Mesut Hocam selamlar. Ben 5000 bakımını geçtiğimiz hafta sonu yaptım. Madem servise para vermeyeceksiniz o halde bana sorarsanız yağa para verin. Hayaletfilo Motul 5100 10w40 kullanmış. Fiyatı makul sayılabilecek düzeyde orta devirlerde kullanım için ideal bir yarı sentetik yağ seçimidir. Fiyat performans açısından tavsiye ederim.
Ben Motul 7100 kullandım. Seçimimde etken hem yağın tam sentetik olması hem de ester teknolojisine sahip olmasıydı. Ester teknolojisini çok kabaca tarif edecek olursak yağın kimyasal bileşenleri çok yüksek ve çok düşük sıcaklıklarda dahi stabil bir şekilde hizmet görmesini sağlıyor. Bu yarış motorlarında kullandığı 300v factory line ürününde de kullanılan bir teknoloji. Bir de bu yağın rengi kırmızı. Kırmızıya zaafım var =)
Benim tavsiyem biraz fazla para verip en azından 5100 yada biraz daha bütçe ile 7100 kullanmanız yönündedir.
Yetkili servisin kullandığı (ne olduğunu bilmediğim) yağa göre farklılıkları. Vites geçişleri çok daha yumuşak. Özellikle motor soğukken çalışmasındaki ufak tefek metalik sesler tamamen kesildi. Üst devirlere çok daha rahat ve stabil çıkıyor. (Uzun vadede sağlıklı bir motor ömrü)
Bizim bakım tablomuzda 5000 de yağ filtresi değişmiyor. Ancak ben değiştirdim. Sebebi benim geri kafalı olmam. Servis kitapçığı aksini söylese de ben yağı değiştirirken içinde özelliğini yitirmiş eski yağ kalıntıları olan bir filtreyi kullanmayı mantıklı bulmuyorum. Yetkili servisten gidip aldım , muadil parça kullanmayı onaylamıyorum. 45 TL de bunu ek masraf olarak görmek lazım.
Motosikletimi enduro zannetmemden ötürü çok fazla tozlu topraklı yollarda da kullandım. Bu sebeple bakıma almışken hava filtresini de kontrol ettim. Oldukça temizdi değişim gerektirmediği için sadece temizleyip yerine taktım. Yalnız bizim motosikletlerimizde hava filtresine ulaşmak tam bir azap. Filtre kutusuna erişmek için depoyu sökmeniz gerekiyor. Depoyu sökmek içinse sağ ve sol üç parça , toplamda 6 parça yan granajı sökmelisiniz. Depo benzin bağlantısı garip bir klipsle ayrılıyor ve ayrıldığı anda depo musluğu boşta kaldığı için yakıt akmaya başlıyor. Bu yüzden işlemi motor tamamen soğukken yapmalısınız. Bir ikincisi mutlaka bu işlemi en az iki kişi yapmalı.
Yağ ile ilgili son söyleyeceğim hangi markayı tercih ederseniz edin. Mutlak suretle ;
API (American Petroleum Institute) standartı SG (2011 yılı standartıdır. 2010 yılında SN olarak devam eder) veya daha yüksek
JASO (Japan Automobile Standards Organization) standartı MA (2006 yılında oluşturalan / MB olarak devam eder) yada daha yüksek bir yağ seçin.
Bu standartlar yağ etiketi üzerinde bulunur.
Yağın etiketi üzerinde "Energy Conserving" yada "Resource Conserving" yazan yağları kesinlikle kullanmayın.
Motul 5100 ve 7100 bu standartları sağlayan iki yağdır.
300V hepsinden iyidir ancak bir supersport kullanıyorsanız düşünmelisiniz. Bizimkilere fazla lüks kaçar.
Castrol'ü arabamda kullanıyorum. Motosiklet için ürettiği zincir yağı dahil hiçbir yağını beğenmedim. Petrol Ofisi yağlarını hiç kullanmadım yorum yapamam. Ancak ben takıntılı adamım bana bakmayın. İsmi bilinen üreticisi güvenilir markalarda da belirttiğim standartlarda olan her yağı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
Son olarak bu motorda yağ değişimini daha önce yaptınız mı bilmiyorum.
İşlem sırası şu şekilde.
Motor soğukken yağ tapası açılır ve kirli yağ boşaltılır. (bu işlemi yağ daha iyi aksın diye motoru biraz ısıtıp öyle yapılmasını öngörenler de var. Ancak alüminyum bir blok sıcakken genleşme sebebi ile ben tek bir vidaya dahi dokunmam , dediğim gibi takıntılı adamım)
Filtre değişimi yapacaksanız 09915-40620 kodlu filtre anahtarını yada muadilini kullanmanızı öneririm. Sanıyorum izeltaş firmasında muadili var. Piyasadaki zincirli yada kayışlı filtre anahtarları hem filtreyi çok çabuk yamultuyor hem de bizim egzoz çıkışlarımız alanı çok daralttığı için orjinal anahtarla çalışmak daha kolay.
Bir ikinci uyarı filtre çıkarmaya yada takmaya çalışırken hemen bu bölümde filtrenin sağında bulunan oksijen sensörü kablolarına zarar vermemeye çok dikkat edin.
İşlem tamamlandığında filtre değiştiyse yeni filtreyi takın. Her iki durum için de yağ tapasını takın. Sonra 2100 ml yağ ekleyin. Sonrasında motoru çalıştırıp rolantide birkaç dakika çalıştırın. Kapatın. Yağın iyice süzülmesini bekleyin. Motorun sağ tarafındaki yağ seviye alanında F / E değerleri arasında F değerine gelene kadar az az yağ ekleyin.Her defasında az miktarda ekleyip kartere süzülmesi için bir dakika kadar bekleyin.
F değerini aşmamaya çok dikkat edin.
Eğer bunları biliyorsanız da belki bilmeyen bir arkadaşımıza faydası olur. Şimdiden bakımınız hayırlı olsun iyi günlerde sürün.
Benim yine çenem düştü konuyu tamamlıyorum =)
Bakım işinde şimdiden kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------
Kirli yağın durumu.
http://i.hizliresim.com/PkgDR6.jpg
Bakım gününden bir kare
http://i.hizliresim.com/g8B6NZ.jpg
Motul 7100 kırmızısı
http://i.hizliresim.com/o31VL7.jpg
Görünürlüğü artırmak için arka çanta ve paçalık üzerine 3M reflektör kesip uyguladım.
http://i.hizliresim.com/VabDZP.jpg
http://i.hizliresim.com/v5qP0p.jpg
İrfan'dan gelen çanta demirleri de takıldı
http://i.hizliresim.com/1vXE9G.jpg
http://i.hizliresim.com/LALDJb.jpg
http://i.hizliresim.com/Zk03rk.jpg