Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4381
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı azygos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek tabanlı ayakkabı-bot bakayım ben en iyisi bacak boyum kısa , orantısız bir anatomim varmış bu yaşımda öğrendim, 1,74 boy ile 90 cm sele boyunda oturamamak da varmış kaderde
    önden indirt işe yarar azda olsa

    Tolga Can, azygos ve AttilaXtreme bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4382
    demirutku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Aralık 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250r
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-duyurulari/129813-4-mayis-pazar-istanbul-yalova-etkinligimiz-kesinlesti-tum-mt-davetlidir-iceri.html

    beyler var mıdır gelen
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  3. #4383
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı azygos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek tabanlı ayakkabı-bot bakayım ben en iyisi bacak boyum kısa , orantısız bir anatomim varmış bu yaşımda öğrendim, 1,74 boy ile 90 cm sele boyunda oturamamak da varmış kaderde
    Çok şaşırdım. Sele yüksekliği 90 cm olan bir motorda rahat etmen lazım. Bence motorun yüksekliğini gözünde büyütmüşsün. Alışınca rahatlarsın merak etme

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------

    İstanbul'u sular seller götürüyor. Gece eve motorla gidip sabah işe metrobüsle gelmek asabımı bozuyor. Uykusunu alamamış bi sürü sinirli tiple yolculuk yapmak PEEHHHH!
    azygos bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  4. #4384
    quartaporte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    '04 Suzuki GSF600 Bandit S
    merhaba arkadaşlar. dun itibariyle xtreme max ımı almış bulunuyorum. Alışma sürecimin cok zor olacağını an itibariyle anlamıs bulunuyorum
    yazdıklarınız ve yorumlarınız son derece degerli bu motoru almak isteyen veya kullananlar için. Uyarılarınız ve gorduklerimi yarın hemen yaptırmak istiyorum. ayaklıktaki müşürü iptal ettirmek ve yeni ayna almak. ancak dun motosikleti aldım yeni calıstırdım dogal olarak,servis jikle ile ısıt dedi. ısıttım ve hatta 15 km kadar yol gittim motor cok ısındı,garaja girdigimde jikleyi kapatınca motor stop etti,yeniden calıstırmak istedim ancak jiklesiz calısmadı,yeni oldugundan dolayı mı yoksa herhangi bir problem mi var acaba?
    ayrıca rodaj muhabbetinden dolayı yuklenmedim ama hic gitmiyor gibi bu motor en son motorum suzuki 600 banditti,tabiki kıyaslamıyorum asla ancak eski motorumdan dolayı mı bana oyle geliyor yoksa,rodajdan sonra acılır mı biraz daha?
    bir diger ve son sorum da gaz kolu ile ilgili,bosluk var biraz acınca gaz vermeye baslıyor motor,eski hysoung 650 mde de boyleydi,acaba bu duzeltilebilir mi,yoksa boyle kullanmak zorumda mıyım?
    simdiden cok tesekkurler.
    bu motosikleti alma sebebim ilkbaharın gelisi ile kan kaynaması ve cok kısıtlı butce ile ve sizin yorumlarınız dogrultusunda bu motosikleti aldım,hayırlısı olsun.
    Tolga Can, azygos ve AttilaXtreme bunu beğendiler.

  5. #4385
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    hayırlı olsun.

    motor rodajdan sonra az bişey daha acılır .

    ama bandit den sonra size öle gelmeside normal

    jıkle en atta olacak (kapalı).

    eger o konumda stop ediyorsa karburatör ayarındandır.

    gaz telinin koldan cıktıgı yerde bir vidalı sistem var. debriyaj tel ayarı gibi oradan telin boslugu alabilirsiniz
    AttilaXtreme, Tolga Can ve azygos bunu beğendiler.

  6. #4386
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun.

    motor rodajdan sonra az bişey daha acılır .

    ama bandit den sonra size öle gelmeside normal

    jıkle en atta olacak (kapalı).

    eger o konumda stop ediyorsa karburatör ayarındandır.

    gaz telinin koldan cıktıgı yerde bir vidalı sistem var. debriyaj tel ayarı gibi oradan telin boslugu alabilirsiniz
    +

    Abicim "servis jikle ile ısıt dedi. ısıttım ve hatta 15 km kadar yol gittim motor cok ısındı,garaja girdigimde jikleyi kapatınca motor stop etti" 15 km jikle ile gidilmiş. Bu işte bi tuhaflık yok mu! Ben mi yanlış anlıyorum acaba?
    cenkito bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  7. #4387
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    JİKLE KONUMLARI VE KARBURATÖRE ETKİLERİ, İÇERİ GİREN HAVAYI KISMA ŞEKİLLERİ :










    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    +

    Abicim "servis jikle ile ısıt dedi. ısıttım ve hatta 15 km kadar yol gittim motor cok ısındı,garaja girdigimde jikleyi kapatınca motor stop etti" 15 km jikle ile gidilmiş. Bu işte bi tuhaflık yok mu! Ben mi yanlış anlıyorum acaba?
    attila abim jıkle konumundan sorun olmaz,
    motor benzini tam yakamaz çig atar,
    en fazla cekişten düşer ve 15 km de de biraz daha fazla ısınır

    ek bilgi

    AttilaXtreme ve azygos bunu beğendiler.

  8. #4388
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    JİKLE KONUMLARI VE KARBURATÖRE ETKİLERİ, İÇERİ GİREN HAVAYI KISMA ŞEKİLLERİ :



    http://i.hizliresim.com/dj3pLL.jpg

    http://i.hizliresim.com/597JNq.jpg


    http://i.hizliresim.com/b8D3vV.jpg



    attila abim jıkle konumundan sorun olmaz,
    motor benzini tam yakamaz çig atar,
    en fazla cekişten düşer ve 15 km de de biraz daha fazla ısınır
    Sağol. Motorun çok ısınmasının nedeni jikleli kullanılması demek ki. Tuhaf bişey söyleyeyim mi Ben bu motorda hiç jikle kullanmadım daha. Bir kez orta konumda çalıştırmak istedim çalıştı, en üste aldım çalışmadı bir kaç gün sonra orta konumda da çalışmadı ben de gcık kaptım hiç uğraşmadım Hep gaz kolu ile çalıştırıp bir dakika kadar ısıttıktan sonra gazlıyorum. Jikleye ihtiyacım olmadı şimdilik İlerde ne olacak bakıcaz artık
    cenkito ve azygos bunu beğendiler.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  9. #4389
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi motorumu sattırıp Max aldıracaksınız bana valla...
    Çok ve güzel paylaşımlar oluyor burada, kıskanmıyor değilim...
    Kesinlikle almalısın. Xtreme Max ile yolda kalmazsın.
    Max'in bir güzelliğide yolda kalanların her zaman yanındadır.
    Motorcu kardeşliği


    Arkadaşlar Facebook kullananlar için sayfamız ;
    https://www.facebook.com/XtremeMaxKullanicilari?fref=ts

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

    Alıntı quartaporte adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayrıca rodaj muhabbetinden dolayı yuklenmedim ama hic gitmiyor gibi bu motor en son motorum suzuki 600 banditti,tabiki kıyaslamıyorum asla ancak eski motorumdan dolayı mı bana oyle geliyor yoksa,rodajdan sonra acılır mı biraz daha?
    bir diger ve son sorum da gaz kolu ile ilgili,bosluk var biraz acınca gaz vermeye baslıyor motor,eski hysoung 650 mde de boyleydi,acaba bu
    Öncelikle yeni motorun hayırlı olsun. Jigle açık iken motor kullanma, motor ısındıktan sonra kapat,o yüzden çok yavaş gitmiştir.
    rodaj bitene kadar motoru kesinlikle zorlama, düzgün kullan, zamanı gelince hızlanır. son hız maximum 115 km dir.
    Senin motorların ile bunu kıyaslamak son derece komik olur. Bu motorun gücü ortada, keyif almasını bilirsen verir.
    Şuanda motor hala çalışmıyorsa kelebek sıkışmış olabilir. Benimde bir kere sıkışmıştı. Motorun her yerini parçalamıştık.
    Kelebeğe wd 40 sıktıktan sonra deli gibi çalışmaya başlamıştı. yeni kullanıcıların dikkatıne ;)

    AttilaXtreme ve cenkito bunu beğendiler.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  10. #4390
    quartaporte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    '04 Suzuki GSF600 Bandit S
    cok tesekkurler arkadaslar. ultra yogun aydınlatıcı bilgiler icin ayrıca cok tesekkurler. Jikle konumunu tam hatırlamıyorum aksam bakacagım.wd 40 ise yaramadıgı bir yer var mı acaba ya gene karsıma cıktı.
    AttilaXtreme ve cenkito bunu beğendiler.

  11. #4391
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    evet arkadaslar eger ilerde mars ile ilgili sorun yasarsanız ,sayet mars motorunda da ise arıza,

    son olarak mars motorunun söküp içindeki tozları temizleyip ve kömürleri kontrol ederseniz tekrar canlanabilir.

    benim mars arada sırada tıkanıyordu, en son hiç dönmemeye basladı .

    (motor modifiye ve asırı yuksek sıkıstırma oranına sahip oldugundan)

    bende : mars rölesi vs.. kontrol ettikden sonra sıra geldi mars motoruna

    önce mars motorunun iki vidasını acın



    iki tarafdan kapakları acın



    ön taraftaki ve ön kapaktaki kömür toalarını iyice temizliyoruz





    yayların kömürlei tam iteklediğinden ve kömürlerin merkeze sorunsuz temas ettiğinden emin olun



    işaretli yerleri az bişey gress yagı ile yaglayın.
    mümkün ise yuksek ısıya dayanıklı kaucuklu diye anılan gres yagı ile



    abartmadan temizlenmiş hali ( %50 yetecek kadar )



    motoru geri toplarken, gövdenin alt kısmında çizgiler var kapaklar ve merkezdeki işaret çizgileri

    birbirine denk gelecek sekilde kapatıyor ve yerine takıyoruz




    yinede olmazsa mars motorunu değişmekten baska care yok

    benim aküde sürekli alarm devrede oldugundan zayıfladı diye onunda yedegini aldım, orjınal sulu akü

    suyunu içine koymadıktan sonra beklemesinde sakınca yok

    bu kışa üstündeki ölürse onuda değişirim



    mars rölesinde iki kalın giriş ve cıkıs vardır.

    röleyi kontrol etmek için bu iki yeri kısa devre yapacak sekilde kablo yada tornavida degdirerek

    kontrol edilebilir

    birisine aküden gelen artı kablo baglıdır, ötekine ise mars motorunun artı ucu baglıdır



    (resim temsilidir)

    eger yapılan köprü- kısa devre sonucu mars dönerse- çalısırsa:

    mars rölesi yada mars düğmesinde yada bu aradaki kablolarda arıza vardır

  12. #4392
    azygos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2012
    Şehir
    NoLand
    Motosikleti
    CB250R-Pulsar 200NS-MondialX-treme150
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teselli

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------

    ön masadan alcaltma yapılır tabi alcalttıktan sonra sert arazide yada ön amortisör tam kapanacak sekilde

    kullanmamak lazım. arka amortisörede ayar cekilip helazondan bir sıra kesilip üst baglantı yeride biraz asagı alınabilir

    bugune kadar yapan olmadı daha

    ama teoride mümkün

    kusura bakmasınlarda bu ustaların cogu naylon usta
    o sırada ustanın kafası biraz kalabalıktı ona yoruyorum ilk tepkisini. bugün motorum montaj için gelmiş servise ve yarın sabaha poaçalar benden çaylar ondal önce kahvaltı sonra beraber montaj sözü aldım ustadan. '' sen iste, ben eline anahtar verir merak ettiklerini öğretirim' dedi .ayrıca benim için açılıp kapanma kapasitesinden çalmak istemediğini ekledi bugün.
    1. tüm vidaların güzel sıkıldığından emin olunacak.
    2. egzoz koruma kapağı vidaları değiştirilecek.
    3.hidrolik hortumu kroşeleri dışarı doğru konumlandırılacak.
    4.zincir koruma lastiği bağlantı kelepçesi sağlam pullarla değiştirilecek.

    artık çamurluk, aydınlatma, çanta taşıma demiri vs. değişiklikler peyderpey yapılacak.
    ilk aklıma gelenler bunlar, yarın için usta ile ilk montaj esnasında başka nelere dikkat etmeliyim ?
    AttilaXtreme ve cenkito bunu beğendiler.
    ''Beş yaş insanın en olgun çağıdır; sonra çürüme başlar.'' Alper Canıgüz

  13. #4393
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı azygos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o sırada ustanın kafası biraz kalabalıktı ona yoruyorum ilk tepkisini. bugün motorum montaj için gelmiş servise ve yarın sabaha poaçalar benden çaylar ondal önce kahvaltı sonra beraber montaj sözü aldım ustadan. '' sen iste, ben eline anahtar verir merak ettiklerini öğretirim' dedi .ayrıca benim için açılıp kapanma kapasitesinden çalmak istemediğini ekledi bugün.
    1. tüm vidaların güzel sıkıldığından emin olunacak.
    2. egzoz koruma kapağı vidaları değiştirilecek.
    3.hidrolik hortumu kroşeleri dışarı doğru konumlandırılacak.
    4.zincir koruma lastiği bağlantı kelepçesi sağlam pullarla değiştirilecek.

    artık çamurluk, aydınlatma, çanta taşıma demiri vs. değişiklikler peyderpey yapılacak.
    ilk aklıma gelenler bunlar, yarın için usta ile ilk montaj esnasında başka nelere dikkat etmeliyim ?
    Egsoz armasını eski bir kilometre saati vidaları değiştir. Perçinleri dandik yolda fırlıyor
    Akünün tahliye hortumunu unutma
    Sen en iyisi blogdan bi çıktı ala öyle git montaja
    cenkito ve azygos bunu beğendiler.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  14. #4394
    quartaporte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    '04 Suzuki GSF600 Bandit S
    http://


    1.fotografta jikle acık oluyor bayagı bir gaz veriyor ısındıktan sonra 2.fotodaki konuma getiriyorum ve stop ediyor ve tekrar calısmıyor? Sorun bende mi acaba dostlar?

  15. #4395
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı quartaporte adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://http://i245.photobucket.com/albums/g...psl12vcx9r.jpg

    http://i245.photobucket.com/albums/g...psivtiywhu.jpg
    1.fotografta jikle acık oluyor bayagı bir gaz veriyor ısındıktan sonra 2.fotodaki konuma getiriyorum ve stop ediyor ve tekrar calısmıyor? Sorun bende mi acaba dostlar?

    evet sorun sizde

    arkadas resim cektim de attım senin için

    birinci resminde kapalı

    ikinci resminde acık

    o siyah mandal en asagıda olursa jıklen kapalı en üstte olursa da tam acık
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  16. #4396
    quartaporte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    '04 Suzuki GSF600 Bandit S
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet sorun sizde

    arkadas resim cektim de attım senin için

    birinci resminde kapalı

    ikinci resminde acık

    o siyah mandal en asagıda olursa jıklen kapalı en üstte olursa da tam acık
    işte bende onu diyorum asagidayken calısıyor yukardayken stop ediyor. Senin dedigine gore yukarı konumdaken gaz vermesi gerekiyor degilmi bunda tam tersi oluyor daha once de jikleli motor kullandım ama bunu cozemedim valla. Tolga can ın dedigi gibi bir kelebek sıkısması olabilr mi acaba?

  17. #4397
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    değil yukarıda iken yani jıkle acık iken hava girisi kapalı ve asırı zengin karısım oldugundan sadece gaz verirken calısır yada hiç calısmaz

    ama asagıda iken jıkle kapalı , hava girişi acık dır.

    bu durumda devir artıyorsa sizin rolanti ayar vidasından rolantiyi düşürmeniz lazım.

    bu motorlarda jıkle sadece motora giren hava miktearına etki eder. araclarda yada

    baska motorlarda oldugu gibi aynı anda gaz acma yapmaz
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  18. #4398
    quartaporte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    '04 Suzuki GSF600 Bandit S
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değil yukarıda iken yani jıkle acık iken hava girisi kapalı ve asırı zengin karısım oldugundan sadece gaz verirken calısır yada hiç calısmaz

    ama asagıda iken jıkle kapalı , hava girişi acık dır.

    bu durumda devir artıyorsa sizin rolanti ayar vidasından rolantiyi düşürmeniz lazım.


    bu motorlarda jıkle sadece motora giren hava miktearına etki eder. araclarda yada

    baska motorlarda oldugu gibi aynı anda gaz acma yapmaz
    Ben yapabilirmiyim rolanti ayarını yoksa servise mi goturmeliyim acaba?

  19. #4399
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    yaparsınız karburatörün sag tarafında yere parelel sekilde yaylı bir vidadır elinizle cevirip ayarlarsınız



    tolgacanın resminde gösterdim.

    saat yönü sıkılır-acar, tersi gevser-azaltır

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

    arkadaslar mars motoru serüveni 3-4 saglıklı marsdan sonra gene eskiye döndü. calısmıyor yani.

    mars motoru temizlik ve onarım macerası devamı kaldı yarına
    Tolga Can, azygos ve AttilaXtreme bunu beğendiler.

  20. #4400
    zizulander - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2013
    Şehir
    Giresun Şebinkarahisar
    Motosikleti
    Şu aralar mecburen otomobil
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SM ciler müjde size

    mondial max sm 2014 de satısta

    mevcut maxlarınızıda bunun parcalarıyla kolayca SM e cevirebilirsiniz

    http://i1295.photobucket.com/albums/...ps498c9c39.jpg
    cenkito kardeşim ne oldu bu motordan hiç ses seda gelmedi bir bilgin var mıdır?
    Motosiklet üstünde itlik yapmak çok zevklidir, fakat bu itliğin bütün motosiklet camiasına zarar vereceğini aklınızın köşesinde tutun.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)