İlanı kaldırdım...acele karar vermek istemiyorum...4.78 lt ile 107 km şehiriçi normal kullanım bu arada. Yani 4.47 lt/100 km. 4 ün altına düşmesi için özel sabır ve çaba gerek, ama bu rakam 4.25 lt lere oturacak gibi zamanla. 3.5 lt yakanlara göre yaklaşık %20 fazla. 500 km de 7.5 lt fark=35 tl ayda fazladan çıkacak rakam… yılda 420 tl yapar ki buda bedava yakıtla yak.2000 km tatil turu demek. Güzel rakam maalesef.
Abi bırakın şu yakıyor yakmıyor işlerin.binin keyfinize bakın , zaten forumlarda otomobildede ben şunu yakıyom o şunu yakmış muhabbetleri döner durur, 125 cc motor 2-2,5 litre , 250 cc motorda 3,5-4,5 lt yakar ince hesap yapmanıza gerek yok bu iş bir hastalık hesapladıkca hesaplar durursunuz , bu psikoloji size motordan keyf aldırmaz.
Bir süre sonra artık motor size binmeye başlar yok şu kadar fosfor yaktırdım bugün diye
Cidden çok yakıyor. Kaçınılmaz tecavüzden zevk almak hiç bana göre değil. Biniyoruz bakalım. Seneye kesin gidiyor...
Abi 100cc cub tavsiye ediyorum çok yakıyo diyenlere
Ben çok yakıyor derken muadillerini kastediyorum, sanırım tam okumadınız mesajlarımı. Yoksa bisiklet te bir ulaşım aracı.
Anlamadığım konu da eleştiri getirenlere "git o zaman şunu yap" diye yaklaşılması, barış arkadaşımda yaşlısın madem parça pahalı diyosun ucuza kasko yaptır demişti. Suzukiye "kalben" bi bağlılık mı var. Duygusallık niye....:-)..millet olarak öğrenemeyeceğiz sahip olduğumuz herhangi bir seyin elestirilmesine. Oysa bende bu motordan aldım. Bugün kullandım ayrıca. Markaya düşmanlığım olsa almazdım. Tamamen objektifim. Rahat diyorum, kaliteli, yolda gidişi güzel. Sesi çok hoş. Ama aynı zamanda ağır-hantal yavaş ve muadillerine hatta pek çok 500-600 cc motora göre çok yakıyor. Parçası anormal pahalı. 14000 tl lik bir motorun egsoz sistemi 5000 tl olmamalı.
Kimse bir motosiklet yüzünden birbirini kırmasın, hakan abi yakıt konusunda haklı. Evet ben pazar günü (dün) yaklaşık 340 km yol yaptım tapa gaz da gittim sollama için 5 viteste 120 de yaptım , uğradığım şehir de 15 km sehirici de kullandim ve yakit ortalamam 4.35 lt/100 km anormal bir deger degil belki lakin 250 cc ozelinde cok.
Soyle dusunmek lazim hak ediyor mu bence evet :D
Guclu gucsüz konusunu da ben söyle aciklik getiriyorum, nakedlarin son hızı racing makinelere göre düşük oluyor(malum rüzgar dinamiği) + motosiklet ağır + konforlu olduğu için gaz tepkisi daha farklı. Bilmem siz de kullanıcı olarak fark etmissinizdir , cukurdan geçerken bariz bir arka amortisör yüzünden güçte dalgalanma ve gücü yansitamama oluyor , hani hız limiti yetiyor. Uzun otoban ve uzun viyadukler için belki sıkıntı olabilir.
Bir de hepimizin kaçırdığı bir nokta var , bu motosiklet aslında 44 bg, gerek saffet ucuncu belirtiyor, gerek fuar yetkilisi arkadaş, gerekse ingiliz forumlarında ingilizce okudum. Euro normlari gereği kisitlanmis bir makine. Çünkü Japonlar arasında her zaman blok olarak en güçlü olan suzuki 250 cc de 24 bg makine mj yapacaktı.
Bu kısım hakan abiye , abi kawa haric bütün Japonlara sahip oldum.
Hondayi marka mentalitesi yüzünden alamayacagim. Adamdan şu renk istiyorum diyorsun iii o yok bu var bunu alırsan olur yoksa satmiyoruz diyor ve benim gibi bir müşteriyi ömür boyu kaybediyor.
Yamaha x max in parçaları için soydu soğana cevirdi.
Suzuki den orjinal on cam aldım. Servis montaj yaparken catlatti , 2 gün sonra aynısını ücretsiz olarak teslim etti , catlakla geziyorum tam kirilinca yenisini takacam :D
parça fiyatları pahali ama servis (antaly) nazik.
Kawa en ufak bir fikrim yok , ama merak ediyorum.
Ama yine diyorum bundan sonra yeni bir makine alırsam ya suzukinin gsr 750 ya da kawa ern 6 vs düşünüyorum. Dayatmacı olmayan bu iki marka dan birini tercih edeceğim.yani abi soruna gelirsek suzuki ve kawaya duygusal bakıyorum.
satıştaki motor sayısı ben verdiğimde 107 idi 121 e çıkmış. yani yeni ilan sayısı artarken eskiler satılmıyor. 44 bg olayı bence şehir efsanesi.
50 cc pejodan başlayarak toplam 11 motorum oldu. memnuniyet konusunda sıralamaya koysam (kesinlikle önyargısız) suzuki ilk beşe girmez. ben şuna inanıyorum, iyi motor küçükte olsa büyükte olsa yolda giderken enaz "neden" sorusu sorduran motordur. suzukide sürekli "neden.. neden.. neden"...))..motorunu seve arkadaşlara hakvermiyor değilim sonuçta suzuki bu. motorunun çalışma stabilitesi mükemmel. kalite fışkırıyor heryerinden..bunlara cidden laf yok..keşke biraz cbf vari bir üretim olabilseydi aslında parçası bol ve ucuz olurdu. gerisi göze görünmezdi. aslında nette araştırıyorm aftermarket parçalar bile yok henüz piyasada onlar olsa yine sorun yok. ama ebay da bile aratın parça yok.
Arkadaşlar ben de hafta sonu 255 km yol yaptım (50 km şehir içi)44 tl yaktı, 1 lt 27 km. bence gayet makul. ben inazuma'yı alırken beklentim şuydu: 80-100 km stabil gidebilsin, konforlu olsun... her ikisini de karşılıyor. ben memnunum. aymer19 arkadaşa katıldığım taraf servis hizmetinin berbat olması (ankara için) 1000 km bakımını ulusan'da 290 tl'ye yaptırdım, 2 lt yağ değişti gerisi gevşeyen yerleri sıkma vs. aynı bakımı endo motor 140 tl'ye yapmış. durumu suzuki türkiye'ye iki sefer bildirdim ama geri dönüş bile olmadı. suzuki japonya'ya nasıl bildirebilirim onu düşünüyorum. herkese slm.
80-100 le gidince 4 lt altına düşüyor olması sevindirici. Ankara endo motorla ilk gün konuştum servisteki arkadaş inazumadan için "ucuz motor" terimini kullanınca ilk hayal kırıklığımızı yaşamıştık..eee ..adamlar harleyinde servisi..
evet yaptığım yolda hep artçım vardı, bayağı bir bölümü dağ tırmanışı (güdül sorgun yaylası) idi. dediğim gibi beklenti önemli. ilk arabamı hatırlıyorum: Serçe. az yakmasıyla ünlüydü, ancak 120'nin üzerinde inanılmaz yakıyordu... 250 cc'lik bir motordan 650'lik performans beklememek gerekir diye düşünüyorum. bu arada aymer19 kardeşim yaptığınız yorumlar ilgi çekici ve güzel. Aristo "Atinalılar at, ben de at sineğiyim" demiş. söylemek istediğim basmakalıp şeyler dışında söz etmek her zaman iyidir. "at sineği" alegorisi için affınıza sığınıyorum. anladığım kadarıyla bayağı bir tecrübeniz var motor konusunda, aramızda kalmanızı ve bizi bilgilendirmenizi bekliyorum. benim bu üçüncü motorum, (öncekiler crypton, ybr 125) yaklaşık 7-8 bin km kadar tecrübem var. daha önce de bahsettiğim gibi servis olayı berbat ötesi. 5000 bakımı için eskişehir'i bile düşünüyorum. slm, saygılar.
Bortchu arkadaşım tşk ediyorum anlayışın için. Üyelik tarihim 2006 imiş yeni farkettim. Yani ben cidden motorsuz yapamayanlardanım. Zira benim bu sitedeki sürem bile pekçok motorseverin motorculuk serüveninden fazla. Büyük kazada yaptım bir ay ayrı kalabildim ancak. Çocukluğumdan beri biniyorum. Öyle grupla çıkmak motosiklet kültürü vs değil de ben direk motosikletin tutkunuyum. Mekanik bilgimde var, 2 antika motor topladım boyalarını da kendim yapmak kaydıyla. Motorlarımın bakım ve tamiratlarını genelde kendim yaparım. Kışında biniyorum motora, araba olayı 3 senedir yok bende. 2 arabanın birini sattık kalanı eşimde.
Inazuma güzel motor. Kaliteli, sağlam. Kusurlar illaki olabilir.
Aymer kardeşim sadece sana hitaben demedim ben 100cc cub tavsiye ediyorum cümlesini! Amacım seni kırmak değil ben şu foruma son 10 gündür giriyorum yakıttan başka bişey konuşan yok Muadilleri daha az yakıyor diyorlar R25 e bakıyorum 6 litre yaktıran bi ton adam var. Benim amacım marka fanatikliği kesinlikle değil ama bindiğim motor şu 250 cc den 100 km de 0,217 Lt daha çok yakıyor diye incenin incesi hesaplar yapıp motora binme keyfimin içine etmek istemiyorum Yaksın helal olsun koçuma
Not: Yakıt motosiklette kullanıcıdan kullnıcıya bulunan şehrin trafiğine ve birçok etkene göre çok farklılıklar gösterir takılmayın bunlara binin motorunuza sadece binin
Not: Yedek parça konusuna gelince motor çinde üretiliyor arkadaşlar birkaç yerel çin sitesi buldum ve inanılmaz ucuz orjinal haojue parçalar. Yakında birileri bunun farkına varıp bi sürü parça geitir diye düşünüyorum
Şu an hatırladığım www.allytao.com var ,googlede haojue suzuki inazuma gw250 yazıp bölge olarak çin seçilirse bi sürü site çıkıyor. Mesela ön çamurluk görmüştüm hem orjinal hem boyalı 35 usd ye karenaj parçaları gidon kolları orjinal stickerlara kadar her parçası var, ama aliexpress sitesi kadar güvenli sitelermi onu bilmiyorum
İnazuma 100 km'de 3.5- 4 litre, zorlarsan da 4.5 litre yakıyor. Benim ortalamam 3.7 gibi. 90 km'yi geçtiğim çok nadirdir. Daha çok yakan varsa 650 cc'ye geçmesini öneririm. Çünkü daha yüksek yakıt değeri, 250 cc'yi 650 cc gibi kullanıyorsun demektir. Dolayısıyla 650 cc kadar, hatta daha fazla yakar motor. Ha ben yavaş gidemem diyen varsa da yüksek yakıt tüketimine katlanır. Aynı arabalar veya diğer motorlu taşıtlarda olduğu gibi.
Arkadaslar inazumaya traker canta takan varmi givi trk46n veya trk52n, yada kappa kgr 46... varsa yandan ve arkadan nasil gozukuyor fotograf ekleyebilirlermi?
Buyrun fotoğraflar.
Kappa kgr46 canta.
Suzuki inazuma'nın naked modelinden çok bu modeli hoşuma gidiyor. Güle güle kullan.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)