Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6341
    ozgranl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Wolf SB250
    Alıntı Masetro35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    naçizane bir sorum olacak..

    2500 TL ye Mondial Xtreme buldum.. daha 10 kilometrede ( evet on kilometre ) sahibi 60 yaşlarında bir abimiz heves etmiş almış ama ehliyet alamadığı için satmaya karar vermiş.. üzerinde 1 sene branda ile beklemiş motor.. arada motorunu çalıştırıp zincirleri vs yağlamış.. sıfırı en düşük Aydın da bir bayi 3960 TL ye kadar veriyor.. bu motora 2500 TL fiyat nasıl ?
    2500 TL ise bende alırım, hafta sonları arazi yapar asfalta CBF ile çıkarım
    AttilaXtreme ve Masetro35 bunu beğendiler.
    XV


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6342

    Üyelik
    04 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motor ahalisi öncelikle Selam ederim.. Motor bilgim sıfır.. hepinizin yaptığı mantıklı görüş benim için nasihat mahiyetinde şimdiden teşekkür ederim..

    aslında 2500 TL fiyat banada uygun geldi O sebep ile Motorun nerede olduğunu yazmadım yarın inşallah netleşecek hatta laf aramızda sahibi olan abimiz '' 2500 e verecegim '' demiş.. hatta arkadaşıma '' bir şeyler yaparım belki '' bile demiş.. Motor bana uzak olduğu için gidip bakamadım sagolsun bir arkadaş resimlerini gönderdi.. Motor mondial ın sitesindeki motorun aynısı

    http://www.mondialmotor.com.tr/model/cross/x-treme-max-535

    bana göre motorunda ve aktarma organlarında bir sıkıntı olmasın almayı düşünüyorum.. bazı plastik parçaları çatlamış diye söylediler.. arkasında Çantası bile var

    ben Motorcu değilim.. Hayatımda bisiklet harici bir şey kullanmadım.. haa Motor ehliyetim var oda kıytırık bir scuter ile almıştım.. vitesli otor hiç bilmem..

    ben 2500 u gözden çıkardım zaten.. ama 70 km kadar yol var.. sanırım bir nakliyet şirketine Kamyon gibi bir şeyle getirteceğim.. Motorun nerede olduğunu yazmıyorum.. abimiz bir yere ilan vs de vermemiş zaten.. bakalım...kısmet.. ama ben Mondial xtreme leri beğeniyorum.. Cross motorda titreşim oluyormuş..olacak kardeşim.. en kötü vitesi 1 de.. yavaş yavaş getirebilirim belki.. yada hiç riske atmam dediğim gibi bir nakliyat ambarı ile veririm 50-100 neyse.. getirtirim..

    nasılsa düşe kalka öğrenirim.. Allah Büyük..

  3. #6343
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Yaptığım stand her işe yarar.
    [IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------

    Ön dişliyi 17 yada 18 takan oldumu sığıyor mu
    cenkito ve serdar8787 bunu beğendiler.

  4. #6344
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    17 cok rahat sigar
    18 on disli kapagina az surrter ama oda sigar
    kapagin icini spralle inceltirsen yada takmazsan 18 de kullanirsin
    porsche911tt bunu beğendi.

  5. #6345
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    ben sürekli 17 takarım, 18 de denedim ama cem in dediği gibi kapayı kestim öyle taktım, iç ön tarafında zencire yakın hilal şeklinde bir parça var onu 4 cm kesersen yeter

    18 de 1 vitesle kalkarken titreme yapıyor, biraz gaz vermek gerekiyor

  6. #6346
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Hep içimde uktedir bi X-Treme Max alıp SM yapıp binmek
    Lakin bundan sonra bir sm'ye binersem bu ya 250 CC 2 zamanlı bir motor yada 400 - 500 cc 4 zamanlı bir motor olacaktır

  7. #6347
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Elimde 56 arka dişli var onu değerlendirmek için 18 ön taksam ancak oranı tuttururum diye düşündüm tşkler 18 takıp kapağı takmasamda olur

  8. #6348

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    mondial xtreme max 150 cc
    arkadaşlar merhaba ben fikir danışmak istiyorumda motoruma yan çanta ve arkada çanta takmak istiyorum sizin düşünceleriniz nedir

  9. #6349

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı porsche911tt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elimde 56 arka dişli var onu değerlendirmek için 18 ön taksam ancak oranı tuttururum diye düşündüm tşkler 18 takıp kapağı takmasamda olur
    Oran'lar konusunda bilgi sahibi gibi gördüm sizi , mümkünse konuyu açarmısınız?
    cenkito bunu beğendi.

  10. #6350
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oran'lar konusunda bilgi sahibi gibi gördüm sizi , mümkünse konuyu açarmýsýnýz?
    Orjinal orandan fazla uzaklasmadan
    eldeki 56 disliyi degerlerdirmek kullanabilmek
    Orjinal
    on 16 arka 50
    Yapilacak son durum
    On 18 arka 56


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------

    Alıntı mrrgn26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaþlar merhaba ben fikir danýþmak istiyorumda motoruma yan çanta ve arkada çanta takmak istiyorum sizin düþünceleriniz nedir
    Daha once yapanlar oldu
    yapilabilir
    Carbondioxid ve porsche911tt bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  11. #6351

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinal orandan fazla uzaklasmadan
    eldeki 56 disliyi degerlerdirmek kullanabilmek
    Orjinal
    on 16 arka 50
    Yapilacak son durum
    On 18 arka 56
    [COLOR="Silver"]

    Oran konusunda yabancı kaynaklarda göz gezdirmiştim geçen sene, bir yerde ayrıntılı şekilde her vitesin oraan değeri le, "en optimal" Ön/Arka dişli sayıları veriliyordu.

    Buna göre ""işkembe-i kübra'dan atıyorum"", a motorun oranları doğrultusunda = 15 ön diş max , 48 arka diş en ideal oran, aksi halde daha değişik kombinasyon yapmak mümkün ancak, optimum performans beklenemez, tork ve hp değerlere etken olduğu gibi şanzıman ve aktarma organları arasında uyumsuz çalışmaya yol açar, gibi ifadeler iyi hatırlıyorum, ancak kaynakça beynim sulandığı için gösteremiyorum, sanırım durum kinetik/enerjinin aktarma organlarıda zincir gergi uzunluğu vsvsvs gibi doğrudan etken ilişkilerine yönelik bir yazı/makale idi.

    Yukarıda verilen max örnekteki gibi hanzo için manuelde, cross 13-51 , sm 13-39 , verilmiş , mevcut durumda kullandığım sabit 13 diş oynanmıyor malum, arka ise crf çıkması 40 diş , tabii 39 arka bulamadığım için değerlendirme yapamıyorum ancak mutlaka etkendir.

    Son olarak 39-51 aralığında sanırım arka ölçek son rakamları hep tek sayı olmalı gibi bir düşüncedeyim??

  12. #6352
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    dişli oranlarında arka öne bölünür sayı büyüdükçe hız düşer tork artar.ayrıca dişllerin ağırlıkları,zincirin gerginliği ,zincir ağırlığı,zincirin uzunluğu yani ön dişli ile arka dişli arasındaki mesafe gibi etkenler var zincir kısa ve biraz gergin olursa motosikletin tepkisi artıyor.
    cenkito bunu beğendi.

  13. #6353

    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kanuni Caracal 200
    Arkadaşlar selamlar yaklaşık 15 gün öncesinde bende İzmir bornovadan aranıza katılmış bulunmaktayım. Xtreme max superboydan sonra ikinci motorum oldu. trafiğe yukardan bakmak çok keyifliymiş. yaklaşık 300 km deyim nazar değmesin hiçbir sıkıntı yaşamadım. Zaten rodajdan dolayı çok zorlamıyorum. Umarım beraberliğimizin sonuna kadar böyle devam ederiz. Tüm arkadaşlara sorunsuz keyifli sürüşler dilerim.
    May the force be with you!
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  14. #6354
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Hayırlı olsun güle güle kullan ilk etapta civataları elden geçir ya da sıktır birine, civataların altına yaylı rondela denen zımbırtıyı takarsan bi daha gevşemez, fren merkezlerinin civata veya somunları çabuk gevşiyor, komple yaylı rondela atıyorum benim motordaki civatalara, artık şey yapsan gevşemez.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:34 ----------

    Amortisörlere körük takmak istiyorum, plastik olandan bizim motorlara uyacak çapta olan hangi motorun ki var acaba mz lerinki uyar mı

  15. #6355

    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Arkadaslar mevcut motorun yerine 250 cc lik guclu bir motor takmak istiyorum. bunu daha once yapan varmi. ugrasmaya degermi performansi nasil olur Elektrik aksami ve aktaricilar aynen mi kalir degistirmek mi gerekir. Kisacasi ugrasmaya masrafa deger mi. Ne kdr güç artar

  16. #6356

    Üyelik
    04 Nisan 2014
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Mondial Zn125(2007)- Ktm Duke 250 (2017)
    herkese merhaba,

    beğenerek aldığım motorumu satıyorum,

    mondial extreme max 150 2015 model plaka ve ruhsat mevcutturç

    KAZASIZ YAN YATMASI ÇAMURA BATMASI VS.KESİNLİKLE YOK.

    ŞU AN 270 KM.DE
    HERHANGİ BİR MODİFİYE YOKTUR.
    MOTOR FAZLALIĞINDAN DOLAYI SATILIKTIR.

    0507 174 74 30
    ANTALYA

    yukarıdaki numaradan irtibata geçebilirsiniz.İyi forumlar

  17. #6357
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oran konusunda yabancı kaynaklarda göz gezdirmiştim geçen sene, bir yerde ayrıntılı şekilde her vitesin oraan değeri le, "en optimal" Ön/Arka dişli sayıları veriliyordu.

    Buna göre ""işkembe-i kübra'dan atıyorum"", a motorun oranları doğrultusunda = 15 ön diş max , 48 arka diş en ideal oran, aksi halde daha değişik kombinasyon yapmak mümkün ancak, optimum performans beklenemez, tork ve hp değerlere etken olduğu gibi şanzıman ve aktarma organları arasında uyumsuz çalışmaya yol açar, gibi ifadeler iyi hatırlıyorum, ancak kaynakça beynim sulandığı için gösteremiyorum, sanırım durum kinetik/enerjinin aktarma organlarıda zincir gergi uzunluğu vsvsvs gibi doğrudan etken ilişkilerine yönelik bir yazı/makale idi.

    Yukarıda verilen max örnekteki gibi hanzo için manuelde, cross 13-51 , sm 13-39 , verilmiş , mevcut durumda kullandığım sabit 13 diş oynanmıyor malum, arka ise crf çıkması 40 diş , tabii 39 arka bulamadığım için değerlendirme yapamıyorum ancak mutlaka etkendir.

    Son olarak 39-51 aralığında sanırım arka ölçek son rakamları hep tek sayı olmalı gibi bir düşüncedeyim??
    carbon dişli oran hesabında cok sayıda etken var
    baslıcası motor torku ve cekişi,
    arka tekerlek cevresi ki krankın belli turu için aracın kat etmesi gereken mesafe,
    SM versiyonda ortalama sehir içi rampa acıları,
    ortalama sürücü agırlıgı,
    arac agırlıgı,
    vs vs

    daha sonralarıda
    motorun maxımum cevirebildiği devir
    arka mafsalın kalınlıgı ki buda zincirin masaya sürtmesi ile ilgili
    tabi deviyaj tas oranıyla buda değiştirilebilir
    ancak genelleme olarak ortaya karısık birseyler yapıyorlar.


    SM ile cros arka lastik yuvarlanma cevre ölçülerindeki fark ve
    kullanılacak yerde (arazi yokus, düz yol cadde vs vs) en önemli etkenler içinde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------

    Alıntı motoyus61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar mevcut motorun yerine 250 cc lik guclu bir motor takmak istiyorum. bunu daha once yapan varmi. ugrasmaya degermi performansi nasil olur Elektrik aksami ve aktaricilar aynen mi kalir degistirmek mi gerekir. Kisacasi ugrasmaya masrafa deger mi. Ne kdr güç artar
    Alıntı motoyus61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Max imin motorunu çıkma bir motorla degistirebilirmiyim. Yani 150 ligi cikartip yerine 250 lik yada 450 cc lik bir motor takabilirmiyiz. Direkt uyumlu bir motor varmi yoksa olmaz mi bu iş .baska sorunlarmi çıkar aktaricilarda falan

    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cg 250 cc motor blogu takılabilir, sadece ön sase baglantı tarafı uydurulacak
    baska model yuksek cc uymaz, uydurulmaya calısılsada asırı masraflı olur
    daha önce sordun bende cevapladım
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  18. #6358

    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Sagol cenkito. Boyle birsey yapan biri varmi acaba biliyon mu. Ben max in diger kisimlarindan memnunum yalniz motor gucu daha yuksek olsa uzun zmn daha degistirmem motoru. O yuzden boyle bir arayisa girDim.

  19. #6359
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Modifiye edenlerde cok oldu
    (Baslica ben)
    blok degisende oldu
    Mondial mcx blogu takanda oldu
    balansorsuz zonghsen 200 cc takalarda

  20. #6360
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Bişiler yazın resim atın halay çekin looow


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)