Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Temmuz 2015, 21:21
#4381
aymer19 adlı üyeden alıntı
Yakıt tüketimi çok. Ben şuan bu motor neden bubkadar fevri tasarlanmış ve üretilmiş onu anlamanın çabasındayım. Neden ağır, neden güçsüz, neden çok yakıyor, parçaları neden anormal pahalı ve tr de bulunmuyor. Yani honda (1100 xx) yamaha (1300 xjr) sahibi oldum. Sirada suzuki vardı (arkasindan kawa gelecek) onuda inazuma ile yaşayalım dedik ama kendi adıma büyük hayal kırıklığı yaşıyorum.
Ankara servisi aradım adama yeni motor aldim gecmisine bakma imkaniniz var mi dedim, biz baska bayininkini goremeyiz dedi. Sonra bir iki soru sordum "abi yanlış anlama ama ucuz motor olduğu için....." şeklinde bir konuşma yaptı. Yahu bu adamlar harleyede bakıyor, dolayısıyla 14 binlik servisini vermekle mükellef olsa bile motoru ucuz diye küçümsüyor. Endo motor. Peh....aklınıza sisteminize şaşayım. Kızıp kastamonu bayisini aradim açan yok sitesine baktım zaten suzukiyle alakalı tek kelime geçmiyor. Birakmis adamlar belliki suzukiyi. Son olarak mototasi aradim dediler elde parca yok netten sase numarasi girin fabrikadan soralim fiyati ve termini. Ugrasip yazdik cevap cabuk geldi. SIKI DURUN; EGSOZ MANİFOLDU TEK SATILMIYOR KATALİTİKLE BERABER GELİYOR ÜÇ HAFTA İÇİNDE VE FİYATI.....FİYATI 3000 TL..3000 Yani biraz ezik var diye goze cirkin gorunmesin diye manifoldu değiştirmek SIFIR MONDİAL MCX ROADRACER PARASI na maloluyor...oha...35 yıllık motor hayatımın en hatalı motor alımını yaşıyorum. Tecavüze uğramış gibi hissettiriyor insana. Honda.. Yamaha...bunlar motor...suzuki..a piece of junk derler ya...aynen öyle..gsxr mış hayabusaymış v strommuş...motor iyi olsa ne yazar...tr sartlarinda tam anlamiyla cop suzuki...
Siz motoru sıfır mı aldınız?
Reklamlar
-
03 Temmuz 2015, 21:48
#4382
-
03 Temmuz 2015, 22:32
#4383
Irfan usta ile konusmustum inazumayi yedek parca olarak toplarsan 30 bin kusur ediyor demisti
inazumanin on camurluk fiyatina millet arabasinin kaportasini yeniliyo Allah kaza bela vermesin
-
03 Temmuz 2015, 22:55
#4384
2 egsoz 2000 olsa manifold konvertor ve egsozlar 5000 tl. Eee tabi suzuki kalitesi orjinal yedek parça. Yahu iyide sadece egsoz sistemi bir cbf 150 ediyor. Ya da ; 13.850 tl lik sıfır fiyatınında %35 ini egsozla doldurduk. Daha yüzlerce parçası var. Parçalayıp satmak çok daha karlı aslında.
Şimdi hissediyorum bazı arkadaşlar kızıyorlar kral çıplak diyorum diye. Bunları söyleyerek motorun piyasasına dolayısıyla kendi cebime negatiflik kattığımın da farkındayım. Umrumda değil. Neyse o...parça durumu 2012 de piyasaya çıkmış bir model için tam bir "printer - kartuj" dayatması. Ya alıp gezerken hic kaza yapmayacaksin (ilk motor diye alan biri nasil devirmez yatirmaz). Ya da salona koyup gelen eşe dosta bibloluk yaptiracaksin.
Bari japon uretimi olsa..e oda degil...fiyasko...
-
03 Temmuz 2015, 23:34
#4385
Aymer kardeşim madem yaslisin kasko değerin ucuzdur, git koç allianz a yap 880 liraya full kasko kafan rahat etsin kaza mi yaptın alırsın parani
Parcaya gelince buna cbr dan geçtim daha önce de xmax 250 vardı , x max 250 için 15 gün parca beklediğimi bilirim ve butun sol tarafin kaporta parcasi icin 2400 lira odedim fatura daha dosya da. Yamaha da ybr dışında ahım sahim değil anlayacaginiz kawayi sokmuyorum bile listeye. Honda evet 3 unden biraz önde ama o da bayi ve fiyat mentalitesi ile dayatmacı bir marka onun için honda tercih etmiyorum bir daha yine yeni motor alırsam parça fiyati ve diğer herseyi göze alarak ya kawasaki ya suzuki. 😆
Üretim demişsiniz yahu mercedes asya pazarı için çinde üretim yapıyor alaman yıldızı şimdi çok mu kalitesiz oldu böyle bır mantık yok komik oluyorsunuz yahu.
Ilk motor için de inazuma almak biraz ağır olacak ama ahmakliktir. Bu kadar pahalı normalin ustu yakan ağır bir makine yeni kullanicinin haddine değildir ybr 125 ya da cbr 125 ile başlamak en idealdir
-
03 Temmuz 2015, 23:38
#4386
aymer19 adlı üyeden alıntı
2 egsoz 2000 olsa manifold konvertor ve egsozlar 5000 tl. Eee tabi suzuki kalitesi orjinal yedek parça. Yahu iyide sadece egsoz sistemi bir cbf 150 ediyor. Ya da ; 13.850 tl lik sıfır fiyatınında %35 ini egsozla doldurduk. Daha yüzlerce parçası var. Parçalayıp satmak çok daha karlı aslında.
Şimdi hissediyorum bazı arkadaşlar kızıyorlar kral çıplak diyorum diye. Bunları söyleyerek motorun piyasasına dolayısıyla kendi cebime negatiflik kattığımın da farkındayım. Umrumda değil. Neyse o...parça durumu 2012 de piyasaya çıkmış bir model için tam bir "printer - kartuj" dayatması. Ya alıp gezerken hic kaza yapmayacaksin (ilk motor diye alan biri nasil devirmez yatirmaz). Ya da salona koyup gelen eşe dosta bibloluk yaptiracaksin.
Bari japon uretimi olsa..e oda degil...fiyasko...
Hocam siz bizden daha deneyimlisiniz önceki sayfada yazmışsınız benim yaşım kadar motosiklet hayatınız var. Kral çıplak denilmesine kimse kızmaz. Motoruna laf söyletmeyecek adam gelip forumda takılmaz zaten, hepimizin derdi en kaliteliyi en uygun fiyata almak.
250cc'de Japon üretimi motosiklet var mıdır abi ? Yine de bana göre Inazuma işçilik ve mekanik aksamın en üst düzeyde olduğu motosikletlerden birisidir. Kıyaslama yapmak için diğer Japonların stickerlarına, grenaj bağlantılarına, kumandalarına bakabilirsiniz.
Evet makine gitmiyor daha önce de yazdım. r25 artçı sürsün yine yakalayamazsınız.
Geçen sayfalarda bir sürü negatif bulduğum yönlerini yazmıştım, bulabilirseniz bir bakın isterseniz.
Ben kendi adıma konuşayım, yetkili servisle işim olmuyor Allah'a şükür. Koruma demiri takılabilecek ve orta ayaklığı ile zincir temizleme yağlama derdimi bitirecek, şehir içinde bilek, omuz ağrısı yapmayan (ideal pozisyonda oturulsa bile) , hengame içinde kaldığımda gazı açtığımda arayı açabileceğim bir makine arıyordum Inazuma bunların hepsini verdi.
Sağolsun forumdan bir arkadaşım sayesinde epey km. r25 sürdüm her fırsatta değişiyoruz makineleri. Makine hakikaten gidiyor ve dönüyor. Adamlar ciddi çalışmış. Aradaki 5bin TL'lik farkı bütçemi ve gelirimi düşününce çok geldiği için Inazuma'da karar kıldım.
Yedek parça fiyatı, yakıt ve ağırlık konusunda haklısınız. Kawasaki ve Suzuki inşallah bir çözüm bulur ve daha çok motosikletini deneme şansımız olur.
Saygılar
-
03 Temmuz 2015, 23:39
#4387
Benzine gelirsek tapa gaz (100 kg ben, full dolu depo, ekipman , sirt cantasi,) antalya olympos yaptım 240 km de 51 lira yaktı hava da rüzgarlıydi , yani 4.4 litre yakıyor evet az değil ama abartilacak kadar da çok değil , konforu yeter cbr yüzünden fitik olduk ameliyat masasından alan motor 😄
-
03 Temmuz 2015, 23:41
#4388
Baris Yzc adlı üyeden alıntı
Honda evet 3 unden biraz önde ama o da bayi ve fiyat mentalitesi ile dayatmacı bir marka onun için honda tercih etmiyorum bir daha yine yeni motor alırsam parça fiyati ve diğer herseyi göze alarak ya kawasaki ya suzuki. 😆
Ilk motor için de inazuma almak biraz ağır olacak ama ahmakliktir. Bu kadar pahalı normalin ustu yakan ağır bir makine yeni kullanicinin haddine değildir ybr 125 ya da cbr 125 ile başlamak en idealdir
Cbr 250 ve scooter geçmişi olan birisi olarak, harfiyen katılıyorum söylediklerinize hocam.
-
04 Temmuz 2015, 00:09
#4389
-
04 Temmuz 2015, 00:20
#4390
afyonlu003 adlı üyeden alıntı
Merhabalar bugün 20 km kadar inazuma f kullandım gerçekten çok güzel makine özellikle cbr dan sonra padişah koltuğunda oturuyorum zannettim
bi ara aklımdan geçirmedim değil acaba benim motoru satıp alsammı diye
uzun yolda acaba nasıl olurki biraz yardımcı olabilir misiniz acaba
bi tane de fotoğraf atayım benim cıbır ufacık kaldı yanında
http://i.hizliresim.com/rQlmnz.jpg
Allah kimseye kaza bela göstermesin tekeriniz düz bassın
Kardeşim beğendiğine şaşırmadım. Ben de ilk denediğimde "ohaa ulan bu ne" diye gezmiştim.
Biliyorsun cbr250 kullandım 1 sezon. Performansı seni tatmin etmez söyleyeyim. 151'de kesiciye giriyor ve ortalama 4 litre yakıyorsun. Cbr250 kadar ivmelenmiyor.
F serisi daha yüksek ve kalıplı gibi geçen geldi bi tane Hayabusa sandım ben Sol taraftan görünce.
-
04 Temmuz 2015, 00:32
#4391
İlk motordan kastim birinci demek degildi. Yani diyelimki 125 likle basladiniz ikincisi bu son nokta belki 1200 yani ilk degilsede ikinci ama surucusu yinede acemi. Devirme potansiyeki yuksek insan. Motorun kalitesi super zaten dedimki hayabusa, v strom , gsxr, b king...liste uzar suzuki yani boru degil...ama iyi motor olmak biraz honda gibi olabilmeyi gerektiriyor. Bunu soyledim. Saab kotu arabami degil e tr de kotu...bunun gibi yani. Servisi ilgisi parcasi vs yok.
Yasimdan dolayi kasko olayini ve devam eden alayli mesaji uzulerek kaale almiyorum bu arkadas krali elbisesiyle gormeye devam edebilir.
Motor rahat ve kaliteli. Bu asikar. Ben bunlari zaten kabul ediyorum. Cinde uretiliyor demem ybr ve cbf ye gondermeydi. Yani sonucta 120 yi 9000 devirde goren bir buyuk commuterden bahsediyoruz. Daha olgun isi o kadar. Yani buyuk motor lar bir klasman diger 250 ve alti diger klasmansa inazuma kesinlikle sehir motoru. Siz tur motoru gorebilirsiniz ama bu seferde biri cikar ybr ile turkiyeyi gezdim der. Yani bir commutetdan diger cin hemserileri gibi daha az yakan daha hafif daha ikinci motor (demin acikladim) ucuzlugunda bir motor olmaliynis.14.000 fiyat ok kalite ve rahatlik olarak ama gerisinin hepsinden sinifta kaliyor. Yakıtı 4 yapmak icin 6 vitesi surekli sehir icinde kurcalayip 3000-5000 araliginda kullanmak gerek. Oda motordan biktirir bunu biliyorsunuz.
Bakin buyuk motorum varken birde rks 200 almistim. 13 bg 14 nm. Agirligi 125. Max hiz 125 ama daha dusuk devirde. Cok yakiyor diyordum 3.5 lt yaktigi icin. Simdi az yakiyormus diyorum. 18.000 de sattim. Hic problemi yoktu. Tabiki plastik kalitesi daha kotuydu ama 5500 tl idi.. Yani bir inazuma egsozu kadar.
Marka aleyhtari degilim . sadece dusuncelerimi bildiklerimle harmanlayip biseyler yaziyorum komikbfilan oluyorsamda gulebilirsiniz. Ben zaten surdaki iki uc kisiye degil bu motoru alirken yapacagi search le buraya ulasan vatandaşa ne alacagini bilsin diye yaziyorum. Marka şövenlerine hayretle bakmisimdir hep. İlginç ya.. Adam diyorki mesela suzukiye laf yok...niye ki?...:-)
-
04 Temmuz 2015, 00:33
#4392
Kocaeli İl Temsilcisi
afyonlu003 adlı üyeden alıntı
Merhabalar bugün 20 km kadar inazuma f kullandım gerçekten çok güzel makine özellikle cbr dan sonra padişah koltuğunda oturuyorum zannettim
bi ara aklımdan geçirmedim değil acaba benim motoru satıp alsammı diye
uzun yolda acaba nasıl olurki biraz yardımcı olabilir misiniz acaba
bi tane de fotoğraf atayım benim cıbır ufacık kaldı yanında
http://i.hizliresim.com/rQlmnz.jpg
Allah kimseye kaza bela göstermesin tekeriniz düz bassın
Cıbır inazumanın yanında pocket bike kalmış . İnazuma tartışmasız sınıfın mercedesi . Uzun yolda totonuz rahat eder baya . Ama işte ağırlığından dolayı ve düşük gücünden dolayı maksimum speed 153 km civarı . Stabil anca 130'la falan gidersiniz .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
04 Temmuz 2015, 00:39
#4393
Aymer19 nick...adım hakan
-
04 Temmuz 2015, 00:45
#4394
Sokollu adlı üyeden alıntı
Kardeşim beğendiğine şaşırmadım. Ben de ilk denediğimde "ohaa ulan bu ne" diye gezmiştim.
Biliyorsun cbr250 kullandım 1 sezon. Performansı seni tatmin etmez söyleyeyim. 151'de kesiciye giriyor ve ortalama 4 litre yakıyorsun. Cbr250 kadar ivmelenmiyor.
F serisi daha yüksek ve kalıplı gibi geçen geldi bi tane Hayabusa sandım ben
Sol taraftan görünce.
Abi beğenmemek elde değil gerçekten müthiş bş makine ama yakması biraz sıkıntı keşke yaktığı kadar gideymiş iyi olurmuş.. Ama seneye bunun abilerine bakabilirm
City Bike Racing 250r -- AFYONKARAHİSAR / MERKEZ
-
04 Temmuz 2015, 00:49
#4395
Rahat evet...ama bu seferde su soru geliyor akla daha rahat 5 lt yakan (9000-10000 devirde 6. Viteste yaktigi bu, 120-125 e tekabul ediyor) daha dusuk devirde daha hizli giden fiyati 14-15 civari ne olabilir baska..aklima ilk gelen f650 gs turu bir makine...ok sıfırı degil..kabul...
-
04 Temmuz 2015, 00:51
#4396
City Bike Racing 250r -- AFYONKARAHİSAR / MERKEZ
-
04 Temmuz 2015, 01:24
#4397
Gidonda titreme olan varmi? Ben ellerimi biraksam fermuar icin vs direk wobbling e giriyor. Birine sordum fabrikasyon hepsinde var dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------
http://www.yakittuketimi.net/suzuki-gs-500/
Suzuki aslinda dengeyi coktan bulmus ama hernedense unutmus...ustelik gs 500 de enjeksiyon da yok. Ona rağmen 173 kilo agirligiyla ort. 4.5 lt yakip 177 ye cikabiliyor. İnazuma fab verisi max hiz 135. Eger yakit ayniysa 250 olmus 500 olmus kime ne ikiside paralel cift silindir. Bu ilerlemek degil bence. Ayni sekilde kawa er-5 vardi. O gs 500 den daha guclu. Yakit yine 4-5 arasi.
-
04 Temmuz 2015, 13:46
#4398
Isminizi belirtmissiniz artık isminizle hitap etmek istiyorum. Benim de adım barış yaşım sizden genç elbette hatalarim vardir, olacaktır , ben alaycı bir üslup kullanmak istememistim, öyle anlaşıldım ise özür dilerim. Elbette bir yerde sorun varsa kral çıplak dememiz gerekir aksi halde kendimizi kandiririz.
Hakan abi motorun ilk sahibiyim. 2014 model beyaz. Hava filtresi özel , buji ler çift tırnaklı motorun üzerinde küçük on cam hariç herhangi bir çanta vs yok. Ben 100 kg yim mutlaka mont kask eldiven takılırim + sırt çantası. Soğuk motor da rolanti de bozuk para sesi geliyor 10k bakımında servise soracagim. Onun haricinde gidon titreme eğer lastik degismisse yapabilir. Ben dikkat etmedim ama dediginiz gibi deneyip sonucu burada paylaşırım.
Yaşım genç ama 40.000 km tecrübem var. (Malum antalya da sezon hiç bitmiyor 12 ay biniyoruz.) Yukarıdaki arkadaşta demiş cbr dan sonra gecsem mi diye , bazı şeyleri iyi sorgulamamiz için motorun üretim amacına bakmamız lazım. Öyle motor olsun ki dedim cbr dan sonra rahat konforlu olsun sabit 150 ilr gidebileyim dedim, basınca kacsin 5 litre bandını geçmesin araştırdım araştırdım kawasaki ern serisine gözüm kaydı abs li alsak 8.000€ yapıyordu o günün kur şartları ile yaklaşık 21.000 tl o paraya çıkınca secenek çoktu.
Sonra tesadüfen bir arkadaşım da gördüğüm inazumaya gözüm kaydı , uzun yolda yormayacak ,her gün şehir içi sürsem beni uzmeyecek, hersey den önce beni bel fıtığı yapan cbr dan sonra belimi tedavi edecek bir makine lazimdi. Arkadaşımla konuştum o da ninja dan geçmişti yakıt hariç herseyden çok memnundu , ilk başlarda bana da çok geldi kabul ama söyle düşündum sizde böyle düşünün aynı kapiya çıkıyor ;
Aynı konforu almak için min 500 cc lazım - titreşim, konfor ve kalip açısından konuşuyorum. 500 cc ilk alım maliyeti vergi bakim vs vs vs bir sürü parametre var yani uzun zamanda aslında inazuma vaad ettikleri ile ucuza geliyor. Zaten +500 cc de alsak bunun kadar yakacak, İşte onun için gidip 11.250 tl ye 0 km inazuma aldım. Memnun muyum çok tek eksi yani -yakıt dışında - uygun lastik problemi ve abs opsiyonu olmaması.
Bir de hakan abi demişsin ki 6 viteste kullan ben min. 8 bin de vites değiştiririm daha çok keyif alıyorum öyle yaktiğım max değer 5 litre o da uzun yolda +140 üstü gidersem.
Yazdiklarimi marka olarak dusunmeyelim kawa haric her markaya sahip oldum , inazuma ya da suzuki özelinde düşünmeyelim bu fiyata konfor> performans makinesi varsa hemen satıp onu alalım ne yazık ki yok. Sym wolf te kullandım tek silindir kiprasiyor az yakıyor ama konforsuz ve suzuki kadar pahalıya sstiliyor ikinci el bizden cok daha kotu durumda. Pulsar zaten bir cok noktada geride fiysti da ona gore zaten, değil mi ?Hayir racing ler ayrı klasman zaten yani rakip olmadığı için inazumaya yani ben nacizane böyle aldım ve biniyorum.
Bir de sizin motorla ilgili sorun okudum bir kaç defa. Acaba sorunlu bir makine mi ?Sonuçta hepsi kul yapısı hatasi olabilir, bir de daha önceki gecmisi kazaları sorunları olabilir mi ?
Servisle ilgili antalya servisi ali zorlu aynı zaman da ducati ve ktm de var. 5000 bakımı 140 lira yağ motul. Ben memnunum bölge de olanlar gidip orada yaptirsinlar.
Bu arada forum abilerim, kardeşlerim kimseye saygı da kusur etmemeye çalışıyorum yanlış yaptıysam affola.
Hava sıcak diye ekipmanız çıkma , asfalt havadan daha sıcak.
-
05 Temmuz 2015, 01:26
#4399
-
05 Temmuz 2015, 09:23
#4400
Barış arkadaşım sorun yok. Muhtemelen ben biraz alınganlık yaptım.
Rahatlık konusuna gelince; rahat evet ama birazda eski mercedes ya da klasik amerikan rahatlığı bu, ağır olmasından kaynaklanan. Sürüş açıları ve yola yayılması yamaha xjr 1300 vardı, naked, onu andırıyor. O motor 240 kiloydu 1300 olmasına rağmen, sadece 55 kg daha fazlaydı yani. Motorun ağır olmasının sebebi birazda bundan olabilir, yola yayılsın diye zira şu hesap tutmuyor hafif ve güzel yaylanan. Çünkü 120 kg bir motora 200 kg yüklemek ve onu bozuk yolda ve yüksek hızda stabil tutabilmek ağır bir motora göre çok daha zor. İnsanlar dikey canlılar ve ağırlık merkezini yukarı kaydırıyorlar. Lafın özü ağırlık belliki beceriksizlik değil bir politika sonucu ve başarmışlarda, kullanımı kesinlikle güçsüz bir büyük cc motor gibi.
Yakıt tüketimi biraz farklı bir durum, yani ağır o yüzden çok yakıyor diyemiyoruz. Saymaya gerek yok aynı ağırlıkta ( hatta cc den bağımsız ) hemen hiçbir motor "aynı hızlarda giderken" bu kadar çok yakmıyor. Yeni sattığım şehir içi motorum rks 200 bile 120 ile tapa gaz gitsem 3.8 lt yakıyordu aslında bu onun maksimum yakabilme kapasitesiydi yani karbüratörün "cfm" değeri. Dakikada geçirebileceği maksimum yakıt. Bu iki kişide olsa değişemiyordu peki ne değişiyordu max hıza çıkma süresi ve ara ivmelenmeler. Yakıt 3.5 olacağına 3.8 olabiliyordu mesela. Duyuyorsunuzdur cbf 150 ile tura çıkıyorlar artçıyla gittiklerinde yakıt tüketimi çok çok fazla artmıyor. Suzuki ya ecu yazılımında ya da sisteminde ya da motor mimarisinde biraz aceleci davranmış gibi. Oysa bakin sym gts 250i evo var oda suzuki teknolojisi ama öyle ya da böyle alet maximum her ne koşulda olursa olsun 3.5-4 arası yakiyor 190 kg. 135-140 yapıyor. 22 bg 23 nm sanırım. Suzuki inazumada şekil ve comfor yapmış ok ama yakıtı hiç önemsememiş gibi.
Bu arada cbr ve r25 ninja onlarla karşılaştırmak pek doğru değil sizlerinde ifade ettiğiniz gibi zira motor büyük ve 2 kişilik. Aslında motorun karşılaştırılabileceği bir segment te yok. Biraz commuter biraz naked biraz touring ortaya bu çıkmış. Bence en yakın rakipleri yinede commuterler cc, oturuş pozisyonu ve kullanım amacı olarak. Ama o tarafta hiç rekabet edemez yakıtı hantallığı fiyatı ve trim parçaların özellikle anormal ötesi pahalı olması sebebiyle. Zaten ilanlara bakınca 110-120 inazuma var ve cidden talep düşük motorlar satılmadan öylece duruyor, tabi sezonun da etkisi var ama bir pcx mesela...abi peynir ekmek gibi satılan bir motor..honda çok şerefsiz afedersiniz, bu kadar iyi motorlar yapmasına izin verilmemeli. :-). Çıta honda yüzünden bu seviyede. Kullanıcı dostu..ne çok fazla ne çok az...herzaman çok sağlam.. Abi iyide araba değilki bu. Ben şahsen honda almam herşeye rağmen. Markaya bu yaklaşımından dolayı antipatim var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)