Selamun Aleykum Arkadaşlar.
Önümüzdeki sezon yeni bir motorsiklet almayı düşünüyorum. Daha öncesinde Hyosung GV 250 (criuser) motorsikletim vardı ve acemiliğimi attığım sıfır km ilk motorumdu, 4500 km de sattım hayatımdaki motorsiklet deneyimimde bukadardır. Bahar döneminde bütçeme göre bir motorsiklet almak istiyorum ve araştırma içerisindeyim bu bağlamda sizlere Suzuki İnazuma hakkında sorularım olacak sabırla bu yazıyı okuduğunuz için şimdiden teşekkür ederim.
Öncelikle tarz konusunda belli bir tercihim yok tabiki yakışıklı güvenli ve performanslı, konforlu, ergonomik bir motorsiklet herkes ister ama bu özelliklerin hepsini bir arada bulunduran bir motor bütçeye göre bulmak zor diye düşünüyorum. Hyosung GT 250 R ile başladığım motorsiklet araştırmam geçen hafta seyretmiş olduğum Altın Elbiseli Adam 250 cc karşılaştırması programından sonra Suzuki inazumaya yoğunlaştı ve Honda cbr 250 r ile arasında kalma noktasında olsamda inazuma daha ağır basıyor. Sebeplerini soracak olursanız bir motorsikletten istediklerimi anlattığımda vede sorduğum sorulardan sonra göreceksiniz.
Öncelikle şubat 2012 de aldığım A2 ehliyetimden sonra, ilk motorumla, Ankara da, sabahın en sıkışık trafiğinde, kartel yollardaki akan trafiklerde, Ankaranın bayağı dik sayılacak kadar zor yokuşlarındaki en sıkı trafiklerde, gece sürüşlerinde, soğuk hava sürüşlerinde ve Ankara- Niğde, Niğde-Konya ve mevcut ilçelerinde edindiğim uzun yol - uzunyol gece sürüşleri- uzun yolda gece ve aynı anda yağmurlu soğuk hava sürüşlerimden edindiğim deneyimlerimden sonra motorsiklet alırken ki önceliklerim tamamen değişti.
Şimdi inazuma için sorularıma geliyorum:
Not: Motorsikleti genelde diğer araçlarla kıyaslıcam.
Şehir İçi:
1. İnazuma ile trafik ışıklarında ilk kalkışta otomobillere fark atabilirmiyim ve bu fark kaç metredir. Metre diyorum çünkü illaki diğer otomobiller beni kısa sürede yakalayacaklar.
2. Trafik akarken bir anda hızlanmak istesem gazı açmak istediğimde inazumanın tepkisi nasıldır. Bu konuda tatmin olurmuyum ( bunu bir racing motora göre sormuyorum, diğer araçlara göre gazı açtığımda anlık bir şekilde seri ve atak bir performans yakalarmıyım)
3. Dur kalklı bir trafikte, düşük hızda, kendime kaçacak boşluklar ararken inazumayı kolayca kontrol edebilirmiyim çünkü motorun ağır olduğundan bahsediliyor.
4. İnazumada vites kolayca boşa alınıyormu bir önceki motorumda bu kronik bir sorundu, trafik ışıklarında bile vitesi boşa hiç alamadım.
5. Çok konforlu olduğunu duydum, Türkiye yollarına göre çok mükemmel bir durum çünkü ne zaman bir çukurdan çıkıp diğerine gireceğiniz hiç belli olmuyor, bu konudaki görüşleriniz nelerdir.
6. Gece aydınlatması nasıldır, far ayarı kolaymıdır.
7. Yokuşlarda kalkerken denge olayında ağırlığından dolayı bir zorluk yaşarmıyım.
8. Debriyaj kavraması ve yumuşaklığı ani vites geçişlerinde vuruntuya sebep olurmu ( gerçi bu kullanıcıya göre değişebilir)
9. Son olarak şehir içi trafiğinde diğer motorsikletler hariç diğer araçlara göre atak ve şehir içi trafiğinde daha avantajlı diyebilirmiyiz.
Şehirler arası yollarda:
1. İvmelenmesi nasıldır.
2. Benim için çok önemli değil ama son hız nedir.
3. Ortalama 100-120 km arası hızlarda uzun süre gidebilirmiyim.
4. İlk 2 saatlik sürüşte hiç dinlenmezsem bel-sırt-kol-kuyruk sokumu gibi ağrılar oldukça rahatsız edici hatta keşke bir dursamda şöyle 10 dakika rahatlasam denecek boyutlara geliyormu. Yada bu ağrıları hiç yaşamıyormuyum.
5. Kamyon ve otobüs gibi büyük araçları kolayca sollayabilirmiyim.
6. Sollamalarda bir otomobilden daha atak davranırmıyım.
7. İnazumanın performans vitesi nedir, mesela bir önceki motorumda 3. Vitese çekip sollamaya çıktığımda motorum şahlanır gibi olurdu en performanslı vitesim 3. Vitesti
8. Yokuşlarda bayılma olurmu yoksa yüksek viteslerde bile rahtça hızlanırmıyım
9. Fren ve süspansiyon konusunda tatmin olurmuyum.
10. Virajlarda stabilitemi rahatlıkla koruyabilirmiyim.
11. Gece sürüşlerinde kısa ve uzun farlar tatmin edicimi.
12. Yağmurlu bir havaya yakalanırsam tekerimin iyi olduğunu varsayarsak motoru zaptetmem nasıldır.
13. Rüzgarlı havalarda sert bir rüzgarın beni savurmasına karşıkoyabilirmiyim ( benim için hayati bir mesele çünkü diğer motorumla bunu çokça yaşadım)
14. Özellikle kamyon sollarken oluşan kısa süreli hava akımından kaynaklanan sallanmada etkilenme, böyle bir durumda motoru kolayca toparlayabilirmiyim.
Genel sorular:
1. Diyelim tazyikli suyla yıkattım akibeti ne olur
2. Gerektiğinde debriyaj vs ayarlarını kendim yapsam bu tarz oynamalara karşı tepkisi ne olur.
3. Kullanırken keşke şurasıda şöyle olsaydı dediğiniz yönü nedir.
4. Gerçekten iyikide bu motora bu parayı vermişim dedinizmi kendi kendinize
5. Son olarak gerçektende İnazuma gw 250 s türkiyeye gelecekmi bir bilginiz varmı ve performans ve diğer konularda dahamı hantal kalır yoksa aynımı olur.
Cevaplarınız için teşekkür ederim .
Selametle