sikayetvar.com dan alıntıdır tiger konusuna açıcaktım ama malum o motoru kullanan arkadaşlar kullandıkları motor markasını koruyacaklardıKANUNİ Motosikletimi Yeniden Yapmak Zorunda Kaldım! parvez [29 Nisan 2006, 09:00]
15.04.2005 tarihinde aldığım kanuni Tiger 250 model motosikletim birinci hafta nedense birdenbire yol ortasında kalıp çalışmamaya başladı. Garantili olduğu için derdimi servise bildirdiğimde (bu arada İzmir Kahramanlar yetkili servisinden! söz ediyorum)bana önce içerisinde benzin olup olmadığını sordu; var dedim. Sonra uzun süre acaba jikleyle dolaşıp dolaşmadığımı sordu; hayır dedim. Derken bana o zaman araçta sorun olmaması gerektiğini söyleyip motoru; pardon bu 185 kiloluk bisikleti oraya kadar getirmemi istediler.
Ne biçim servis hizmeti bu? Benim evimdeki garantili buzdolabı bozulduğunda hiçbir yetkili servis bana sırtına at onu da getir; dememişti dedim. Cevapları : Ama o büyük bir şey dediler. Kaç kiloysa bu dolaplar! Neyse yol ortasında birilerine telefon edip dışarıdan tamirci çağırdım, olay 15 dakikada çözüldü ki; arıza karbüratörün manifolttan biraz çıkmasıymış. Sebep Kuralkan’ın tenekeden bozma taktığı kelepçeler. Şunu inşaat teliyle neden sıkmamışlar bir türlü anlamış değilim!
Ertesi gün birden bizim bisiklet alev aldı Alsancak'ta yolun ortasında. 30 kilometre yaptık ya motorla bize kızmış olmalı diye düşündüm söndürdükten sonra. Ta ki motoru dizayn eden sevgili mühendislerin elektrik kablolarını ne hikmetse silindirin altından üstünden geçirdiklerini görene kadar. Galiba parçaların bir süre sonra ısınacağını düşünememişler. Gidondan hiç söz etmeye gerek yok; bisiklet bu dedim ya. Hadi kelepçeleri teneke sekmanları değiştirdik 1 hafta sonra bu sefer manifolt yanmış. (artık yanmaz özel yaptırdım. )
Bu arada karbüratör başladı rock'n roll'a onu da değiştirdim Suzuki’nin 250’lik modeliyle. Lastikler değişecek şu günlerde; anlaşılan Çin’liler bu işi pek önemsememiş. 500 kilometrelik yapmışlar sürüm olsun diye herhalde. Egzozlar tadilat nedeniyle yerinde yok çünkü motoru kasıyorlardı 100 kilometre ile giderken. 2 punta ile kaynatılmış sağ ayaklık yolda beni bırakıp gitti, anlaşılan ezilmeye daha fazla dayanamadı yavrucuk. (yenisi yolda ama özel yapılıyor)
Tek memnun olduğum yer göstergeler ki; çalışmadan 1000 devir yapan dünyada tek motosiklet sahibi benim galiba! Herhalde onlar Çin malı değil Afrika’dan falan ithal oldu. Benzin hortumlarını zaten değiştirdim. Nikelajlar desen, yağmur çiselemesine alerjileri var. Allah'tan ayağım giderken haşır neşir oluyor da vites kolunu fark edip yerine taktım.
Dörtlülerin ara sıra yanıp yanmamasını düşünmeleri ayrı olay. Sağ ve sol aynalar değişti. Artık teneke üzeri polyester değiller. Ön far ampulü de değişti artık önümü görebiliyorum. Bu arada tekerlek rulmanları da değişecek sanırım; çok kullandım ya bisikleti. Çünkü Kuralkan eminim; onları da skf takma kabalığında bulunmamıştır biz sayın müşterilerini üzmemek için. Açıp göreceğiz bakalım. Uzun yola çıktığınızda ise en çok seveceğiniz özellik balatların huşu içerisinde size ötmeleri olacaktır.
Plaka :35 HSD 43, trafiğe çıkış tarihi :15. 04.2005, markası :kanuni, modeli :2005, tipi :tiger 250, rengi :sarı, motor no'su:lc172fmmdd026611, şasi no'su :nmzvan5405k030750 İstediğim artık motor olan aracımın değişmesi kesinlikle değil ki; zaten yenisiyle değişmem. Hayatları neredeyse 2 tekerleğin üzerinde olan vatandaşlarımızın ucuz reklam taktikleriyle veya araçların kendilerine verilen görüntüleriyle kandırılmaması, kanmamaları.%
ayrıca tiger ve kanuni ile ilgili oldukça fazla şikayet var ben şahsen almakdan vazgeçtim
alın bir enteresan yazı daha
KANUNİ Mi Yoksa Biz Mi Aldatılıyoruz? hknzkn [18 Nisan 2006, 09:00]
2005 nisan ayında piyasadaki motorsikletlerin iki katına alma gafletinde bulunduğum kanuni deer152 motorsikletimin km ve periyodik bakımlarını zamanında yaptırdım.
Mekanik bir arıza nedeni ile sadece bir kere parça değişimi yapıldı. Ancak yazmakla anlatamayacağım şüphe nedeni ile kanuni Kuralkan’ a, motor, şase numaramı, plaka ve ismimi e-mail olarak yazarak adıma, kendilerinden bu güne kadar servis tarafından, kaç kez, hangi parçaların değiştirilmek üzere istendiğinin, tarafıma bildirmelerini istedim.
Sağ olsunlar yangından mal kaçırırcasına hızlı bir telefon görüşmesi ile 5 ay içerisinde adıma 2 kez servis tarafından parça istendiği ve bu parçaların motorsikletime takıldığını, beyan edildi. Şoke olmuştum. İşte şimdi bundan sonrasına lütfen tüm okuyucular ve özellikle siz dikkat edin!
Benim motorsikletimde bu parçalar değişmedi. Ancak adım kullanılarak (garanti belgem üzerinden) parçalar servis tarafından alındı. Parçaların ne olduğu meçhul. Bu durumu kanuni Kuralkan’ a bildirmeme ve benim (güya)imzamı taşıyan teslim belgelerinin tarafıma fakslamalarını istememe rağmen hala belgeler gönderilmedi, hala benimle irtibata geçilmedi.
Burada benim garanti belgem ve adım kullanılarak birileri kanuni Kuralkan’ dan malzeme alıyor ve kullanıyor, ama nedense hala esas müşteri, yani ben mağdur oluyorum, arızalarım giderilmiyor.
Şimdi servise gidip garanti belgesi ile işlem yaptıran arkadaşlara sesleniyorum. kanuni Kuralkan’ a sadece bir e-mail yazın! Bakalım haberiniz olmadan sizin adınıza servis tarafından kaç kez parça istenmiş? Bu parçaların kaçı sizin için kullanılmış? Lütfen öğrenin.
Burada bir dolandırıcılık olayı var neden ilgilenilmiyor? Yetkililer neden bu kadar duyarsız? Ben sorunumu kanuni Kuralkan’ ın çözeceğine inanmıyorum. Yasal işlemleri başlatacağımdan emin olabilirsiniz ancak adıma düzenlenen imzalı belgelerin tarafıma gönderilmesini istiyorum.
Bu işin sonuna kadar gideceğimi bilmenizi isterim. Size suç duyurusunda bulunuyorum. Siz göz mü yumuyorsunuz? Ayrıca bu motorsikleti 15 beygir gücünde olması, hararet göstergesi olması nedeni ile aldım. Ancak aldım alalı ne hararet göstergesi çalışıyor nede motorsikletim 15 beygir!