Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4541
    dalangıç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial xtreme max 200
    Selam arkadaşlar adım Can bende yakında xtreme max alıp aranıza karışıcam inşallah, motoru şans eseri gördüm ve inceledim fiyat uygun tabi birde yorumlara bakayım derken burayı buldum okumak zaman aldı tabi ama tam kararımı almama da neden oldu. Motor hakkında çok sorum yok lakin birşey takıldı aklıma şimdi ben bu motoru Alanya da kullanılan hani hararet, şişme vs. durumları nasıldır sıcak yerlerde kullan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
    AttilaXtreme ve cenkito bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4542
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu resim güzelmiş

    http://i.hizliresim.com/4mGWgL.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------

    arkadaslar,

    forumun bir baska baslıgından(savaskayan abimizden), korumaların önemi ile ilgili cok güzel bir video.

    burayada tasımak istedim.

    http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-s...rganpreise.htm
    Cem büyük adamsın. Resme hasta oldum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------

    Alıntı azygos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    300 km'ye az bi yolum kalmışken fotoğraf çekmek gerek dedim, ayıp olacak artık

    http://i.hizliresim.com/7m6ZWr.jpg

    http://i.hizliresim.com/djOEDZ.jpg

    http://i.hizliresim.com/rLOvaM.jpg

    bu fotoğraflardan sonra ustama gidip vidaları kontrol ettirdim, ha bir de cenkito'nun tavsiye ettiği gibi ön maşadan 2 parmak kadar aşağı indirttim.
    Rahatsan sorun yok. Allah güle güle binmeyi nasip etsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------

    Alıntı Parliament adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar işinlerimin yoğunluğundan pek giremedim.
    Xtreme'de biraz gecikmeli geldi ama bugün geldi hayırlısıyla. Yarın sabah 9-10 gibide teslim alacağım inşallah.
    İlk karşılaşma ) Yandaki MG'de eski emektarım onuda emekliye ayırıyorum
    http://i.hizliresim.com/nPOaDR.jpg
    http://i.hizliresim.com/VprG7P.jpg
    http://i.hizliresim.com/lYO8DE.jpg
    Hayırlı olsun kardeşim. Allah güle güle binmeyi nasip etsin inşallah

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------

    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun.

    ön camurluk farklı galiba. bizim orjınallerden daha uzun . mondiali adam edecez de bakalım ne zaman



    mümkün olabilir. aynı ön teker capına (21 inc) sahip baska modelin göstergesi uydurulabilir
    Hakikaten ön çamurluk uzun yahu. Helal olsun Cem, cin gibisin şerefsizim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------

    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devir saati telli, çalısmaz. muhtemelen hızda saglıklı calısmaz.

    bunlar küçük lastik motorlara göre yapılmıs.

    montaj yerleride uymayacaktır, ama uydurululabilir.

    bence bosver ugrasma bosuna

    gidon üst platinini ve far kafasınıda değişirsen belki bu kuba str tarzı yapılabilir, ama emin değilim

    http://img94.imageshack.us/img94/4493/06800x535.jpg
    Cem o zaman benzin deposunu da değiştirmek gerekmeyecek mi? Veya depoya şamandıra mı takılacak nasıl olacak. Mantıken halihazırda depoda şamandıra yoktur diye düşünüyorum ve şamandıra olmadığı için de gösterge çalışmaz gibi geliyor bana.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

    Alıntı deprogadias adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devir göstergesi o kadar zorlamaz da peki benzin göstergesinin eksikliğini hissediyomusunuz? sıkıntı oluyo mu hiç?
    Benzin veya devir göstergesinin yokluğunu hiç hissetmiyorum. Motorun halinden vites istediğini anlarım zaten. Benzin işine de karadenizli kafası ile bir çözüm buldum, 250 km ve katlarında benzinciye giriyorum. Artık ne kadar alırsa fulleyip gazlıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------

    Alıntı dalangıç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar adım Can bende yakında xtreme max alıp aranıza karışıcam inşallah, motoru şans eseri gördüm ve inceledim fiyat uygun tabi birde yorumlara bakayım derken burayı buldum okumak zaman aldı tabi ama tam kararımı almama da neden oldu. Motor hakkında çok sorum yok lakin birşey takıldı aklıma şimdi ben bu motoru Alanya da kullanılan hani hararet, şişme vs. durumları nasıldır sıcak yerlerde kullan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
    Bu soruya en iyi Cem (Cenkito) cevap verir sanıyorum. Adam Adana'nın sıcağında kullanıyor ama sürekli düşük hızda kullanırsan her motor biraz şişme yapar gibi bir ön yargım var Zaten bu havalarda bile gazlamazsam bırak şişme yapmasını filan bacaklarımın arasında ki sıcağa ben katlanamıyorum. O zavallı motorcağız nasıl katlansın
    cenkito bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  3. #4543
    dalangıç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial xtreme max 200
    Teşekkürler cevap için Atilla abi, blog işi yavaşladı sanırım devamlı kontrol ediyorum ama...
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  4. #4544
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı dalangıç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler cevap için Atilla abi, blog işi yavaşladı sanırım devamlı kontrol ediyorum ama...
    Hele Cem şu motorunu nasıl modifiye ettiğini yazsın ondan sonra hızlandırırız. Geldiğimiz noktada en önemli şey bu motora yapılacak en uygun modifikasyon. O da Cem kardeşimizin işi
    cenkito bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  5. #4545
    dalangıç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial xtreme max 200
    Modifikasyon benim pek tercihim değil ama motoru ilk aldığımız da yapmamız gerekeni okudum hatta siparişi verdiğim firma siz gelmeden hazır edelim dedi yok bekleyin dedim liste hazır aslında motoru istanbuldan alıp gideyim dedim ama tolga can ile görüştüm uygun olmaz dedi benim ilk sıfır km motorum olacak direk uzun yolda hırpalamaktan vazgeçtim. 2014 modellerinde çamurluk uzaması da çok hoşuma gitti valla
    cenkito ve AttilaXtreme bunu beğendiler.

  6. #4546
    deprogadias - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    Küçükçekmece / İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda Transalp XL 650V & CBF 600 & ZX6-R
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bir ara meraktan ugrasıp, hem devir göstergesi hemde vites göstergesi takmıstım.

    daha sonra kalabalık etmesin diye geri cıkarttım.

    http://g1212.hizliresim.com/14/3/gjr8z.jpg

    benzin göstergesinin yokluguna da alısıyorsunuz. ben aldım alalı daha hiç benzin bittiğinden yolda kalmadım.

    sürekli deposu full dolasan biride değilim.zaten benzin muslugunu normal konumda kullanıp orası bitince yedek depoya alırsanız

    cevrede bir benzinliğe rahat gidersiniz.

    depoyu sallayarak içindeki sese göre yakıt tahmini, olmadı kapagı acıp gözle tahmin de yapılabilir.

    belli süre kullandıktan sonra ne kadar yakıtla ne kadar yol yaptıgı bilindiğinden

    km sayacıda benzin göstergesi olarak kullanılabilir
    abi bu devir göstergesi ve vites göstergesi ne kadara maal oldu sana?
    2M is my life
    Music & Motorcycle

  7. #4547
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    dalangıc hayırlı olsun.

    valla attila abinin dediği gibi bende asırı sıcak yerde ve modifye olarak kullanıyorum.

    ben daha şişme görmedim motorumda. ama asırı sıcakda ve düşük hızda , hava akımı olmadan zorlamamak iyidir

    deprogadias devir saati 25 lira idi vites göstergesinede 10 lira parca parası verdim

    fakat tamamen mekanik oldugundan devre 2-3 haftamı aldı toplaması

    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hele Cem şu motorunu nasıl modifiye ettiğini yazsın ondan sonra hızlandırırız. Geldiğimiz noktada en önemli şey bu motora yapılacak en uygun modifikasyon. O da Cem kardeşimizin işi
    abi zaten herkes onu bekliyor, işin sırrı orda, en kısa zamanda yazıya dökecegim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------

    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cem o zaman benzin deposunu da değiştirmek gerekmeyecek mi? Veya depoya şamandıra mı takılacak nasıl olacak. Mantıken halihazırda depoda şamandıra yoktur diye düşünüyorum ve şamandıra olmadığı için de gösterge çalışmaz gibi geliyor bana.
    attila abi,

    seninde dediğin gibi benzin göstergesi için deponunda değişmesi lazım.

    hali hazırda samandra yeri yok bizim depoda
    azygos ve AttilaXtreme bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  8. #4548
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dalangıc hayırlı olsun.

    valla attila abinin dediği gibi bende asırı sıcak yerde ve modifye olarak kullanıyorum.

    ben daha şişme görmedim motorumda. ama asırı sıcakda ve düşük hızda , hava akımı olmadan zorlamamak iyidir

    deprogadias devir saati 25 lira idi vites göstergesinede 10 lira parca parası verdim

    fakat tamamen mekanik oldugundan devre 2-3 haftamı aldı toplaması



    abi zaten herkes onu bekliyor, işin sırrı orda, en kısa zamanda yazıya dökecegim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------



    attila abi,

    seninde dediğin gibi benzin göstergesi için deponunda değişmesi lazım.

    hali hazırda samandra yeri yok bizim depoda
    Aslansın kaplansın Cem

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------

    Alıntı dalangıç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Modifikasyon benim pek tercihim değil ama motoru ilk aldığımız da yapmamız gerekeni okudum hatta siparişi verdiğim firma siz gelmeden hazır edelim dedi yok bekleyin dedim liste hazır aslında motoru istanbuldan alıp gideyim dedim ama tolga can ile görüştüm uygun olmaz dedi benim ilk sıfır km motorum olacak direk uzun yolda hırpalamaktan vazgeçtim. 2014 modellerinde çamurluk uzaması da çok hoşuma gitti valla
    Modifikasyon benim de ilk tercihim değil. Bu ayı ödeyince 6 taksidim kalıyor. Ondan sonra ilk işim jantları ve lastikleri değiştirmek olacak. Modifikasyon için daha sonra karar vereceğim. Bak yapacağım demiyorum, karar vereceğim diyorum.
    Şimdi şöyle bir durum var;
    Ben bu motorla 80-90 rahat yapıyorum. Zorlarsam 95-100 de oluyor. Uzunda pek sorunum yok yani. Kısada biraz sıkıntı çekiyorum o kadar. Karar vermek için daha çok zamanım var. Bütün ödemelerim bittikten sonra değer mi değmez mi düşüneceğim. Değeceğine aklım keserse yaparım
    cenkito bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  9. #4549
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Modifikasyon benim de ilk tercihim değil. Bu ayı ödeyince 6 taksidim kalıyor. Ondan sonra ilk işim jantları ve lastikleri değiştirmek olacak. Modifikasyon için daha sonra karar vereceğim. Bak yapacağım demiyorum, karar vereceğim diyorum.
    Şimdi şöyle bir durum var;
    Ben bu motorla 80-90 rahat yapıyorum. Zorlarsam 95-100 de oluyor. Uzunda pek sorunum yok yani. Kısada biraz sıkıntı çekiyorum o kadar. Karar vermek için daha çok zamanım var. Bütün ödemelerim bittikten sonra değer mi değmez mi düşüneceğim. Değeceğine aklım keserse yaparım
    abi senin modifikasyon listen nedir ben anlayamadım.

    uzun kısadan bahsetmişsin. eger farı kastediyorsan

    yeni motorlarda far baglantı demirinin de sekli değişmis, daha kolay ayarlanabilir yapmıslar.

    jant lastik de zevk ve tercih meselesi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------

    yeni motorda gördüğüm kadarıyla demir düz çizgi hızasından kesilip öne eğimli olarak kaynatılmıs.

    ve alttaki montaj deliğide geriye dogru uzatılmıs,öne arkaya kaymaya izin verecek sekile getirilmiş.

    resim mondial sitesinden alıntı.



    mevcut far baglantı demirini söküp gösterdiği yerden kesip tekrar kaynak yapılabilir.

    zaten yanlardan ikişer punta kaynak yapılmıs

    böylelikle far daha cok öne egilmeye müsait olacaktır
    AttilaXtreme bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  10. #4550
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi senin modifikasyon listen nedir ben anlayamadım.

    uzun kısadan bahsetmişsin. eger farı kastediyorsan

    yeni motorlarda far baglantı demirinin de sekli değişmis, daha kolay ayarlanabilir yapmıslar.

    jant lastik de zevk ve tercih meselesi.
    Yok yok Motoru modifiye etmekten bahsediyorum. Yani motoru modifiye edersem 80-90'a kaç saniyede ulaşırım veya işte 120 km'ye ulaşır mı gibi hesaplardan
    cenkito bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  11. #4551
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok yok Motoru modifiye etmekten bahsediyorum. Yani motoru modifiye edersem 80-90'a kaç saniyede ulaşırım veya işte 120 km'ye ulaşır mı gibi hesaplardan
    abi eskisinden cok daha cabuk cıkacagı kesindir.

    son hız olarakda 120 yi cok rahat gecer, ama o hızlarda motor yuksek oldugundan stabil kalmıyor, ruzgardan cok etkileniyor.

    birde yuksek hız için arka dişliyi cok kucultmek gerek. vites oranları birbirine yakın oldugundan

    bu seferde 1 -2 . vitesde düşük hızda kullanmak zor olur,sehir içi trafiğinde.

    sürekli debriyaja basmak gerekebilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:40 ----------

    mondial servisden , merkezden ORJINAL BALATA SAC ı istedik, geldi

    sözde orjınal ama 4-5 balatalı göbeklere takılan kalın saclardan geldi

    bizim debriyajda 6 balata 5 sac oldugundan bunları takınca debriyaj göbegi cok kalınlastı kapanmadı.

    o sekilde de calısmaz, bakalım yarın mondial genel merkeze tlf acıp görüşecem.ne diyecekler
    AttilaXtreme bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #4552
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi eskisinden cok daha cabuk cıkacagı kesindir.

    son hız olarakda 120 yi cok rahat gecer, ama o hızlarda motor yuksek oldugundan stabil kalmıyor, ruzgardan cok etkileniyor.

    birde yuksek hız için arka dişliyi cok kucultmek gerek. vites oranları birbirine yakın oldugundan

    bu seferde 1 -2 . vitesde düşük hızda kullanmak zor olur,sehir içi trafiğinde.

    sürekli debriyaja basmak gerekebilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:40 ----------

    mondial servisden , merkezden ORJINAL BALATA SAC ı istedik, geldi

    sözde orjınal ama 4-5 balatalı göbeklere takılan kalın saclardan geldi

    bizim debriyajda 6 balata 5 sac oldugundan bunları takınca debriyaj göbegi cok kalınlastı kapanmadı.

    o sekilde de calısmaz, bakalım yarın mondial genel merkeze tlf acıp görüşecem.ne diyecekler
    Bakıcaz Sen hele bloğa ideal olan nedir bi yaz da ona göre
    cenkito bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  13. #4553
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakıcaz Sen hele bloğa ideal olan nedir bi yaz da ona göre
    abi şimdilik bloga 200 lük set ideal oluyor.

    bunları taktıktan sonra 1. vites güçten dolayı iptal olur. direk 2. vites ile kalkabilirsinz

    ya benim yaptıgım gibi krank debriyaj tası dişli oranını değişecek yada kafadan arka dişliyi 40 civarına düşüreceksiniz

    ben değişim öncesinde 2. vites neredeyse rolantide kalkıs yapıp gidiyordum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:15 ----------

    önemli bir not:

    200 cc krankların rulman capı bizim motorunkinden buyuk.

    ya işin erbabı birinde orjınal rulmanları 200 lük kranka taktıracaksınız

    (egzantirik dişlisi sökülüp geri takılması gerektiğinden ince iştir)

    yada motor blogundaki rulman yuvalarını tornada yeni krankın rulman boyutuna genişleteceksiniz



    ben oarjınal rulmanları taktırdım.

    bu resimde net görüldüğü gibi sol tarafdaki rulmanın cıkması için egzantirik dişliside yerinden cıkması lazım.

    herhangi bir diş yada kama olmadıgından dogru konumda takılmalı. ne kadar merkezden uzak takılırsa atesleme

    zamanında subab konumu o kadar değişir



    modifiye de en temel sorun bu olaydır, geri kalan parcalar aynen oturuyor.

    parca listesi:

    200 cc balansörlü krank
    200 cc silindir kapagı
    65.5 mm silindir piston
    200 lük subab itecekleri ve silindir saplamaları

    istege baglı olarakda 70-21 debriyaj tası ve krank dişlisi

    ama bu 70-21 tasın krank dişlisininde ayrıyetten tornada inceltilmesi lazım.

    bu tas balansörsüz modeller için oldugundan bizim dişliden oldukca kalın, orjınal haliyle kullanmak imkansız

    AttilaXtreme bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  14. #4554
    dalangıç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial xtreme max 200
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslansın kaplansın Cem

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaişte manı 15:48 ----------



    Modifikasyon benim de ilk tercihim değil. Bu ayı asıl ince 6 taksidim kalıyor. Ondan sonra ilk işim jantları ve lastikleri değiştirmek oişte k. Modifikasyon için daha sonra karar vereceğim. Bak yapacağım demiyorum, karar vereceğim diyorum.
    Şimdi şöyle bir durum var;
    Ben bu motorla 80-90 rahat yapıyorum. Zorlarsam 95-100 de oluyor. Uzunda pek sorunum yok yani. Kısada biraz sıkıntı çekiyorum o kadar. Karar vermek için daha çok zamanım var. Bütün ödemelerim bittikten sonra değer mi değmez mi düşüneceğim. Değeceğine aklım keserse yaparım
    Abi çok bişey istemiyorum motordan gezdirsin yeter hızlı bi kullanıcı değilim artık honda hornet 900 ile asfalt yaladım 110 sonrasına korkuyorum :( motor rahatlayacak ise lastik değişimine girerim ama forumda yeterli de deniyor asfalt için... asıl merak ettiğim uzun yol nasıl olacak alanya- istanbul yapacak kesin kaçarı yok ama işte bakalım nasıl olacak.
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  15. #4555
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    motorun orjınal hali gözünün önünde kullanırsan lastikler yeterli ama hornet kullanır gibi viraja yatarsan kalkamazsın

    uzun yol konusunda da rodajın bittikten sonra ön dişliyi 17 yap,

    orjınal zincir uzunlugu kurtaracaktır.biraz arka lastiği öne alırsın.

    bu uzun yolda yuksek devirde biraz daha titresimi azaltıp, cok azda olsa son hızı arttırır. daha rahat yol alırsın

    motoru sürekli son hızına yakın kullanmadıgın sürece, asırı zorlayıp ısıtmadıgın sürece

    istersen dünya turu yap sorun olmaz
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  16. #4556
    dalangıç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial xtreme max 200
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun orjınal hali gözünün önünde kullanırsan lastikler yeterli ama hornet kullanır gibi viraja yatarsan kalkamazsın

    uzun yol konusunda da rodajın bittikten sonra ön dişliyi 17 yap,

    orjınal zincir uzunlugu kurtaracaktır.biraz arka lastiği öne alırsın.

    bu uzun yolda yuksek devirde biraz daha titresimi azaltıp, cok azda olsa son hızı arttırır. daha rahat yol alırsın

    motoru sürekli son hızına yakın kullanmadıgın sürece, asırı zorlayıp ısıtmadıgın sürece

    istersen dünya turu yap sorun olmaz
    Peki rodaji güzelce yapsam hiç orasına burasına dokunmadan, yağına, bakımına dikkat etsem 90-100 sabit uzun yola vursam sıkıntı olur mu? He titreşim dersen ben totoma güveniyorum abi en olmadı bi havalı yastık ooh tril tril
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  17. #4557
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    sen gene ön dişliyi 17 yap (dişli fiyatı 5-10 lira begenmezsen kaldır kenara at)

    birde suan orjınal halini hatırlamıyorum ama

    denersin kadran maximum kac gösteriyor diye o degerin 15-20 altında uzun süre gidersen bişey olmaz

    yag değişimindede dikkat et 1.1litre yag konulmalı.

    cogu servis 2. paketi acmayıp 1 litre yada daha az yag koyup yolluyor. benden uyarması
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  18. #4558
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı dalangıç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi çok bişey istemiyorum motordan gezdirsin yeter hızlı bi kullanıcı değilim artık honda hornet 900 ile asfalt yaladım 110 sonrasına korkuyorum :( motor rahatlayacak ise lastik değişimine girerim ama forumda yeterli de deniyor asfalt için... asıl merak ettiğim uzun yol nasıl olacak alanya- istanbul yapacak kesin kaçarı yok ama işte bakalım nasıl olacak.
    Abicim rahat ol, her şey çok güzel olacak. Uzun yol her zaman yorucudur. 80-90 ile geze geze keyfini çıkara çıkara gelirsin işte. Ben 1100 lük motorla bile uzun yol yaparken yoruluyordum. Bir saatte bir mola ver bir de uyku tulumu uydur kendine gerisinden korkma.
    Lastiklerden biraz tırsıyorum ama şikayetim yok. Gerçi şikayetim olsa ne olacak değiştirecek param yok zaten Günde 50 km yol yapıyorum. Taksitler bitene kadar muhtemelen lastiklerin de hayat hikayesi sona yaklaşır demek istemiştim. Sonrasında yakışıklı 2 jant ile cadde lastiği takacağım. Ben hep caddede kullandığım için bu uzun tırtıklı tekerleklere ihtiyacım yok zaten. cadde lastiği ile tırsaklığımı atıp daha rahat kullanacağımı düşünüyorum.
    cenkito bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  19. #4559
    dalangıç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial xtreme max 200
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen gene ön dişliyi 17 yap (dişli fiyatı 5-10 lira begenmezsen kaldır kenara at)

    birde suan orjınal halini hatırlamıyorum ama

    denersin kadran maximum kac gösteriyor diye o degerin 15-20 altında uzun süre gidersen bişey olmaz

    yag değişimindede dikkat et 1.1litre yag konulmalı.

    cogu servis 2. paketi acmayıp 1 litre yada daha az yag koyup yolluyor. benden uyarması
    Evet abi okudum o kısımları zaten yağımı vidalarımı alıp öyle gidicem servise, hornet ve sym joyride yaptığım masrafları hatırlıyorum da dişli, lastik falan önemli değil degisirim gerekirse...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------

    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim rahat ol, her şey çok güzel olacak. Uzun yol her zaman yorucudur. 80-90 ile geze geze keyfini çıkara çıkara gelirsin işte. Ben 1100 lük motorla bile uzun yol yaparken yoruluyordum. Bir saatte bir mola ver bir de uyku tulumu uydur kendine gerisinden korkma.
    Lastiklerden biraz tırsıyorum ama şikayetim yok. Gerçi şikayetim olsa ne olacak değiştirecek param yok zaten Günde 50 km yol yapıyorum. Taksitler bitene kadar muhtemelen lastiklerin de hayat hikayesi sona yaklaşır demek istemiştim. Sonrasında yakışıklı 2 jant ile cadde lastiği takacağım. Ben hep caddede kullandığım için bu uzun tırtıklı tekerleklere ihtiyacım yok zaten. cadde lastiği ile tırsaklığımı atıp daha rahat kullanacağımı düşünüyorum.
    Aynen Atilla abi benim de sevdiğim bu zaten yavaş yavaş acele etmede. Benim de kafama takılıyor acaba diyorum asfalt lastiği mi takayım direk ama önce bi orjinal lastikle deneyeyim bakarım duruma göre de diyorum birde yağ castrol 10-50 mi yanlış mı hatırlıyorum -_-
    cenkito ve AttilaXtreme bunu beğendiler.

  20. #4560
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı dalangıç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen Atilla abi benim de sevdiğim bu zaten yavaş yavaş acele etmede. Benim de kafama takılıyor acaba diyorum asfalt lastiği mi takayım direk ama önce bi orjinal lastikle deneyeyim bakarım duruma göre de diyorum birde yağ castrol 10-50 mi yanlış mı hatırlıyorum -_-
    valla ben15-40 petrol ofisi sentetik kullanıyorum ama sizde asırı sıcak bölgede oldugunuzdan

    castrol power1 racing 15-50 derim. bir dahaki yag değişime bende 15-50 kullanmayı düşünüyorum.

    ama sunu kesin söyleyeyim castrol actevo 20-40 dan uzak durun, cok cabuk deforme oluyor
    AttilaXtreme bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)