birader doğru devirde attığına dikkat et. Normalde vites değişirken hafif ses gelir. özellikle 1.vitese takarken ses gelir. Devir düşükse ileri atar yuksekse gaza asılınca arkadan hafif ses gelir. Yanlış biliyıor olabilirim de
merhaba arkadaşlar. modifiye olayları bu başlıkta gırla gittiği için buraya sorumu yazayım dedim. saolsun cenkito çok sorumu cevapladı zamanında. bugün modifiye silindir ve üst kapak almak için çıkmıştım. motorumda 200 karter-krank var. 63,5mm olan silindiri 65,5 yapmayı düşünüyordum. cg200 tabanlı 67mm silindirlere de bakayım dedim. kumpas ile ölçtürdüm, 65.5mm'nin de, 67mm'nin de gömleğinin dış çapı 69mm. yani 65lik silindirde 1,75mm gömlek kalınlığı var, 67mm'de 1mm gömlek kalınlığı var. bu ince gömlekli 67mm silindir alsam sorun çıkarır mı? parçacıların biri sorun olmaz dedi, diğeri uzun yolda ısındığında performans biraz azalabilir ama soğuyunca sorun kalmaz dedi. bu konuda ne düşünüyorsunuz? avantaj- dez avantaj konusunda tavsiyeleriniz nelerdir?
Geçen sene kış döneminde bende de aynı problem vardı.
Cenkito abinin dediği gibi yaptım,çalıştırmadan önce ileri geri oynattım ve sorun çözüldü.
Yaza doğru bu durum kendiliğinden ortadan kalkıyor. Cem abinin dediği gibi soğukla alakalı bir durum,dert etmenize gerek yok :cat:
Merhaba abilerim 16 yasındayım cross merakım buyuk fakat maddı acıdan tam bir cross alamayacagım icin hem sehir ici hemde dag bayır ıcın x treme max almaya karar verdım yaza dogru ınsallah alıcagım sıfır 1 tane :)
slm arkadaslar x treme max için arka sele nerden bulabilirim ? bigisi olan varmı ?
Bizide bilgilendirin fiyat konusunda fakat mardine göndermeniz gerekcek :D
merhaba arkadaslar max i bir yıldır kullanıyorum. 10 000 km yaptım ve yarısından fazlası arazi ve cross. birazda sert kullandım acıkcası.
suana kadar verdigi arızaları size soylemek istiyorum. yorumlarınızı bekliyorum. bu kadar arıza normalmi tabi sonucta çin motoru ama goruslerinizi bekliyorum. ozellikle cenkito ve atilla abiden
1-hız gostergesi adaptoru 2. kez bozuldu.
2-on ve arka akorlar yapıldı 1 er kez
3-arka teker gobek komple degisti.
4-ayak musuru arıza yaptı ve motor komple kısa devre yaptı buji dahi ateslemedi
5-kontak bozuldu
6-bir kez baskı balata degistim bitme noktasındaydı. 4.60 swallow cross genis lastik taktım zorladı. cıkardım suan orjinal lastik kullanıyom
7-onun dısında dusme ve carpmalar sonucu bir iki arıza daha yaptı onları saymıyom ayrıca soylerim.
1-hız gösterge redüktörü ön lastik sök tak sırasında tırnakları egilince genelde bozulan bir parcadır
yaglanıp dikkat edilirse bişey olacagını sanmıyorum.
2-akort ayarı her telli jantı olan motorun ihtiyacıdır
3-arka Dişli vidası gevser ve o sekilde kullanılırsa dişli vidalarının baglantı yerlerinin kırıldıgını duydum
yada rulman dagılıp o sekilde uzun sure kullanılırsa rulman yatakları bozulursa o zaman değişim gerekebilir.
4- ayaklık musiri kolay bir parca, en kötü ihtimalle müşire gelen iki kablo kesilip tesisattan gelen iki uc birbirine baglanırsa devre dısı kalır.
5- kontak tozdan camurdan vs her motorda sorun cıkartabilir
6-baskı balata dediğiniz gibi arazide zorlayınca erken bitebilir , dogaldır
1500-2000 km de balata bitiren-sıyıran bolca yamaha wr250 R de duydum, honda crf250L de
bunlar kullanım tarzına göre ve max'ın satılıs fiyatına göre sorun değil bence
3 sene 12000 km dir akort ayarı ve debriyaj balata değişimi haricinde belirttiğin sorunlarla karsılasmadım
selamın aleyküm ben foruma yeni katıldım
bende bi tane xtreme max almaya karar verdim
sizlerden ricam beni bilgilendire bilirmisiniz
arazide dağda bayırda gezecem dayanıklımı uzun dağ gezilerinde bizi yolda bırakırmı zorlu arazi şartlarında bizi üzermi bilmiyorum
siz xtreme max kullanıcılarından yorumunuzu bekliyorum motorunuzdan memnunmusunuz ?
eger tavsiye ediyorsanız 2 gün içinde almayı planlıyorum saygılar kolay gelsin
Merhaba,
Konu içerisinde biraz araştırma yaptıysanız eğer kullanıcı yorumlarının gayet olumlu olduğunu göreceksinizdir. X-Treme Max modeli fiyat/performans açısından değerlendirildiğinde gayet başarılı bir motosiklet.
Parçalarını ucuz yollu kolayca temin edebilirsiniz. Motor bloğu Cg olduğu için hemen hemen her usta bakımından ve tamirinden anlar. Eğer motosikletinizin bakımlarını aksatmaz,yağını eksik etmezseniz sizi yarı yolda bırakmaz. Konu içerisinde motosiklet ile uzun yol tecrübesi edinen,dağ-bayır dolaşan insanlar var. Bu nedenle bana kalırsa uygun bütçesine nazaran kendini kanıtlamış bir model.
Ek olarak genellikle asfaltta kullanacaksınız üzerinde ki lastikleri değiştirip Sava marka lastik takabilirsiniz. Böylece yol tutuşu daha güvenli bir hale gelecektir.
Arazide bir Ktm,Wr250 vb tarzda ki motosikletlerin performanslarını beklemiyorsanız, buna ek olarak bu yüksek hız beklentiniz yoksa (son hız 100-110 km arası) sizin taleplerinizi karşılayacağına inanıyorum.
Ben tavsiye ederim :cat:
Öncelikle verdiginiz bilgi için teşekkür ederim kim istemez ki arazide yüksek torklu yüksek cc bir motor la gezmeyi ama parça bolluğu motor kısmı ve şasi si sağlam ve bulun duktan sonra sıkıntı Yok diyorum bence büyük cc li bir cross um olduğunu varsayarsak arıza verdigini düşünürsek parçasını bulamadıktan ve ve pahalı olduktan sonra bize yaramaz
Aslında en ideal i bu hem parça bol hemde uygun 2 güne kalmaz alırım inşallah fotoğraf larını atarım Teşekkürler
Beyler
1.90 boyunda 95 kilo birini ceker mi bu motor? Kuba superlight 150 vardi bende cok dik yokusta son gazda versem agirliktan dolayi kalkmiyor istop ediyordu. Bu xtreme maxdede ayni durum mu gecerli? Not asfalt yolda agirlikli kullanicam.
Raat ol. Ben 185 boyunda 115 kiloyum. Oğlum da 85 kilo. İkimiz üzerindeyken yokuşta 90'nın altına düşmemek kaydı ile binlerce kilometre yol yaptık. Zaten uzun boylu isen X-Treme Max'tan başka çaren yok. Diğer motorları kullanmak eziyet :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:39 ----------
Merak edenler için hemen hemen her şey bu blogda var;
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch/
Atilla hocam yorumunuz için teşekkür ederim. Benim kasdetmek istediğim yokuşda durduktan sonra kalkarken. Giderken 90 km hiz fazlasiyla yeterde istanbuldaki dik yokus yukari durdugumda kalkar mi ? Birde 1.70 boyunda arkadasta motorunu satip yeniliycek xtreme max almayi dusunuyor ama cross kullanmadi ve 1.70 boyu. trafikde vs dur kalklarda sikinti olur mu ? Son olarak boyunu amortisorlerden alcaltabilirmiyuz arkadas icin. ayari var mi ?
Merhaba
0 km bir xtreme max almak üzereyim sizlerden rodaj da ne yapmam ve nasıl ne şekilde kullanmam gerek bilmiyorum daha önceden aldığım motorlar hep 2. Eldi 0 km bir motora nasıl davranmak gerek Bilmiyorum bu konuyla ilgili bir yardım ederseniz sevinirim 0 aldığımda değiştirmek gereken parçası vs. Varmı siz Xtreme max ustalarından beni bilgilendirirseniz çok sevinirim. birde rodajı kaç km de tamamlanır
saygılar kolay gelsin
Rodaj bilgilerinin size verilecek olan kullanım kitapçığında yer alması gerekiyor. Eğer yer almıyorsa da motosikletin 500-1000 km kadar motosikletin limitlerini zorlamamanız gerekli,yani sürekli dip gaz Allah ne verdiyse gitmemeniz lazım :)
Biraz sabır işi olsa da ufak ufak yol yaparak bu kilometreyi çabucak doldurursunuz,böylece sizde motosikletinize rodaj süresince alışmış olursunuz :cat:
Buna ek olarak ilk yağ değişimi 500 km sonra gerçekleştirseniz güzel olur,çünkü motosiklet 0 km olduğunu için motor bloğunda yer alan parçaların sürtünmesiyle oluşan artıklardan kurtulmuş olursunuz. Daha sonra ki yağ değişimlerini 1000 km'de bir değiştirir yolunuza devam edersiniz.
Şimdiden hayırlı olması,kazasız belasız binmeniz dileğiyle :mrgreen:
Benim aklıma gelenler bundan oldu eğer ekleme yapmak gerekli ise tecrübeli abilerim ekleme yapacaktr..
YENİ ALAN VEYA ALMAYI DÜŞÜNEN ARKADAŞLARA TAVSİYELER
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot...usunen_19.html
Merhaba ;
motorumun üzerindeki orjınal lastıklerden sıkıldım arazıyede pek cıkmadıgımdan ıslak zemınde asfaltta can sıkıcı bir yol tutuşuna sahip.
ön arka komple değiştiricem 2 lastiğide internetten aradım bulamadım pek.önerebileceğiniz lastik varmı ? link atarsanız çok sevinirim.
*çok kaliteli olmasına luzum yok bütçe kısıtlı her halükarda şuanki lastikden iyi olacağı kesin :)
Merhaba arkadaşlar , aranıza yakında bir tane x-treme kullanıcı gelecek. İkinci el almayı düşüyorum ve iki tane motor buldum ,
biri 2012 model 9000 km
diğeri 2013 model 600 km ama motor yere düşmüş ve direksiyon biraz eğilmiş ikiside 2500 tl ve temiz diyor sahipleri , hangisini almak daha mantıklı ? aklıma 2013 model olan motor yatıyor gidon basit bir şey değiştirilir. ikisi içinde servise gideceğim.Boyum 1.70 cm motoru kısalttırmak gerekir mi ?
Merhaba,
Bence motosikletin km'sine çok fazla kafayı takmayın. Sahibi bakımlarını zamanında yaptıysa,yağ değişimlerini atlamadıysa,titiz bir kullanıcı ise bir problem olacağını sanmıyorum. Yine de iki motoru da ustanız var ise ona göstermekte fayda var..
Evet,1.70 boy bu motor için biraz problem yaratabilir..
Ek olarak,
Ehliyetiniz var mı ? Ekipmanlarınızı tamamladınız mı ?
ehliyet var tabiki , ekipmanlardan şu an için sadece kask olacak. Ustam yok ama mondial servisine gidip soracağız bakalım :) Boy içinde umarım bir çözüm bulunur çünkü motoru sevdim ve kullalanlar da bayağı bir memnun.
Ve sonunda bugün aldım Xtreme max ımı biraz turladım kaldırımlardan in cık yaptım gercekten cok begendim bizim şimdiye kadar bindiklerimiz neydi Xtreme max ın yanında ger gercekten cok begendim ilerleyen zamanlarda izlenimlerimi sizlerle paylaşacam
şimdiden herkese kolay gelsin
abiler bizim gidon 22mm mi
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:27 ----------
elcik koruma alacmda o yuzdn 22 idi sanirmda emin olmak icn soraym dedm