Ses rahatsız ediyor abi gerçekten çok fazla geliyor su an alışamadım o sese bı turlu
ben bugün daha önce yazdığım gibi ama bukez ikisinide 0.10 çok hafif sıkı geçme yaptım ve deneme sürüşüne çıktım... ses arttı ama önemli değil motora resmen güç kattı... 3 den 4 atarken motorda bir itme güçü hissediyorum... 1 ile 3 vitesi söylemem gerek yok zaten :cat: (bu arada önceden benim subap aralıklarına 0.10 hiç girmiyordu)
benim kapak baya yağ kaçırıyordu... çok az kırmızı sıvı conta sürdüm kapattım, bu sıkıştırmadan dolayı motor fark edilir derecede güç kazanırmı ???
evet son üst kapak
en üst kapağın altındaki siyah contayı diyorsun herhalde, ben değiştirmedim, içine biraz kırmızı conta sürdüm ve contayı içine bastırdım ve çok fazla dışarı akanları sildim
daha iyi olur derken yağ kaçırmaması içinmi yoksa sıkıştırma oranına az da olsa etkisi varmı açısından
yag kacırmaması için,
güce, sıkıstırmaya etkisi olmaz
Mecbur kalmadıkça sıvı conta kullanma içeride kalan kısımda kopan parça yağ kanallarını tıkayabiliyor, mecbur kalınca da ince bir yüzey olarak uygula
Cenkito fethiyedemisin ? Geleyim mi yanına? :)
arkadaşlar ön jantımda bayağı yamuk var.sadece cemberi değişme sansımız varmı?
https://www.youtube.com/watch?v=5TjhlK3UzyA
Karadeniz Ereğliyi turladık cumartesi günü zamanınız olursa izleyin. (mümkünse full HD) sonunda çamura saplanmasaydık süper olacaktı. :)
O fotoğraf çekildiğinde motorum 100km de idi ve 2. günüydü :)
Neyse Mondial'den de kaskı kaptık :)) bakalım ne gönderecekler
http://i.hizliresim.com/g5zg4R.jpg
Begenmenize sevindim ramzey motoru süren arkadaş birlestirdi videoları 2 gün uğraştı sagolsun :)
Kardesim. Buca dayim ben kaplan motor var bucada gedizde tavsiye ederim ben gecen seneden beri orada yapiyorum bakimi memnunum. Otokentle buca uckuyular arasindaki yolda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------
]Kardesim. Buca dayim ben kaplan motor var bucada gedizde tavsiye ederim ben gecen seneden beri orada yapiyorum bakimi memnunum. Otokentle buca uckuyular arasindaki yolda.
Sagol kardesim ilgin icin..bi kac sorum olcak tum arkadaslara motor 600 kilometreye geldi motor duruyoken vites gecmiyor biraz one yada geri almam gerekiyor bu normalmi bir motoru bi deneyim dedim 95 100 km hiz anca oluyor daha bugun oldu buda el marsi ile calismiyor yani aku hemen bayiliyor ayakla calistiriyorum bu sorunu garantiden halledebilirmiyim..
arkadaslar asağıdaki resimde gösterdiğim amortisörün parlak kısmının en altta bitim yeri ile siyah kısmın bağlantı noktasında bosluk var.ön frene basıp motoru ileri geri sallayınca bosluk hissediliyor.bosluk tahminen 1.5-2mm .tüm max sahiplerinde böylemi yoksa benimkindemi bir sıkıntı var?
http://i.hizliresim.com/l7Y1LB.jpg
Orda bir boşluğun işlevinin olmaması lazım motor yanımda olmadığı için bakamıyorum, imkan varsa servise götür, gerekirse değiştirsinler, sallamazlarsa müşteri hizmetlerini ara durumu anlat, tr iş yaptırmak için üstlerine şikayet işe yarıyor bilgin olsun, derdini güzel bir anlatımla aktar çünkü genelde servisler kalitesiz oluyor.
Benim birader ön amortisör keçesini patlatmış teker yapayım derken daha önce değiştirenler bilgi verebilir mi, 1.7 pet bardak yağ konuluyor demiş bir arkadaş, kendim değiştiriceğim için tam ölçüsünü bilen var mı, paylaşılırsa memnun olurum.10 numara mı kullansam 5 numara mı karar veremedim bide
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------
Motor 600 de ise daha rodajdadır zorlama yağ değiştirmeni öneririm, küçük metal parçalar çıkabilir alıştığı için, çıkarsa korkma, debriyaj tam ayırmadığı için olabilir, debriyaj manetine elini attığında kolu ilk çekerken boşluk çoksa biraz boşluğu alırsan, maneti çekince tam ayırır, manetle 1-2cm lik bir boşluk normaldir, fazlası debriyajın iyi ayrılmamasına vitesin zor geçmesine neden olur,eğer normalse her defasında 1 e atmak için ileri geri yapmazsın zaten arada bir dediğin denk gelir, ilk 1000den önce fazla sürat, devir yapma, bu motorların yağ pompası sağ taraftadır,yağın sağ tarada hücum etmesine izin vererek yağlamayı daha etkin kullanabilirsin, motoru çalılştırıp yan sehpada ısınmasını bekleyenler oluyor ufak bir tavsiyede bulunmak istedim kazasız sürüşler
ben zamanında nevşehirdeki maxı aldığım yerdeki ustalara sormuştum... 10 numara yağ konuluyormuş amortisöre ama nekadar konulduğunu bilmiyorum...
benim manetde nerdeyse 3-4 cm boşluk var.. eğer boşluğu manetin ordan alırsam balatalar kaçırıyor, tabi tahminimce balatalarda bitik... aceba balata yaylarını değiştirsem mi yoksa daha sert yaymı taksak...
bu arada.. bugün nasıl oldu ise yolda arka fren kitledi, diskler iyice kızarmış.. birden bire oldu.. yan çantalarda komple anahtar takımı taşırım.. alyanla freni komple söktüm öyle devam ettim (nasıl oldu ise balataları sıkışmış ve bırakmıyordu)..... fren hidrolik pompası bozulmuş, yenisini aldım yarın takacam
Maneti 7 adımda sıktığımızı var sayarsak 3-4 ü boşluk olsa 3-4 ü de debriyaj balatalarını ayırmak için harcanacaktır, uygun olanı boşluğun ; debriyajı ayırmak için kullanılandan az olmasıdır 2 boşluk 5 ayırma gibi, vites geçişleri kemikleşti ise iyi ayrılmıyor demektir, zaten balatalar incelince yayların da baskısı azalacak kaçırma, ve manet sona gelse bile iyi bir ayırma sağlanamayacak,manetin 7 lik payının mesela 2 si boşluk 2si yayın eski kuvvetini almasını sağlayacak kadar sıkıştırma 3 ü ayırmaya kalacak 5 olması gereken ayırma 3 olunca viteste kemikleşme hissedilecek, zaten o boşluk ayırmaya ayrılsa bile bu sefer balata ve ara sacı aşınmışsa yine kaçıracaktır, baş ağrısı gibi oldu biraz karıştı ama :) . Ben daha önceki motorumda yayı taktıktan sonra kapak ve civatadan önce yani yayın tam üstüne yayı tam kapatacak taşmayacak boyda ne ince ne kalın bir bakır pul atıyordum çok iyi oluyordu, bu dediğim 4 yaylı tas için 6 lı kullanmadım henüz denemediğim için 6 lı için kesin bilgi değildir. özellikle balata ve sacı değiştiğim halde 2.viteste teker için hamle yaptığımda kaçırıyordu puldan sonra kesildi, yani yay değişmek istememiştim, siz de tasa uyuyorsa deneyebilirsiniz, özellikle usta gerek yok demesine rağmen her balata değişiminde sacı da değiştiriyordum, iyi balata işin asıl önemli kısmı, takmadan önce yağa yatırıp bekletmeniz tavsiye edilir.yağda beklerse biraz şişiyor, saygılar
geçişler kemikleşti derken sert geçişi mi kastediyorsun ? öyle bişey yok bende aslında ama kaçırma çok
yağda şişdiğini bilmek ve araya pul koymak kafama yattı, güzel bilgi sağolasın, bundan sonra yaparım :cat:
saçları değiştirince ne gibi faydası olurki...
peki yayın daha sertini taksak illaki kavrama daha sağlam olması gerekir ama balatalar herhalde daha çabuk biter değilmi...
Motoru 500 de bakima girdi usta debrijin yukarda kavriyor dedi ayarladim falan dedi ama debriyaj kolunda bosluk olusmus normalmi bilmiyorum daha ilk vitesli motorum bakalim ogrenmeye calisiyorum yardimlarinizla
biraz boşluk normal kolun en ucundan 1.5 cm olacak şekilde ayarlanır normalde
Sert geçişi kastettim evet, yayın daha sertini taksan bu sefer maneti çekmek zorlaşır, önemli olan yayın uzunluğunu yitirip yitirmemesi olarak belirleniyor service manuallerde,maneti çekince debriyaj çatalı tasın ortasına basar,yayların gerginliği azalır, sac ile balata birbirine yine değer ama birbirlerine iyi basamaz, balata tasının dış yüzeyinde balatalar takılı olduğu için motor devri hızına göre, saclar ise vitese göre teker hızında döner, duruyorsak dönmez, maneti bırakınca balata ile sac kavuşur ve kavrama gerçekleşir, yüzeyler ne kadar az aşınmış halde ise kavrama o kadar güçlü olur, saclar içerden şanzuman 1.gruba ordanda 2.grupla tekere bağlı, balata ise taşın dişli kısmı ile kranka bağlı yani.her ikisi de yeni ise kavrama o kadar güçlü olur yani
hangi yağları kullandınız ve memnun kaldığınız yağları yazarmısınız,ilk ben yazayım totalde satılan elfin 10-40 ,shellin 15-50 ,castrolün 10-40 power enduro resimli olan sarı renk yağını kullanmıştım ve hepsi de motosiklet yağı idi ve şahsi fikrim olarak
1.castrol
2.elf
3.shell idi
şahsi sıralamam bu şekilde hepsi de 40-50 derece yaz sıcağında denendi.en az performans kaybı castrolde yaşadım.
arkadaşlar yağ demişken motor yağını gösteren camınız kirlendi ise ve motorun içini komple temizlemek ve camı tertermiz görmek istiyorsanız,motoru ısıttıktan sonra yağı boşaltın motor sıcakken yağ daha akışkan olur ve tahliyesi kolay olur ,şimdi normal yağ koyar gibi 1lt mazot koyun kontak kapalı motor dik konumda iken 10 kere falan yavaş yavaş marş koluyla marş verin tabi çalıştırmaya gerek yok ,mazot tüm kısımlara nüfuz etsin,ben risk alıp çok az elden marş düğmesiyle bunu yapıyorum işin aslı riskte yok ama yine de sizi ürkütmemek için ayak marşı yazdım,mazotun nüfuz ettiğini kestirdiğinizde boşaltın ,ve 1 lt uyduruk bir yağ koyun araba yağı ya da petrolden 10-40 bir yağ alıp koyabilirsiniz,bu yağı koyup motoru dik konumda tutup çalıştırın rölantide 2-3 dakika çalışsın ,motor biraz ısınınca bu yağı da boşaltıp artık kendi istediğiniz motosiklet yağını koyabilirsiniz,bu uygulamanın hiçbir zararı yoktur,içerde mazot varken çalıştırıp gezmedikten sonra sorun olmaz :) ben castrol koymadan önce uygulamıştım ve dağ bayır gezdikten sonra hala yağımın tertemiz olduğunu gördüm .temizlikten önce yağ çabuk kararıyordu.kaliteli yağlar uzun ömürlü ve pahalı olduğu için daha uzun süre temiz kalması amacıyla uygulayabilirsiniz. bilginiz olsun saygılar.mazot yerine benzin falan koymayın ama sakın. güümmmlersiniz :)
buda benim max.2012 model 9250 kmde.bugün ön teker bilyalarını değiştim.Gidondada çok ufak bosluk var.birde net üzerinden komple furs takımını nereden siparis verebilirim? aklımdayken onuda değişeyim.amortisördeki milimetrik bosluga bir çare bulamadım.en iyisi kısa sürede servise göstereyim.
http://i.hizliresim.com/XvWG25.jpg
ben castrol ve elf kullandım ama hangisinin daha iyi olduğunu kestiremem çünkü çok dikkat etmedim, muhtemelen castrol daha iyidir....
ben geçen sene mazotla temizlemiştim
konu açılmışken birde şunu söyleyim, ben dün bir motorsiklet videosuna baktım orda motorlara normal araç yağlarının konulmaması gerektiğini söylüyor, yağların viskoziteleri ayrı olduğu için, motorsikletler tek yağ ile tüm aksamları yağladığı için herhalde
bu konuda daha ayrıntılı bilgisi olan varmı
Castrol magnatec 10-40 araç yağı denedim bakalım ne olacak diye, hiç kaçırmayan debriyaj kaçırmaya başladı, demekki olmuyor dedim değiştirdim.mecburi veya aciliyet olursa kullanılabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:34 ----------
Furşu neden değiştireceksin ölmez o daha, boşluğunu al yada aldır tamamdır
furs takimini sokup uyumlu model aranmali
yada servisden alinmali
ben bir ara degismeyi dusundum
parcaciya gidip tahmini takim aldim
ust kismi acinca farkli oldugu gorup
esileri yaglayip kapattim
aldiklarimi da iade ettim
uzun lafin kisasi orjinaller cikmadan uyumlu model bulmak zoR, en azindan ben bilmiyorum
En son uzun yola çıkmadan motul 10w40 5100 kodlu yağı koydum boşa geçme çok rahatladı motorun seside değişti vızır vızır eden motor simdi fuzur fuzur diye gidiyor :) castrol de debriyaj kaçak yapıyordu hep şimdi o sorun yok... bende 9000 km geldim hep asfalt kullandım 10000 km de ne yapayım motora en son hava filtresi değişti, buji değişti, yağ filtresi temizlendi baya da parça çıktı içinden, subab ayarı falan hiç yapılmadı ama dinleyen ustalar sıkıntı yok diyor. Ön jantta paslanma başladı boyamaktan başka çare yok galiba :/
Çok titiz bir arkadaşım motoru ilk aldığımda castrol 10-40 4t önermişti onu kullanıyorum her hangi bir başka marka daha kullanmadım.
Mondial Sağolsun :) Origine riviere dandy rosso göndermişler :) internette 330 - 350 tl arası değşiyor :) benim dandik kasktan daha iyi oldu
Bu arada iki gündür motora binemiyorum birazdan arkadaşın bağ evine taş toplmaya gidecegiz (ehliyet halen yok 1300km) inşallah çevirme de yoktur :D
arkadaslar dun motorda 1.vitesde dip gaz actim
45km yi gordu, sonra 3e atip devam ettim.
dip gazda titresim baya hissediliyordu.
modifiye hali merak edenlere bilgi olsun
diye yazdim
son vitesde 100..110 km de titresimden fazla
rahatsiz olmuyorum
soran olacaktir,
son hiz denemedim,dipgaz acmadan
bir ara 120 civari yapmistim
arkadaşlar... 2 gün önce yolda sürerken arka fren sıkmaya başladı, hemen orda arka freni söktüm ve arkadaşla şehir içinde inceledik... denemelerimize ve tahminlerimize göre hidrolik pompa bozuk diye tahmin ediyorduk... gittim aldım 50 tl ye taktım ama yine düzelmedi, havasınıda aldım pompanın sona vurmasınıda ayarladım ama yok basınc yapmıyor fren sıkmıyor... az bir yağ ile 90% hava püskürtüyor..... sorun nerde olabilir aceba ???
havasını tam alamamıssın ki az yagla yuzde 90 hava püskürtüyor
alamıyorum havasını ustam, önce pompalıyorum sonra hava vidasını açıyorum ve tekrar pompalıyorum ve basılı tutuyorum ve sıkıyorum vidayı ama sürekli hava geliyor pedal sıkıştırmıyor, bunun özel bir tekniği varmı
arkadaşlar bugün furş takımı değişimi için ön tarafı komple söktüm ayırdım.sans eseri amortisörlere bir bakayım dedim sağ tarafı bastırınca normal esniyor fakat sol taraf esnemiyor.sol amortisörün gidona bağlı olan üst vidası asağı gelecek sekilde ters esnetmeye çalıştım biraz esnedi sonra normal konumuna cevirip esnetince 5-6 kez normal esniyor ve birden sertlesiyor.ters iken güzelce esniyor ve düz cevirince 5-6 kez yine güzel esniyor ama birden sertlesip tas gibi oluyor.ustama götürdüm söktü temizledi inceledi birsey bulamadı.yağı yeniden koydu topladı ama hala sorun aynen devam ediyor.sizin basınıza böyle birsey geldimi?resmen motosikletten soğudum arkadas nedir benim bu xtreme maxdan çektiğim