Motor ahalisi öncelikle Selam ederim.. Motor bilgim sıfır.. hepinizin yaptığı mantıklı görüş benim için nasihat mahiyetinde şimdiden teşekkür ederim..
aslında 2500 TL fiyat banada uygun geldi O sebep ile Motorun nerede olduğunu yazmadım yarın inşallah netleşecek hatta laf aramızda sahibi olan abimiz '' 2500 e verecegim '' demiş.. hatta arkadaşıma '' bir şeyler yaparım belki '' bile demiş.. Motor bana uzak olduğu için gidip bakamadım sagolsun bir arkadaş resimlerini gönderdi.. Motor mondial ın sitesindeki motorun aynısı
http://www.mondialmotor.com.tr/model/cross/x-treme-max-535
bana göre motorunda ve aktarma organlarında bir sıkıntı olmasın almayı düşünüyorum.. bazı plastik parçaları çatlamış diye söylediler.. arkasında Çantası bile var
ben Motorcu değilim.. Hayatımda bisiklet harici bir şey kullanmadım.. haa Motor ehliyetim var oda kıytırık bir scuter ile almıştım.. vitesli otor hiç bilmem..
ben 2500 u gözden çıkardım zaten.. ama 70 km kadar yol var.. sanırım bir nakliyet şirketine Kamyon gibi bir şeyle getirteceğim.. Motorun nerede olduğunu yazmıyorum.. abimiz bir yere ilan vs de vermemiş zaten.. bakalım...kısmet.. ama ben Mondial xtreme leri beğeniyorum.. Cross motorda titreşim oluyormuş..olacak kardeşim.. en kötü vitesi 1 de.. yavaş yavaş getirebilirim belki.. yada hiç riske atmam dediğim gibi bir nakliyat ambarı ile veririm 50-100 neyse.. getirtirim..
nasılsa düşe kalka öğrenirim.. Allah Büyük..
17 cok rahat sigar
18 on disli kapagina az surrter ama oda sigar
kapagin icini spralle inceltirsen yada takmazsan 18 de kullanirsin
ben sürekli 17 takarım, 18 de denedim ama cem in dediği gibi kapayı kestim öyle taktım, iç ön tarafında zencire yakın hilal şeklinde bir parça var onu 4 cm kesersen yeter
18 de 1 vitesle kalkarken titreme yapıyor, biraz gaz vermek gerekiyor
Hep içimde uktedir bi X-Treme Max alıp SM yapıp binmek
Lakin bundan sonra bir sm'ye binersem bu ya 250 CC 2 zamanlı bir motor yada 400 - 500 cc 4 zamanlı bir motor olacaktır
Elimde 56 arka dişli var onu değerlendirmek için 18 ön taksam ancak oranı tuttururum diye düşündüm tşkler 18 takıp kapağı takmasamda olur
arkadaşlar merhaba ben fikir danışmak istiyorumda motoruma yan çanta ve arkada çanta takmak istiyorum sizin düşünceleriniz nedir
Orjinal orandan fazla uzaklasmadan
eldeki 56 disliyi degerlerdirmek kullanabilmek
Orjinal
on 16 arka 50
Yapilacak son durum
On 18 arka 56
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------
Daha once yapanlar oldu
yapilabilir
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Oran konusunda yabancı kaynaklarda göz gezdirmiştim geçen sene, bir yerde ayrıntılı şekilde her vitesin oraan değeri le, "en optimal" Ön/Arka dişli sayıları veriliyordu.
Buna göre ""işkembe-i kübra'dan atıyorum"", a motorun oranları doğrultusunda = 15 ön diş max , 48 arka diş en ideal oran, aksi halde daha değişik kombinasyon yapmak mümkün ancak, optimum performans beklenemez, tork ve hp değerlere etken olduğu gibi şanzıman ve aktarma organları arasında uyumsuz çalışmaya yol açar, gibi ifadeler iyi hatırlıyorum, ancak kaynakça beynim sulandığı için gösteremiyorum, sanırım durum kinetik/enerjinin aktarma organlarıda zincir gergi uzunluğu vsvsvs gibi doğrudan etken ilişkilerine yönelik bir yazı/makale idi.
Yukarıda verilen max örnekteki gibi hanzo için manuelde, cross 13-51 , sm 13-39 , verilmiş , mevcut durumda kullandığım sabit 13 diş oynanmıyor malum, arka ise crf çıkması 40 diş , tabii 39 arka bulamadığım için değerlendirme yapamıyorum ancak mutlaka etkendir.
Son olarak 39-51 aralığında sanırım arka ölçek son rakamları hep tek sayı olmalı gibi bir düşüncedeyim??
dişli oranlarında arka öne bölünür sayı büyüdükçe hız düşer tork artar.ayrıca dişllerin ağırlıkları,zincirin gerginliği ,zincir ağırlığı,zincirin uzunluğu yani ön dişli ile arka dişli arasındaki mesafe gibi etkenler var zincir kısa ve biraz gergin olursa motosikletin tepkisi artıyor.
Arkadaşlar selamlar yaklaşık 15 gün öncesinde bende İzmir bornovadan aranıza katılmış bulunmaktayım. Xtreme max superboydan sonra ikinci motorum oldu. trafiğe yukardan bakmak çok keyifliymiş. yaklaşık 300 km deyim nazar değmesin hiçbir sıkıntı yaşamadım. Zaten rodajdan dolayı çok zorlamıyorum. Umarım beraberliğimizin sonuna kadar böyle devam ederiz. Tüm arkadaşlara sorunsuz keyifli sürüşler dilerim.
May the force be with you!
Hayırlı olsun güle güle kullan ilk etapta civataları elden geçir ya da sıktır birine, civataların altına yaylı rondela denen zımbırtıyı takarsan bi daha gevşemez, fren merkezlerinin civata veya somunları çabuk gevşiyor, komple yaylı rondela atıyorum benim motordaki civatalara, artık şey yapsan gevşemez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:34 ----------
Amortisörlere körük takmak istiyorum, plastik olandan bizim motorlara uyacak çapta olan hangi motorun ki var acaba mz lerinki uyar mı
Arkadaslar mevcut motorun yerine 250 cc lik guclu bir motor takmak istiyorum. bunu daha once yapan varmi. ugrasmaya degermi performansi nasil olur Elektrik aksami ve aktaricilar aynen mi kalir degistirmek mi gerekir. Kisacasi ugrasmaya masrafa deger mi. Ne kdr güç artar
herkese merhaba,
beğenerek aldığım motorumu satıyorum,
mondial extreme max 150 2015 model plaka ve ruhsat mevcutturç
KAZASIZ YAN YATMASI ÇAMURA BATMASI VS.KESİNLİKLE YOK.
ŞU AN 270 KM.DE
HERHANGİ BİR MODİFİYE YOKTUR.
MOTOR FAZLALIĞINDAN DOLAYI SATILIKTIR.
0507 174 74 30
ANTALYA
yukarıdaki numaradan irtibata geçebilirsiniz.İyi forumlar
carbon dişli oran hesabında cok sayıda etken var
baslıcası motor torku ve cekişi,
arka tekerlek cevresi ki krankın belli turu için aracın kat etmesi gereken mesafe,
SM versiyonda ortalama sehir içi rampa acıları,
ortalama sürücü agırlıgı,
arac agırlıgı,
vs vs
daha sonralarıda
motorun maxımum cevirebildiği devir
arka mafsalın kalınlıgı ki buda zincirin masaya sürtmesi ile ilgili
tabi deviyaj tas oranıyla buda değiştirilebilir
ancak genelleme olarak ortaya karısık birseyler yapıyorlar.
SM ile cros arka lastik yuvarlanma cevre ölçülerindeki fark ve
kullanılacak yerde (arazi yokus, düz yol cadde vs vs) en önemli etkenler içinde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------
daha önce sordun bende cevapladım
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Sagol cenkito. Boyle birsey yapan biri varmi acaba biliyon mu. Ben max in diger kisimlarindan memnunum yalniz motor gucu daha yuksek olsa uzun zmn daha degistirmem motoru. O yuzden boyle bir arayisa girDim.
Modifiye edenlerde cok oldu
(Baslica ben)
blok degisende oldu
Mondial mcx blogu takanda oldu
balansorsuz zonghsen 200 cc takalarda
Bişiler yazın resim atın halay çekin looow
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)