Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
bende suzuki tr'nin bahçesine çadır kurup beklemezsem
goynumuzda ilan beslemişiz be bu ne yaaa yiter yaaa
herkese yetecek kadar inazuma var sırayla değil parayla
keşke ilk önce grenajlı olan modeli gelseydi:(
suzukı iyi bir marka ve sağlam bir isimdir arkadaşlar , şu an boş vaktim var ve müsaadenizle suzukıye olan hayranlığımın ve suzukı sağlamlığının bana ne ifade ettiğini anlatmak isterim
tabi Suzuki benim dayım yada yiğenim değildir helede babamın oğlu hiç değil,
bildiğimiz gibi sağlam 1 den fazla marka vardır , kawasakı, honda, yamaha ,Suzuki , ve sırasıyla İtalyan, alman , Fransız markaları, benim suzki ile gerçek anlamda tanışmam 2009 yılında 1976 model bu motosikletle başladı
ondan önce suzukı herkezin sıradan bildiği , bir markaydı kafamda , insan yakınen haşır neşir olunca bazı şeyleri daha iyi analiz edecek ve anlayacak zamanı buluyor , tabiki konuda hep suzukiden bahsediyor olmam diğer markaların kesinlikle kötü olduğu anlamına gelmiyor ama bildiğimi gördüğümü söylüyorum
bu alet 1976 modeldi ve parçalarını bulamadığımız için segmanlarını özel yaptırdık yerli olarak saten onun dışında ne grang yataklarında ne silindirinde nede diğer mekanik aksaamlarında hiç bir sorun yoktu , karbürötör mebramları dışında her şey muntazamdı belkide bu motoru motosiklet olarak bu şekilde toplayıp revizyon etseydim hala daha biniyor olabilirdim ama içimde ve kafamdaki istek ve düşüncelerde motosiklet olarak binmek hiç aklıma gelmedi ondan 2 kişilik bir araç tasarlayacaktım
zaman geldi geçti, suzukiyi parçaladım, parçaladım .......
onunla çok aç ve uykusuz ,yorgun geceler geçirdim , iyice tanıştık birbirimizi anlamaya tanımaya başladık ve sonra yavaş yavaş değişimlere uğramaya başladı , benden 1 yaş küçük olan bir motosiklet motoru haddini aşan , bir yüke maruz kalacaktı , bunu her ikimizde biliyorduk en başından beri .....
MADE IN JAPAN yazısıyla o günlerde alışmaya sevmeye başlamış gibiydim ama zaman geçtikçe o kelimeye iyiden iyiye alışmaya sigara gibi bağımlısı olmaya başladım , ve bu tecrübelerden sonra Japonlara olan hayranlığım 4 kat daha arttı
neden ??????
nedenini şuydu ! 1976 model samanlıktan çıkarttığımız ve bilmiyorum kaç binlerce km yapmış bir motosiklet sadece sekmanını değiştirmek sureti ile , kendi yapmış olduğum 2 kişilik arazi aracım bugg ye , dağ bayır, dere tepe demeden redlıne , dip gaz , ölümüne basarak, 400 cc hacmiyle toplamda 2 yolcu olmak kaydı ile 650 kg lık bir yükün altına girmiş ve ıhhh bile dememiştir ve tüm bu işkenceye , amacı, yıpranma durumu, yaşı ve gücünü orantılı olarak hesapladığımızda tam 8 ay direnmiş ve ruhunu teslim etmiştir , bunun sebebi yerli özel yapım segman taktığımız içindir , segmanlar dayanamamış dağılarak, silindiri çizmiştir,
onun için Suzuki dendiğinde şöyle durur bir düşünürüm !!!! bu yazdıklarım benim fikirlerimdir , suzukinin reklamını yapmıyorum gördüğümü bilgiğimi yazıyorum , ve yine görüyorumki Suzuki inazuma km de ne yakar beni bağlamıyor , ama gördüğüm şey her tarafından buram buram kalite akan bir motor olduğudur , bir gün motosikletimi, değişmeye karar verirsem , segmentinde sırf bu sebeplerden dolayı alacağım bir motosiklet olacaksa bu kesinlikle Suzuki inazuma olacaktır .
Merhabalar, herkese Hayırlı Ramazan ' lar olsun, inşaallah.Ustam eline ve yüreğine sağlık uygulamalı olarak çok güzel bir anlatım olmuş.Herkese kazasız, belasız sürüşler dilerim...
irfan öyle bir anlatmışsınki duygulandım ağlayacaktım nerdeyse,
neden böyle duygusal anlatıyorsun kardeşim,
ha bu arada tam zevk adamısın belirteyim
mbüyük uyardı zevk adamı yanlış anlaşılabilirmiş öteki anlamı keyif adamıdır yanlış anlaşılmasın irfan kardeş
http://www.youtube.com/watch?v=Fkrnax74lUw
Suzuki İnazuma 250 'ye övgü dolu sözler... Aklımda olmayan bir marka ve model di ama düşüncelerim sil baştan değişti. Listenin ilk sırasında Ktm duke 200 ve Suzuki İnazuma 250 var artık
suzukiyle bir alıp veremediğim yok ramizanım arada esiyor işte beeyle paşam aklıma geliyor o günler ulem ne uğraşmıştım beaaa , akşama kadar işte çalış sonra yardır sanayiye araba yapmaya gecenin 2lerine 3 lerine kadar, aşka bak usta,hevese bak !
bir doğan parası harcadım, herkez keriz dedi işçiliği saymıyorum
yaptığım kerizlikler sayesinde otomotiv sektörünün ne kadar devasa bir sektör olduğunu, elektirikle çalışan tüm aksaamlarını çalışma mantığını , bir sürü ıvır zıvır hassas kamber açıları vs. diferansiyel çalışma mantıklarını ve kısacası bir araba yapmasını öğrendim , şimdi bir araba daha yapsam daha kusursuz ve güzel olurdu emin ol , o gün yaptığım bir araba , bu gün bana kendi yapacağım hava aracını yapmamda tecrübe ve cesaret veriyor , tabiki bu işte çok iyi bir adam değilim ama alet edavat değerini kıymetini çok iyi öğrendim ve şimdi bütün yatrımım hep alet edavat üzerine ki kimseye bağımlı kalmadan kendi kafamdakileri hayata geçirebiliyor olmak güzel bir şey
haa işin zevk adamı kısmı doğrudur dünyaya bir kere geliyoruz yaşama dair tüm güzellikleri yaşamak lazım gelir , tavsiye ederim ,
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------
beni bilen biliyor sıkıntı yok
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Ne farkeder ? Suzuki Suzuki'dir.
çini neden bu kadar küçümsüyorsunuz ki, ne kadar ekmek o kadar köfte 3 lirayada mal var 5 liraya da . o kadar dandiğini üretebilmek için malzemeden kısarsın kalitelisi için daha iyi malzeme kullanırsın. olay bu.
ben hala bu inzumanın ön çamurluğu ile egsozlarında takılı akldım çok kötü bir görüntüsü var ya, sinmedi gitti içime ..
Suzuki küçük hacimli modeller için Çin'de fabrika kurmuş olabilir.
Çin malına binecek olsam neden Suzuki alayım ki? Herkesin düşüncesi farklıdır...
---------- Post added at 14:55 ---------- Previous post was at 14:46 ----------
Yetkili kişi motor aksamının komple japon malı olduğunu sadece plastik aksamda ve şase kısmının çin malı olduğunu iletti ama son derece kaliteli olarak imal edildiğinide sözlerine ekledi.
Bu işin düşünceyle alakası olmadığı için öyle yazdım zaten. Herkes son derece yanlış olarak Çin'de üretim yapan malların kalitesiz olduklarını düşünüyor. Büyük firmaların kalitesi üretim yerine bağlı olarak değişmez. Bu motosiklet Japonya'da da yapılsa aynı kalitede olacaktı ama fiyatı farklı olacaktı. Günümüzün kalite standartlarının henüz yerleşmediği 80'li ve 90'lı yıllarda, üretilen ürünler ülkeden ülkeye farklı kaliteler gösterebilirlerdi ancak artık böyle birşey kalmadı. Bu yazdıklarımı ortaya yazıyorum yanlış anlaşılma olmasın. Olayın işleyişi şöyle oluyor; Suzuki bu motosikleyi tasarlıyor, teknik resimlerini çiziyor, o teknik resimlerde kullanılacak malzemeler ne ise parçalar o malzemelerle üretiliyor, sonra çıkan motosikletin Suzuki tarafından öngörülen bütün testleri hem parçalarda hem de bitmiş üründe yapılıyor ve çıkan sonuçlara göre iyileştirmeler yapıldıktan sonra piyasaya sürülüyor. Şimdi Çin ürünlerinden şüphe duyan arkadaşlara soruyorum, bu süreçte Çinli bir operatör ile Alman veya Japon bir operatörün montaj yapmasının veya herhangi bir parçanın Çin firması yerine Japon firması tarafından üretilmesinin kaliteye nasıl bir etkisi olabilir ? Kağıtta yazan ne ise onu üretiyor bu adamlar. Kaynağını veya malzemesini kafalarına göre değiştiremezler, değiştirseler bile testlerde patlar. Yani bu işler o kadar basit değil. Önemli olan fabrikasının değil, markanın nereli olduğudur.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)