Volteria rahat ol benim motorda jiklesiz çalışmıyor. İyi yanı acemi biri çalmaya kalksa çalıştıramaz ite kaka ancak :D
Volteria rahat ol benim motorda jiklesiz çalışmıyor. İyi yanı acemi biri çalmaya kalksa çalıştıramaz ite kaka ancak :D
Öncelikle herkese kazasız belasız sürüşler. Sizlere bir sorum olacak zincir yağı, sıvı gres mi olmalı yoksa motosikletler için üretilen uygun fiyattaki zincir yağı mı? Sıvı gres kullandım zinciri iyi yağladı ama 2-3 kere yağmurda yada yerler çok ıslakken sürdüğümde yağdan eser kalmadı. Serviste bakıma götürdüğümde de motosiklet için üretilen şeffaf renkli zincir yağı sıktılar aradan uzun zaman geçmesine rağmen zincire baktığımda hala sıktıkları yağ duruyor ama yağdan ziyade yapıştırıcı gibi hissetiriyor. Sizce hangisini tercih etmeliyim.
herkese kazasiz surusler. bugün itibariyle xtreme max imi alip araniza katildim sonunda scooter ile 3000 kmden sonra ikinci motorum olarak aldım :)
teşekkür ederim atilla abi :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------
[IMG]http://i.hizliresim.com/nA3LWM.jpg[/IMG]
buda motorum :)
Güzel güle güle kullanın
hahaha :D iyi de bizde çalıştıramıyoruz okula giriyorum havalı havalı stop ediyorum sonra ders bitimi tekrar biniyorum tırt :D artık alıştım hiç denemeden direk jikle :D
bana bir jikle hangi konumda açık onu söyleyebilirmi ?
bugün daha yeni aldım ama çalıştırırken sıkıntı yaşıyorum :)
mandal en altta kapalı,
mandal en üstte iken tam acık,
mandal orta normal acık
önceki sayfalarda resimli olarak acıklamıstım
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------
ben 90 numara sanzıman yagı kullanıyorum,
cok sürersem diske bile sıcrıyor
ancak uzun ömürlü ben memnunum, en azından bence :)
arkadaşlar tekrar selam...
xtreme max lar için bana internet üzerinden alabileceğim AYNA önerebilirmisiniz ?
orjinal aynalar yüzünden bigün gebericem :/
bide bunlara uygun manet almak istiyorum her manet oluyormu ? + olarak çanta taktırmak istiyorum arkaya onun hakkında fikir verebilecek olan ?
çok sordum şimdilik bukadar :) nacizane yorumlar öneriler ve linklerinizi bekliyorum :)
mandal en ustte iken sadece gaz verirken calısır, gazı bırakınca stop eder, normaldir
(eski sayfalarda resimlerle anlatımımı bulursan herseyi acıklamıstım)
orta konumda yuksek devir ceviremez , yakıtı cig atar, motor fazla ısınır
yola cıkarken en alta alıp devam etmek bence en iyisi
Motor ısınınca en alta almak gerek, ortada kullanımda güç düşer daha çok gaz vermek zorunda kalırsın ozamanda motor ısınır
Rolantide cok yuksek devirli calisiyor jikle kapali olduğu halde ara gaz çektiğim an devirli calismaya basliyor rolantide bu normal mi yoksa gaz telimi takili kalıyor
jıkle max da gaz acmaz, gaza mudahele etmez,
muhtemelen kol yada tel takılı kalıyor olabilir, yaglamak iyi olur
MERHABA ARKADAŞLAR BELKİ BU KONU DAHA ÖNCE PAYLAŞILDI VE İNTERNETTE ÖRNEKLERİ MEVCUT AMA DAHA PRATİK VE UCUZ MALİYETİLİ ÇANTA BAĞLAMA APARATI YAPTIM.
BELKİ FİKİR EDİNEN OLUR FAYDAM OLUR.
ÖNCELİKLE Bİ TANE ÇIKMA ÇANTA DEMİRİ ALDIM 20 TL YE. DAHA SONRA SAĞLAMLIĞI AÇISINDAN İÇİ DOLU DEMİR TERCİH ETTİM KALINLIĞI ORJİNAL TUTMA APARATI İLE AYNI ÇAPTA. BÖYLELİKLE OLASI EĞİLMELERİN ÖNÜNE GEÇTİM BİLİYORSUNUZ MAX'İN BORULARI ÇOK DANDİK VE BORU DEMİRLERİ BÜKERKEN KIRABİLİRSİNİZ ESNEME YAPAR.(ÖRN. BENİM GİDON EĞİLDİ YAKINDA ONUDA YAPICAM)
DAHA SONRA İÇİ DOLU DEMİRLERİ MAX'İN ORJİNAL TUTMA APARATLARINA BENZER ŞEKİLDE OKSİJENLE ISITARAK BÜKTÜM. ORJİNAL DEMİRİNDEKİ BAĞLAMA GÖBEĞİNİ (AYNI ZAMANDA SELENİN ŞASEDEKİ TIRNAĞA GEÇTİĞİ DEMİR) KESİP KENDİ DEMİRLERİME KAYNATTIM. EN ÇOK UĞRAŞTIĞIM KISIM VİDA DELİKLERİNİ DENK GETİRECEK ŞEKİLDE BİRBİRİNE KAYNATMAK OLDU AMA ESKİSİNDEN ÇOK DAHA SAĞLAM TUTMA APARATI VE ÇANTA DEMİRİM OLDU. DAHA SONRA YÜZEYSEL Bİ BOYA ATTIM İLERDE DÜZGÜN ŞEKİLDE BOYARIM. YAKIN ZAMANDA DA YAN ÇANTA DEMİRLERİNİDE UYGUN ŞEKİLDE BÜKÜP KAYNATICAM. KEYİFLİ SÜRÜŞLER DİLERİM.
http://i.hizliresim.com/Vl1z6q.jpg
http://i.hizliresim.com/M63Bg6.jpg
http://i.hizliresim.com/AAdX67.jpg
Selam motosikletimle bugün ilk uzun yoluma çıktım toplamda 300 km yol yaptım tabii tam hesap yapamadim 105. Km de km sayacı arizalandi rodajda olmasına karşın 75 - 80 km gibi hızla yol aldım sik sik duraksadim yavasladim tekrar hizlandim yani sabit hızla gitmedim. Bu kmler zararı olurmu arkadaşlar rodaj için ee devir saatinin olmaması tam deviri ayarlayamiyosun
[/COLOR]Selamlar herkese motorumun lastiklerini değiştirmeyi düşünüyorum bu süpermoto görüntüsü veren lastiklerden ama sadece avonunki orjinal jantlara uyuyor dediler avon türkiyeye artık lastik göndermeyecek dediler ankara da bulabieceğimiz tanıdığı olan varmı yardım ederseniz sevinirim :)
Jant değişmeden uyacak lastik sava mc24
Daha önce eski mondial servisine bakan bir abiyle tanışmıştım mardinde motor bakmaya başlamış. Gittim konuştum servis kaşesi almasını işlemleri burda yapmasını bizi yormamasını soyledim kabul etti konuştu tamam dedi. Hallettik el birliğiyle. fren manetini değiştim vs vs debriyaj maneti gerekti ama uyumlu yoktu. Orjinal için fiyat aldık adam 45 tl + kargo dedi. Bunu internetten almak için baktım bulamadım. Başka secenek deneyen varmı ?
bi kere düşündüğünü denedik hiç memnun kalmadık,arka 130 70 18- önde 100 falandı herhalde 18 jant,hantal kıvraklığı gitmiş bir motor oldu.motor xl 185 ti bence 400cc altı için sm sadece lastik şekil
beyler motorumla ilgili bi kac sorunum var onları paylaşmak istiyorum
1. on sag amortisör kecesi patlamış yag akitiyodu bi ustaya sordum komple amortisör degismesi lazim 150 tl dedi bunu nerde ne kadara yaptirabilirim?
2. gidonda aşırı bi titreşim var arkadaşımın motoruna göre simdi benim motorum 180cc silindir değişmiş o yüzden olabilir mi? bunu nasıl çözerim?
son olarak hizlanma konusunda sıkıntım yok ama motor 90i pek geçmiyor gibi zorlamadim 90dan cikarsini ama biraz bakim dedim gaz verdim geçmedi hic 90dan yukarisini karburatorde sıkıntı olabilir mi? çünkü gecende yolda giderken stop etti ayak marsiyla çalıştırdım jigleyi filan ayarladım biraz gitti yine stop etti gaz yemiyodu motor yedek depoya geçtim biraz daha öyle gittim 3. kez stop edince bi benzinciye girdim bide benzin alıyım dedim fulledim bi daha olmadı ama son hiz konusu kafama takıyorum en azindan 110u görmesi lazim 90da kalmamasi lâzım
Amortisör yamulmadığı sürece değiştirmeye gerek yoktur keçesi değişir, yamukluk varmı ya da aşınma kontrol edin parlak kısma bakacaksın,içinde yağ vardır sökülürse içindeki yağ kaç ml ise o kadar tekrar aynı cins konmalıdır fazla olursa sert olur, az olursa yumuşar, tamninim 100ml falandır, 2;motor titremesi aşırı değilse, zaten herkeste var, eğer aşırı ise ustaya git de diyemiyorum hırsızdan farksız usta bozuntuları yüzünden, burdan yardım etmeye çalışırız, benim düşüncem bir motor kullanıcısı en azından motorun çalışma prensiplerini bilmeli ki haydutlara parasını kaptırmasın, 1970lerde projesi hayata geçmiş bir motor bloğunu anlamak 2015 te zor değildir, video kanallarında zaten yeterince ameliyat var izleyelim öğrenelim, bilinçli sürelim keyf alalım, bir çok usta bu forumdakilerden daha zeki değil.gelelim gitmeme sorununa iyi gitmesi için önce benzin iyi yanmalı, 1. hava filtresi temizmi, 2. karbüratör ayarları iyi mi 3. Motorun sübap ayarları tam mı 4.motorun piston sekman durumu nasıl eğer kaçırma varsa napsan gitmez, yağ yakar egzosttan duman beyaz duman atar, bunlarda sorun yoksa mecburen benzine yükleneceğiz, bunun için karbüratör memesi çok az genişletilip tekrar hava ayarı yapılarak daha çok yakıp daha çok gidebiliriz,ama 90 cross motor için yeterli, stop etme olayı çinlilerin yaşam tarzı, biraz yüksek rölanti, karbüratör hava ayarı yada sübap ayarından kaynaklanıyor, ayaranmalı
teşekkürler hocam yardımın için yamukluk yok sanırım farketmedim onu sadece keçe kaçırıyor ilk başlarda yag damlatiyordu ama kesti onu artik içindeki yağ bitti büyük ihtimal. titreşim bana normalden fazla geldi diğer xtreme max lare göre amortisör yaptirdiktan sonra test ediyim bide onu. yag yakma duman atma yok cok şükür ama karburatorun hava filtresinin bi elden gecmesı gerekiyor sanırım bi kaç usta gezmekte fayda var heralde bakalım tekrar teşekkürler hocam
Titreşim sebebi, ya titreşimi azaltan balansör milini çıkarıp iptal ettiler, ya balansörün ekseni tam değil, yanlış montaj var.ya da büyük pistonun sıkıştırması biraz fazla olduğundan vuruntu titreşime neden oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
Motoru şaseye bağlayan uzun saplamalardan da olabilir, gevşekse yalama etmeden sıkınız.
öncelikle silindirin 180cc olduğundan eminmisin bi fotorafını çek yükle belki anlarız, eğer original 150cc ise düz yolda zaten anca 90 veya 95 yapar
Benim motorda komple 200 lük parçlar ve 67mm silindir var ve ön dişli 17... düz yolda 115 yapıyor
sen ön dişliyi bi kontroll et belki 15 takılıdır
tıtreşim için eğer balansöz çıkarılmadıysa ön jantı bi kontroll et.. miller gevşemiş veya jant yamulmuş olabilir akort ayarı yaptırmalısın
ve tabi porsche arkadaşın söylediği gibi hava ayarı karburatör ayarı vs bakmak lazım
evet eminim aldığım cocuk kendi yapmıştı silindir değişmiş ama üst kapak değişmemiş orjinal duruyo. arka dişli büyük ama ön dişlisini bilmiyorum ön tarafı olduğu gibi kontrol ettiricem karburatorle hava filtresinede o zaman baktiririm daha sonra düzelir inşallah
arkadaşlar geçen hafta dijital kilometre saati aldım ve dün taktık
http://s5.postimg.org/ws5kkbk3b/20150328_122645.jpg
http://s5.postimg.org/ul1bweet3/20150328_122717.jpg
http://s5.postimg.org/z5nibbyif/20150328_122802.jpg
http://s5.postimg.org/ikfvvo7ef/20150328_122836.jpg
motoru arkadaşımdan aldim daha bi ustaya gosteremedim ama bi gösterip herşeyi bi kontrol ettirmekte fayda var sanırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:31 ----------
dostum ustayla konuştum da uygun keçe bulamıyorum komple değişmesi lazim diyo bana keçeyi nerden bulabilirim acaba ne olarak aramam lazım internetten filan bakiyim ben
sağol atilla abi... burda nevşehirde 140 tl istediler bende sahibinden.com dan sipariş verdim 105 tl ama başka sitelerde 95 tl haberin olsun
vida delikleri uymadı bende ölcerek ikitane yeni delik açtım ve oraya tam oturdu, kilometre teli içinde ayrı bi delik açmak gerekiyor... hepsini 20 dk hallettim.... montajı benim elektrikci arkadaşla yaptık, 30 dakikamızı aldı... vites müşürü zaten ön dişlinin hemen yanında altında var biraz kirlenmiş ve kabloları kopmuş onu temizledik kablolarını bağladık böylece vites göstergeside çalışır oldu, tek çalışmayan benzin göstergesi oda zaten mümkün değil çünkü şamandıra yok
zamanla video da atarım