arkadaşlar pazartesi furş takımım ve sol amortisör siparisim geliyor.furs takımını değişirken göbek bilyaları için hangi gres yağı kullanmam gerekir.fark eder mi?
arkadaşlar pazartesi furş takımım ve sol amortisör siparisim geliyor.furs takımını değişirken göbek bilyaları için hangi gres yağı kullanmam gerekir.fark eder mi?
kaucuklu tabir edilen yuksek dayanımlı gress kullan bence
Bugün benim motorumun eski sahibi ozgranl ile birlikte günü birlik Kerpe seyahati yaptık. Dönüşte Şile limanında fotoğraf çektirelim dedik. http://i.hizliresim.com/MEX1Gg.jpg
arkadaşlar navigasyon cihazımı formatladım ve çalıştı sonunda
dün hız ölçümü yaptım... dijital gösterge 107-109 hız gösterirken navi 100 hız gösteriyor, bilginiz olsun (zaten nerdeyse her araç kilometre saati 4 ile 6 km/h fazla gösteririr)
cem ustam düşüncelerimiz aynı demek, bende 3 gün önce 10-50 motorsiklet yağı sipariş verdim, benim şahsi düşüncem... 10-40 biraz fazla ince geliyor, 10-50 bence daha fazla koruyucu ve yüksek sıcaklıklarda 10-40 kadar incelme yapmaz
bazi arkadaşlardan ve internetten edindiğim bilgileri toplayarak motorsikletlere özel üretiliş yağın kat kat daha mantıklı ve faydalı olduğunu anladım (debraj ve dişli açısından)... petronas-syntium yağları Formula 1 ve mercedez dtm yarışlarında kullanılan yağlardan biriymiş, yani nekadarda türkiyede çok bilinmesede fiyat ve performans olarak çok kaliteli bir yağ
http://www.hepsiburada.com/liste/pet...tegoryId=26005
http://images.hepsiburada.net/assets...OA_4120085.jpg
bugün sıfır arka çemberi ön çemberin rengine boyadım
önce hafif zımpara
http://s5.postimg.org/ohm5ie29j/20150424_212530.jpg http://s5.postimg.org/lyvv3yr5j/20150424_212540.jpg http://s5.postimg.org/eo4y5l053/20150424_212639.jpg
birinci kat boya
http://s5.postimg.org/7v4l9b9br/20150424_213917.jpg
http://s5.postimg.org/hbpt273sn/20150424_213946.jpg
ikinci kat boya
http://s5.postimg.org/epevz01yv/20150425_221124.jpg
http://s5.postimg.org/x8t6cnlkn/20150425_221150.jpg
ve en son kat vernik sprey boya atılacak, pazartesi boyalar gelir devamını paylaşırım
original kadar dayanıklı olacağını sannetmiyorum ama vernikle biraz daha dayanıklı olacaktır
Petronas büyük bir şirkettir, malezya menşeili, arabada oto için olan yağını kullanıyorum, motosiklet yağını da güvenle alabilirsiniz.
ön fren işi tamamdır, ilk günkü gibi saglıklı konuma geri döndü.
kadırga hikaye, dip gaz son nefesinde belki o hızları görür, ki o parayı haketmiyor.
rks de benim hosuma gitmiyor.
illa güç ve hız istiyorsan titresimde sorun olmaz dersen 1000-1500 liraya motoruna 250cc cg blok takarsın olur biter
ama suana göre titresimde artar, tabi hız ve güç te.
Cross motorda güvenli max hız 100dür,fazlası rahatsızlık, rüzgar, güvensiz sürüştür hemde araba gibi yakar,gerek de yok, o hızlarda vgüvenli sürüş için 500cc tercih edilmeli. Gerisi apachilik ve sonu mutlu bitmiyor, 5 yıldır cross kullanıyorum, 90 ı görse yeter diyorum.yine de sen bilirsin, saygılar
Bende genel olarak 80-90km duruma göre 60 lara düşüyorum yolda ama 90kmden sonra ağır bir şekilde anca 100 civarına çıkıyor buda sollamak gerektiğinde büyük sıkıntı oluyor. Nadiren güvenli bulduğum noktalarda 105 civarına çıktım test amaçlı. Önümde 90-95km civarı bir hızda giden büyük bir taşıt olduğunda ben araya epey mesafe bırakıyorum ama nadirende olsa afedersiniz kıcımın dibine kadar girmiş bir araba yüzünden tedirgin oluyorum. Bir an önce kurtulmak istiyorum oradan ama malesef bu her zaman gerçekleşemiyor gaz açıyorum yeterli hıza çıkamıyor gazı kesemiyorum yavaşlayayıp yol veremiyorum geçmiyorda beni ortalama 3 metre geride çarpacak bir ara omuz hizamdan baktığımda tamponu neredeyse dibimde görmüşlüğümde var. Asfaltta gitmek çok korkutucu hakikaten :D o şoförüde suçlamıyorum bir araba bir arabayı belki o kadar yakın takip edebilirde ben 2 tekerliyim arkadaşım ani fren yapsam kayabilirim sen dalgın olursun fren yapamazsın çarpabilirsin üstümden geçersin az düşünsenya :)
Sırf bu yüzden acaba cc mi arttırtsam azıcık bende diye bilgi,fikir topluyorum ve soruyorum :D bizim motora 67 lik silindir varmı bu 250 mi oluyor? birkaç saat önce biryerden fiyat aldım sadece silindir değiştirecekmiş 250lik olacakmış :sunny: bunun doğruluğu nedir? ben sadece silindirle bile 200 olacağını düşünmezken garip.
Krank değilmeden 174cc olur 67 pistonla. Hesabı hacim:piston yarı çapınınkaresi x pi (yani 3.14) x krankın silindir içindeki salınım uzunluğu yani h v(hacim) :rkare x pi x yükseklik(h)
67 piston için :33.5x33.5x3.14x49.5=174cc 49.5 orjinal krankın uzunluğu krank değişmeden sonuç bu, krankı da çok büyük alırdan biel kolu silindire değer 200lük krank alınmalı, aslında krankın biel kolu pernosu biraz merkezden dışa alınınca yolu uzamış oluyor, hazır 200lük krank biraz daha ağır tabi
Silindir büyüyünce, sıkıştırma artacağından motorun düzeni bozulacaktır, belli bir zaman sonra arıza veriyor yapmışken 200lük setle yapmak lazım.
2500 Tl bütçeyle temiz bi xtreme bulabilir miyim acaba ?
Bizim motora uygun daha uzun ön çamurluk hangi marka modellerde var bilgisi olan varmı? Biraz kurcaladım interneti ramzey in uyuyomuş sanırım doğrumudur ?
Aşağıda ilk sayfada en düşük 3.200 gördüm ama şans.
http://www.sahibinden.com/motosiklet-mondial-x-treme-max
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
Teşekkürler :) o kadar rodajıylada uğraştım bari orjinal haliyle devam edeyim
arkadaslar silindir hacim arttırma hem genişlikle hemde uzunlukla olur
silindir uzunlugunuda krank belirler
yani krank değişmeden silindiri ne kadar genişletirsenizde ancak bir yere kadar
piyasada 150 cc kranka göre 65,5 mm olarak standart silindir var
oda 166 cc yapar, 67 mm ye ben denk gelmedim tornada vs 200 luk olan kısaltılabilir ancak ugrasmaya degmez
silindir hacimlerine benzetme olsun
http://wwwcdn4.wyattresearch.com/wp-...ke-classic.jpg
tamirciler 150 nın silindirini genişletmeyle hacminde cok artacagını sanıyor ancak sadece kendini kandırıyor.
klasık cg lerde
100 ve 150 cc de krank mesafesi 49,5mm dir
200 cc lerde krank mesafesi 62,2 mm
250 cc lerde genelde 65mm yada 66,2 mm dir.
silindirler ise
150 cc için 62mm
200 cc lerde 63,5 mm
250 cc diye gecen motorlarda 67 mm dir
(250 cc diye anılan cg ler zaten 223 yada 232 cc dir)
yani bu tamirciler orjınal 150 cc ye 62 yerine 65,5 yada 67 takılınca 200 yada 250 cc olacagını söylüyorlar
aslında en fazla ve sadece 166 yada 174 cc civarına cıkıyor, tabi orjınal krankla
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:49 ----------
bu arada piyasadaki 250 cc diye anılan 67,70,72 mm silindirler geniş kartel diye tabir edilen
farklı silindir saplama mesafesine sahip urunlerdir
max ın kartele uymazzzz.