http://www.mototas.com.tr/urunlistele.aspx?id=7239&m=58&g=1126&s=1184
İşyerinden girdiğim için resim ekleyemiyorum. Linkteki cam. Titreşim hiç yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
Haftaya Ankara'da 2 günlük bir eğitime gideceğim Gelmek isteyen arkadaş olursa bana özelden ulaşsın. Hem de tanışmış oluruz.
Merhabalar
Motorun acemisi olarak Inazuma ikinci motorum, ilk olarak YBR 125 ile başladım 2 ay, 2300KM kullandım. Uzun yolda pek keyif vermemekle birlikte üzerine bir de tedirgin ettiği için (otoban, fren kapasitesi, yol tutuşu, hızlanma ve manevra vs) biraz daha buyuk ve geziye uygun bir motor araştırmaya başladım. Bu konuda forumun ve yazılanların da çok etkisi oldu, paylaşılan bilgiler için teşekkür ederim.
Almadan önce çok araştırdım, aslında kafamda Dragstar 650 vardı hem sakin hem uzun yol için iyi motor izlenimi verdiği için ama nasıl olduysa kendimi Inazumanın üzerinde buldum 32 yaşındayım, 1.71 boyum var. Ayağım yere değmediği ya da emanet hissettiğimde panik yapmamak için özellikle yere basabildiğim bir model aradım. Temmuz başında aldığımdan beri 4300KM ye yakın yaptım, genelde şehir içi kullanmakla birlikte uzun yola da gittim, gezdim, fırsat buldukça da gezmeye devam edeceğim
Benim durumumda olan arkadaşlar için yine almadan önce kendi kafamdaki soru işaretlerine cevap vermek istedim
-Motoru Mototaş'tan 12.250TL ye sıfır olarak aldım
-Ruhsat vs için aracı kullandım, kendim anlamadığım için mantıklı geldi. Satış, plaka, ruhsat, aracı mastafı vs 250TL ödedim.
-Sigorta için 172TL, Ergoya yaptırdım (şimdi durum nedir bilmiyorum fakat o zaman en uygunu Ergo çıkmıştı)
-Rodajı becerebildiğim kadar kendim yaptım, bir sıkıntı yaşamadım.
-Klavuzunda belirtildiği şekilde, ilk 1000KM 6000 deviri geçmemeye özen gösterdim, ikinci 1000KM de vites geçişleri için 8000e çıktım.
-Benzin sarfiyatı ilk 1000KM (düşük devirde)epey düşüktü, 8000devirde yukseldi
-Şu an ortalama 6000 devirde vites değiştiriyorum, zorlama vs yok ama zorlarsanız da bana mısın demiyor.
-Benzin sarfiyatı konusunu detaylandırmak gerekirse, hesaplarıma göre dusuk devir ve sakin kullanıldıgında KM/12Kr (ben çok acemi oldugumdan baslarda boyleydi, 60-80KM yi geçemiyordum) yuksek devirde kullanıldıgında (8000-10.000) KM/25Kr civarı bir tuketim oluyor.
-Şu an normal kullanımda (6000-8000 arası vites geçişi - Benzinin litresi 4.90TL) 100KM de 3.8Lt yakıyor. Depo 14Lt, son 4Lt kaldığında önce içi dolu işaret yanıp sönmeye başlıyor ki ben genelde burada benzin alıyorum. Son 2Lt kaldığında benzin göstergesinin içi dolu yanıp sönen son dişi içi boş olarak yanıp sönmeye başlıyor ki buna dikkat edilmezse benim gibi eve 100mt kala benzin bitebilir
-İçi dolu yanıp sönen uyarıda benzin alındığında ortalama 50TL tutuyor depoyu doldurmak. 50TL ile de ortalama 300KM gidebiliyorsunuz normal kullanımda fakat sakin kullanımda 400 gittiğim de oldu, dediğim gibi son 4 litreyi bitirmeden dolduruyorum.
-Motorda aksesuar olarak koruma demiri (bu konuyu ayrıca açıklayacağım) ve İrfan ustanın eseri şahane yan çanta taşıyıcılarım ile Givi yan çamtalarım var, bunun dışında bir de zincir temizliği ve yağlama için orta sehpanın şart olduğunu gördüm (ustaya yaptırırsanız 25-35TL tutuyor yağlama ve temizleme) servisin tavsiyesi 250-300KM civarında zinciri temizleyip yeniden yağlamak, bu durumda en pahalı sehpa bile yine ucuza geliyor ki İrfan usta ile yine irtibata geçeceğim sehpa için, araştırdıklarım içinde tip olarak hepsi aynı gorunse de İrfan ustanın ürünü daha güven verici gözüküyor.
-Koruma demiri benim durumumda iseniz şartmış, tecrübeyle sabitledim. İlk motor YBR olup onun ağırlığına alışınca başlarda Inazuma epey ağır geldi, yol kazası yapmadım fakat ilk hafta acemilik ve kollarda yeterli kuvvetin olmaması sebebiyle 3 kez durduğum yerde yere bırakmak zorunda kaldım koruma demirini herkese tavsiye ederim, ben serviste taktırdım 220TL olması gerek yanlış hatırlamıyorsam ama yine sonradan gördüğüm kadarıyla İrfan ustanın demiri daha güven verici. Yine de orijinal koruma demiri ile kaza yapan bir Inazuma sahibi ile tanıştım, demir gayet sağlam ve koruyucu vazifesini yerine getirmiş. Yani nerden alırsanız alın ama alın derim, en basiti benim gibi bırakmak zorunda kalırsanız motor kapağında nazar çiziğiniz oluyor
-Kronik midir bilemem fakat yazılanlar arasında da okudum, bir ses geliyor motordan, titreyen bir cihazın uzerine iki tenekeyi ust uste koydugunuzda cıkan cızırtı-tıkırtı benzeri bir ses. Bunun için servise gittim, egsozun iç aksamında kırılma olduğunu(motordan çıktığı yerden gövde altına giren kısma kadar) garanti dahilinde olduğunu soyledi. Başvuru yaptım, parça bekliyorum. Aynı şikayetle servise gelen 2. kişiymişim o yuzden kroniktir değildir bir şey diyemem ama bu tip bir ses duyuyorsanız vakit kaybetmeden servise gidip garanti başvurunuzu yapın. Motorun yurumesine bir zararı yokmus ve olmazmıs, ses dısında bir sorun yapmazmıs bu arada.
-Motoru ortalama 60-80KM hızla şehir içi, 80-110KM hızla uzun yolda kullanıyorum, 120 civarında cam olmadığından ruzgar sert vuruyor (benim acemiliğimi de göz onunde bulundurursanız bana öyle geliyor da olabilir) 125KM yi geçmedim henuz, onu da bir iki kez uzun yolda yaptım. Sonra ruzgar ve kendimce sebeplerden hız dusurdum
-Uzun yolda ve şehir içinde, hem tek hem artçı ile surus konforu çok iyi, yormuyor. Kullanan kadar artçı konforu da dusunulmus, gideceğim yere kadar benzin yettiği sürece durmam diyen varsa tam sizlik motor. Ben gezme amaçlı aldığım için hoşuma giden her yerde durup fotoğraf, çay, kahve, sigara molası veriyorum Hiç durmadan en fazla 200KM gittim yine de yorgunluk yok
-1000KM bakım masrafı 160TL, 5000KM bakım masrafı (henuz yaptırmadım) 220TL civarı sanırım
-Dengesi gerek şehir içi kullanım gerek uzun yol suruslerinde cok iyi, bir YBR veya CBF gibi manevra yapabiliyor fakat viraj, yağmur, bozuk yol, kaçınma manevralarında üstünlüğü tartışılmaz, herşeyden önce her turlu olumsuz koşulda motorun verdiği guven, sen rahat ol ben hallederim hissiyatı vazgeçilmez. Elinin ayarı olan kullanıcılar için her yola gidecek bir motor diyebilirim.
-Aşırı yağış (yukardan bildiğiniz kovayla su dokuyorlar) altında da benim gibi tedbiriniz yoksa kendiniz ıslanmanız dışında bir sorun yaşamıyorsunuz, ne bir tekleme ne bir zorlanma ne de durduğu yerde kalma vs
-Yan çanta taktırmış olmamdan sebep motor biraz daha genişledi, yarım egsoz kadar daha genişim artık. Bu atak kullanan arkadaşlar için bir olumsuzluk olabilir belki fakat ben hem çantanın sağladığı konfor hem de görünüm açısından gayet memnunum, çantalar ayrı bir hava katıyor fakat arka çanta (topcase) taktırmayı dusunmuyorum, bir turlu yakıstıramadım Inazumaya arka çantayı
-Yine burada İrfan usta devreye giriyor, normalde yan canta takabilmeniz için once arka çanta aparatı taktırmanız gerekiyormus, irfan ustanın yaptıgı bir ara aparatla arka çanta demiri olmadan gayet sağlam bir şekilde yan çanta kullanabiliyorsunuz. Becerebilirsem foto da koyacagım yazacaklarım bittiğinde
-Aklıma gelenleri herhangi bir sıralama olmadan yazıyorum, bu yuzden kusura bakmayın
-Fren gerek ön gerek arka gayet iyi ve yeterli, yukarıda da belirttiğim gibi elinin ayarı olan bir kullanıcıyı kesinlikle memnun edecektir. Bunun dışında çoğu zaman fren yapmanıza da gerek kalmıyor, kompresoru cok iyi, hızınıza göre gazı bıraktıgınız anda 10 ila 30-40KM arası anında bir yavaslama yasıyorsunuz ki bu kesinlikle motor sizi uzerinden atmaya calısıyormus gibi sert degil gayet rahat ve konforlu bir yavaslama oluyor.
-Uzerinde hala orijinal lastikleri var, ilk 1000KM ani hareket ve manevralardan kaçınmam gerektiği soylendi motorda eski arkadaslarım tarafından ve ben de oyle yaptım. Su an yine bir sıkıntı yasamıyorum, guneşli havada da kullandım aşırı yağış altında da. Ne yokuş çıkarken ne de inerken herhangi bir saçmalık yapmadı. Benim kullanma şeklime göre yeterli oldugunu dusunuyorum ama agresif ve atak kullananların değiştirmesi iyi olacaktır sanırım.
-Son olarak; bunları hiç bir uzmanlığım olmadan, toplamda 7000KM den az yol yapmış ve Nisan 2014den beri motor kullanan, daha önce hiç bir motor tecrubesi olmayan biri olarak yazıyorum. Bunlar benim Inazuma kullandığım sure içerisinde kendi gorup yasadıklarım, herhangi bir ukalalık veya terbiyesizlik amaçlayarak yazmadım, dediğim gibi yalnızca bir kac aydır motor kullanıyorum. Motora başlamadan ve başladıktan sonra, Inazuma almadan ve aldıktan sonra kafamdaki soru işaretleri ve kendi tecrubelerim doğrultusunda benim durumumda olan arkadaşlara yardımcı olabilmesi amacıyla paylaşmak istedim. Konuya yorum yazan ve şu ana kadar bilgilerini, tecrubelerini paylaşan herkese ayrıca tekrar teşekkür ederim, konunun baştan sona okunmasını da yine benim durumumda olanlara şiddetle tavsiye ederim
Motorumun evrimi aşağıdaki gibi olup halen devam etmektedir
Gec oldu...bulustuk...foruma numaralari yazmakta fayda var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:15 ----------
Bulustuk..bir sonraki sefere Ankara da daha kalabalik sekilde haberleselim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------
Arkadaşlar merhaba,
Ben de ınazuma alarak motora yeni başlayanlardanım.Gerek tecrübeli arkadaşların tecrübelerinden faydalanmak,gerekse inazuma kullanıcılarıyla tanışmaktan büyük memnuniyet duyarım.
Özellikle Ankara da buluşma olacağı zaman ben de katılmayı çok isterim.
Görüşmek dileğiyle..
Pazar günü Tuğmen ile buluşup Göksu Park'a gittik. Ankara'da buluşmalara gelecek olan 4-5 kişi oldu anladığım kadarıyla. Telefon numaralarını eklerseniz güzel havalarda haftasonları buluşabiliriz. Yoksa foruma yazınca dönüş geç oluyor. SUAT.2014 sen hangi semtte oturuyorsun?
selam clause
vermiş oldugun bilgiler için tesekkurler.benim gibi bu motordan dusunenler için bir ışık olmuş.
bende kısmet olursa bu motordan almayı düşünüyorum.250 lık cooper motorumu sattım.enduro tarzı 500-600 luk motorlara bakıyordum.ama sonra aynı paraya 2 yasında bu motordan alındıgını gördum.hem sehir içi hem de sehir dısına gezilere gider bu motor anlattıklarına göte.yakıt vergi avantajıda var.
hem bakımı da eski motorlara göre daha ucuza cıkar sanırım
boy 1.85 kil0 90 bana kucuk gelmez sanırım değilmi.
ikinci el alacagım ama bayide bir bakmaya gideceğim.
tesekkurler evural
sizcede mantıklısı olan 2005-6 eski buyuk motor yerine kucuk 250 lık 2012-3 luk almak mı olur
Yan çantayı kesinlikle tavsiye ederim, hem motorun zaten cusseli gorunumunu daha da geliştiriyor hem de buyuk kolaylık. Aradan dereden geçiyorum zor olur diyenler varsa şöyle söyleyeyim, sadece yarım egzos bir fazlalık oluyor genişlikte Motoru alıp almamayı dusunmek bir yana, mutlaka bayi veya bir yerde denk getirip bir üzerine oturun derim, o zaman fikriniz değişecek eminim. Motorun yuksekliği, cussesi falan zaten fazlasıyla iyi, benim gibi bodur biri için bile ideal bunun dısında ozellikle daha ufak veya denk farklı bir motor kullandıysanız hem artçı hem surucu konforu çok iyi, YBR ile gezdiğim arkadaşım bu motoru alınca bana dua etti Bütün bunların dışında kontrollu ve dengeli olması da benim durumumda olanlar için çok buyuk bir artı. Bir de denk geldiğim başka bir düşünce "ben hız istiyorum o yuzden 250lik sport bakıyorum" diyen varsa konforsuz olmalarının yanında Inazumadan daha hızlı gitmiyorlar hatta deneyen bir kaç arkadaşım Inazumanın hız olarak da diğerlerinden daha iyi oldugunu soyledi fakat kendim denemedim, hızla pek aram yok
Günaydın arkadaşlar. Motorumun gaz kolunda sağa ve sola olmak üzere yaklaşık birer cm boşluk var yani sağa ve sola hareket var. Bu durum normal midir? Teşekkürler.
evural öncelikle gecikmeli cevabım için kusura bakma.iş yoğunluğu nedeniyle sık giremiyorum.
Ben çiğdem mah.de oturuyorum.Aslında tel numaralarını eklemek güzel fikir.Ben tel nomu eklemeyi düşünüyorum.Forumdan haberleşmek geç ve güç olabiliyor.
ön camı bende kendim yaptım innazumaya güzel oldu çadde bostanda gezerken motosikletli trafik durdurdu bu camı nerden aldın aynı motordan benimde var dedi bende kendim yaptım ben teknisyenım emekli oldum arkadaşın dükkanında yaptım dedim hemen sipariş verdi bende dedim kendiminkini zor yaptım malzeme yok dedim yinede ugrarım dedi.bayagı güzel oldu resim atamadım özür dilerim ben emekli .maltepeli ali.selamlar saygılar.inazumacılar bir araya toplanıp gurup oluşturalım tanışalım.birbirimize yardım edelim herkonuda.hoşça kalın.........
Çnta yakışmışmı, 130 tl ye aldım, daha öncede siyahını eski motorumda kullanmıştım çok memnun kalmıştım, oldukça sağlam birkaç kere düştüm düşürdüm kırılmadı, çantalarada ceza yazılıyorken 500-600 tl vermek içimden gelmedi, bu fiyata alınabilecek en iyi çanta, hatta eski kullandığım çantaya göre biraz daha kaliteyi artırmışlar metal destekler koymuşlar kilit ve tırnak kısımlarına.Bu arada dün benimde radyatör hortumundan 4-5 damla su akmıştı akşam yan karenajı söküp kelepçeleri sıktım.
Istanbul TEM de bu hafta 3 kere, emniyet şeridinden giderken polis durdurup ehliyet - ruhsat kontrolü yaptı. Hatta fırça bile attım şaka ile karışık, abicim her gün durduruyorsunuz diye. Hiç biri de TopCase'e bir şey söylemedi ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)