valla abi adanada da neredeyse sel oldu bu sabah, yollar hzvuza döndü.
valla abi adanada da neredeyse sel oldu bu sabah, yollar hzvuza döndü.
Siyah Kuba 250 str çamurluğu ısmarladım. İnşallah 3 vakte kadar bu çamur problemini de çözücem :)
http://i.hizliresim.com/P3V7MQ.jpg
TİKKA : Resim Cenkito'dan apartmadır :)
Uzun çamurluk güzel duruyorda birde giderken yaylanmasa gözüm takılıyor bazen. Abiler bisey sormak istiyorum daha ruhsat plaka çıkmadı ama geçen akşam boş arazide biraz turladım gaz açtığımda arka dişliden ses geliyor ama zinciri kavrama sesi gibi yani zincirden de geliyor olabilir gazı açtığımda hafif bi zıplama yapiyor zincirmi gevşedi acaba? Okudum yine forumu debriyaji hızlı bırakınca gelir deniyor tatlı tatlı bırak diyor ama ben bırakamıyor :)
hayırlı olsun attila abi
ama ben str camurlugu sadece kırmızı var diye biliyorum, siyahıda varsa gayet iyi
zincir yagsız kaldı ise o zaman da ses yapar.
birde arazide gazı ac kapa anında ses geliyorsa zincir yan ayaklık altından sase demirine sürtebilir.
biz oraya kalın hortum yerlestirerek o sesi çözmeye calıstık.
motorun üstüne oturdugunbuz zaman zincir asagı yukarı 2 cm kadar esnemeli , eger esneme fazla ise zinciri gerin biraz
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------
dediğim , zincirin çarpıp ses yaptıgı yer burası
içi iplikli kalın hortum parcasını o sase borusu üzerine gecirip kablo bagı ile cırtlarsanız
zincir metale vurmaz, hem ses acısından hemde zincir ömrü acısından iyi olur
http://i.hizliresim.com/GnJN62.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------
birde bazı servisler ne işe yaradıgını bilmediğindendir galiba çamurluk altına bu parcayı kurulum sırasında takmayı unutuyorlar.
o zamanda camurluk cok esner ses yapar.
bu parcanın camurluga degen yerde uclarında da iki tane kaucuk parca olmalı
http://www.mondialyp.com/img.php?STO...SA12.01X16.860
Anladım cevap için teşekkürler salı gibi plaka ruhsat işi olacak galiba o çamurluk parçasına bakayım yoksa gider taktırırım, sizin açtığınız gibi ben o kapağı açamam onu da servise bir baktırayım ki ses dediğim gibi arka dişliden geliyor sanırım asfalt da giderken yavaslayip sonra gaz açtığımda ziplama tepkisi gibi bisey oluyor zincir zınk diye gerilip boşluk almış gibi oluyor anlatılmaz yaşanır gibi oldu tarif edemiyorum :)
kapagı acmanıza gerek yok,
motorun zinciri ön dişliye yakın yerden asagı yukarı sallayın oraya carpıyorsa zaten arka lastik tarafından gözükür.
hortumu takmak içinde kapagı sökmeye gerek yok arka kısımdan oda takılır
zincirin çok gerginde olabilir.ondan kaynaklı o cırt cırt die ses de yapar dişli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------
Atilla abi bnde düşünüodum çamurluk olayını.yeni xtreme lerin çamurluğu uzatıldı .fabrikayı aradım geçen yeni modelin uzun çamurluğundan diye istetirseniz bayiden yollanır dediler.bn orjinal xxtreme in uzun çamurluğunu istetcem.kuba str250 çamurluğu siyah değil boyanması gerekiyo ayriyettten
öncelikle o aparatı bulsunlar, kutularla birlikte attılarsa istesinler. parasını verme,
ucunda daki kaucuklarıda getirsinler. titresim için iyi iş yapıyor o parcalar, olmazsa ses yapar
resimede bakayım.
hazırda resim yok ama delikler camurluk deliklerine denk gelecek sekilde takılacak takması kolay.
çamurlukla teker arasında olacak
cenkito teşekkürler. bu küçük amortisör nerden bulabilir? yetkili bayiden mi yoksa bir ayarlama mı yapacam amortisör boyuna.
[/COLOR]Atilla abi bnde düşünüodum çamurluk olayını.yeni xtreme lerin çamurluğu uzatıldı .fabrikayı aradım geçen yeni modelin uzun çamurluğundan diye istetirseniz bayiden yollanır dediler.bn orjinal xxtreme in uzun çamurluğunu istetcem.kuba str250 çamurluğu siyah değil boyanması gerekiyo ayriyettten[/QUOTE]
Abicim ben huylu adamım, Max'ın ön çamurluğundan nefret ettim bir kere. Hatırlarsan benzin deposu kapağında da aynı şeyi yapmıştım. Huylandım mı başka marka varken aynı markanınkini takmam. Mutlaka onda da bir bokluk çıkar. Anca çaresiz kalırsam aynı markanınkini kullanırım.
Uyarınızın üzerine bayiyi arayıp ısrarla siyah istediğimi belirttim. Merak etmememi siyah ön çamurluk geleceğini söylediler ama anladığım kadarı ile siz haklı çıkacaksınız ve o çamurluk kırmızı gelecek. Ondan sonra Attila abi sen iyi hoş adamsın ama biraz sinirlisin.
BEN SİNİRLİ DEĞİLİM!!!!!!
Abicim ben huylu adamım, Max'ın ön çamurluğundan nefret ettim bir kere. Hatırlarsan benzin deposu kapağında da aynı şeyi yapmıştım. Huylandım mı başka marka varken aynı markanınkini takmam. Mutlaka onda da bir bokluk çıkar. Anca çaresiz kalırsam aynı markanınkini kullanırım.
Uyarınızın üzerine bayiyi arayıp ısrarla siyah istediğimi belirttim. Merak etmememi siyah ön çamurluk geleceğini söylediler ama anladığım kadarı ile siz haklı çıkacaksınız ve o çamurluk kırmızı gelecek. Ondan sonra Attila abi sen iyi hoş adamsın ama biraz sinirlisin.
BEN SİNİRLİ DEĞİLİM!!!!!![/QUOTE]
abi o zaman str ye uyumlu siyah yollayacaklardır.
ben fabrika cıkısı siyah görmedim çünkü.
yetkili bayide olmaz, mevcut amortisörü söküp yanınıza alıp parcacıları tek tek dolasmanız lazım.
hem boyu kısa olacak hemde baglantı yerleri aynı olacak
http://i.hizliresim.com/8nO9Gr.jpg
bunun böyle olmaması gerek sanırım sağına soluna bakarken gördüm sıktım ama yine çıkacak gibi şu vida sabitleyici yapıştırıcılardan şart...
İşlem tamam dediğin gibi sıktım peki o vedaların bağlı olduğu yer yani debriyaj telini korumak için mi yoksa bir ayar görevi varsa kaçırmış olmayayım ayarı... yalnız kısa bir süre bile olsa şunu hissettim motora bakıp sorun olduğunu görmek ve bunu kendin halletmek güzelmiş demek böyle böyle başlıyor bazı şeyler :)
debriyaj teli gerginliği ayarlanır oradan, debriyaj normal eski seviyesinde kavrama yapıyorsa sorun yok.
ilerde balatalar eskidikce-inceldikce oradan teli germeniz gerekecek
debriyaj maneti gidona yakın kavrama yaparsa , ama bu da bir tercihdir , oradan gerilip daha ust seviyede kavrama ayarlanır
Ne yapıştırıcısı!!!! Bloğa yazdık abicim, arkasına bir somun daha takacaksın :)
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot...usunen_19.html
(- Debriyaj ayar somunun arkasına bir somun daha takın vibrasyondan gevşiyor.)
Valla aklımda bi somun işi vardı ama hatırlayamadım yapıştırıcı aklıma geldi direk :) Atilla abi lastikler ne durumda? Bugün bisey daha farkettim ustanın günahını almışım camurluk aparatı takılı kauçuk başlıklar da takılı <:/ ilk 500 km bakımı yaklaştıkça garip sesler gelmeye başladı zincir çık çık diye ses çıkarıyor gerginlik kontrolü yaptım normal duruyor, zincir saseye değmiyor ustaya bir baktırıcam, yağın rengi iyice koyulaşmaya başladı, cross motor kullanma tekniklerini okudum özellikle viraj giriş çıkışlarında güvenim arttı, ufak tefek alet takımları aldım forumdaki listeye bakarak birde ruhsat plaka işi bittiği zaman aksesuar kovalamaya başlıcam :)
Lastikler şimdilik on numara. Üzerlerinde (yanılmıyorsam) 130 km yol yaptım. Taş gibi ve kusursuz gibi görünüyorlar ama tam bir sonuca varmak için henüz erken.
Unutmadan; sanıyorum lastikler motoru 2 cm kadar yükseltti ama bunun yanı sıra asfaltta orjinal lastiklerle arasında dağlar kadar fark var. Yol tutuşu mükemmel.
lastiklerden memnun olmana sevindim attila abi :cat:
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------
motoru arka kısımdan alcaltmak isteyenler :
max ı bugun biraz inceledim de ,
amortisörün arka masaya baglantı yerinde biraz pay var.
o deliği biraz asagı kaydırıp alcaltma olabilir.
peşinen nasıl olur sorusunun cvp.ı denenip bakılması lazım
http://i.hizliresim.com/rL4JWP.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------
bu resim temsilidir (honda cbf mafsalı-uygun değil)
işaretli yerden yeni delik acılabilir yada delik işarete dogru genişletilebilir.
daha sonra ,genişletme sonrası, dısarıdan eski cap deliğe sahip plaka kaynaklanıp,
genişletilen delik cevresi güçlendirilebilir.
http://i.hizliresim.com/A2V12z.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------
bir arkadas da arka amortisörü yumusatmak için amortisörcüde
işaretli parcanın yerini değiştirtmişti, yaydaki ön yukleme azaldıgından amortisör yumusamıstı.
ama işin ayrıntısını bilmiyorum.
eee amortisör yumusarsa da ustune oturunca çökme artar ve motor dolaylı yoldan alcalmıs olur
http://i.hizliresim.com/DX1701.jpg