Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6061
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    Alıntı brburak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cümleten Selamun Aleykum,

    Kayseri'de yaşıyorum ve bu hafta içi nasipse E-xtrem Max alacağım. Yalnız kafama takılan birkaç soru var, ilgili & bilgili arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

    1 ) Ağırlıklı olarak dağ tepe vb. yerlerde kullanacağım ama sehiriçi ve şehirler arası da toplam 200 km kadar sürüş olacak, sizce rüzgar sıkıntı olur mu ? Eğer olur ise, önüne nerden nasıl rüzgarlık alıp taktırabilirim ?

    2 ) Aynaları değiştireceğim, tavsiye ettiğiniz marka model var mı ? Ayrıca buji ve lastik için de öneriniz var mı ?

    3 ) Hazır arka çanta aparatı var mıdır alıp kullanacağımız ve tabi çanta öneriniz nedir ?

    4 ) Kuzenim de istiyor aynısından ama boyu kısa kalıyor, burdan bir arkadaşın elektronik günlüğünde motor boyu kısaltma ile ilgili bir bilgi okumuştum, tavsiye edermisiniz ? Olumsuz olursa kısaltma, falcon serisi var onu tavsiye edermisiniz ?

    Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

    aleykümselam kardeş bende ürgüp deyim

    1. kardeş rüzgar hiç bir sıkıntı olmaz onları hiç kafana takma, sonucta motorsiklete biniyoruz okadarını katlanacaz artık

    2. aynalar bir ufak kalıyor istersen değiştirebilirsin, bir çok model zaten standart uyar bak beğendiğini tak derim...
    Bence original lastiği önce kullan bitir derim original lastiği hem asphalt hem arazi içinde uygundur... daha sonra kullanım alanına göre daha iyi bir lastik takarsın
    Burda bir çok kişi NGK bu kullanıyor daha iyi diyorlar ama bence okadarda bi fark yok, yani boş yere masraf etmek istemiyorsan bence original bujiyi kullan derim daha sonra değiştirirsin

    3. burda arka çantayı kendi yapanda oldu ve originalide var tabi, eski sayfalarda yazılaları okursan çanta demiri yapımı bulursun

    4. motor yüksekliği hakkında pek bişey diyemiyecem.... ön ve arka cemberi 17 inç yapabilirsin ozaman baya bi kısalmış olur ama arazi kullanımını kısıtlar fakat şehir içi bence güzel olur.... falcon motoru bilmiyorum hakkında pek bi bilgim yok


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6062
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Alıntı serdar8787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aleykümselam kardeş bende ürgüp deyim

    1. kardeş rüzgar hiç bir sıkıntı olmaz onları hiç kafana takma, sonucta motorsiklete biniyoruz okadarını katlanacaz artık

    2. aynalar bir ufak kalıyor istersen değiştirebilirsin, bir çok model zaten standart uyar bak beğendiğini tak derim...
    Bence original lastiği önce kullan bitir derim original lastiği hem asphalt hem arazi içinde uygundur... daha sonra kullanım alanına göre daha iyi bir lastik takarsın
    Burda bir çok kişi NGK bu kullanıyor daha iyi diyorlar ama bence okadarda bi fark yok, yani boş yere masraf etmek istemiyorsan bence original bujiyi kullan derim daha sonra değiştirirsin

    3. burda arka çantayı kendi yapanda oldu ve originalide var tabi, eski sayfalarda yazılaları okursan çanta demiri yapımı bulursun

    4. motor yüksekliği hakkında pek bişey diyemiyecem.... ön ve arka cemberi 17 inç yapabilirsin ozaman baya bi kısalmış olur ama arazi kullanımını kısıtlar fakat şehir içi bence güzel olur.... falcon motoru bilmiyorum hakkında pek bi bilgim yok
    Yardır serdar
    serdar8787 bunu beğendi.
    Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var

  3. #6063

    Üyelik
    30 Mart 2015
    Serdar kardes, sagol vakit ayirip cevapladigin icin. Bizde tam sizin oraya gelecegiz insAllah, kayseri - incesu - urgup programimiz ama asfaltta cok ruzgar yermiyiz diye tereddutteyiz.

  4. #6064
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    rüzgar biraz rahatsız edebilir ama yol katetmeye engel olacak kadar değil.
    ybr cbf vs cadde tipi motorlardan fazla etkilenir,
    yuksek ve geniş olması bunda cok etkili.

  5. #6065
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    Alıntı brburak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serdar kardes, sagol vakit ayirip cevapladigin icin. Bizde tam sizin oraya gelecegiz insAllah, kayseri - incesu - urgup programimiz ama asfaltta cok ruzgar yermiyiz diye tereddutteyiz.
    cem ustamın dediği gibi diğer motorlardan biraz daha fazla etkilenir ama sorun olmaz, ben birkaç sefer kayseriye gittim ürgüpe yaklaşık 40-50 km hiç sorun yaşamadım, incesu üzerinden geleceksen yol baya uzar

    biz burda 50 km yolda rahatsız edermi diye konuşuyoruz ama adamlar italia mı ispanyamı ya falan bilmem baya uzaklara gitmişler... yani düşün artık

  6. #6066

    Üyelik
    30 Mart 2015
    Eyvallah Cenkito kardes, anlasilan deneyip gorecegiz eger sikinti olursa ruzgarlik icin yine basinizi agritiriz.

  7. #6067
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Merhaba Arkadaşlar ;
    Ara ara buralara şöle bir göz atıyorum. Cem yine tozu dumana katıyor.
    Serdar (8787) dijital saatin çok güzel olmuş, Benzin göstergesi de olsaydı. Tadından yenmezdi herhalde,
    Devir saati tam tepki veriyor mu acaba ? Birde bu durumu Facebook daki Xtreme Max Topluluğu için paylaşıyorum.
    Sayende kardeşlerimizin haberi olsun. Şu yaza çabuk girsek de bende xtreme max ile tekrar meydanlarda boy göstersem :D
    Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
    AttilaXtreme, cenkito ve serdar8787 bunu beğendiler.

  8. #6068
    13yolcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda 600F
    Arkadaşlar benim jikle ilk bakımdan sonra devre dışı kaldı gibi bişey oldu anlamadım. İlk aldığımda bariz açık olduğu belli oluyordu ilk marşda çalışıp gaz veriyordu ama bakımdan sonra eskisi gibi gaz vermiyor kendim el ile bi süre gaz verip ısıtıyorum yoksa stop ediyor. jikleyi açtığımda hiç bişi ifade etmiyor ne bi sesde değişiklik ne de başka bişi yine stop ediyor ısınana kadar. Ha ama jikle açık hareket edersem gaz yemiyor o normal. Sadece ilk çalışmada açtığımda marş almıyor gaz vermiyor o kadar. Sebebi ne olabilir bilgisi olan varmı ? Ankara da ulus da ki servisi çok kötü bi yer uzakda düşüyor götürmek de istemiyorum onlara hem pahalı iş yapıyorlar hemde esnaf olmayı becerememişler

  9. #6069
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    max da
    jikle sadece giren hava miktarina etki eder
    gaz vermez,
    gazi acan karburator igne ve rolanti
    ayarlaridir . . .
    13yolcu bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  10. #6070
    13yolcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda 600F
    o konuda bilgim yok o yüzden fikir yürütemedim. rolanti etki etmiştir diye onla oynadım ama bişi değişmedi sanki mandalı boş yere kaldırıp indiriyo gibi. o zaman karburatöre bakıyım ben

  11. #6071
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    o mandal, jikle gaz vermez
    soguk havada motora giren havayi azaltip
    zengin karisimla daha rahat calisma saglar
    birkac sayfa evvel link verdim
    karburator jikle konum resmleri
    onlari incelersen belki kafandaki sorulaar azalir

  12. #6072
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    Alıntı Tolga Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar ;
    Ara ara buralara şöle bir göz atıyorum. Cem yine tozu dumana katıyor.
    Serdar (8787) dijital saatin çok güzel olmuş, Benzin göstergesi de olsaydı. Tadından yenmezdi herhalde,
    Devir saati tam tepki veriyor mu acaba ? Birde bu durumu Facebook daki Xtreme Max Topluluğu için paylaşıyorum.
    Sayende kardeşlerimizin haberi olsun. Şu yaza çabuk girsek de bende xtreme max ile tekrar meydanlarda boy göstersem :D
    Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
    sağol tolga, facbookda paylaşımlar sorun değil, iyi yapmışsın diğer arkadaşlara da bilgi olmuş olur

    devir saati tepkisi gayet normal gibi, zamanında cem bana davir saati yollamıştı ve daha önceden kendisi aynı saatin videosunu bile çekmişti... yani çalışması onunla aynı hatta biraz daha düzenli diyebilirim, yakında video yüklerim inşallah

    şunu da belirteyim, eğer km-saatini sipariş vermek isteyen olursa devir-telsiz olduğundan emin olsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------

    Arkadaşlar... her seferinde akort ayarı için ustaya 30-50 lira vermemek için geçen hafta akort sehpası yaptım
    yapmak isteyen olursa çok basit, boyama dahil toplam 4 saate yaptım....














    13yolcu, cenkito, Tolga Can ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #6073
    13yolcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda 600F
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o mandal, jikle gaz vermez
    soguk havada motora giren havayi azaltip
    zengin karisimla daha rahat calisma saglar
    birkac sayfa evvel link verdim
    karburator jikle konum resmleri
    onlari incelersen belki kafandaki sorulaar azalir

    sorun zaten çalışma sistemi değil servise gitti geldi o aksam çalışmaz oldu soğukda marş almıyor yani.
    dediğin resimleri görmüştüm daha önceden bi bakacam çözmeye çalışcam. teşekkürler bilgiler için

  14. #6074
    Volteria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    X Treme Max 150
    iyi geceler herkese digital gösterge çok hoş olmuş ve bende yapmayı düşünüyorum tek sıkıntı onu takacak birini bulmak olacak sanırım, öğrenci halimle epey açıldım bu aralar azcık rahatlayayım gösterge, çanta, ve en önemlisi lastik alacağım fotografları paylaşırım. Serdar8787'in max'i çok hoş oldu gerçekten maşallah :D

  15. #6075
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    serdar eline sağlık bu konu üzerinde çalışmaya başlayacaktım,denk geldi akort ayarını nasıl yapıyoruz biliyorsan açıklarmısın inceliği nedir bu işin yada bilen birisi açıklayabilir mi

  16. #6076
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    Alıntı 13yolcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun zaten çalışma sistemi değil servise gitti geldi o aksam çalışmaz oldu soğukda marş almıyor yani.
    dediğin resimleri görmüştüm daha önceden bi bakacam çözmeye çalışcam. teşekkürler bilgiler için
    zamanında tolga veya cem hatırlamıyorum ama jiklenin takıldığını ele almıştı, aceba senin jiklenin vidası gevşekmi, yani açma kapama görevini yapmıyordur belki, ya sürekli açık ya sürekli kapalı, gevşeyince acıkmıydı kapalımıydı tam hatırlayamadım


    Alıntı Volteria adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi geceler herkese digital gösterge çok hoş olmuş ve bende yapmayı düşünüyorum tek sıkıntı onu takacak birini bulmak olacak sanırım, öğrenci halimle epey açıldım bu aralar azcık rahatlayayım gösterge, çanta, ve en önemlisi lastik alacağım fotografları paylaşırım. Serdar8787'in max'i çok hoş oldu gerçekten maşallah :D
    sağol volterya kardeş ama motoru bu ara baya parçaladım , boyalar çizilmeye başladı, ön dişli kapağı kırıldı, arka salıncak büküldü


    Alıntı porsche911tt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serdar eline sağlık bu konu üzerinde çalışmaya başlayacaktım,denk geldi akort ayarını nasıl yapıyoruz biliyorsan açıklarmısın inceliği nedir bu işin yada bilen birisi açıklayabilir mi
    akort ayarı benim için çok eğlenceli.. motorla uğraşmayı seviyorum ama aynı anda çok zahmetli bi iş, bir kaç gün önce arka jantın 2cm çapını aldım ve dün ön jantın 1.5cm çapını aldım ama ön jant kullanılmaz hale gelmiş 3 seneyi geçti daha ilk sefer ön lastiği değiştiriyorum

    jantı sehpanın merkezine takıyorsun... sağ ve sol vidayı çok hafif değecek (sürtecek) şekilde sıkıyorsun... tam sürten noktada durduruyon, mesela sağ tarafdaki vidanın deydiği (sürtüğü) yerde durdurduk diyelim... sağ tarafa giden milleri hafif gevşetecen ve. sola gidenleri hafif sıkacan... artık nekadar sıkıp gevşeteceğin çapın miktarına bağlı.... mili sıkınca zaten vidanın artık sürtmediğini görürsün... ve jantı tekrar cevirip aynısını sol tarafdaki vida ile yaparsın, ilk başlangıcı kolay olur sonraya doğru zorlaşır... eğer jant çok darbe yediyse düzeltmesi çok zor

    dikkat etmen gereken bir konu daha var.. mesela alt taradaki milleri fazla ve üstdekileri az sıkarsan bu kez jant yumurta halini alır, en zor kısmıda bence bu

    unutuğum birkaç şey olabilir ama genel işlem budur.. bu konuda daha ayrıntılı düşünüp bi konu yazmak lazım aslında
    Volteria ve 13yolcu bunu beğendiler.

  17. #6077

    Üyelik
    31 Ocak 2015
    merhaba arkadaşlar bende başlangıç krosu alacam ama daha çok şehirde kullanacam ve internette bir ilan gördüm , sizce nasıl ?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-ihtiyac-fazlasi-oldugu-icin-satiyoruz-205436781/detay/

    Yamaha 2005 model xt 125 r 40.000 km bende mondial x treme max almayı düşünüyordum ama çevredekiler yamaha al dediler 10 yıllık bir tane buldum

  18. #6078
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Alıntı serdar8787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zamanında tolga veya cem hatırlamıyorum ama jiklenin takıldığını ele almıştı, aceba senin jiklenin vidası gevşekmi, yani açma kapama görevini yapmıyordur belki, ya sürekli açık ya sürekli kapalı, gevşeyince acıkmıydı kapalımıydı tam hatırlayamadım




    sağol volterya kardeş ama motoru bu ara baya parçaladım , boyalar çizilmeye başladı, ön dişli kapağı kırıldı, arka salıncak büküldü




    akort ayarı benim için çok eğlenceli.. motorla uğraşmayı seviyorum ama aynı anda çok zahmetli bi iş, bir kaç gün önce arka jantın 2cm çapını aldım ve dün ön jantın 1.5cm çapını aldım ama ön jant kullanılmaz hale gelmiş 3 seneyi geçti daha ilk sefer ön lastiği değiştiriyorum

    jantı sehpanın merkezine takıyorsun... sağ ve sol vidayı çok hafif değecek (sürtecek) şekilde sıkıyorsun... tam sürten noktada durduruyon, mesela sağ tarafdaki vidanın deydiği (sürtüğü) yerde durdurduk diyelim... sağ tarafa giden milleri hafif gevşetecen ve. sola gidenleri hafif sıkacan... artık nekadar sıkıp gevşeteceğin çapın miktarına bağlı.... mili sıkınca zaten vidanın artık sürtmediğini görürsün... ve jantı tekrar cevirip aynısını sol tarafdaki vida ile yaparsın, ilk başlangıcı kolay olur sonraya doğru zorlaşır... eğer jant çok darbe yediyse düzeltmesi çok zor

    dikkat etmen gereken bir konu daha var.. mesela alt taradaki milleri fazla ve üstdekileri az sıkarsan bu kez jant yumurta halini alır, en zor kısmıda bence bu

    unutuğum birkaç şey olabilir ama genel işlem budur.. bu konuda daha ayrıntılı düşünüp bi konu yazmak lazım aslında
    Tşkler, mantığını anladım şimdi, sanırım ince ayar vermek zor oluyor, bide bi kaynakta ne kadar yamuk olursa olsun akort yapılırken, yarım tur sıkmak yada gevşetmek gerekiyormuş mesala jantın 10cmlik yüzeyinde sağa çekme varsa 10cm lik kısımda sola çeken mesela 5 tel varsa hepsi yarımşar tur sıkılır diyor bir yandanda karşılıklarının kasma yapıp yapmadığına da dikkat edilmesi demişler.

    Birde arkadaşlar maxın orjinalde zincir bakla sayısını bilen var mı bi hesap yapmam lazım

  19. #6079
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    Alıntı porsche911tt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tşkler, mantığını anladım şimdi, sanırım ince ayar vermek zor oluyor, bide bi kaynakta ne kadar yamuk olursa olsun akort yapılırken, yarım tur sıkmak yada gevşetmek gerekiyormuş mesala jantın 10cmlik yüzeyinde sağa çekme varsa 10cm lik kısımda sola çeken mesela 5 tel varsa hepsi yarımşar tur sıkılır diyor bir yandanda karşılıklarının kasma yapıp yapmadığına da dikkat edilmesi demişler.

    Birde arkadaşlar maxın orjinalde zincir bakla sayısını bilen var mı bi hesap yapmam lazım

    evet doğru.. bazen komple 10 veya 5 cm lik alan vidaya komple sürtüp geçiyor, ozaman yarım turla 5 veya nekadar gerekiyorsa sikmak veya gevşetmek gerekiyor

  20. #6080

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    arkadaşlar, çabalarınızı ilgi, takdir, beğeni ile izliyorum. kolay gelsin.
    aklım iyice yatmaya başladı xtereme'ye.. hani diyorum pcx ten kurtulup bir tane kapsam mı diye


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)