valla abi adanada da neredeyse sel oldu bu sabah, yollar hzvuza döndü.
valla abi adanada da neredeyse sel oldu bu sabah, yollar hzvuza döndü.
Siyah Kuba 250 str çamurluğu ısmarladım. İnşallah 3 vakte kadar bu çamur problemini de çözücem :)
http://i.hizliresim.com/P3V7MQ.jpg
TİKKA : Resim Cenkito'dan apartmadır :)
Uzun çamurluk güzel duruyorda birde giderken yaylanmasa gözüm takılıyor bazen. Abiler bisey sormak istiyorum daha ruhsat plaka çıkmadı ama geçen akşam boş arazide biraz turladım gaz açtığımda arka dişliden ses geliyor ama zinciri kavrama sesi gibi yani zincirden de geliyor olabilir gazı açtığımda hafif bi zıplama yapiyor zincirmi gevşedi acaba? Okudum yine forumu debriyaji hızlı bırakınca gelir deniyor tatlı tatlı bırak diyor ama ben bırakamıyor :)
hayırlı olsun attila abi
ama ben str camurlugu sadece kırmızı var diye biliyorum, siyahıda varsa gayet iyi
zincir yagsız kaldı ise o zaman da ses yapar.
birde arazide gazı ac kapa anında ses geliyorsa zincir yan ayaklık altından sase demirine sürtebilir.
biz oraya kalın hortum yerlestirerek o sesi çözmeye calıstık.
motorun üstüne oturdugunbuz zaman zincir asagı yukarı 2 cm kadar esnemeli , eger esneme fazla ise zinciri gerin biraz
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------
dediğim , zincirin çarpıp ses yaptıgı yer burası
içi iplikli kalın hortum parcasını o sase borusu üzerine gecirip kablo bagı ile cırtlarsanız
zincir metale vurmaz, hem ses acısından hemde zincir ömrü acısından iyi olur
http://i.hizliresim.com/GnJN62.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------
birde bazı servisler ne işe yaradıgını bilmediğindendir galiba çamurluk altına bu parcayı kurulum sırasında takmayı unutuyorlar.
o zamanda camurluk cok esner ses yapar.
bu parcanın camurluga degen yerde uclarında da iki tane kaucuk parca olmalı
http://www.mondialyp.com/img.php?STO...SA12.01X16.860
Anladım cevap için teşekkürler salı gibi plaka ruhsat işi olacak galiba o çamurluk parçasına bakayım yoksa gider taktırırım, sizin açtığınız gibi ben o kapağı açamam onu da servise bir baktırayım ki ses dediğim gibi arka dişliden geliyor sanırım asfalt da giderken yavaslayip sonra gaz açtığımda ziplama tepkisi gibi bisey oluyor zincir zınk diye gerilip boşluk almış gibi oluyor anlatılmaz yaşanır gibi oldu tarif edemiyorum :)
kapagı acmanıza gerek yok,
motorun zinciri ön dişliye yakın yerden asagı yukarı sallayın oraya carpıyorsa zaten arka lastik tarafından gözükür.
hortumu takmak içinde kapagı sökmeye gerek yok arka kısımdan oda takılır
zincirin çok gerginde olabilir.ondan kaynaklı o cırt cırt die ses de yapar dişli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------
Atilla abi bnde düşünüodum çamurluk olayını.yeni xtreme lerin çamurluğu uzatıldı .fabrikayı aradım geçen yeni modelin uzun çamurluğundan diye istetirseniz bayiden yollanır dediler.bn orjinal xxtreme in uzun çamurluğunu istetcem.kuba str250 çamurluğu siyah değil boyanması gerekiyo ayriyettten
öncelikle o aparatı bulsunlar, kutularla birlikte attılarsa istesinler. parasını verme,
ucunda daki kaucuklarıda getirsinler. titresim için iyi iş yapıyor o parcalar, olmazsa ses yapar
resimede bakayım.
hazırda resim yok ama delikler camurluk deliklerine denk gelecek sekilde takılacak takması kolay.
çamurlukla teker arasında olacak
cenkito teşekkürler. bu küçük amortisör nerden bulabilir? yetkili bayiden mi yoksa bir ayarlama mı yapacam amortisör boyuna.
[/COLOR]Atilla abi bnde düşünüodum çamurluk olayını.yeni xtreme lerin çamurluğu uzatıldı .fabrikayı aradım geçen yeni modelin uzun çamurluğundan diye istetirseniz bayiden yollanır dediler.bn orjinal xxtreme in uzun çamurluğunu istetcem.kuba str250 çamurluğu siyah değil boyanması gerekiyo ayriyettten[/QUOTE]
Abicim ben huylu adamım, Max'ın ön çamurluğundan nefret ettim bir kere. Hatırlarsan benzin deposu kapağında da aynı şeyi yapmıştım. Huylandım mı başka marka varken aynı markanınkini takmam. Mutlaka onda da bir bokluk çıkar. Anca çaresiz kalırsam aynı markanınkini kullanırım.
Uyarınızın üzerine bayiyi arayıp ısrarla siyah istediğimi belirttim. Merak etmememi siyah ön çamurluk geleceğini söylediler ama anladığım kadarı ile siz haklı çıkacaksınız ve o çamurluk kırmızı gelecek. Ondan sonra Attila abi sen iyi hoş adamsın ama biraz sinirlisin.
BEN SİNİRLİ DEĞİLİM!!!!!!
Abicim ben huylu adamım, Max'ın ön çamurluğundan nefret ettim bir kere. Hatırlarsan benzin deposu kapağında da aynı şeyi yapmıştım. Huylandım mı başka marka varken aynı markanınkini takmam. Mutlaka onda da bir bokluk çıkar. Anca çaresiz kalırsam aynı markanınkini kullanırım.
Uyarınızın üzerine bayiyi arayıp ısrarla siyah istediğimi belirttim. Merak etmememi siyah ön çamurluk geleceğini söylediler ama anladığım kadarı ile siz haklı çıkacaksınız ve o çamurluk kırmızı gelecek. Ondan sonra Attila abi sen iyi hoş adamsın ama biraz sinirlisin.
BEN SİNİRLİ DEĞİLİM!!!!!![/QUOTE]
abi o zaman str ye uyumlu siyah yollayacaklardır.
ben fabrika cıkısı siyah görmedim çünkü.
yetkili bayide olmaz, mevcut amortisörü söküp yanınıza alıp parcacıları tek tek dolasmanız lazım.
hem boyu kısa olacak hemde baglantı yerleri aynı olacak
http://i.hizliresim.com/8nO9Gr.jpg
bunun böyle olmaması gerek sanırım sağına soluna bakarken gördüm sıktım ama yine çıkacak gibi şu vida sabitleyici yapıştırıcılardan şart...
İşlem tamam dediğin gibi sıktım peki o vedaların bağlı olduğu yer yani debriyaj telini korumak için mi yoksa bir ayar görevi varsa kaçırmış olmayayım ayarı... yalnız kısa bir süre bile olsa şunu hissettim motora bakıp sorun olduğunu görmek ve bunu kendin halletmek güzelmiş demek böyle böyle başlıyor bazı şeyler :)
debriyaj teli gerginliği ayarlanır oradan, debriyaj normal eski seviyesinde kavrama yapıyorsa sorun yok.
ilerde balatalar eskidikce-inceldikce oradan teli germeniz gerekecek
debriyaj maneti gidona yakın kavrama yaparsa , ama bu da bir tercihdir , oradan gerilip daha ust seviyede kavrama ayarlanır
Ne yapıştırıcısı!!!! Bloğa yazdık abicim, arkasına bir somun daha takacaksın :)
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot...usunen_19.html
(- Debriyaj ayar somunun arkasına bir somun daha takın vibrasyondan gevşiyor.)
Valla aklımda bi somun işi vardı ama hatırlayamadım yapıştırıcı aklıma geldi direk :) Atilla abi lastikler ne durumda? Bugün bisey daha farkettim ustanın günahını almışım camurluk aparatı takılı kauçuk başlıklar da takılı <:/ ilk 500 km bakımı yaklaştıkça garip sesler gelmeye başladı zincir çık çık diye ses çıkarıyor gerginlik kontrolü yaptım normal duruyor, zincir saseye değmiyor ustaya bir baktırıcam, yağın rengi iyice koyulaşmaya başladı, cross motor kullanma tekniklerini okudum özellikle viraj giriş çıkışlarında güvenim arttı, ufak tefek alet takımları aldım forumdaki listeye bakarak birde ruhsat plaka işi bittiği zaman aksesuar kovalamaya başlıcam :)
Lastikler şimdilik on numara. Üzerlerinde (yanılmıyorsam) 130 km yol yaptım. Taş gibi ve kusursuz gibi görünüyorlar ama tam bir sonuca varmak için henüz erken.
Unutmadan; sanıyorum lastikler motoru 2 cm kadar yükseltti ama bunun yanı sıra asfaltta orjinal lastiklerle arasında dağlar kadar fark var. Yol tutuşu mükemmel.
lastiklerden memnun olmana sevindim attila abi :cat:
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------
motoru arka kısımdan alcaltmak isteyenler :
max ı bugun biraz inceledim de ,
amortisörün arka masaya baglantı yerinde biraz pay var.
o deliği biraz asagı kaydırıp alcaltma olabilir.
peşinen nasıl olur sorusunun cvp.ı denenip bakılması lazım
http://i.hizliresim.com/rL4JWP.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------
bu resim temsilidir (honda cbf mafsalı-uygun değil)
işaretli yerden yeni delik acılabilir yada delik işarete dogru genişletilebilir.
daha sonra ,genişletme sonrası, dısarıdan eski cap deliğe sahip plaka kaynaklanıp,
genişletilen delik cevresi güçlendirilebilir.
http://i.hizliresim.com/A2V12z.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------
bir arkadas da arka amortisörü yumusatmak için amortisörcüde
işaretli parcanın yerini değiştirtmişti, yaydaki ön yukleme azaldıgından amortisör yumusamıstı.
ama işin ayrıntısını bilmiyorum.
eee amortisör yumusarsa da ustune oturunca çökme artar ve motor dolaylı yoldan alcalmıs olur
http://i.hizliresim.com/DX1701.jpg
cenkito bu paylaşım için tşkler.
bende bir araştırma yaptım size mesaj attıktan sonra. antebi aradım bana yakın diye. yedek parça lazım diye adam bana dediği cümle koca antepte bu motordan 3 tane var dedi.:D bende direk fabrikayı aradım aydını.onlarda hafta içi servis veriliyorlarmış. istanbuldaki yetkili servisi aradım bu motordan çok bulunur diye :D amortisörden düşer dedi belirli bir miktar ama en iyi rakamı sana fabrika söyler dedi.
önemli değil, zaten mondial max adı ile adım bir anılır oldu forumda :)
amortisörden düşer düşmesine de nasıl olacak ? asıl onu soracaktın sen.
benim dediklerim en kolay ve ucuz yollu olanlar, saseye mudahele etmeden.
bende verecekleri cvp ı merak ettim.
cvp alında buradan paylasırsan sevinirim.
fabrikayı aradım gereksiz sekreter çıktı. sorularıma olmaz yetkiliye sordum falan diye cevap verdim.bende istanbuldaki yetkili servisleri aradım. önden düşebilirsin arkadaki amortisörtden düşer yumuşama payının hepsini kullanabilirsin bir sıkıntı olmaz.senin ağırlığına koltuk aşağıya inecek ama sen kaldırdıktan sonra geri eksik yüksekliğine döner dedi.
bu durumu kullanan var mı? ve ben kullansam bir zararı olur mu sizce
arka amortisördeki payı kullanarak motorun boyunu düşürmüşler.
benim bir soru olacaktı. ben bu motora yapıştırma kaplamalar yapmak istiyorum nerden bulabilirim? heryeri ama ebatlarına uygun olarak bilgin var mı bu konuda.
Merhaba. aranıza katılalı 1 hafta oldu. O günden beri forumu okuyorum. Ve o günden beri 800 km yaptım.
Motorum silindir ve krankı 200 lük. Ancak nedir ne değildir. Açıp bakacağız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------
Cenkito ve diğer forum müdavimi arkadaslara çok teşekkürler. Sayelerinde çok şey öğrendik. Şimdi sıra uygulamada. Bir de İzmir'deki arkaadaşlarla bulunup beraber gazlamak isterim.
hayırlı olsun güle güle kullan
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------
motoru sökünce bakarsın silindir boyu alt üst contalar arası 69mm civarı ise krank 150 liliktir,
emme subabı buyuk olan yaklasık 30 mm kucuk olan egzoz subabıda 25mm ise üst kapakda 150 liliktir.
200 lükleri tam hatırlamıyorum ama daha buyukler. degerleri elimdeki orjınallerden ölçtüm
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
tabiki kranka uzun biel kolu atılıp sözde 200 lük gibi piston yukarıya cıkma mesafesi uzatılmadı ise.
http://i.hizliresim.com/O26PbZ.jpg
http://i.hizliresim.com/zRkbZY.jpg
soldakiler orjınal 150 cc, sagdakiler 200 cc
krankın biel montaj yerine dikkat, 150 de merkeze daha yakın 200 de merkezden daha uzak
Max kullanıcısı forumdaşlar, Cenkito gibi değerli forumdaşınız olduğu için, çook şanslısınız vesselam.
Hacım, benim hanzoyu, tazmanya janavarı yapmak istiyom :P, 350cc kaldırırmı dersin şaka şaka, şasi kurusun diye güneşlendiriyorum, yarından itibaren toplamaya başarım artık yeter, özledim mobylet geçse yanımdan yaya iken hüzünleniyorum:salut:
kask ne alayım karar veremiyorum . çenesiz cross var 950gr. çeneli 1050gr. vizör yok bunlarda.
yoksa fulface yol kaskımı alayım .
şimdilik dağcı kaskımı kullanıyom 320gr. bide kayak gözlüğü tchibo malı 50tl idi çok iyi
polarize buğulanmaz çiftkat.
shiro(sh769) wildwolf carbon-reçine bulabildiğim f/p cross kask. 420tl
yol kaskında muadil malzemelisi 600 üzeri.
Selam arkadaşlar, max'de Soft yan çanta kullanan kimse var mı acaba? Depo üstü çanta tavsiyesi olan?
carbon dostum bak aklıma ne geldi :)
bana bir tane apachi 250R (cross-RM farketmez, 27 lik olsun ama :P ) hediye edin sizin sayfanızında bir tane cenkito su olsun :queen:
bu arada sen ve yunus da benden önde gider geri kalmazsınız, sizin hakkınızıda yememek lazım :cat:
Hediye 27'lik apachi:queen: yahu bir dur, niye bukadar gecikti benim tadilat sanıyon :P , kalan parayı boya sökücüye verdik, şincik toplasam, temizlik içinde deponun dibini kullandım, yarım bardak benzin ya var, ya yok:queen:
Hemen'de sattın koca max forumu ıhıhıhı, eyy apachi duyun, Cenkito'yu transfer edecez bir 27'lik apachi, plaka çıkan verisyon + bonservis bedeli
Hedaye işi havada bulut sen o işi unut'taa, bir turluğuna veririz ayıb ettin:P
Kendi adıma, benim ilk motorum(kendime ait), araştır taraştır denk geldi güç gerekti buldum çok şükür, dolayısı ile nerdee ağam sendeki birikimin yanında bendeki fasa fiso.
Dilerim bir 27'lik alırsın'da ,inciğine cinciğine/molekülüne kadar inceleyip bizide aydınlatırsın, valla kardeşim, herkese bilgi olarak yardım ediyorsun, işin gücün rast gitsin bro.
sagolasın carbon iyi dileklerin için
ama max ı satmıs değilim ki :) apachide olsa WR250R ::melek02: de olsa max duracak. oda benim ilk sahibi oldugum motorum,
ilk gözagrım :cat:
Çeşmenin başına bi mondi inmiş yan yatmış vidasını suya düşürmüş :)
http://i.hizliresim.com/oQ4gk2.jpg
Doğa ile ilk buluşma
http://i.hizliresim.com/YPZBdZ.jpg
arkadaslar biraz internet ortamına ara verecegim saglıcakla kalın.