bir ister 150 km de bir mola verirsin. 15-30 dk vücudu dinlendirirsin.
Öğlen 12:00 dan Akşam 20:00 kadar arazide gezmedik yer bırakmadım. Toplamda 15 dk dan 4 mola verdik. Motoru 1.2. viteslerde bağırta bağırta, tabire caizse anasını belledim.
Benden başka burda kullanıcı olarak 20 krş yaktıran çıkmamıştır. Ne motor şişti, Ne arıza verdi. Her motor gibi yolculuk öncesi kontrollerini yapacaksın. yoldan geldikten sonra da ertesi gün yine bi kontrol yapacaksın. Bu her motora mahsus bir durumdur. Motora bakarsan o da seni istediğin yere götürür. :cat:
ii o zaman ya iice niyetlendim bu motora ya bakalim
tolga can evde senin adın polyanamı şimdi tekrardan okudumda her dedğime bir vida at boya geç toprakla kapa filan :) oldu olucak gitmiyorsa ittir filan diyeceksin :D ondan korkuyorum
mondial max hertürlü alinir ali, niyetlediysen gözünü kirpmadan al derim!
dikkat edecegin seyleri arkadaslar paylasti zaten, son kurusuna kadar 3500 lirayi hak eden bir alet..