inşaallah yaramaz bşişey yoktur fazla özletme kendini selametle.
inşaallah yaramaz bşişey yoktur fazla özletme kendini selametle.
Attila abi lastikler ne alemde? Eger memnunsan bana o lastiklere ulaşabilecegim bi link yollarmisin abi...
Abicim, lastiklerden çok memnunum ama sadece caddede kullanmak için ideal. Onu belirteyim.
Link için örneğin Antalya'da şu adreste var.
http://www.antalyamotosiklet.net/yed...-mc24-90-90-21
Mesela şu linkte de var ama bu istanbulda galiba;
http://www.motorturklastik.com/Sava_...astikleri.html
Yoksa bile Google aramaya SAVA 90 90 21 VE 120 80 18 yazarak bakabilirsin.
Tüm bunlara rağmen bulamazsan bu SAVA lastiklerinin satıcısı çalıştığım iş yerinin karşısında. Ben ondan aldım. Bugün pazar, yarın telefonunu alıp yazarım buraya, onunla ilişkiye geçersin.
Her türlü yardımcı olurum yani merak etme :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------
Hazır yeri gelmişken;
Yeni lastiklerin üzerinde 1000 kilometreye yaklaştım. Çok memnunum. Ortanın sertlikte ve yol tutuşu çok güzel. En önemlisi sürekli artçı olan 14 yaşında ki oğlum bile fark etti geçen gün. Baba dedi biz eski lastiklerin üzerinde ne titriyormuşuz yaw! :) Titreşim mitreşim kalmadı motorda. Yağ gibi oldu. Bu motoru benim gibi sadece caddede kullanana arkadaşlara tavsiye ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------
Ayrıca şimdi aklıma geldi.
Motorun yüksekliğinden şikayet eden arkadaşlar sadece caddede kullanacaklarsa tekerlekleri değiştirmeden önce sadece ön jantı 18 yapsalar motor önden 7 cm kadar inecek. Biraz evvel ölçtüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------
Buyrun
Unilli
80 80 18 56 TL
http://www.camgoz.com.tr/asp/product...-80-18-UN-9817
100 90 18 86 TL
http://www.camgoz.com.tr/asp/product...ILLI-100-90-18
Janta yapacağın masrafa da değer bence..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------
http://i.hizliresim.com/nPq5MN.png
attila abi 3 inc capta değişim olur.
ön jantın sabitleme vidası tam ortada oldugundan 3 cm kadar önde alcalma olacaktır
bu arada ön lastiğim patlamıs söküpde onu yapacam bugun daha :) gene iş cıktı bana
Hımmm! Doğrudur ama anlamadım valla :)
Ben köylü hesabı yaptım
21inç X 2.54cm = 53.34cm
18inç X 2.54cm = 45.72cm
53.34cm - 45.72cm = 7.62cm gibi.
Sabitleme vidası ne gibi bir etki yapıyor bu yükseklik farkına orayı çözemedim :)
Gerçi öyle bile olsa üç santim üç santimdir sonuçta. Hem 21 jant lastik bulmak dert hem de pahalı. Sadece caddede kullanacak olan önü 18 jant yaparsa çok ucuza lastik sorununu çözer. 3 santim bile olsa motoruda alçaltmış olur.
Lastik içinse geçmiş olsun kardeşime.
yok abi sen haklısın ben yanlıs düşündüm ben bu sekil düşündüm önce
http://i.hizliresim.com/7mGoaY.jpg
ama eksen yere degmiyor.
degse bile zaten lastik daire oldugundan her yerde aynı olur
http://i.hizliresim.com/rLbg5m.jpg
bu arada attila abi senin ve forumdaki tüm babaların babalar günüde kutlu olsun
Ortaokulu 7 senede bitirdik diyoruz :) Zorlama olm benim kafayı, zaten beton :flower:
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------
Valla ona bakacaksın. Biraz araştır, oralarda bi usta bul sor. Az yalvar yakar, biraz pazarlık et jant sorununu çöz. Ben yapmayı düşünmediğim için hiç araştırmadım. :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------
Babalar günü mesajları için de çok teşekkür ederim. Allah tüm babalara mutluluk ve sıaht afiyet versin. Saygılarımla :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------
""dalangıç"" abisi sadece ön jant alacaksın zaten. Arka jantı değiştirmene gerek yok ki..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------
Yahu aklımdayken; Özellikle lastik değiştirirken jantların tellerini elden geçirtmeyi ve akort yaptırmayı unutmayın lütfen.
bu arada her zaman sizin çinliler egh-kötü kaka olmayacak ya :)
bu seferde benim çinli kötü olmus.
lastik patlak diye söktüm ama dıstan batan dikenler iç lastiğe ulasmamıs. iç lastik saglam çıktı.
dikenleri temizleyip tekeri takarken iç lastiği ben deldim :pr:
onu yamadım kurumasını bekliyorum . umarım hava kacırmaz .
jantın içide bayagı paslanmıs .
ilerde işlem isteyebilir. boyarım muhtemelen.
http://i.hizliresim.com/YPGJA6.jpg
http://i.hizliresim.com/8nyQJa.jpg
http://i.hizliresim.com/DXv9aO.jpg
birde lastik değişenler, tamir çin sökenler
eger takılı değilse jantın içine GET lastiği takın-taktırın.
kastım teller ile iç lastik arasına gelen lastik halka
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------
bu arada lastik tamiri için parcacılarda satılan paketi 3-4 liralık yamadan kullanıyorum.
delik cevresini iyice zımparaladıktan sonra
yapıstırıcıyı sürüp 6-7 dk bekleyip yamayı yapıstırıp
iki mermer parpa arasında işkence ile sıkarak bekletiyorum.
gayet saglam oluyor, öneririm :cat:
http://i.hizliresim.com/MYMLva.jpg
selamlar. bende inşallah aranıza katılmak üzereyim. bugun bir ikinci el x-treme bakmaya gideceğim. alırken nelere dikkat etmem lazım tavsiyelerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.
Öncelikle hayırlı olsun. Tabi öncelikle tanıdık bildik bir ustaya göstermeni tavsiye ederim.
Ben motor alırken öncelikle dış görünüşüne çok dikkat ederim. Satan arkadaş dış görünüşüne özen göstermiş ise yürüyene de bakmıştır gibi bir ön kabulüm var ama buna rağmen motoru düşürmüş mü, çarpmış mı vs diye sağını solunu gidona şaseye boya grenaj ve değişmiş parçalara da dikkat ederim. Tüm bunlardan sonra aldıktan sonra edeceğim masrafı %20 fazlası ile hesaplarım ve ona göre satış fiyatına bakarım.
Her şeyi düzgün bir motor plaka ruhsat masrafı çıktıktan sonra acentanın kapısından çıktığı an en az %10, eskidiği her yıl için de en az %10 değer kaybeder. Yapacağın muhtelif masrafları da %20 fazlası ile hesapla ona göre fiyata bak.
Bu motorun ruhsat plaka hariç acenta fiyatı 3700 TL civarı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------
Bir de şöyle bir bloğumuz var;
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch/
bu motorun en buyuk ve masraflı olabilecek arızaları
ön arka amortisör arızaları- patlatmaları(amortisörler pahalı ve ugrastırıcı).
daha sonraki kontrolde sıraya tekerlek-gidon ve arka mafsal rulmanları gelir.
grenaj ve motor blogunda ve calısmasında da sorun yoksa bence temizdir
Cevaplariniz icin tesekkur ederim. Cok yardimci oldunuz. Haftaya aliyorum insallah foto ve yorumlar eklerim kullaninca.
Nihayet çamura son. Karayel'in son hali; Ön cam ufaltıldı ve tam tur camı oldu, çamurluk 12 cm uzatıldı.
http://i.hizliresim.com/1PXR05.jpg
Tahmin ettiğimiz gibi çamurluk kırmızı geldi. 104 tlemi geri aldım. Arkadaşın birinde eski zongshen krosların eflatun ön çamurluğu varmış. 50 tl'ye onu alıp kaportacı bir arkadaşta 20 Tl'ye parlak siyaha boyatıp taktım. Mutluyum huzurluyum.
Tur camı da zeytinburnu mondial de ayaksız satılıyordu. Fuardan kalmaymış ayakları yokmuş. Bende ki büyük camın aparatlarına uygun ölçülerde yıldız tornavidayı pürümüste kızdırıp eski delikler aparatın altıında gizli kalacak şekilde yeni delikler açtım. Mis gibi oldu. Rüzgar direk kaska vurup gidiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:00 ----------
Bu da en son halinin önden görünüşü;
http://i.hizliresim.com/glBQN3.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------
Aklımdayken; Camı takarken lastikli somun veya rondela bulamadım. Arkadaki kelebeğin arkasına iki somunu arka arkaya takıp bokunu çıkarmadan sıkarak kontra yaptım. Artık vibrasyon filan vız gelir. O cam kelebekleri gevşemez :)
abi hayırlı olsun.
conta olarak benim aklıma ilk musluk contası geliyor
baglantı yerine kalın gelmezse cok güzel conta oluyor ondan.
ben ön camurluk vidalarında da kullandım
arkadaslar merhaba ; belki konusu gecmiştir ama,uygun. kalıteli elcik koruması önerisi olan varmı .saygılar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
arkadaslar merhaba ; belki konusu gecmiştir ama,uygun. kalıteli elcik koruması önerisi olan varmı .saygılar...
Camla aparatı arkadan tutan kelebek arasında lastik conta var zaten ama ona rağmen aparatı camın arkasından tutan kelebek gerek vibrasyondan gerekse yüksek hızda rüzgarın sert etkisinden ileri geri yapınca lastik contaya rağmen gevşiyor o kelebek. Aslında ucunda çok ince bir lastik olan somunlar var da her yerde bulunmuyor meret. O somundan bulup kelebeğin arkasına takmak lazım. Onun yerine kelebeğin arkasına çift somundan çok akıllıca sıkarak kontra yaptım. Bence artık gevşemeyecek. Gevşerse istikamet perşembe pazarı;
Anlatmak istediğim durum bu;
http://i.hizliresim.com/6Rd2A7.jpg
Bu da sözünü ettiğim somun. Vibrasyondan gevşemenin bir nolu ilacı;
http://i.hizliresim.com/7m5k05.jpg
fiberli somun deniyor onlara.
ama abi senin yaptıgında cok iyi iş görecektir. eline saglık
Blogda yeni yazı. Sıcak sıcak :)
LASTİK ve JANT
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot...k-ve-jant.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------
Bloğu okuyan arkadaşlar; istatistiklerden kaç kişinin okuduğunu görebiliyoruz. Okuyucu sayısı 1000'e yaklaştı ama Adem kardeşimizden başka yorum yazan yok. Elinizi korkak alıştırmayın, yazıların altına yorum da yazın ki genel eğimi anlayalım. :)
Arkadaşlar öncelikle merhabalar.uzun süredir mondial x-treme max cross takipçisiyim.Allah nasip kısmet ederse kısa bir zaman sonra bu motora sahip olmak istiyorum.bu forumuda bayadır takip ediyorum.x-treme max hakkında bu forum sitesi sayesinde oldukça bilgi sahibi oldum diyebilirim.paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum.bu cross motorun keşke renk seçeneğide olsaydı diye düşünüyorum.yine bu forum sitesinin 184. sayfanın en altında gördüğüm beyaz renkli x-treme max gibi.(Profil resmimdeki motor).beyaz rengi beni cezbetti diyebilirim.üzerindeki turuncu renklerde ayrı bir hava katmış motora.Ama maalesef piyasada ikinci bir renk seçeneği yok ve o resimde görülen beyaz renkli max ise sadece mondialın yıllık bayi toplantısı sürecinde talep toplama amacıyla bayilere sunumu yapılan bir ürün.mondialın müşteri hizmetleriyle yapılan görüşmelerde bana bu şekilde aktarıldı.Bayilerin sipariş değerlendirmeleri yapılmış ama beyaz renkli max için yeterli talep olmadığından ürün piyasaya sürülmemiş.Sizler bunu nasıl değerlendiriyorsunuz merak ediyorum..herkeze kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Keşke farklı renk ve desen seçenekleri olsaydı. Ne yazık ki yok. Ben zaten renge pek takılmadığım için bişey diyemeyeceğim ama motora fiyat kazanç ilişkisi olarak baktığımdan başka bir renge veya desene kafam takılırsa bir reklamcıya götürüp istediğim gibi kaplamak veya komple grenajı ve depoyu söküp istediğim gibi boyatmak elimde olduğu için önemsemiyorum. Bakarsın bir gün bir yerde gördüğüm bir şey hoşuma gider 15 dakikada karar verip aynısını yaparım. Durumdan sıkılmama bağlı yani :)
Motoru aldıktan dört ay sonra stickerlemeye başladım. Önce motorun sağlamlaştırılması önemliydi benim için, sonra lastik işini hallettim, daha sonra ön çamurluk ve anca dört ay sonra motorun dış görünüşü ile ilgilenmeye başladım ve ilk stickeri bugün yapıştırdım. :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
http://i.hizliresim.com/MY7JqN.jpg
4.taksidi ödemenin şerefine (kaldı 5 taksit) Karayelimi süslemeye başladım. Bu ilk stickerları. Ne taksan yakışıyor güzelime :)
Bu arada bizim kilitçi Hacı da yeni aldığı BMW'si ile yakalanmış resme :) 65 yaşında ama maşallahı var abimizin. 16 bin lira para verip aldı o 6 yaşında ki GS'i. Para var hzur var abimde :) Allah güle güle binmeyi nasip etsin :)
senin motorunda masallahı var attila abi, bende buradayım diyor yani :)
İstenirse neler yapılıyor;
http://i.hizliresim.com/BXYvXv.jpg
http://i.hizliresim.com/P39nE9.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------
Sağol abicim sağol. Hepimizin ki öyle be abicim :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Allah razı olsun. Evet çamurlukta Mustang var. Temizlik yaparken buldum. Benim oğlan motorun adı Karayel olsun demişti (Her şeye isim takar) ben de taktım armayı ön çamurluğa. Çokta hoşuma gitti :) Önceki çamurlukta da takılıydı.
Sahi sen ne yaptın lastik jant işlerini dallangıç?
Valla abi ben bikac kere araziye çıktım çok da hoşuma gitti iki gün önce biraz daha zorlu bir arazi deneyeyim dedim daha da çok hoşuma gitti lastikleri şimdi iyi ama uzun yola çıkarken her türlü değiştirmek lazım olacak galiba bu nedenle yaz sonuna erteledim lastik işini, jantlarda değişiklige gitmicem abi yükseklikten kaybetmek istemiyorum zaten o nedenle sormuştum sen lastikleri aldığında hani jantlara muamele istiyormu diye son blog yazısında herşey oturdu aklımda onun haricinde mutluyuz abi ben daha isim takmadım motora hani bisey yapsın da adını hakettsin diye bekliyorum :) ilk servis zamanı yaklaşıyor işte km sayıyorum :)
sen araziye daha da cıktıkca tam cros lastik alacaksın, bunlar yetmeyecek.
uzun yol içinde, cros lastiğe alıstıkca, orjınaller cokda iyi imiş demeye baslayacaksın :cat:
Valla abi bu motor mu çok iyi ben bi yanlış yapıyorum bilemedim ama asfalt toprak bayır yokuş yok taş var çakıl var illa 4. Yada 5. Vitesi istiyor motor hani çok bir gaz açmıyorum sanırım ama gidiyor alet benzini huni ile ağzıma daya diyor sal beni diyor tam kopup gidecek yavaaş diyorum homurdanıyor :)
Bikac tane manzara fotoğrafı çekebildim yanımda kimse yoktu fotoğraf çekecek bakalım çarşamba günü yine küçük bi gezi yapicam ozaman güzel fotoğraflar eklerim :) dim baraji var burda üstünde küçük bi adacık taş doldurarak yol yapmışlar süper bozuk yol oraya bi girip çıkasım var. Her geziden sonra vidaları kontrol ediyorum hala düşen eden gevşeyen yok, motor yağı simsiyah oldu birde 85-90 km hızda motor vızıldıyor bu normal mi acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------
Gücünden şikayetçi değilim şimdilik hızı da bana yeter sollamada, anayolda denedim sorun yaratmadı motor uzun ben uzun otomobil kullanıcılarının görmemesi için kör olması lazım aralardan kaçarken kornaya basa basa gidiyorum yalnız geçenlerde crf 250 ye denk geldim hani dedim acaba neden olmasın önce max bi haklayim da sonrası sonra :)
Motorun fotoğrafları da olur :)
CRF 250 12.500 tl
Benim o kadar param olsa CRF 250 almam. Kros sevdam olmadığı için 1500 daha koyarı SUZUKİ'nin çift silindir 250'liğini alırım (INAZUMA). Ona da gözüm gibi bakarım severim okşarım ama nerdeeee :)
http://i.hizliresim.com/7mzpjN.jpg