Adem bey ybr pulsar ve inazuma kullanıyorsunuz.Bize ybr ye göre bir pulsar ve inezuma bilgisi verebilirmisiniz.Bende ybr mi sattım.inezuma ve pulsar düşüncesindeyim ybr den sonra hangisi neden ?Pulsar nasıl inezumaya göre ?Selamlar.
YBR SÜVARİSİ
Ybrden sonra....... karşılaştırma gibi yaparsak Son hız ve Serilik olarak aşa yukarı iki motorda aynı sayılır.Titreşim pulsada daha fazla. Yakıt pulsarın 100 km de İnazumadan aşa yukarı yarım litre az yakıyor. Sürüş ve konfor inazuma 10 numara. Hem sürücü hem artçı için. İnazuma Yoda stabil gidiyor, güven veriyor. Pulsar daha hafif olduğundan yolda inazuma gibi dik bi şekilde yani stabil gitmiyor. Hafifliğinden dolayı Rüzgardan daha çok etkileniyor. Pulsar 2000 kmde falan yağ değişimi yaparken inazuma 5 bide bir. Tabi pulsarın yağı daha az alıyor. Servis ve yedek parça pulsar yarı yarıya daha ucuz. Kendiniz karar verin. Hangisi size uygunsa
Bir iki sayfa once detaylıca yazmıstım inazuma tecrubemi ben de ybrden gectim, gayet memnunum.
Bu arada onceki yazdıklarıma guncelleme olarak, gecen hafta yamaha tenere kampına katıldım Eskişehir'de, yagmurda ve çamurda da kullanmak durumunda kaldım, hava şartları dolayısıyla hız olayına cok girmedim fakat yolda gayet stabil ve dengeli idi hatta çamur yolda epey bir kayıp arka attıktan sonra 30 dereceden fazla yatınca "gidiyoruz" dedim gazı bırakıp ayagımı yere bastım atlayacaktım ama duzeldi durdu stop etmedi ve yola devam ettik (aynı yolda ktm990 ve bir kac tenere dustu)
yol gayet keyifliydi, ara ara fotograf cekmek ve kahve- sigara molası için durdum. Eskişehir merkeze kadar otoban ve ayrılmıs yol, sonrasında cift şerit asfalt yol ve sonlara dogru 30km stabilize ve en son 3km toprak-çamur yolda gittik. gayet iyiyiz, km 5300 oldu donuste, bakım için hafta sonunu bekliyoruz. bu arada hala egsozlarımız gelmedi, egsozdan gelen ses sorunu biraz daha arttı bu süreçte, sanırım bozuk yolda gitmek biraz daha etkiledi.
Yakıt sarfiyatına gelince, istanbuldan cıktıgımda zaten doluya yakındı depo fakat Mehmetçik tesislerinde tamamladım, o benzinle seyitgaziye kadar gittim yine bir ceyrek civarı benzin vardı fakat dag basında benzinsiz kalmamak için yine tamamladım. Mehmetçik tesisleri - Seyitgazi arası yakıt sarfiyatı 3.4Lt olarak gosterdi program. 50.05 TL lik benzinle tam 300KM gitmişim
Kamp esnasında da benzin alımı sonrası - gezi - donuste tekrar benzin alımı yaklasık 225km gitmişim ve burda da 3.4Lt yakmıs.
Depoyu eskisehir çıkışında doldurup istanbula geldiğimde ertesi gun benzin aldım, istanbulda da yaklasık bir 20-30KM kullandıktan sonra doldurdugumda yakıt sarfiyatını 3.3Lt olarak gosterdi program ki bu da 319KM ye denk geliyor. maliyeti de 50.02TL ye geldi. Bu arada yakıt sarfiyatı ve diger masrafları hesaplamak isterseniz ben arabam diye bir program kullanıyorum. benzin dısında baska masrafları yazmıyorum ama kopru gecisi, yıkama vs herseyi girebiliyorsunuz.
Bu yol esnasında dikkatimi çeken bir mevzu motorum maksimum hızı oldu (genel değil kendi motorum için) bu konuda gorus belirtebilirseniz sevinirim.
Rodajını kitapçığı ve servisin belirttiği şekilde kendim yaptım. Normalde 6.viteste 125 yapmıstım en fazla rodaj esnasında, sonrasında da bu hızı gecmedim hiç fakat bu hızda seyrederken birincisi titreşim biraz artıyor ikincisi devir saati kırmızıya dayanıyordu.
Dönüş yolunda otoban ve yolun musait olması sebebiyle (motorda koruma demiri, irfan ustanın yan canta demirleri, 2 adet givi e21 yan canta, kamp malzemeleri ve son olarak ben varım ekstra agırlık olarak ki sanırım 300KG civarı bir şsey yapıyor bu) gazı açtığımda once 8000 devirde 90-100 civarı gidiyorduk biraz bu sekilde seyredince motora bir rahatlama geldi ve gostergeye baktıgımda artık 8-9bin devirde 120 civarı gidiyorduk. bakalım kırmızıyı gorene kadar kac olacak ibre dedim ve yavas yavas gazı sonuna kadar actım ibrede 140 ı gordum. o sekilde uzun sure gitmek pek mumkun olmadı içinde bulundugum sartlar dolayısıyla (malum acemilik) fakat giderken 120yi gecmeden gitmiştim ki genel olarak en fazla 100-110 idi hızım. donuste sapancadan otobana girdiğimden itibaren 100-130 arası geldim ki genelde 130 yakındı. bu hızda normalin dısında (normal dediğim egsozun sorun sebebiyle verdiği titreşim) artı bir titreşim yasamadım, konfor olarak da sıkıntı olmadı ve dengesi kontrolu değişmedi. ruzgar sanırım arkamdan esiyordu cunku cam olmamasına ragmen normalde 100u gecince beni arkaya iten kuvvet 140 la giderken yoktu
Bu son yazdıgım konusunda, motorun rahatlayıp artık 140a rahatca cıkabilmesi sanırım motorun artık acılmaya basladıgını gosteriyor yoksa ben mi yanlıs anladım? bu sekilde bir kac surus daha yaparsam faydalı mı olur yoksa zorlamıs mı olurum? bilgilerinizi paylaşırsanız cok sevinirim, herkese iyi bir gun diliyorum.
EsKişehir e gelip kampa katılanlar var biz Eskişehir de olduğumuz halde bir şeyden haberimiz yok
ben de en fazla 140 ı gördüm çantalı ve yuklü şekilde. ama 150 gördüğünü söyleyenler. inazuma hızdan daha çok konfor için yapılmış bir motor ve gayet memnunum. 120 125 konforlu bir şekilde gidebiliyorsam bana yetiyor
Clause Merhaba,
Ben Inazuma'da 100KM'yi geçince rüzgardan çok etkileniyorum. Aslında görüntüsünü bozmak istemiyorum ama ev Kavacık, işyeri Kağıthane olunca mecburen Fsm köprüsü ve Tem var. Kamyon trafiğinden yavaş gidilmiyor, İstanbul'un da en çok rüzgar alan bölümlerinden biri burası.
Sorum şu sana (ve tabi Tem uzun yol vs de kullanan herkeze) ön cam kullanıyormusunuz ve hangi ön camı tavsiye edersiniz? Orjinal cam çok kısa, herhalde işe yaramıyordur? Servisin tavsiye ettiği Givi cam çok çirkin ama işe yarıyor epey diyorlar. Nedir sizin tavsiyeniz ?
İyi akşamlar Adem bey ve clause arkadaş ilginiz bilginiz için teşekkürler.
YBR SÜVARİSİ
Şu an inazuma için olan camların hiç birisi rüzgarı kesmez, illa rüzgarı kessin diyorsanız bir tane chopper motor camı alıp bir şekilde monte edeceksiniz.
bende cam yok, daha once yazdıklarımda da belirttiğim gibi fazla hız yapmadıgımdan henuz gerek duymuyorum. 120 ye kadar asırı bi ruzgar yoksa cok etkilemiyor. kopru gecislerinde cam bir şey degistirmez diye dusunuyorum cunku kopru ve viyaduklerde on-arka ruzgardan ziyade yan ruzgar yiyorsunuz. o yuzden motoru duz tutabildiginiz surece gerisi onemli degil
bir de cam konusunda su var ki, orijinal cam için ön drenajı delmek gerekiyor ki bunu yapacagıma camsız kullanırım daha iyi. gecen gordugum bir inazumada kelepceli cam vardı, drenajı delmeden catala monte ediliyormus, gorunumu iyi ve koruması da orijinal camdan daha uzun oldugu için daha iyiymiş. site ismi vermek sakıncalı mı bilmiyorum ama sanırım sahibinden de bulup almıs 130tl gibi bir fiyata. dediğim gibi, ben su an ihtiyac duymuyorum kopru gecislerinde de idare ediyorum fakat taktırırsam kesinlikle kelepceli olanı tercih ederim. drenajı delen bir on cam ne kadar orijinal bunu da anlayabilmiş degilim... givi vs nin de benzer camları varmıs kelepceli fakat onlar euro ile ve 400tl nin uzerine denk geliyor yanlıs hatırlamıyorsam.
yine de cam kullanan arkadaslar marka ve fiyat bilgisi verip camlı ve camsız olarak bir kıyaslama paylasırlarsa eminim cok faydalı olacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------
http://gw250.blogspot.com.tr/2014/02...indscreen.html bahsettiğim cam bu, yazınca merak edip bakayım dedim direk çıktı
bu arada link verdim ama sakıncası yoktur umarım
Sevgili Clause,
Lafım meclisten dışarı, siz üzerinize alınmayını lütfen, bizim insanımızın en büyük sorunudur, kullanmadığı şey hakkında yorum yapmak. O yüzden ben kullananlara sordum soruyu aslında.
Hiç işe yaramaz diye bir şey asla yok. Aksi halde SS motorlarda küçücük camlar olmasına rağmen (tabiki onlar bizim oturuş pozisyonumuz gibi gitmiyorlar, yatarak kullanıyorlar) yüksek süratlere nasıl çıkarlardı?
Ayrıca son söylediğinize katılıyorum. Viyadük ve açık alanlarda yan rüzgarlar çok etkileyici oluyor. Ama benim derdim, ön rüzgarı biraz olsa da kesebilmek. Azda olsa rahatlatmak kendimi, önden gelen rüzgara karşı. Bunu yaparken de Inazuma'nın görüntüsünü çok fazla bozmak istemiyorum.
sevgiler, saygılar, güvenli sürüşler.
Ben iki kişi 147'yi gördüm.Ve motoru çok fazla zorlamadım.Gerçi hafif eğimliydi yol tabiki.
Ama o hızda bile motorda hiçbir güvensizlik yok.
Tabiki inazuma alanlar son hız için bu motoru tercih etmiyor.Ama gerekli olduğu zaman ani sollamalara ihtiyacımız oluyor, motorun bunu yapabilmesi çok güzel.
Ayrıca ,
Ben bugün 5000 km bakımını yaptım.Sadece yağını değiştiler.
Parçaları pahalı denilsede sorunsuz motor olduğu için düzgün kullanan birisi için totalde daha masrafsız bir motor bence.
Allah kimseye kaza bela vermesin.amin
Arkadaşlar inazuma için ön cam önerisi olan, özellikle kafa karenajı delinmeden monte edilen, ayrıca açısı ayarlanabilen model önerirseniz sevinirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------
Depo üstü çanta yeterli gelmediğinden zorunlu olarak arka çanta almayı düşünüyorum bunun için önce çanta taşıyıcısı alıcam irfmotordan, bu çanta taşıyıcısını monte ederken kuyruk tarafında delme işlemi yapılıyormu?
[QUOTE=arslan26;3473000]Arkadaşlar inazuma için ön cam önerisi olan, özellikle kafa karenajı delinmeden monte edilen, ayrıca açısı ayarlanabilen model önerirseniz sevinirim[COLOR="Silver"]
Önceki sayfalarda önermiştim. En iyisi Puig ama biraz fiyatı fazla.
Sanırım 2015 inazumada siperlik var ve grenajlı.
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
İnazuma özelliklerini ve şimdiye kadar olan deneyimlerimi paylaştığım blog sayfam http://tuzumuzbulunsun.blogspot.com....otosiklet.html
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)