http://s9.postimg.org/kmm2o82dr/22_IMG_0093.jpg
çoklu resim yükle
http://s14.postimg.org/emf2m4029/54_IMG_0255.jpg
resim yuklemek
Arkadaşlarla yaptığımız geziden kareler, gezi raporu olarakda paylaşıcam resimleri yükledikten sonra
http://s9.postimg.org/kmm2o82dr/22_IMG_0093.jpg
çoklu resim yükle
http://s14.postimg.org/emf2m4029/54_IMG_0255.jpg
resim yuklemek
Arkadaşlarla yaptığımız geziden kareler, gezi raporu olarakda paylaşıcam resimleri yükledikten sonra
"mondial x treme max
cross motor patlak arka amortisör
test ve anlama,
eger ki bu sekil yuklenip bırakınca
kendi kendine salınma devam ediyorsa
patlamıstır"
https://www.youtube.com/watch?v=4gbuZFtdUOQ
https://www.youtube.com/watch?v=4gbuZFtdUOQ
EKipmanımı Nerdeyse tamamladım. Sayenizde güzelde lastik aldık şuanlık herşeyden memnunum
http://i.hizliresim.com/ZDM75A.jpg
arkadaslar benim max 10-15 dk sürüs sonrası rolantiye bırakınca 10-15sn sonra stop ediyor veya motor sıcakken 5.viteste 3000devir giderken gaz kapatıp tekrar gaz açınca iki kez pat pat diye ses gelerek tekliyor.devir alınca normal sekilde gaz yiyor.bujiyi değistik ama sorun devam ediyor.sizce problem nedir?
birde yağ değişim zamanım geldi.suan Castrol 4T 10w-40 kullanıyorum.yaz ayları için hangi yağı önerirsiniz?
Benim motorum boş viteste ani gaz verdiğimde, bazende ışıklarda beklerken stop ediyordu ve rolantide hafif düzensizlik vardı. 1993 model klr600 kullanan bir tanıdığıma götürdüm hava yakıt vidasından ayar yaparak sorunu halletti. Yağ konusuna gelirsek bizim motorlar hava soğutmalı ve yazın sıkışık trafikte çok ısındığı oluyor. Motosiklet.netten araştırdığımda hava soğutmalılar için yazın 10-50 veya 15-50 önerdiklerini gördüm. Herkeze kazasız belasız sürüşler.
selam arkadaşlar.
tam bir senedir ve 5 bin küsur km'dir xtreme max sahibiyim.
uzun zamandır da iş ve özel hayatın yoğunluğundan aktif olamıyordum forumda. güneşli günler ile beraber ben de geri döndüm :queen:
atılgan'ımı kısaca AT'ımı çok seviyorum. almama vesile olan herkese teşekkür ederim.
ancak şu sıralar ufak bir sıkıntım var;
ön amortisör grubundan geldiğini tahmin ettiğim bir ses var iki gündür.
öncesinde gün içinde 3-4 saat ara ile gidiş-geliş olmak üzere toplam 250 km'lik bir yol yapmıştım.
kuş ciklemesi gibi cikleme ::sos:: :silent:... ön düzenin hareketi ile yani tarif edecek olursam ön frenleme ya da arnavut kaldırımlı yolda seyrederken oluşan ileri geri amortisör hareketi ile oluyor. :pale:
bu gıcırtımsı cikleme nedendir, başıma iş açar mı? :silent:
yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
hazır bir şeyler karalamışken yaptığımız yolun fotoğraflarını atmamak olmaz :cherry:
Doğu Avrupa Enduro Şampiyonası, Kastamonu-Azdavay
http://s11.postimg.org/wx3v6fv4v/DSCF3395.jpg
http://s11.postimg.org/opb4cxhzz/DSCF3398.jpg
http://s11.postimg.org/5b5ozi15r/DSCF3401.jpg
http://s11.postimg.org/98xk2ndcv/DSCF3402.jpg
http://s11.postimg.org/3tfna771b/DSCF3405.jpg
http://s11.postimg.org/4ukhd2den/DSCF3408.jpg
http://s11.postimg.org/ew35l3j6n/DSCF3417.jpg
http://s11.postimg.org/flzq2onvj/DSCF3420.jpg
http://s11.postimg.org/bhkz4ynrz/DSCF3434.jpg
http://s11.postimg.org/ibv9ungf3/DSCF3435.jpg
http://s11.postimg.org/kocgjq7rz/DSCF3436.jpg
http://s11.postimg.org/ihm0116n3/DSCF3437.jpg
http://s11.postimg.org/uajt59333/DSCF3438.jpg
http://s11.postimg.org/o3hlwkm3j/DSCF3439.jpg
http://s11.postimg.org/b9o5gyy1r/DSCF3440.jpg
http://s11.postimg.org/rwfd0wmov/DSCF3443.jpg
http://s11.postimg.org/8v1btno4f/DSCF3444.jpg
http://s11.postimg.org/xuxrovv1b/DSCF3448.jpg
http://s11.postimg.org/8dfd5adb3/DSCF3449.jpg
http://s11.postimg.org/6x8g0vzrz/DSCF3455.jpg
http://s11.postimg.org/3la57l80v/DSCF3461.jpg
http://s11.postimg.org/xaiqm71sv/DSCF3462.jpg
http://s11.postimg.org/6na490zxb/DSCF3468.jpg
http://s11.postimg.org/9h8o8qcpr/DSCF3482.jpg
http://s11.postimg.org/okq8z39pb/DSCF3484.jpg
http://s11.postimg.org/3ztuq5lnj/DSCF3488.jpg
http://s11.postimg.org/5dlhlgkwv/DSCF3489.jpg
http://s11.postimg.org/4cpua2tb3/DSCF3490.jpg
http://s11.postimg.org/8tdlv0i5b/DSCF3492.jpg
http://s11.postimg.org/d1czhi8yn/DSCF3493.jpg
http://s11.postimg.org/9j0zl482n/DSCF3496.jpg
http://s11.postimg.org/5ckqjixun/DSCF3497.jpg
Ön teker grubundan benimde aynı şekilde kuş sesi gibi cikleme geldi ara ara kesildi çözemedim balatadan geliyodur taştır tozdur dedim ama 2-3 gün sonra bi baktım km ve hız göstergesi çalışmıyor. teli falan kontrol ettim ama problem km dişlisindeymiş dişli sıyrıla sıyrıla yemiş bitirmiş sesde ordan geliyormuş seninde böyle bişi olabilir belki.
Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar bende dün itibariyle aranıza katıldım.
Forumda emeği yorumu olan herkese çok teşekkürler motoru almamda çok yardımcı oldunuz.
Çekmeköy İstanbul da ikamet ediyorum. Günlük ortalama 40 - 50 km kullanıcam asfaltta
vakit buldukçada çevrede şile taraflarında orman gezileri yapmayı planlıyorum . Çevredeki arkadaşlarla gezilere katılmayı isterim.
Herkes motoruyla ilgili hem görsel hem teknik birçok oynama yapmış. Ama forum 320 sayfa çalışmalarda hep parça parça
bazıları detay içermiyor. Birebir yardımcı olacak yada yakın çevrede usta tavsiyesi verebilirseniz sevinirim.
Başlıca yapmak istediğim değişiklikler
Ayna değişimi
CC yükseltme
Lastikler bitince super moto lastiği takmak
Ayna, koruma demiri, arka çanta demiri (yan çantalık demirleride dahil olabilir) zincir koruma plastiği, kuyruk satan??? yada önerdiğiniz site? İkinci elde olabilir
arkadaslar bugun dikkatsizliğim ile stop haldeki max ımı olduğu yerde sağ tarafa düşürdüm.ilk olarak gidon yere vurdu.sonra ayna kırıldı.motoru yerden gidon tam sağ yapmış şekilde kaldırdım.biraz takıntılı bir insanım.motoru kaldırıp bir tur attım.sanki eskisi gibi dengede gitmiyor.eğilen yamulan birsey görünmüyor.psikolojik olarak mı böyle hissettim anlamadım.normal sartlarda olduğu yerde yere düşen motorda en kötü ihtimal ile ne olabilir?gidon yamulabilir ama mesnet veya göbek bilyası gevsemesi vs vs. böyle seyler olur mu? tsk
birde gidon yamulmuş ise sürüste nasıl bir etki yapar?
bugun arkadasım motorumu düşürdü.
ve cross gidonum yamuldu
orjınal cok daha fazla egilirdi tahminimce.
yan yatma ile gidon egilebiliyor
bilya rulmana bişey olmaz .
gidonu iyi kontrol et bence
ilk motorum olduğu için tecrübelerimden de yararlanamıyorum olmadığı için :D
aceba çok mu ısınıyor yoksa bu normal bir ısınma mı bilmiyorum ama motorum ve egzoz cok sıcak veriyor.
ayrıca motorum su an 2450km de debriyaj ve vites geçişlerim de iyice kalitesizleşti. ve 1000km önce çok iyi oldugunu düşündüğüm frenlerim şu an beni tatmin etmiyor yada biraz tecrübesizliğimi atmış oldugum için daha sert sürüyorum bilmiyourm ama durumlar bu :)
100km sonra bakıma girecegim ama ustayı değiştriemk istiyorum
Evimizin yeni gelini oğlumun Max'ı bugün geldi efenim :)
http://i.hizliresim.com/JYQadj.jpg
piston çapının yarısını mı aldın tam mı.bide mm cinsinden olacak değerler.cm olsada küsürlerden belli olurda işte mm tam çıkar
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------
sol ön amörtisör keçesi yağ kaçırıyordu,öncelikle 1 çift 37 50 11 keçeyi motokaçardan (20 tl ) aldım,sonra keçe çakmak için sealdriver denen ecnebi işi edevatı yapmak için 40 lık denen pvc temiz su borusundan,15 cm kestirdim, dış çapı yaklaşık 50mm .bizim keçeyi çakmak için 49.5mm dış .39-40mm iç çaplı sürücü lazım.tornacıda içi 38mm yaptırmıştım dar geldi,zımparalamak zorunda kaldım içini.
[IMG]http://i.hizliresim.com/j5yAoL.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/Pql7Z8.jpg[/IMG]
motoru askıya alıyoruz veya artık nasıl uygun görürseniz
http://i.hizliresim.com/BMLOjV.jpg
sonra söktüğüm kolları fotolardaki açtım
üstte 21 olması lazım civata var onu söküyoruz yavaşça.
[IMG]http://i.hizliresim.com/0qE0YV.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/JYQV0E.jpg[/IMG]
bu videoda ayrılar mevcut
https://www.youtube.com/watch?v=A9q0sert_n0&feature=youtu.be
bizimki ile birebir aynı ,eklemek istediğim şey bendekinde çizik vardı ,oto sanayide boya malzemesi satanlardan 1200 ve 2000 numara zımpara alıp çiziği yok etmem oldu,çizik tırnakla kontrol edince çok değiyorsa o adam olmayabilir denemek lazım.bendeki çizik azdı.
[IMG]http://i.hizliresim.com/XvPlPj.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/d5OMOr.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/5dDqDl.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/0qErEo.jpg[/IMG]
takma sırası
[IMG]http://i.hizliresim.com/b5B9B0.jpg[/IMG]
keçeyi takmadan önce korumak için saklama poşeti
[IMG]http://i.hizliresim.com/5dDqnM.jpg[/IMG]
düzgün çalışabilmek için askı
[IMG]http://i.hizliresim.com/62JME7.jpg[/IMG]
pulu oturtuyoruz
[IMG]http://i.hizliresim.com/Wn7oy2.jpg[/IMG]
sıra keçede
[IMG]http://i.hizliresim.com/3DEg32.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/RYnG46.jpg[/IMG]
toz keçesini de takmadan önce imkan varsa silikon gres sürüyoruz,yoksa normal sürmeyin amaç gevremesini engellemek ve sızdırmazlığı arttırmak av bayileri ve dalgıç malzemesi satanlarda mevcut sanayide ne olduğunu bile bilen yok.fazla sürmenize gerek yok biraz ıslatın yeter...
[IMG]http://i.hizliresim.com/Wn7o38.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/3DEgGM.jpg[/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------
son olarak geri toplarken içerdeki pistonu iple bağlayıp üstünden yayı salıyoruz.(kovanların dip kısmında alyan anahtarla sökülen civata vardı civatayı sökmeme rağmen piston çıkmadı o yüzden fotolarda yok ben de öyle bıraktım sökmeye çalışmadım )ip bağlamassak içeri gidiyor getirmek için ters çevirmek lazım .yaydan sonra boruyu salıyoruz bu kısmı iki kişi yaparsa daha kolay olur,tek biraz zorlandım ,ipi çekerken yayı sıkıştırıp piston tepesi yukarda iken sabitleme pulunu takmamız gerekiyor.videoda yazdıklarım daha iyi anlaşılır fot çekemedim o kısımda,yağı da 200ml koydum ,motul 10w medium fork oil yazandandı.sert bir parkurda denedim çok daha esnek oldu ,sertliğinden şikayet edenler 200ml tavsiye ederim saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:38 ----------
[IMG]http://i.hizliresim.com/XvP3Go.jpg[/IMG]
bunlarda son halleri sağlam olanın sadece yağı değişti,geri takarkende mesnetteki sabitleme civatalarını aşırı sıkmayın lokma değil de yıldız kullanın.özellikle alttaki ikili olanı ardışık olarak sıkın yani birini komple sıkıp diğerine geçmeyin ,yarım tur birini yarım tur birini sıkarak komplike daralma olsun yoksa kırılabilir yada çatlayabilir.
arkadaslar eve giderken yol kısalsın diye yaklasık 30-35cm yükseklikteki kaldırıma çıkmam gerekiyordu.çıkarken ön taraftan küt diye tok bir ses çıktı.suana kadar hep kaldırımdan çıkardım ama ilk defa öyle ses duydum.acaba amortisörler yamulmuş olabilir mİ?yamulmus amortisör veya ön takımda eğilen bir parçayı en basit el bırakarak mı test edebiliriz?
Porche911TT nin yazdigi denklem dogru
Ayrinti eksik
motor hacmi 250cc olan motor 250cm3
(santimetrekup) dur
Onun icin degerleri cm ye cevirmek lazim
Sizin motor cap70mm strok 65mm olmali
Hesapta
3.5cmx 3.5cmx6.5cmx3.14=250.0225 olur
Geleyim bigbore olayina
300cc diye sattiklari tam 300cc etmeyebilir
(Piyasada satilan cg250 lerde genelde
Olcusune gore 223 yada 232 cc dir)
74mm ile 279,.. kusur cc
76mm ile 294,.. kusur cc eder
Cap olculeri ornek olup sallamadir
o degerlerde uygun piston olmayabilir
arti pi degerini yuvarlak 3,14 aliyoruz onu da tam yazarsak cok az daha cc degeri yukselir
umarim sorunun yaniti olmustur
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:14 ----------
3,35cmx3,35cmx4,95cmx3,14=174,4...
Carbondioxid tşkler, kamu yararı olsun, arşivde bulunsun işine yarayanda bi hayır duası ederse kafi saygılar
merhaba arkadaşlar,
daha önce extreme maxı crossdan süper motoya çeviren oldu mu acaba? olduysa kendine maliyeti ne oldu ve trafikten çekmem gerekir mi ?
arkadaslar bugün ön freni kesik kesik sıktığım zaman tak tak diye gelen bir ses farkettim.aynı gidon bilyasında bosluk varmış gibi bir ses.gidon bilyasını sıktım ama düzelmedi.buarada furs takımını 1 ay önce değiştim.aksam sessizliğinde tekrar denedim sol amortisörün oralardan geldiğini kestirdim.ses yapabilecek heryeri inceledim fakat bulamadım.sonra ön fren kaliperini salladım büyük ihtimal ses oradan geliyor diye düsünüyorum.balataların durumuna baktım biri bitmek üzere diğeri biraz daha sağlam.(örnegin 8 mm - 5 mm gibi) acaba balatalardaki bu dengesizlik kesik kesik frende tak tak diye sese sebep olur mu?(gidon bosluğu sesinin biraz daha kaba hali)
takıntı hastalığım var(okb).bu yüzden en ufak ses kafama takılıyor.çok soru soruyorum hakkınızı helal edin
grupta bi hareketsizlik var ,bi kaç bişey yazayım bari ,ön arka göbek bilyaları laçkalaşmış söyle bi göz attım numara yazmıyor rulmanlarda.. , numaralarını bilen var mı iki iş olmasın alıp hemen değiştireyim yoksa, sök -sanayiye git- aynısını al- geri gel -tak .olacak ,arka göbek toz keçeleri disk tarafı 27 47 7 .dişli tarafı 28 42 7.rulman numaralarını bilen var mı ...???
Arka Rulman 6302 ayrintisi forumda mevcut.
on hakkinda bilgim yok.
Bugün itibariyle 270 km tamamlandı . 2 kere arıza yaşadım.
Biri benzin yokken çok marşa basmaktan bujiyi kararttım. Bide fren ayarı yapılmadığından
arka balatayı yaktım . Bi anda sıkıştı fren kaskatı kaldı. Bunun dışında memnunum.
Şehir içi kaldırım çukur banamısın demiyor. Rodajda çok yormak istemiyorum ama malum İstanbul trafiği
kaçmak için ayılardan basmak gerekiyor . Arada sallayanlarda oluyor tabi cbf alsaydın die
ama bunu söylerken bile hayran hayran motora bakıyorlar. Yakışıklı vesselam :D
Bu arada ya motor ya ben diyen nişanlımda ısınmaya başladı motora. Yakında bir 800 - 900 de onun kıyafetlere bayılcaz gibi :D
Asit tahliye borusunu uzattım , pazartesi ayna ve elcikler değişecek. Görsele henüz başlayamadım oda zamanla artık.
Arkadaslar iyi gunler hepinize,
Ankarada yasiyorum Ktm Duke 200'e biniyorum da yazlik icin (Manavgat) bir cross motor dusunuyorum. Amacim ormanlari, dag bayir gezmek. Normalde Kanuni cross 250 dusunuyodum ama babam 0 Xtreme'yi de uygun buldu.
Aklima takilan soru rodajdaki makine ile araziye ciksam sikinti olur mu ve arazi performansi nasildir beni uzer mi? Hepi topu senede 1-2 ay binicem en fazla. Su anda saglamlik sadece korkutuyor performansi tipi vs onemli degil. Acaba kanuni mi bakmaliyim yoksa xtreme iyi midir?
Rodajda altın kural zaten yüksek devirde gitmemektir. 5000 deviri geçmeyin vs derler, e arazide de bu mümkün değil gaz açmak zorundasın o yüzden bence mantıken motoru boş yere yersin. Hani ilk yağ değişiminde bir bak bakalım içinden metal parçacıklar çıkıyormu çıktıysa iyi yapamamışsın motor parçaları aşınmış derler o duruma maruz kalırsın buda seni erken km lerde parça değiştirmeye zorlar ya da satacaksan da alacak kişiye yazık.
İki motor arasında tercihi sorarsan da, motoru arazide çok yoracaksan düşecek kalkacak zıplayacaksan ikiside çok uzun süre dayanmaz şasi kaynak yerlerinden çatlar bölünür kırılır gidonun yamulur vs. ha yok ben patikadan düz gitcem az yokuş incem çıkcam motoru atıp dere tepe yuvarlanmıcam dersen xtreme max yeterli ve güzel tercih derim ben.
supermoto hakkında bilgisi olan var mı çok güzelmiş o ama türkiyede 2 tane ilan var :(
S.a. Bana çanta demiri gerek. Başka modellerden direk alıp takabileceğim çanta demiri var mı? (Sadece arka çanta yada yanlarda olabilir) Koruma demiri var mı başka modellerden direk alıp takabileceğim. Sis lambaları da takmak istiyorum. Güçlü tavsiye edebileceğiniz makinayı yormayacak sis lambası var mı? Tşşkler
Hazırda çanta demiri yok başka modellerin ki de uymuyor ben kendim yaptım bi çok kişi de gidip sanayiide yaptırdı. İnternette aratırsan bi tane adam yapmış çoğaltıp satıyor ama sitesinde kredi kartı için güvenlik sistemleri olmadığından almadım.
Benim yaptığıma burdan ulaşabilirsin,
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-302.html
ellerine sağlık çok güzel yapmışssın. özelden telefon numaranı verebilir misin birşeyler danışmak istiyorumda
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------
Helojen far olarak ne tavsiye edersiniz. Birde koruma demiri olarak ne oluyor bu motorlara? ybr 125 oluyor sanırım ama dar oluyor. Açma imkanımız yok mu acaba onu
Selam çanta demirini ben üç gün önce http://motokacar.com/site/index.php?...duct&id_lang=1 bu adresten aldım, mondial poşetinde geldi sanırım orijinal çanta demiri, montajı çok kolay oldu.