Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Ocak 2013, 10:14
#2021
Tolga Can adlı üyeden alıntı
orjinal far kafası hiç bir şeye yaramaz. ben değiştirdim rahat ettim. ibre konusuna gelirsen yeni bir sorun. birde benim km teli kopuk 2 haftadır yaptırmadım. çok üşeniyorum.
Bu üşengeçliğim yüzünden dün benzinim bitti. tamda kavşakta yolun ortasında kaldım. Hem yeşil yandı. hemde büyük rezillik oldu. diğer türlü km sayaca göre yol yapıyordum :(
senin gıdım ölçün nedir acaba ? sıkı ve gevşek halini bi fotoğraflasana, uygun olan budur. Ben 82.5 kg ağırlıktayım. Bu zincir bolluğu tam bana göre sende ona göre ayarını yap.
oturunca zincir biraz daha geriliyor. ayarladıktan sonra üstüne otur biri gerginliğine baksın. sizi biraz görselliğe boğayım.
http://c1301.hizliresim.com/15/r/j8frp.jpg
http://youtu.be/6e8R7eJ63uo
Arkadaşım o zincir çok gergin olacak üzerine bindiğin zaman bilgine
zincir gergi ayarlamasında uzmanlaştım anlatayım hemen
bizim motorlarda sele yüksekliği hayli bi fazla üzerine oturduğumuz zaman 6-7 cm aşağı iniyor sele buda zincirin olduğundan daha fazla gerilmesine sebep oluyor yani anlayacağınız motor ayaklıktayken zincir gerdirme işi yapmak çooook zor olur ayarı tutturmanız açısından bu sebepten dolayı motorun arkadan bakarsanız sapına geçip karnınızla seleye ağırlığınızı verip birde vitese atıp geriye doğru motoru itin ki zincirin alt kısmındaki gerginliği çok rahat bi şekilde ayarlayabilesiniz.
emin olun dişlileri defalarca sök tak yapan birisi olarak bu işte uzmanlaşmış bir max.yım (: birde zincirin alt kısımdaki demir botuya değip sesi azaltmak istiyorsanız o boruya içi ip sargılı siyah hhortumlar vardır sanayi tippi ondan 2 parmak genişliğinde kesip plastik kelepçe ile
sıkarsanız seside önlemiş olursunuz
çok yazdım kusuruma bakmayın lütfen ara sıra yazmak istiyorum ama işlerim yoğun malesef..
Reklamlar
-
24 Ocak 2013, 13:11
#2022
Serdarom adlı üyeden alıntı
@cenkito, düşük hızda yada yüksek hızda hiç farketmiyor gazi bırakınca çok sert ve çok ani kesiliyor motor ve gaza basınca da gene yüksek yada düşük hızda farketmiyor motor atıyor kendini sert şekilde..(motorun yeni olduğundan sıkı olduğundan daha tam açılmadığından'da olabilir gibime geliyor) Yani gazi bırakınca yada bıraktıktan sonra gaza debriyaj'siz basınca bunlar oluyor. Subap ayarını bilen birine yaptıracağım. Birde bu motorda subap sesi hep çıkacak galiba. Ayar yapsan'da yapmasanda
Internette oring'lere baktım ama çok para yahu :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------
Söylediğiniz yerleri yarın açıp yağlayacağım. Bu yaptığımız yada yapacağımız şeyleri sonuçta japon'da olsa yapacaktık :D Motor motordur
aynen Serdarom , tam üstüne bastın
---------- Post added at 11:11 ---------- Previous post was at 11:05 ----------
ocalh adlı üyeden alıntı
Arkadaşım o zincir çok gergin olacak üzerine bindiğin zaman bilgine
zincir gergi ayarlamasında uzmanlaştım anlatayım hemen
bizim motorlarda sele yüksekliği hayli bi fazla üzerine oturduğumuz zaman 6-7 cm aşağı iniyor sele buda zincirin olduğundan daha fazla gerilmesine sebep oluyor yani anlayacağınız motor ayaklıktayken zincir gerdirme işi yapmak çooook zor olur ayarı tutturmanız açısından bu sebepten dolayı motorun arkadan bakarsanız sapına geçip karnınızla seleye ağırlığınızı verip birde vitese atıp geriye doğru motoru itin ki zincirin alt kısmındaki gerginliği çok rahat bi şekilde ayarlayabilesiniz.
emin olun dişlileri defalarca sök tak yapan birisi olarak bu işte uzmanlaşmış bir max.yım (: birde zincirin alt kısımdaki demir botuya değip sesi azaltmak istiyorsanız o boruya içi ip sargılı siyah hhortumlar vardır sanayi tippi ondan 2 parmak genişliğinde kesip plastik kelepçe ile
sıkarsanız seside önlemiş olursunuz
çok yazdım kusuruma bakmayın lütfen ara sıra yazmak istiyorum ama işlerim yoğun malesef..
ulen ne motor almısız yahuu hepimizi usta etti gavur
(tabi bu konuda ilgisiz servislerin rolünü de unutmamak lazım)
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
24 Ocak 2013, 15:15
#2023
ocalh adlı üyeden alıntı
Arkadaşım o zincir çok gergin olacak üzerine bindiğin zaman bilgine
zincir gergi ayarlamasında uzmanlaştım anlatayım hemen
Hakan normal şartlarda haklısın derdim.
Ancak motordan motora farklılık oluyor. neden dersen benim motorun arka yayları hala sert, diğer max kullanan arkadaşların çöktü ama benim ki fotolardan da görürsünüz ki dik pozisyonda
O yüzden hemen size üzerinde otururken ve oturmuyorken çektiğim video yu paylaşıyorum. paylaşımda son noktayım
Ağırlık olmadığında zincir gerginliği
http://youtu.be/XYGcsYgiKC0
Üzerinde ben varken zincir gerginliği (Birde arkadaş zincir gerginliğini arka dişliye yakın gösteriyor. tam ortada bolluğu sen düşün)
http://youtu.be/7aovD4FFZPU
Son 1 haftadır motordan zincir şıkırtısı geliyor o ap ayrı bir konu, sanırım zincirin ömrü tükenmek üzere, benimde aklımda o ring var ama para yok :(
Sürerken değil ama ani kalkışlarda ve vites değişikliğinde, baklalar arasında bolluk var. zinciri sağa sola salladığımda da bu şıkırtı var.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
24 Ocak 2013, 15:27
#2024
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Hakan normal şartlarda haklısın derdim.
Ancak motordan motora farklılık oluyor. neden dersen benim motorun arka yayları hala sert, diğer max kullanan arkadaşların çöktü ama benim ki fotolardan da görürsünüz ki dik pozisyonda
O yüzden hemen size üzerinde otururken ve oturmuyorken çektiğim video yu paylaşıyorum. paylaşımda son noktayım
Ağırlık olmadığında zincir gerginliği
http://youtu.be/XYGcsYgiKC0
Üzerinde ben varken zincir gerginliği (Birde arkadaş zincir gerginliğini arka dişliye yakın gösteriyor. tam ortada bolluğu sen düşün)
http://youtu.be/7aovD4FFZPU
Tolga amartisörlerin yumuşak yada sert olması gerginlik ayarınıenim etkilemez sonuç itibari ile sen motorun üzerine karnınla çöktüğündeki esneme ile benim çöktüğüm esneme farklı olacağı için ayarlarımızda farklı olacak yani sen kendine göre ayarlayacaksın bende kendime göre ayarlamış olacağım.
Bu ayarlama tekniği her motorda uygulanabilir bizim motorlara özel bi ayarlama değil yani
Bu süpermoto işine acayip kanım kaynıyor her an motoru süpermoto'ya çevirebilirim (:
ama Arazideki heyecandanda vazgeçmek istemiyorum belki bi ihtimal enduro lastik alıp(azıcık dişli olanlardan) deneyebilirim...
-
24 Ocak 2013, 15:34
#2025
ocalh adlı üyeden alıntı
Tolga amartisörlerin yumuşak yada sert olması gerginlik ayarınıenim etkilemez sonuç itibari ile sen motorun üzerine karnınla çöktüğündeki esneme ile benim çöktüğüm esneme farklı olacağı için ayarlarımızda farklı olacak yani sen kendine göre ayarlayacaksın bende kendime göre ayarlamış olacağım.
.
Bende sana bunu diyorum. zincirim gergin değil. Tam bana göre, istediğim şekilde, her marka model tabii ki kullanıcıya göre yapılacaktır.
Bu zincir germe işi sadece kullanıcıya göre olur. Standartı yoktur
Dayanamadım zincir şıkırtısını da yükledim. Gerçi video da dediğim o tis şıkırtı pek belli olmuyor ama ben çok hassas olduğumdan beni rahatsız ediyor.
gerçi ben doğuştan rahatsız biriyim ama ne yapalım
Zincir Şıkırtısı :
http://www.youtube.com/watch?v=ljQAZ...ature=youtu.be
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
24 Ocak 2013, 16:09
#2026
-
24 Ocak 2013, 16:55
#2027
Bak bugüne kadar dikkatimi hiç çekmemişti. Bende aynı uygulamayı yapacağım. Aferim len hakan. Bir yıldız aldın benden
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
24 Ocak 2013, 18:48
#2028
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Ben eski motosikletime aynı şey vardı(asya200gy) uygalmıştım, faydası oluyor ama en güzel x-ring yada o-ring li zincir almak
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
-
24 Ocak 2013, 19:28
#2029
benim motor daha o kadar büyümedi büyüyünce o ringli zinciride olacak olacak da olacak
motorun toplanması tam anlamıyla bitti, artık 210 cc x treme max sahibiyim rodajı da bitince izlenimlerimi sizinle paylasırım
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
24 Ocak 2013, 19:44
#2030
Bugün hava filtresini açtım ama cam gibi idi. Hiç dokunmadım bile. Subap ayarı yaptık güya. Bazıları hafif kapalı idi dedi usta. Ama çalıştırıp gittikten sonra farkettim subap çat çat vurmaya başladı :( olmadı galiba.
-
24 Ocak 2013, 19:54
#2031
Serdarom adlı üyeden alıntı
Bugün hava filtresini açtım ama cam gibi idi. Hiç dokunmadım bile. Subap ayarı yaptık güya. Bazıları hafif kapalı idi dedi usta. Ama çalıştırıp gittikten sonra farkettim subap çat çat vurmaya başladı :( olmadı galiba.
ses gelmesi önemli değil acık kapalı musluk modundan cıktıysa biraz daha sıkarsınız olur,
subab sesinin tek çözümü egzozu acmak egzoz sesi onu bastıracak
aldıgım cross arka lastikde asfaltta arkayı cok gezdiriyor ama arazide mükemmel olacak gibi hissediyorum, rodaj bitince arazi izlenimlerimide paylasırım
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
24 Ocak 2013, 20:06
#2032
Benimde oringli zincir alacak param yok. Onun yerine benim motoru verdim. Üstüne 10 bin TL kredi çektim. Bu ufak gezi motorunu aldım.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
24 Ocak 2013, 20:09
#2033
-
24 Ocak 2013, 20:34
#2034
[QUOTE=Tolga Can;2916375]Bak bugüne kadar dikkatimi hiç çekmemişti. Bende aynı uygulamayı yapacağım. Aferim len hakan. Bir yıldız aldın benden
http://c1301.hizliresim.com/15/s/j9kdx.jpg[/QUOTE
Saolasın Tolga Aferin için (:
bu sayede hem ses hemde aşınmayı önlemiş olacağız
bu arada benim max inanılmaz bir performans artışı oldu sanırsam karbüratördeki iğne ayarından dolayı oldu. 110 km hıza çok kısa sürede çıkıyor sonrasıda hava ve yol şartlarına göre değişiyor (:
1. vitesteki çekişi ile 5 vitesteki çekişi neredeyse aynı diyebilirim
şimdilik bu kadar arkadaşlar kalınsalıcakla (:
-
24 Ocak 2013, 21:06
#2035
@Cenkito, ses yoktu ama . Bugün kapağı açtıktan sonra başladı. Extra bir ses dikkatimi çekiyor. Kafayı oraya takıyorum :(yarın gidip söyleyeceğim. Gaz ve debriyaj teli'ni yağlamadı usta. Gerek yok dedi. Meşakkatli iş galiba. Yapmak istemedi.
-
24 Ocak 2013, 22:00
#2036
hiç de mesakatli değil altı üstü enjektöre yag cekip sıkacaktı, belki gercekten gerek yoktur, belkide üşenmiştir.
sende yapabilirsin eczaneden yesil uçlu 10cc lik enjectör al yag cek debriyaj telini asagıdan bosalt, kartele baglı oldugu yerden, enjectörün iğnesini celik telle dıs muhavaza arasına sok yavas yavas emdikce asagı gittikce pistona bas olsun bitsin
gaz kolunu telini yaglamakta kolay iki vida var onları aç gaz kolunun oynak yerine gres yagı sür, tele ise aynı sekil enjectörle yagı itele daha rahat calıstıgını göreceksin hemde erken kopmaz teller
ses de subab boslugu fazla oldugu içindir sorun teskil etmez sıkı olmasından ziyade gevsek olması iyidir, sıkı subab ayarı pistonla subabı çarpıstırır.
ayara gelince : emme 0,06 mm egzoz da 0,07 mm olacak
piyasada bu degerlere sahip sentil de bulmak zor ben alibaba dan çinden siparişle getirttim ama o kadarda önemi yokmus onu anladım
piyasada 0,05-0,10 mm degerli sentiller var, dogrusunu söylemek gerekirse çinden sentili de daha hiç kullanmadım gerek yokmus onu anladım
---------- Post added at 20:00 ---------- Previous post was at 19:51 ----------
aldıgım malzeme buydu aliexpress miş adresde
http://www.aliexpress.com/item/0-02-...569034484.html
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
24 Ocak 2013, 22:00
#2037
@cenkito, yarın kendim yapacağım bu yağlama işini dediğin şekilde. Bu arada subap ayarı için depo'yu söktük koltuğu söktük ne varsa çıkardık. Biz mi yanlış yaptık :D gerek var miydi bilmiyorum öyle istedi adam.
-
24 Ocak 2013, 22:04
#2038
gerek yoktu, rahat calısmak için yapmıs adam sadece külbütör kapagını sökseydiniz de yeterde artardı bile
en dogru subab ayarı tam sogumus motora yapılır mümkünse geceden beri bekleyen sabah hiç calısmamıs motora yapılır.
sunu da söyleyeyim kısın yaptıgınız mm lik tam ayar yaza uymaz hava sartlarından genlesme degişir en dogru olanı biraz gevsek olmasıdır, hem motorda şişmez çok ısınınca sorunda cıkarmaz
ustayım diyede geçiniyordur adam, servis mi ayar yaptı dısarıda mı yaptırdın
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
24 Ocak 2013, 22:33
#2039
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Hakan normal şartlarda haklısın derdim.
Ancak motordan motora farklılık oluyor. neden dersen benim motorun arka yayları hala sert, diğer max kullanan arkadaşların çöktü ama benim ki fotolardan da görürsünüz ki dik pozisyonda
O yüzden hemen size üzerinde otururken ve oturmuyorken çektiğim video yu paylaşıyorum. paylaşımda son noktayım
Ağırlık olmadığında zincir gerginliği
http://youtu.be/XYGcsYgiKC0
Üzerinde ben varken zincir gerginliği (Birde arkadaş zincir gerginliğini arka dişliye yakın gösteriyor. tam ortada bolluğu sen düşün)
http://youtu.be/7aovD4FFZPU
Son 1 haftadır motordan zincir şıkırtısı geliyor o ap ayrı bir konu, sanırım zincirin ömrü tükenmek üzere, benimde aklımda o ring var ama para yok :(
Sürerken değil ama ani kalkışlarda ve vites değişikliğinde, baklalar arasında bolluk var. zinciri sağa sola salladığımda da bu şıkırtı var.
Tolga, o zincir çok gergin. üzerine bindiğinde 2-3cm yıkarı çıkabilmeli; hoplayıp zıplıyorsan 3-5cm bile olabilir. cross yarışçılarının zincirleri okadar boldur ki(çok fazla yükseğe çıkıp düştükleri için)bu zincir kesin atar dersin. dişlisi yeni olmasa, aşınmış olsa gerçektende o bollukta o zincir atar.
bir süre sonra(farazi 5000km sonra) oringnsiz zincir şıkırtı yapar, çok normaldir ve sakıncası yoktur. kulağa müzik gibi gelir yağlamayı aksatmadığın sürece çin işi dandik zincir bile 15-20bin km götürür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------
cenkito adlı üyeden alıntı
evet şıkırtının bir diğer sebebi de beşik üzerindeki plastiğin erimesi yada aşağıda başka bir noktaya sürtmesidir.
-
24 Ocak 2013, 22:34
#2040
@cenkito dışarda yaptırdım. Servis'te zaten bir kişi var. Hem dükkan sahibi hem satış yapıyor hemde tamir. 40 yaşında ama 2 yıldır bu işin içinde.ona bulaşmak istemiyorum. Yarım yamalak her işim.ayar yaparken motor hafif sıcak idi.ama gazi ani'den bırakınca eskisi gibi sert kesilmiyor motor. Sanki gidişi'de biraz canlandı. Yada bana öyle geliyor :D bakalım yakıt'da eski haline gelirse sorun yok demektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)