http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-duyurulari/129813-4-mayis-pazar-istanbul-yalova-etkinligimiz-kesinlesti-tum-mt-davetlidir-iceri.html
beyler var mıdır gelen
Çok şaşırdım. Sele yüksekliği 90 cm olan bir motorda rahat etmen lazım. Bence motorun yüksekliğini gözünde büyütmüşsün. Alışınca rahatlarsın merak etme
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------
İstanbul'u sular seller götürüyor. Gece eve motorla gidip sabah işe metrobüsle gelmek asabımı bozuyor. Uykusunu alamamış bi sürü sinirli tiple yolculuk yapmak PEEHHHH!
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
merhaba arkadaşlar. dun itibariyle xtreme max ımı almış bulunuyorum. Alışma sürecimin cok zor olacağını an itibariyle anlamıs bulunuyorum
yazdıklarınız ve yorumlarınız son derece degerli bu motoru almak isteyen veya kullananlar için. Uyarılarınız ve gorduklerimi yarın hemen yaptırmak istiyorum. ayaklıktaki müşürü iptal ettirmek ve yeni ayna almak. ancak dun motosikleti aldım yeni calıstırdım dogal olarak,servis jikle ile ısıt dedi. ısıttım ve hatta 15 km kadar yol gittim motor cok ısındı,garaja girdigimde jikleyi kapatınca motor stop etti,yeniden calıstırmak istedim ancak jiklesiz calısmadı,yeni oldugundan dolayı mı yoksa herhangi bir problem mi var acaba?
ayrıca rodaj muhabbetinden dolayı yuklenmedim ama hic gitmiyor gibi bu motor en son motorum suzuki 600 banditti,tabiki kıyaslamıyorum asla ancak eski motorumdan dolayı mı bana oyle geliyor yoksa,rodajdan sonra acılır mı biraz daha?
bir diger ve son sorum da gaz kolu ile ilgili,bosluk var biraz acınca gaz vermeye baslıyor motor,eski hysoung 650 mde de boyleydi,acaba bu duzeltilebilir mi,yoksa boyle kullanmak zorumda mıyım?
simdiden cok tesekkurler.
bu motosikleti alma sebebim ilkbaharın gelisi ile kan kaynaması ve cok kısıtlı butce ile ve sizin yorumlarınız dogrultusunda bu motosikleti aldım,hayırlısı olsun.
hayırlı olsun.
motor rodajdan sonra az bişey daha acılır .
ama bandit den sonra size öle gelmeside normal
jıkle en atta olacak (kapalı).
eger o konumda stop ediyorsa karburatör ayarındandır.
gaz telinin koldan cıktıgı yerde bir vidalı sistem var. debriyaj tel ayarı gibi oradan telin boslugu alabilirsiniz
Sağol. Motorun çok ısınmasının nedeni jikleli kullanılması demek ki. Tuhaf bişey söyleyeyim mi Ben bu motorda hiç jikle kullanmadım daha. Bir kez orta konumda çalıştırmak istedim çalıştı, en üste aldım çalışmadı bir kaç gün sonra orta konumda da çalışmadı ben de gcık kaptım hiç uğraşmadım Hep gaz kolu ile çalıştırıp bir dakika kadar ısıttıktan sonra gazlıyorum. Jikleye ihtiyacım olmadı şimdilik İlerde ne olacak bakıcaz artık
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Kesinlikle almalısın. Xtreme Max ile yolda kalmazsın.
Max'in bir güzelliğide yolda kalanların her zaman yanındadır.
Motorcu kardeşliği
Arkadaşlar Facebook kullananlar için sayfamız ;
https://www.facebook.com/XtremeMaxKullanicilari?fref=ts
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------
Öncelikle yeni motorun hayırlı olsun. Jigle açık iken motor kullanma, motor ısındıktan sonra kapat,o yüzden çok yavaş gitmiştir.
rodaj bitene kadar motoru kesinlikle zorlama, düzgün kullan, zamanı gelince hızlanır. son hız maximum 115 km dir.
Senin motorların ile bunu kıyaslamak son derece komik olur. Bu motorun gücü ortada, keyif almasını bilirsen verir.
Şuanda motor hala çalışmıyorsa kelebek sıkışmış olabilir. Benimde bir kere sıkışmıştı. Motorun her yerini parçalamıştık.
Kelebeğe wd 40 sıktıktan sonra deli gibi çalışmaya başlamıştı. yeni kullanıcıların dikkatıne ;)
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
cok tesekkurler arkadaslar. ultra yogun aydınlatıcı bilgiler icin ayrıca cok tesekkurler. Jikle konumunu tam hatırlamıyorum aksam bakacagım.wd 40 ise yaramadıgı bir yer var mı acaba ya gene karsıma cıktı.
evet arkadaslar eger ilerde mars ile ilgili sorun yasarsanız ,sayet mars motorunda da ise arıza,
son olarak mars motorunun söküp içindeki tozları temizleyip ve kömürleri kontrol ederseniz tekrar canlanabilir.
benim mars arada sırada tıkanıyordu, en son hiç dönmemeye basladı .
(motor modifiye ve asırı yuksek sıkıstırma oranına sahip oldugundan)
bende : mars rölesi vs.. kontrol ettikden sonra sıra geldi mars motoruna
önce mars motorunun iki vidasını acın
iki tarafdan kapakları acın
ön taraftaki ve ön kapaktaki kömür toalarını iyice temizliyoruz
yayların kömürlei tam iteklediğinden ve kömürlerin merkeze sorunsuz temas ettiğinden emin olun
işaretli yerleri az bişey gress yagı ile yaglayın.
mümkün ise yuksek ısıya dayanıklı kaucuklu diye anılan gres yagı ile
abartmadan temizlenmiş hali ( %50 yetecek kadar )
motoru geri toplarken, gövdenin alt kısmında çizgiler var kapaklar ve merkezdeki işaret çizgileri
birbirine denk gelecek sekilde kapatıyor ve yerine takıyoruz
yinede olmazsa mars motorunu değişmekten baska care yok
benim aküde sürekli alarm devrede oldugundan zayıfladı diye onunda yedegini aldım, orjınal sulu akü
suyunu içine koymadıktan sonra beklemesinde sakınca yok
bu kışa üstündeki ölürse onuda değişirim
mars rölesinde iki kalın giriş ve cıkıs vardır.
röleyi kontrol etmek için bu iki yeri kısa devre yapacak sekilde kablo yada tornavida degdirerek
kontrol edilebilir
birisine aküden gelen artı kablo baglıdır, ötekine ise mars motorunun artı ucu baglıdır
(resim temsilidir)
eger yapılan köprü- kısa devre sonucu mars dönerse- çalısırsa:
mars rölesi yada mars düğmesinde yada bu aradaki kablolarda arıza vardır
o sırada ustanın kafası biraz kalabalıktı ona yoruyorum ilk tepkisini. bugün motorum montaj için gelmiş servise ve yarın sabaha poaçalar benden çaylar ondal önce kahvaltı sonra beraber montaj sözü aldım ustadan. '' sen iste, ben eline anahtar verir merak ettiklerini öğretirim' dedi .ayrıca benim için açılıp kapanma kapasitesinden çalmak istemediğini ekledi bugün.
1. tüm vidaların güzel sıkıldığından emin olunacak.
2. egzoz koruma kapağı vidaları değiştirilecek.
3.hidrolik hortumu kroşeleri dışarı doğru konumlandırılacak.
4.zincir koruma lastiği bağlantı kelepçesi sağlam pullarla değiştirilecek.
artık çamurluk, aydınlatma, çanta taşıma demiri vs. değişiklikler peyderpey yapılacak.
ilk aklıma gelenler bunlar, yarın için usta ile ilk montaj esnasında başka nelere dikkat etmeliyim ?
''Beş yaş insanın en olgun çağıdır; sonra çürüme başlar.'' Alper Canıgüz
http://
1.fotografta jikle acık oluyor bayagı bir gaz veriyor ısındıktan sonra 2.fotodaki konuma getiriyorum ve stop ediyor ve tekrar calısmıyor? Sorun bende mi acaba dostlar?
işte bende onu diyorum asagidayken calısıyor yukardayken stop ediyor. Senin dedigine gore yukarı konumdaken gaz vermesi gerekiyor degilmi bunda tam tersi oluyor daha once de jikleli motor kullandım ama bunu cozemedim valla. Tolga can ın dedigi gibi bir kelebek sıkısması olabilr mi acaba?
değil yukarıda iken yani jıkle acık iken hava girisi kapalı ve asırı zengin karısım oldugundan sadece gaz verirken calısır yada hiç calısmaz
ama asagıda iken jıkle kapalı , hava girişi acık dır.
bu durumda devir artıyorsa sizin rolanti ayar vidasından rolantiyi düşürmeniz lazım.
bu motorlarda jıkle sadece motora giren hava miktearına etki eder. araclarda yada
baska motorlarda oldugu gibi aynı anda gaz acma yapmaz
yaparsınız karburatörün sag tarafında yere parelel sekilde yaylı bir vidadır elinizle cevirip ayarlarsınız
tolgacanın resminde gösterdim.
saat yönü sıkılır-acar, tersi gevser-azaltır
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
arkadaslar mars motoru serüveni 3-4 saglıklı marsdan sonra gene eskiye döndü. calısmıyor yani.
mars motoru temizlik ve onarım macerası devamı kaldı yarına
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)