Ahmet Atilla abi ,yanlış hatırlamıyorsam isim + kan grubu yazmak dışında bir de cam taktırmıştın galiba ? bu fotoğraflar bu değişiklikleri yapmadan önce mi çekildi ?
valla 4 kişi olduk son durum bu, tabiyki bekleriz :bounce:
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------
bekliyoruz abi :) bak 5 olduk. okuldan bi fırsat bulabilirsek çıkıcaz ilk fırsatta, o zaman görün siz fotoğrafları:mrgreen:
Arkadaşlar bildiğiniz gibi motorumu yeni aldım daha 80 km de. Sabah jikleyi açmama rağmen marşı geç alıyor belki 4 5 kere marşa basmam gerekiyor sebebi ne olabilir. Birde iridyum buji takmak istiyorum önereceğiniz bir marka model varmıdır. (Yeni alan arkadaşlar bide debriyaj telinin motorum üstünde duran kısmına bağlı vidalar gevşiyor haberiniz olsun.)
Bu arada söylemeyi unuttum geç çalışma akşamdan bırakıp sabah marşa basınca oluyor sadece. Motora binip on dakika gezsem sonra park edip stop ettikten sonra tekrar basınca hemen alıyor marşı .
Motorun alt kısmını boyamayi dusunuyorum orjinal renk mat siyah oldugu icin cok eskidi ve gercekten cok eski duruyor yanmaz boya buldum 10liraya akçalının.. Sizce boyamalımıyım? bunu yapan oldumu daha once yada boyasam atarmı bi fikriniz varsa hemen alıyım..
Bu fotoğrafları Mondial'in web sitesinden aldım. İçimden geldi koydum öle :)
Bende durum hala budur :)
http://i.hizliresim.com/LPA1LG.jpg
2 Resimde benden, azcık nostalji, yaz aşkı :joker:
http://i.hizliresim.com/krBEOy.jpg
http://i.hizliresim.com/p4zE6J.jpg
Kendi motorumu sattırıp Max aldıracaksınız bana valla...
Çok ve güzel paylaşımlar oluyor burada, kıskanmıyor değilim...
Aaa, keyfine iddiaya girelim ozaman :)
Eğer benim motoru sürüp daha fazla keyif alırsan motorumu sana satcam, uygun fiyattan. Maksat yabancıya gitmesin :) Var mısın ? :)
Yetmez mi be abi :) 125 lik motorumu hatırladım da...
Ama SM olduğu için ben çok memnunum bundan, asfalt lastiği ile asfaltta sürmek ayrı bir keyif :) Zaten döncez dolaşcaz ilerde bir Max alcaz gibi geliyor bana,,, içimden bir ses, bir his... :)
bugün montajın yapılacağı ustanın yanına gittim ,yüksekliğin birkaç cm indirilip indirilemeyeceğini sordum. olumsuz cevap verdi, ön tabanım basıyor ancak ve birkaç santim hiç fena olmazdı. ve bir de montajdan sonra motoru nasıl eve götüreceğimi ve plaka ruhsat işlemleri gibi prosedürleri nasıl halledeceğimi bilmiyorum.
kafamda deli sorular kardeşler bi teselli verin
teselli :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------
ön masadan alcaltma yapılır tabi alcalttıktan sonra sert arazide yada ön amortisör tam kapanacak sekilde
kullanmamak lazım. arka amortisörede ayar cekilip helazondan bir sıra kesilip üst baglantı yeride biraz asagı alınabilir
bugune kadar yapan olmadı daha
ama teoride mümkün
kusura bakmasınlarda bu ustaların cogu naylon usta :king:
yüksek tabanlı ayakkabı-bot bakayım ben en iyisi :queen: bacak boyum kısa , orantısız bir anatomim varmış bu yaşımda öğrendim, 1,74 boy ile 90 cm sele boyunda oturamamak da varmış kaderde ::123434::
önden indirt işe yarar azda olsa
http://imageshack.com/a/img443/1443/motonn.jpg
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-duyurulari/129813-4-mayis-pazar-istanbul-yalova-etkinligimiz-kesinlesti-tum-mt-davetlidir-iceri.html
beyler var mıdır gelen :mrgreen:
Çok şaşırdım. Sele yüksekliği 90 cm olan bir motorda rahat etmen lazım. Bence motorun yüksekliğini gözünde büyütmüşsün. Alışınca rahatlarsın merak etme :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------
İstanbul'u sular seller götürüyor. Gece eve motorla gidip sabah işe metrobüsle gelmek asabımı bozuyor. Uykusunu alamamış bi sürü sinirli tiple yolculuk yapmak PEEHHHH!
merhaba arkadaşlar. dun itibariyle xtreme max ımı almış bulunuyorum. Alışma sürecimin cok zor olacağını an itibariyle anlamıs bulunuyorum :)
yazdıklarınız ve yorumlarınız son derece degerli bu motoru almak isteyen veya kullananlar için. Uyarılarınız ve gorduklerimi yarın hemen yaptırmak istiyorum. ayaklıktaki müşürü iptal ettirmek ve yeni ayna almak. ancak dun motosikleti aldım yeni calıstırdım dogal olarak,servis jikle ile ısıt dedi. ısıttım ve hatta 15 km kadar yol gittim motor cok ısındı,garaja girdigimde jikleyi kapatınca motor stop etti,yeniden calıstırmak istedim ancak jiklesiz calısmadı,yeni oldugundan dolayı mı yoksa herhangi bir problem mi var acaba?
ayrıca rodaj muhabbetinden dolayı yuklenmedim ama hic gitmiyor gibi bu motor :) en son motorum suzuki 600 banditti,tabiki kıyaslamıyorum asla ancak eski motorumdan dolayı mı bana oyle geliyor yoksa,rodajdan sonra acılır mı biraz daha?
bir diger ve son sorum da gaz kolu ile ilgili,bosluk var biraz acınca gaz vermeye baslıyor motor,eski hysoung 650 mde de boyleydi,acaba bu duzeltilebilir mi,yoksa boyle kullanmak zorumda mıyım?
simdiden cok tesekkurler.
bu motosikleti alma sebebim ilkbaharın gelisi ile kan kaynaması ve cok kısıtlı butce ile ve sizin yorumlarınız dogrultusunda bu motosikleti aldım,hayırlısı olsun.
hayırlı olsun.
motor rodajdan sonra az bişey daha acılır .
ama bandit den sonra size öle gelmeside normal :)
jıkle en atta olacak (kapalı).
eger o konumda stop ediyorsa karburatör ayarındandır.
gaz telinin koldan cıktıgı yerde bir vidalı sistem var. debriyaj tel ayarı gibi oradan telin boslugu alabilirsiniz
JİKLE KONUMLARI VE KARBURATÖRE ETKİLERİ, İÇERİ GİREN HAVAYI KISMA ŞEKİLLERİ :
http://i.hizliresim.com/dj3pLL.jpg
http://i.hizliresim.com/597JNq.jpg
http://i.hizliresim.com/b8D3vV.jpg
attila abim jıkle konumundan sorun olmaz,
motor benzini tam yakamaz çig atar,
en fazla cekişten düşer ve 15 km de de biraz daha fazla ısınır
ek bilgi
http://i.hizliresim.com/271Az2.jpg
Sağol. Motorun çok ısınmasının nedeni jikleli kullanılması demek ki. Tuhaf bişey söyleyeyim mi :) Ben bu motorda hiç jikle kullanmadım daha. Bir kez orta konumda çalıştırmak istedim çalıştı, en üste aldım çalışmadı bir kaç gün sonra orta konumda da çalışmadı ben de gcık kaptım hiç uğraşmadım :) Hep gaz kolu ile çalıştırıp bir dakika kadar ısıttıktan sonra gazlıyorum. Jikleye ihtiyacım olmadı şimdilik :) İlerde ne olacak bakıcaz artık :)
Kesinlikle almalısın. Xtreme Max ile yolda kalmazsın.
Max'in bir güzelliğide yolda kalanların her zaman yanındadır.
Motorcu kardeşliği :bounce:
http://i.hizliresim.com/RykMda.jpg
Arkadaşlar Facebook kullananlar için sayfamız ;
https://www.facebook.com/XtremeMaxKullanicilari?fref=ts
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------
Öncelikle yeni motorun hayırlı olsun. Jigle açık iken motor kullanma, motor ısındıktan sonra kapat,o yüzden çok yavaş gitmiştir.
rodaj bitene kadar motoru kesinlikle zorlama, düzgün kullan, zamanı gelince hızlanır. son hız maximum 115 km dir.
Senin motorların ile bunu kıyaslamak son derece komik olur. Bu motorun gücü ortada, keyif almasını bilirsen verir.
Şuanda motor hala çalışmıyorsa kelebek sıkışmış olabilir. Benimde bir kere sıkışmıştı. Motorun her yerini parçalamıştık.
Kelebeğe wd 40 sıktıktan sonra deli gibi çalışmaya başlamıştı. yeni kullanıcıların dikkatıne ;)
http://i.hizliresim.com/8nZ4ga.jpg
cok tesekkurler arkadaslar. ultra yogun aydınlatıcı bilgiler icin ayrıca cok tesekkurler. Jikle konumunu tam hatırlamıyorum aksam bakacagım.wd 40 ise yaramadıgı bir yer var mı acaba ya :) gene karsıma cıktı.
evet arkadaslar eger ilerde mars ile ilgili sorun yasarsanız ,sayet mars motorunda da ise arıza,
son olarak mars motorunun söküp içindeki tozları temizleyip ve kömürleri kontrol ederseniz tekrar canlanabilir.
benim mars arada sırada tıkanıyordu, en son hiç dönmemeye basladı .
(motor modifiye ve asırı yuksek sıkıstırma oranına sahip oldugundan)
bende : mars rölesi vs.. kontrol ettikden sonra sıra geldi mars motoruna
önce mars motorunun iki vidasını acın
http://s14.directupload.net/images/140430/875sxwrv.jpg
iki tarafdan kapakları acın
http://s7.directupload.net/images/140430/g7wjjlo2.jpg
ön taraftaki ve ön kapaktaki kömür toalarını iyice temizliyoruz
http://s7.directupload.net/images/140430/g7wjjlo2.jpg
http://s14.directupload.net/images/140430/reee84m7.jpg
yayların kömürlei tam iteklediğinden ve kömürlerin merkeze sorunsuz temas ettiğinden emin olun
http://s7.directupload.net/images/140430/7zjww6qn.jpg
işaretli yerleri az bişey gress yagı ile yaglayın.
mümkün ise yuksek ısıya dayanıklı kaucuklu diye anılan gres yagı ile
http://s1.directupload.net/images/140430/wnhlbxhq.jpg
abartmadan temizlenmiş hali :) ( %50 :) yetecek kadar )
http://s1.directupload.net/images/140430/n9m55y8f.jpg
motoru geri toplarken, gövdenin alt kısmında çizgiler var kapaklar ve merkezdeki işaret çizgileri
birbirine denk gelecek sekilde kapatıyor ve yerine takıyoruz
http://s14.directupload.net/images/140430/ek87jze6.jpg
yinede olmazsa mars motorunu değişmekten baska care yok
benim aküde sürekli alarm devrede oldugundan zayıfladı diye onunda yedegini aldım, orjınal sulu akü
suyunu içine koymadıktan sonra beklemesinde sakınca yok
bu kışa üstündeki ölürse onuda değişirim
http://s14.directupload.net/images/140430/rsf6ysom.jpg
mars rölesinde iki kalın giriş ve cıkıs vardır.
röleyi kontrol etmek için bu iki yeri kısa devre yapacak sekilde kablo yada tornavida degdirerek
kontrol edilebilir
birisine aküden gelen artı kablo baglıdır, ötekine ise mars motorunun artı ucu baglıdır
http://s1.directupload.net/images/140430/o8bpn7l6.jpg
(resim temsilidir)
eger yapılan köprü- kısa devre sonucu mars dönerse- çalısırsa:
mars rölesi yada mars düğmesinde yada bu aradaki kablolarda arıza vardır
o sırada ustanın kafası biraz kalabalıktı ona yoruyorum ilk tepkisini. bugün motorum montaj için gelmiş servise ve yarın sabaha poaçalar benden çaylar ondal önce kahvaltı sonra beraber montaj sözü aldım ustadan. '' sen iste, ben eline anahtar verir merak ettiklerini öğretirim' dedi .ayrıca benim için açılıp kapanma kapasitesinden çalmak istemediğini ekledi bugün.
1. tüm vidaların güzel sıkıldığından emin olunacak.
2. egzoz koruma kapağı vidaları değiştirilecek.
3.hidrolik hortumu kroşeleri dışarı doğru konumlandırılacak.
4.zincir koruma lastiği bağlantı kelepçesi sağlam pullarla değiştirilecek.
artık çamurluk, aydınlatma, çanta taşıma demiri vs. değişiklikler peyderpey yapılacak.
ilk aklıma gelenler bunlar, yarın için usta ile ilk montaj esnasında başka nelere dikkat etmeliyim ?
http://http://i245.photobucket.com/albums/g...psl12vcx9r.jpg
http://i245.photobucket.com/albums/g...psivtiywhu.jpg
1.fotografta jikle acık oluyor bayagı bir gaz veriyor ısındıktan sonra 2.fotodaki konuma getiriyorum ve stop ediyor ve tekrar calısmıyor? Sorun bende mi acaba dostlar?
:) işte bende onu diyorum asagidayken calısıyor yukardayken stop ediyor. Senin dedigine gore yukarı konumdaken gaz vermesi gerekiyor degilmi bunda tam tersi oluyor :) daha once de jikleli motor kullandım ama bunu cozemedim valla. Tolga can ın dedigi gibi bir kelebek sıkısması olabilr mi acaba?
değil yukarıda iken yani jıkle acık iken hava girisi kapalı ve asırı zengin karısım oldugundan sadece gaz verirken calısır yada hiç calısmaz
ama asagıda iken jıkle kapalı , hava girişi acık dır.
bu durumda devir artıyorsa sizin rolanti ayar vidasından rolantiyi düşürmeniz lazım.
bu motorlarda jıkle sadece motora giren hava miktearına etki eder. araclarda yada
baska motorlarda oldugu gibi aynı anda gaz acma yapmaz
yaparsınız karburatörün sag tarafında yere parelel sekilde yaylı bir vidadır elinizle cevirip ayarlarsınız
http://s14.directupload.net/images/140430/jwo8yk5z.jpg
tolgacanın resminde gösterdim.
saat yönü sıkılır-acar, tersi gevser-azaltır
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
arkadaslar mars motoru serüveni 3-4 saglıklı marsdan sonra gene eskiye döndü. calısmıyor yani.
mars motoru temizlik ve onarım macerası devamı kaldı yarına :king: