Eski amortisörü atma da lazım olabilir.
Selamlar..
kısa yazacagım.. 71 doğumluyum
Motor ehliyetim var fakat tecrübem yok.. daha once bu foruma yazmıştım.. Bisiklet ve vitessiz motor kullanabiliyorum..
Biraz Ofroad merakım yüzünden Mondial xtreme lere gözüm takıldı.. hiç hesapta yok iken 2. el ( ama henüz 10 km :) ) de bir xtreme denk geldi..
Motor 1 sene kadar neredeyse hiç kullanılmamış, sadece haftada-ayda bir motoru çalıştırılıp bir kaç tur atılmış..
alsam bu iş kıvırırmıyım ? yarın ciddi olarak Motora baktıracagım..
benimde ilk vitesli motorum xtreme bak 2 haftadır filan sürüyorum nerdeyse scoterden geçiş yaptım. çevremden çok tepkiler aldım süremezsin yapamazsın yanlış tercih bunu alma birton laf işittim ama baya kaptım işi hiç skntısız sürüyorum artık işin xtreme kısmına geçmeye başladım :D tabi 2. el alırken bir kere daha düşün derim ben 2. el aldım 2 hafta nerdeyse 4 kere filan skntı çıktı :D ufak skntılar tabiki bilyalar dağıldı bir iki ses geldi motor marşa basınca çalışmamaya başladı filan benim acemilik hatalarımda olabilr ama yinede 2. el ben tavsiye etmiyorum açıkcası. ama motor çok güzel scoterden sonra bana ilah gibi geldi beğenerek sürüyorum birde sorun çıkarmıyacağını blisem artık süper olacak :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------
Başlangıç için ideal bi motor ama yüksek onu söyleyim. Ben kuryelikde yapıyorum scooterdan inip eve gitmek için motoruma binince bile çok şey fark ediyor bunu hergün tekrarlamama rağmen.. Yakınında mondial mağazası varsa git bi üstüne otur derim ya da bahsettiğin motoru gör. Tecrüben olsada olmasada iş arazide değişiyor ufak bi yerden bile geçerken sen 2metre boyunda da olsan ayağın yere değmiceği yerde elbet devrilirsin burası işin tekniği tecrübesi artık. Motoru soracak olursan gayet iyi kullananların çoğu memnun arazide gidersin tırmanırsın vs ama hoplamaya zıplamaya dayanıklı bi şasisi yok. Cross dan ziyade ufak enduro gibi düşün. Bahsettiğin motora gelince muhakkak bi ustaya gösterin. Neden 10km de bırakılmışda sonradan satılıyor öğrenin açık havadamı 1 sene bırakılmış güneştemi beklemiş yağmurdamı öğrenin derim. Adam istediği kadar çalıştırsın turlasın ama açık havada güneşin altında yağmurda vs de bıraktıysa günlerce plastik malzemeleri gitmiştir. Lastikler zaten dandik bide üstüne çatlaması olmuştur ömründen yemiştir son kullanma tarihi bile var lastiklerin. Pas şu bu olmuştur zinciri bilmem nesi yağsız kalmıştır. İyce bi incelemek lazım. Garajda muhafaza ettiyse iş birazdaha kolay. Alırsanız hayırlı olsun bu model ve tarz gayet eğlenceli.
arkadaslar katalizör iptali yapan varmı.güç veya sesi arttırır mı?
Öncelikle çok teşekkür ederim.. bu kadar kısa zamanda yanıt alacagımı inanın beklemiyordum..
işyerinde oldugum için ilk mesajı kısa yazmak durumunda kaldım.. şu an Mola dayım :) daha rahat yazabilirim..
Öncelikle Motor sevdam hep vardı , heves ettim ehliyet aldım ama iş-güç Çocuklar vs darken bir türlü bu hevesimi gerçekleştiremedim.
Ben 4*4 meraklısıyım aslında offroad degil dağ bayır gezeyim temiz havayı cigerlerime çekeyim beni fazlasıyla memnun eder..
eylül gibi orta halli bir 4*4 alma niyetinde idim o planımı şimdilik önümüzdeki mart yada Nisan gibi erteledim.. yinede belli olmaz tabii.. bu arada daha once Niva jeep im vardı onunla dağ bayır gezerdim..
haftaya gibi bir kaç saat özel ders almayı planlıyorum.. bir kaç kişi ile görüştüm bunda bir sıkıntı yok..
2. el konusuna gelince.. evet bende Motorda 2. el düşünmüyordum.. aslında sıfır Mondial xtreme almayı düşünüyordum yada Küba vs gibi.. ama bir arkadaşım en az 5 senedir Mondial cross kullandıgı için az çok biliyorum yolda kalmadı hiç ( lastik patlaması hariç )
bu motor mevzu şöyle..
işyerinden bir arkadaşımın 60 yaşlarda bir komşusu heves ediyor.. geçen sene sıfır alıyor.. adamda ehliyet vs yok.. daha sonar ehliyet kursuna gidiyor ne yazıkki sağlık sorunları nedeni ile ehliyeti alamıyor.. ve sıfır aldıgı motorunun üzerine branda kapatarak o şekilde 1 seneye yakın sadece arada bir motoru çalıştırıyor.. en son geçenlerde zincirleri yağlamış.. daha motor 11 km de ( evet yanlış degil on bir )
yarın bu işten anlayan arkadaşlarım gidip bakacaklar, Motor başka bir şehirde .. onlar tamam derlerse almaya niyetim var.. ben motoru görmeden pazarlık kısmına geçecegiz..
bakalım.. gelişmeler olursa yazarım.. birde Motorun oldugu yerin bana uzaklıgı en az 70 km.. benim vitesli motor tecrübem hiç yok.. ya oradan bir isi motoru getirecek yada ne bileyim kamyon nakliyet ambarları vasıtası ile bir şekilde getirecegim.. o kadar yolu gözüm yemiyor açıkçası.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:07 ----------
Boyum 1,86 kilom 85 ayaklar yere basar sanıyorum.. ama dağ bayırda ayakları sağlam basamassak yan geliriz :) eminim bir kaç kez devrilirim..
yukarıda motorun neden 10 km oldugunu yazdım.. tekrar yazmayayım.. bende 2. el e çok sıcak bakan biri degilim..
yanıtınız için teşekkür ederim.
Bu konu başlığında hem hızlı cevap alırsınız hemde sorularınızın hepsi yanıtlanır. Tecrübeli işten anlayan arkadaşlarımız var sağolsunlar herşeyiyle ilgilenir cevaplarlar detaylı. Motoru söküp takmış hatta cc yükseltmiş arkadaşlarımız var. Bende onların paylaştıklarını okuyarak almaya karar verdim bu motoru öyle diyeyim size. Sizin içinde hayırlısı olur umarım.
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.com.tr/ buda blog sayfası.
13yolcu Blogunuzu keyifle okudum.. faydalı bilgiler vermişsiniz.. zaten bu bahsettigim motoru almaz isem kesinlikle sıfır almayı düşünüyorum. Teşekkürler.
Arkadaşlar raat olun. Bu motor ne sorun çıkarırsa çıkarsın kullanıcı hatası olmadıktan sonra bir iki defa elden geçti mi canavar gibi rahatlıkla kullanılacak bir motor. Tabi fiyatına göre ideal olduğu için bu kadar övüyorum. Ben hiç kros yapmadım zaten bu motoru kros yapmak için de almadım. lastikleri değiştirip caddede kullanmak için aldım ve hep caddede kullandım. Caddede fiyatına göre üzerine motor tanımam. Bununla yaptıklarımı ve ara dereye dalışlarımı şimdi Pulsar ile yapamıyorum. O derece yani. Pulsarın tek avantajı ivlemenmesinin mükkemmel olması ve seni süratli trafikte arabalardan kaçırması. Başka bir numarası yok.
Arkadaşlara her konuda yardımcı olan Cem (cenkito) kardeşimiz herkese yardımcı oluyor. Kros konusunda da onun görüşleri önemlidir. Cenkito'nun yazdıklarını geriye doğru okursanız hemen hemen her konuda aklınız aydınlanır.
Son olarak;
Ben Pulsar alınca oğlum pişsin diye MG King almıştm. Adam pişti ve ayrıca birdenbire boy attı ve benim boyuma geldi. Max'ı satmak zorunda kaldığım için çok üzgündüm zaten. Forumdan bir arkadaşın Max'ını beğendim. Kısmetse bu Cuma gelecek ve muhtemelen anlaşacağız. Oğlumla Pulsar ve Max'ı değişerek kullanırız artık. En azından olmasa bile oğluma mutlaka bir Max alacağız. Yakında yine bir aradayız yani. Sevgiler saygılar.
Attila abim senin donusun de hayirli olsun :)
Atilla abi gidişini beğenmemiştim zaten :)
Neredeyse bir sene ve 10 bin kilometre olmak üzere en son İstanbul-dalyan , dalyan-kaş yaptım tık demedi karabatak hatta sonradan taktığım çanta demiri bile dayanamadı kırıldı ama bizim hayvan gidiyor arkadaş sonradan uyandım yağ işine kalite yağ koyunca sevimli oluyor vites geçişleri falan, frenler hala taş gibi nazar değmesin hiç parça falan değişmedi... Geçen biri çevirdi kaş'ta darlanmış herhalde motor aramaktan durdurdu sat falan diye konuştu cüzdan çıkardı deli dedim kaçtım :)
Herkese selam. Benim motor kaplama ve jant boyama ile ilgili bir takım sorularım olacak. Ben Max'ımın tüm grenajlarını kaplatmak istiyorum. Öncelikle bunu aranızda yapan var mı? Varsa ne kadara mal oldu? Bunu yaparken grenajları söküp mü götürdünüz yoksa orada mı söktüler? İkinci sorum olarak Jantları nasıl boyayabilirim? Ne tür boya kullanmam gerek ve şu anki siyah janta boyama öncesinde bir şey yapmalı mıyım? Çok soru sordum ama yanıtlarsanız çok sevinirim. Örnek görselleri aşağıda paylaşacağım.
http://i.hizliresim.com/a520RR.jpg
http://i.hizliresim.com/942E39.jpg
http://i.hizliresim.com/Wn1Eyq.jpg
http://i.hizliresim.com/2g85R0.jpg
Bugün amortisör keçesi değişimi işine giremedim, keçeyi yerine çakmak için aparat yapıyorum, tornacıya pvc boru verdim, home made seal driver yazınca çıkan model bişey yapıyorum, stand için kereste satan yerden malzeme aldım, 40cm yükseklikte orta sehpa görevi görecek stand yaptım, keçe işi biraz daha bekleyecek. Aldığım keçe 50mmx37mmx11mm.
ben 2 sene önce tüm parçaları siyah beyaz karbon folyo kapladım ve daha sonra söktüm ve sprey ile boyadım eğer bir yere yaptıracaksan nekadar tutar bilmiyorum ama her türlü parçasına 50 veya 60 tl alır
kaplama yaptırırsan boyamadan daha iyi ve sağlam olur ama darbelerde çabuk yırtılıyor haberin olsun
jant boyama işine hiç girme ben bir kaç gün önce zımparaladım 3 kat boyadım ve 3 kat vernik attım ama yinede darbelere dayanmıyor... oto kabortacıya sordum... oda vernik atıyor ve darbelerde yine boya iner diyor... yani en sağlıklısı original boyanmış bir jant veya çember almak
ben bir kaç senedir jant boyama işini araştırıyorum... tek mantıklısı plasti dip sprey http://urun.gittigidiyor.com/otomobi...-145818-2357-0
internette uygulamalarına bakabilirsin, çok esnek bişey ama yine darberde yırtılır, yani sprey platik kaplama gibi düşün..... bence herşeyden mantıklı ama pahalı
videolarına bi bak istersen, plasti dip her renkte var ve herşey boyanabiliniyor ama maliyetli bir uygulama ve sadece koruma amaclı yapılıyor ve çok aşırı dayanıklı değil
https://www.youtube.com/watch?v=eMIGAuQa8RQ
https://www.youtube.com/watch?v=9K80WDNGvbA
bu videoda adam motocross jantını mavi renkte kaplıyor
https://www.youtube.com/watch?v=dTbgz2ktStg
naçizane bir sorum olacak..
2500 TL ye Mondial Xtreme buldum.. daha 10 kilometrede ( evet on kilometre ) sahibi 60 yaşlarında bir abimiz heves etmiş almış ama ehliyet alamadığı için satmaya karar vermiş.. üzerinde 1 sene branda ile beklemiş motor.. arada motorunu çalıştırıp zincirleri vs yağlamış.. sıfırı en düşük Aydın da bir bayi 3960 TL ye kadar veriyor.. bu motora 2500 TL fiyat nasıl ?
Motor ahalisi öncelikle Selam ederim.. Motor bilgim sıfır.. hepinizin yaptığı mantıklı görüş benim için nasihat mahiyetinde şimdiden teşekkür ederim..
aslında 2500 TL fiyat banada uygun geldi O sebep ile Motorun nerede olduğunu yazmadım :) yarın inşallah netleşecek hatta laf aramızda sahibi olan abimiz '' 2500 e verecegim '' demiş.. hatta arkadaşıma '' bir şeyler yaparım belki '' bile demiş.. Motor bana uzak olduğu için gidip bakamadım sagolsun bir arkadaş resimlerini gönderdi.. Motor mondial ın sitesindeki motorun aynısı
http://www.mondialmotor.com.tr/model/cross/x-treme-max-535
bana göre motorunda ve aktarma organlarında bir sıkıntı olmasın almayı düşünüyorum.. bazı plastik parçaları çatlamış diye söylediler.. arkasında Çantası bile var :)
ben Motorcu değilim.. Hayatımda bisiklet harici bir şey kullanmadım.. haa Motor ehliyetim var oda kıytırık bir scuter ile almıştım.. vitesli otor hiç bilmem.. :)
ben 2500 u gözden çıkardım zaten.. ama 70 km kadar yol var.. sanırım bir nakliyet şirketine Kamyon gibi bir şeyle getirteceğim.. Motorun nerede olduğunu yazmıyorum.. abimiz bir yere ilan vs de vermemiş zaten.. bakalım...kısmet.. ama ben Mondial xtreme leri beğeniyorum.. Cross motorda titreşim oluyormuş..olacak kardeşim.. en kötü vitesi 1 de.. yavaş yavaş getirebilirim belki.. yada hiç riske atmam dediğim gibi bir nakliyat ambarı ile veririm 50-100 neyse.. getirtirim..
nasılsa düşe kalka öğrenirim.. Allah Büyük..
Yaptığım stand her işe yarar.
[IMG]http://i.hizliresim.com/Wn1R6P.png[/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------
Ön dişliyi 17 yada 18 takan oldumu sığıyor mu
17 cok rahat sigar
18 on disli kapagina az surrter ama oda sigar
kapagin icini spralle inceltirsen yada takmazsan 18 de kullanirsin
ben sürekli 17 takarım, 18 de denedim ama cem in dediği gibi kapayı kestim öyle taktım, iç ön tarafında zencire yakın hilal şeklinde bir parça var onu 4 cm kesersen yeter
18 de 1 vitesle kalkarken titreme yapıyor, biraz gaz vermek gerekiyor
Hep içimde uktedir bi X-Treme Max alıp SM yapıp binmek :pale:
Lakin bundan sonra bir sm'ye binersem bu ya 250 CC 2 zamanlı bir motor yada 400 - 500 cc 4 zamanlı bir motor olacaktır :)
Elimde 56 arka dişli var onu değerlendirmek için 18 ön taksam ancak oranı tuttururum diye düşündüm tşkler 18 takıp kapağı takmasamda olur
arkadaşlar merhaba ben fikir danışmak istiyorumda motoruma yan çanta ve arkada çanta takmak istiyorum sizin düşünceleriniz nedir
Orjinal orandan fazla uzaklasmadan
eldeki 56 disliyi degerlerdirmek kullanabilmek
Orjinal
on 16 arka 50
Yapilacak son durum
On 18 arka 56
:)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------
Daha once yapanlar oldu
yapilabilir
Oran konusunda yabancı kaynaklarda göz gezdirmiştim geçen sene, bir yerde ayrıntılı şekilde her vitesin oraan değeri le, "en optimal" Ön/Arka dişli sayıları veriliyordu.
Buna göre ""işkembe-i kübra'dan atıyorum"", a motorun oranları doğrultusunda = 15 ön diş max , 48 arka diş en ideal oran, aksi halde daha değişik kombinasyon yapmak mümkün ancak, optimum performans beklenemez, tork ve hp değerlere etken olduğu gibi şanzıman ve aktarma organları arasında uyumsuz çalışmaya yol açar, gibi ifadeler iyi hatırlıyorum, ancak kaynakça beynim sulandığı için::deliir:: gösteremiyorum, sanırım durum kinetik/enerjinin aktarma organlarıda zincir gergi uzunluğu vsvsvs gibi doğrudan etken ilişkilerine yönelik bir yazı/makale idi.
Yukarıda verilen max örnekteki gibi hanzo için manuelde, cross 13-51 , sm 13-39 , verilmiş , mevcut durumda kullandığım sabit 13 diş oynanmıyor malum, arka ise crf çıkması 40 diş , tabii 39 arka bulamadığım için değerlendirme yapamıyorum ancak mutlaka etkendir.
Son olarak 39-51 aralığında sanırım arka ölçek son rakamları hep tek sayı olmalı gibi bir düşüncedeyim??
dişli oranlarında arka öne bölünür sayı büyüdükçe hız düşer tork artar.ayrıca dişllerin ağırlıkları,zincirin gerginliği ,zincir ağırlığı,zincirin uzunluğu yani ön dişli ile arka dişli arasındaki mesafe gibi etkenler var zincir kısa ve biraz gergin olursa motosikletin tepkisi artıyor.
Arkadaşlar selamlar yaklaşık 15 gün öncesinde bende İzmir bornovadan aranıza katılmış bulunmaktayım. Xtreme max superboydan sonra ikinci motorum oldu. trafiğe yukardan bakmak çok keyifliymiş. :thumleft: yaklaşık 300 km deyim nazar değmesin hiçbir sıkıntı yaşamadım. Zaten rodajdan dolayı çok zorlamıyorum. Umarım beraberliğimizin sonuna kadar böyle devam ederiz. Tüm arkadaşlara sorunsuz keyifli sürüşler dilerim.
May the force be with you!
Hayırlı olsun güle güle kullan ilk etapta civataları elden geçir ya da sıktır birine, civataların altına yaylı rondela denen zımbırtıyı takarsan bi daha gevşemez, fren merkezlerinin civata veya somunları çabuk gevşiyor, komple yaylı rondela atıyorum benim motordaki civatalara, artık şey yapsan gevşemez.:)
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:34 ----------
Amortisörlere körük takmak istiyorum, plastik olandan bizim motorlara uyacak çapta olan hangi motorun ki var acaba mz lerinki uyar mı
Arkadaslar mevcut motorun yerine 250 cc lik guclu bir motor takmak istiyorum. bunu daha once yapan varmi. ugrasmaya degermi performansi nasil olur Elektrik aksami ve aktaricilar aynen mi kalir degistirmek mi gerekir. Kisacasi ugrasmaya masrafa deger mi. Ne kdr güç artar
herkese merhaba,
beğenerek aldığım motorumu satıyorum,
mondial extreme max 150 2015 model plaka ve ruhsat mevcutturç
KAZASIZ YAN YATMASI ÇAMURA BATMASI VS.KESİNLİKLE YOK.
ŞU AN 270 KM.DE
HERHANGİ BİR MODİFİYE YOKTUR.
MOTOR FAZLALIĞINDAN DOLAYI SATILIKTIR.
0507 174 74 30
ANTALYA
yukarıdaki numaradan irtibata geçebilirsiniz.İyi forumlar
carbon dişli oran hesabında cok sayıda etken var
baslıcası motor torku ve cekişi,
arka tekerlek cevresi ki krankın belli turu için aracın kat etmesi gereken mesafe,
SM versiyonda ortalama sehir içi rampa acıları,
ortalama sürücü agırlıgı,
arac agırlıgı,
vs vs
daha sonralarıda
motorun maxımum cevirebildiği devir
arka mafsalın kalınlıgı ki buda zincirin masaya sürtmesi ile ilgili
tabi deviyaj tas oranıyla buda değiştirilebilir
ancak genelleme olarak ortaya karısık birseyler yapıyorlar.
SM ile cros arka lastik yuvarlanma cevre ölçülerindeki fark ve
kullanılacak yerde (arazi yokus, düz yol cadde vs vs) en önemli etkenler içinde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------
daha önce sordun bende cevapladım
Sagol cenkito. Boyle birsey yapan biri varmi acaba biliyon mu. Ben max in diger kisimlarindan memnunum yalniz motor gucu daha yuksek olsa uzun zmn daha degistirmem motoru. O yuzden boyle bir arayisa girDim.
Modifiye edenlerde cok oldu
(Baslica ben)
blok degisende oldu
Mondial mcx blogu takanda oldu
balansorsuz zonghsen 200 cc takalarda
Bişiler yazın resim atın halay çekin looow