Yok mu supermoto yapan aramızda ?
Yok mu supermoto yapan aramızda ?
paylaşım için teşekkürler hocam. yalnız kameranın kalitesi pek bir düşük geldi bana?
konuyu baştan sona okudum diyebilirim, süpermoto yapacağım diyen adam birkaç tane çıktı ancak geri dönüş olmadı. muhtemelen motosiklet fiyatındaki sm jantları yüzünden vazgeçmişlerdir.
mondialin 2014 model tanıtımında supermoto hali vardı ama:
http://imgur.com/m1DSf8c
Kamera aslında 720p ile AVI formatında kayıt yapıyor ama gereksiz yerleri kesmem gerekti o yüzden ben movie maker ile arkaya müzik falan koydum öyle kaydettiğim zaman görüntü kalitesi düştü. Birde movie maker görüntü kalitesini düşürüyor ciddi anlamda. Bugün doğrudan avi formatında video yüklemeye çalışacağım.Alıntı:
paylaşım için teşekkürler hocam. yalnız kameranın kalitesi pek bir düşük geldi bana?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Buda gidona sabitleyip kayıt aldığım video arkadaşlar :)
https://www.youtube.com/watch?v=gWVYgmDjo0s
aramıza 6-7-8-9 ağustos balıkesir motosiklet festivaline katılmayı düşünen veya katılacak olan var mı arkadaşlar.
https://www.facebook.com/events/3437...1666783352245/
Arkadaşlar bugüne kadar başıma gelenleri yazacağım umarım faydası olur.
1. Motor ile hareket halindeyken gaz kesmeme rağmen motor gaz vermeye devam ediyordu. Elcik yanındaki gaz telinin girdiği plastik parçayı söktüğümde telin içeriden plastik parçayı aşındırdığını ve tel'dede parça parça kopmalar olduğunu gördüm. Başa marka bir elcik alarak bu sorunu çözdüm. Sakın xtreme max orjinal elcik alıp takmayın telin giriş açısı aşınmaya sebeb oluyor.
2. Hareket halinde sola dönüşte bir arkadaşın yazdığı gibi birden motor stop etti ve el marşı çalıştırmadı ayak marşı ile çalıştırabildim. Sorun şu gidonu hareket ettirdiğimde gösterge altından motor gövdesine giden kablolardan birisi gidon ile gövde arasına sıkışmış ve kablo gövdeye değiyordu buda stop etmesine sebeb oluyordu. Çözüm : Açıktaki kabloların dış kaplamalarını kontrol edip hasar görmüş olan varsa bantlayın.
3. Motor yine olur olmaz zamanlarda gaz yemeyip stop ediyordu. Sebeb: Benzin deposu altından geçen kablolar bazı bölgelerde ek yapılmış ve bu ek noktalarına su geldiği için oksitlenme ile kablo kopmuş. Çözüm: Depoyu koltuğu söküp gösterge ve kumandalardan gelen kabloların ek yerlerini bulun ve temizleyip güzelce birleştiklerinden emin olun. (Ek yerlerine sıcak yada soğuk silikon sıkarak su girmesini engelleyebilirsiniz.
4. Son zamanlarda marşta sorun yaşıyordum jikle açıkta olsa çalışmada sıkıntı yaşıyordum. Çözüm: Karbüratörü söktüm tamamen benzin ile temizledim yıkadım ve bujileri NGK taktım düzeldi.
5. Son sürüşümde birden lastik patladı ve kontrol ettiğimde sibop bölgesi yırtılmıştı. Sebeb: Lastik havası yeterli seviyede değildi ve sibop dibindeki vida çok fazla sıkılmıştı.
http://imageshack.com/a/img910/2853/QmQHLz.jpghttp://imageshack.com/a/img910/2853/QmQHLz.jpg
Selam Baylar,
Dün motoru güzelce temizledim zinciri yağladım, motor harici tüm civataları kontrol ettim sıktım.
Üstadlar daha önce de yazmıştır, yine hatırlatma adına motorda birçok işinizi görmek adına bulunması gereken anahtarlar;
-8,10 Lokma
-Düz ve yıldız tornavida
-8,10,13 açık ağızlı anahtar
-5,6 Alyan
-İngiliz anahtarı
750km de adamım:bounce:
http://i60.tinypic.com/2q011cl.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
Cem Hocam,
Karbüratörün altından siyah uzun ince bir hortum aşağı doğru uzanıyor, dün farkettim karterin üstünde kalmış ve yarı kısmından yanmış biraz açıklık vardı. Bende arkasındaki borudan aşırdım tekrar aşağıya doğru verdim. Bu hortumun işlevi nedir? Ayrıca yırtık olması sıkıntı çıkartır mı?
Selamlar
sıkıntı olursa bosaltmak lazım, tekleme,depoya su kacması vs
yoksa gerek yok
hortumun hemen ustundeki vida
http://s27.postimg.org/3jrhcd02r/FRE...tor_b_font.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------
not:
eger arkadan asırdıgın hortum aku tahliye hortumu ise daha kötü
akuden terleyen asitli su bayaya degerse kaldırır,
o hurtumun (aku) asagı kadar uzanması lazım
yanında durursan sende kontrol et, ustalar bası bos bırakmaya gelmiyor
İyi günler arkadaşlar 6günde 200kmye gelebildim birkaç sorum var;
Motor izmirde bu sıcaklarda dahi jiglesiz çalışmıyor normal midir? Ve gündüzleri 15-20 km şehir içi kullanımda şişiyor arka fren basmıyor ön tekerlek ağırlaşıyor sizdede böyle mi?
Haftaya 400kmye gelince servise götüreyim diyorumbakıma fakat gittiğim serviste pek yağ seçemeği yok kendim alıp gidicem hangi marka modeli alayım ne tavsiye edersiniz?
ilk yag farketmez,500 km sonra onuda değişirsin
400 ü bekleme erken git baktır
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------
max da yag süzgecinin yeri
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...843/ccctno.jpg
vites pedalının arkasına denk geliyor
Teşekkürler ilgin için, ilk zamanlar olduğu için metal partiküller olacaktır temizlenmesi silindire olacak zararları önemli ölçüde engeller.
Bu arada ön freni sıktığımda hafif bir kırılma hissediyorum sanki teker bilyesi dağılmış, yada normal bir durum ben öyle hissediyorum.
Bunu anlamak adına basit bir yol varmıdır?
Arkadaşlar iyi günler ben motorun şişip stop etme sorununa çözüm bulamadım servis bırak motoru dedi yarın bırakıcam büyük ihtimal ama merak ediyorum neden kaynaklı olabilir hava sıcak tamam ama 10-15 km kullanıyorum ve motorun sesi değişiyor jigle açık değil sonra motor gaz yememeye başlıyor yavaşlayıncada bir daha soğumadan zaman geçmeden gitmiyor çalışıyor ama gitmiyor. Bunlar olurkende ön teker sıkışıyor hareketi yavaşlıyor arka fren sertleşiyor basınca hissedebiliyorsun motor daha 250 kmde büyük bir sorun açsın istemiyorum başıma
Tüm cesaretimi toplayıp izmir - bursa yolcuguna çıktım herşey 4-4luk geçti patlayan egsoz haricinde :)
Dönüşte balıkesir dolaylarında moladan görüntü
http://i.hizliresim.com/OZqOlD.jpg
Egzosa muamelemi yaptınız o.O
Valla bende anlamadım nasıl olduğunu kaynak yerinde yaklaşık 3mm genişliğinde delik oluşmuş servisede söyledim garanti den yeni egzoz gelicek :)
eğlenme kısmına gelince 3 aydır motor kullanıyorum xtrame ilk motorum, gider iken baya bi korkarak gittim dönüşte herşey eylenceye döndü özgürlük kelimesi anlam kazanmaya başladı :) sonraki motorun kesinlikle endro olacak :)
benimde ilk motorum max, ama senden az daha eski 3,5 senesi doldu :)
ilk ve sonlardan biri olacagı da kesin, ilerde yanına gelen olabilir ama o gitmez :joker:
Aynen sayın Cenkito, kısmetse ileride yanına gelir bunun tadı bi başka :cat:
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:19 ----------
Dün akşam biyere gittim kız arkadaşımla, motorda bişey yoktu, dönüşte gelirken gaz kolunu bıraktığımda hüpürdeme sesi geliyor.
Nasıl tarif etsem, benzin bitti yedeğe geçtim. Kurbanı keserler sonra boğazından gelen ses varya aynı öyle (Benzetmeyi kest:pr: )
Sonra depoyu fulledim ses yine aynı devam ediyor, bugun de aynı.
Sadece ses mi yoksa sesin yaninda tekleme oksurme de oldu mu
geçenlerde iri cüsseli iki arkadaşımı bindirerek denedim garanti olsun diye arkadan bi baktım esneme falanda yaptım ama değmiyo bir sıkıntı yok şimdilik ama çevirme yapmaya başladılar egzoz için tabi bende yolumu değiştiriyorum bu durumda herşey tam olmasına rağmen:bounce:
Motoru 200 üstü cc yapıp muayeneden sorunsuz geçiren var mı ? Benim daha 1 sene var muayeneye ama kafam takılıyo :cherry: Motor orjinalinden 125/150cc olunca aslında vergi kaçakçılığı yapmış olmuyosun 200'lük yaptın diye. Vergisiz 100'lükleri bile muayeneden geçiren var demin gördüm sahibinden'de bir ilan.