Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Temmuz 2013, 22:44
#2581
180 kiloluk motor için normal bir tüketim. Ayrıca bence ölçümde hata var. Depoyu ağzına kadar doldurup sonra 250 - 300 km kadar gidip tekrar ağzına kadar doldurarak ölçmek gerekir. Fazladan iki litre konmuşsa hesap şaşmıştır. En az %10 farkeder ki o da yarım litre demektir.
Reklamlar
-
03 Temmuz 2013, 12:13
#2582
arkadaşlar bu kadar kullanıcı var doğru düzgün bir yakıt tüketimi veremiyorsunuz. çok ilginç. şehir içinde 100 km de kaç litre yakıt tüketiyor inazuma, kesin bir bilgi verin lütfen.
-
03 Temmuz 2013, 16:22
#2583
bu topik ölü cevap gelmez
-
03 Temmuz 2013, 16:24
#2584
aynen bende öyle düşünüyorum.
-
03 Temmuz 2013, 16:38
#2585
kerem182 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu kadar kullanıcı var doğru düzgün bir yakıt tüketimi veremiyorsunuz. çok ilginç. şehir içinde 100 km de kaç litre yakıt tüketiyor inazuma, kesin bir bilgi verin lütfen.
Kesin bir bilgi gibi birşey olamaz sonuçta her motorun durumu yol şartları kilo farkları vs farklı ama ben kendi durumum ile ilgili bilgiler verebilirim.
Motorum 5000 km nin üstünde bugün yarın bakıma girecek. Hergün sabah 7:30 da istanbul maltepeden çıkıp kocaeli izmite geliyorum. Akşamda 5:30da çıkıp aynı yolu geri dönüyorum. Çoğunlukla D100 üzerinden gidip geliyorum, derince, körfez, dilovası, gebze gibi trafik olmayan yerlerde 120-140 km/h arası geziniyorum ama sonuçta 84 km/h yol sabah 1 saat akşamda 1 saat 5 dakika alıyor. Yani sabahları ortalama 84 km/h akşam 77 km/h ortalama ile gidip geliyorum. Bu şekilde gidip geldiğim zaman ortalama 4.2 lt yakıyorum.
Şimdi azmı çokmu konusuna gelince araba ile karşılaştıran arkadaşlar olmuş onlar için bir hesap yapıyım. 2.0 tdi passat sahibiyim aynı yolu aracımla gittiğim zaman sabah 6.0 - 6.5 lt civarı bir mazot yakıyorum fakat sabah 1 saat 20 dakika akşamda 1 saat 40 dakika gibi rakamlar yakalıyorum.
Yani kaba hesapla motorum bana her gün 12 TL + 1 saat kazandırıyor. Aylık hesapla 270 TL + 23 saat kazanmış oluyorum. Şahsım için 23 saatlik kazanç 8 saatlik mesaiye vurulduğunda 500TL üzerinde bir kazanca karşılık geliyor.
Aslında işin özünde bu kadar çok hesapla anlatmak istediğim şu; birşeyin ekonomik olması sadece kaç lt yaktığı ile değil size ne sağladığı ile ilgili.
-
03 Temmuz 2013, 19:32
#2586
motor açıldıkça yakıt oranı da düzenli olarak düşecek ve dengeye ulaşacaktır.
kesinlikle tam bir ölçüm yapmak çok zor , sayılan nedenlerden dolayı, ve de sayılamayan daha birçok faktör var. Ama fikir vermesi açısından suzuki web sitesi 30 km de 1 lt yaktığını söylüyor. (standart kiloda, optimum hava şartlarında vs, vs,) düz olarak deponun 13 lt aldığını düşünürsek; 13*30= 390 km yol yapması gerekiyor. bence bu km ye 5500-6000 devir/dakika civarında sürülürse ulaşılır (açılmış motor için).
motorun sınıfındaki diğer motorlara oranla en ağırı olması, çıplak olması (rüzgarlık için aerodinamik tasarım yok), çift silindir olması gibi sebepler bu tüketimin ana sebepleri. tam hesabını yapmadım ama genelde 310 km yi devirince (bu durumdayken uyarıyı çoktan vermiş oluyor-2 lt altında yakıt kaldığını gösteren işaret) benzinliğe uğruyorum. kilo 72, ve ortalama hız ise genelde 85-100 km/saat diyelim, çoğunlukla da uzun yolda kullanılıyor.
-
03 Temmuz 2013, 20:58
#2587
Orhan cok tesekkurler. Oldukca net bır bılgı olmus. Cok mu evet cok. Ben en500 ıle ayvalık a gıttım canakkale uzerınden,balıkesır bursa dondum. Esım ben cadır ve full yuklu motorla 100 km 4.45 yakıt tukettım. Inazuma ıcın col yuksek tuketımı var dıyebılırız.
-
03 Temmuz 2013, 22:21
#2588
Bu tüketim çok bence, ne anladık enjektörlü alet almaktan o zaman?
-
03 Temmuz 2013, 22:39
#2589
banada çok geldi. Sym wolf 2.5 minimum yakıt tüketimine düşerken, fazer 4.45 minumum düşerken inazumanın minimum yakıt tüketimi 3.2 lerde kalmış. Yanlış anlaşılmasın modeli kötüleme niyetim yok.bende 250 cc de ilk model olarak inazuma düşünüyordum. Ama bu yakıt konusu karışınca sym wolf ve cbr 250 bide inazuma. Bu 3 model hakkında iyice kafa yorup öyle alacağım.
-
03 Temmuz 2013, 22:44
#2590
ben olsam 250gr için inazumadan şaşmazdım. ama harbiden çok yakıyomuş.
-
03 Temmuz 2013, 23:12
#2591
çelikatlı adlı üyeden alıntı
ben olsam 250gr için inazumadan şaşmazdım. ama harbiden çok yakıyomuş.
250 gr değil, 750 gr. 100 km de 750 gr dan bin km de 7.5 litremi ediyor? Benmi yanlış hesaplıyorum?
-
03 Temmuz 2013, 23:30
#2592
fazere 4,45 lt yaktıranın elini öperim
bir akrabamda var 15 yılık küryelik yapıyor bu işin piri olmuş yemin billah ediyor 32 krştan aşağı düşüremedim diyor
oda ölü kullanım diyor gazı açarsan bu rakam 45-50 krşlara çıkabiliyor
bıraksanıza 600 lük 98 beygirlik makina 4,45 yakarmı yalan hemde kuyruklu yalan
-
03 Temmuz 2013, 23:34
#2593
kerem182 adlı üyeden alıntı
Orhan cok tesekkurler. Oldukca net bır bılgı olmus. Cok mu evet cok. Ben en500 ıle ayvalık a gıttım canakkale uzerınden,balıkesır bursa dondum. Esım ben cadır ve full yuklu motorla 100 km 4.45 yakıt tukettım. Inazuma ıcın col yuksek tuketımı var dıyebılırız.
pardon en 500 müş fazer değil. Aklımda yanlış kalmış. Hatayı kabul etmekte lazım.
-
03 Temmuz 2013, 23:41
#2594
adem80 adlı üyeden alıntı
banada çok geldi. Sym wolf 2.5 minimum yakıt tüketimine düşerken, fazer 4.45 minumum düşerken inazumanın minimum yakıt tüketimi 3.2 lerde kalmış. Yanlış anlaşılmasın modeli kötüleme niyetim yok.bende 250 cc de ilk model olarak inazuma düşünüyordum. Ama bu yakıt konusu karışınca sym wolf ve cbr 250 bide inazuma. Bu 3 model hakkında iyice kafa yorup öyle alacağım.
Önce Wolf'a ardından da Inazuma'ya bir otur, kafanın karışıklığı anında geçecek. Yakıt tüketim değerilerini de iyi veya kötü yönde abartıp efsaneleştirmeyelim. Ben zamanında Fazer başlığını baya bir okumuştum, Benim hafızamda Fazer 100 km'de 6 litre falan yakan bir motordur. Hızlı gidince 8 litreye kadar yakar. Keza Wolf'un da başka bir 250 cc motorun da rekor denemesi yapmadan 2.5 litre yakması pek mümkün değildir. Gerçek tüketim bir depoyu baştan sonra bitirdikten sonra ölçülen tüketimdir. Sorun bakalım Fazer kullanıcılarına, bu şekilde hesaplayınca ne kadar yakıyormuş ?
-
03 Temmuz 2013, 23:52
#2595
adamlar ölü gibi motor kullanıyorlar basmıyorlar sonra buralara gelip benim motor 100 kmde 2,5 lt yakıyor diyorlar
birde denesinler bakim 9-10 bin devir aşağı inmeden bir test daha yapsınlar bakalım o zaman da 2,5 lt yakıyormu
ben rodajı açmak için edirneye gittim sonuç şu
4000-5000 devir arası kullandım çok nadir bazen 6000 deviri gördüm hemen düştüm tekrar 4500 devirlere
tam dolu depo 13 lt çıktım yola
lamba yanıp sönmeye başladı tekrar fulledim 10,5 lit. yani 50 tl aldı
yaptığım km tam 402 hesabını yapın arkadaşlar
-
03 Temmuz 2013, 23:56
#2596
-
03 Temmuz 2013, 23:59
#2597
selo9115 adlı üyeden alıntı
fazere 4,45 lt yaktıranın elini öperim
bir akrabamda var 15 yılık küryelik yapıyor bu işin piri olmuş yemin billah ediyor 32 krştan aşağı düşüremedim diyor
oda ölü kullanım diyor gazı açarsan bu rakam 45-50 krşlara çıkabiliyor
bıraksanıza 600 lük 98 beygirlik makina 4,45 yakarmı yalan hemde kuyruklu yalan
ben 32krş filan anlamamda bizim bi arkadaşta var hatta bu sitede üye fazer le 100km/h ortalama gittiğinde 23krş yaktığını söylüyor
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
04 Temmuz 2013, 00:11
#2598
selo9115 adlı üyeden alıntı
adamlar ölü gibi motor kullanıyorlar basmıyorlar sonra buralara gelip benim motor 100 kmde 2,5 lt yakıyor diyorlar
birde denesinler bakim 9-10 bin devir aşağı inmeden bir test daha yapsınlar bakalım o zaman da 2,5 lt yakıyormu
ben rodajı açmak için edirneye gittim sonuç şu
4000-5000 devir arası kullandım çok nadir bazen 6000 deviri gördüm hemen düştüm tekrar 4500 devirlere
tam dolu depo 13 lt çıktım yola
lamba yanıp sönmeye başladı tekrar fulledim 10,5 lit. yani 50 tl aldı
yaptığım km tam 402 hesabını yapın arkadaşlar
o zaman 3 yakıyo
-
04 Temmuz 2013, 00:15
#2599
kullanıcısından cevap gelmiş.
-
04 Temmuz 2013, 01:59
#2600
Benim mz de 1 lt benzinle 30 km yol gidiyor normal kullanımlarda; 2 zamanlı 251 cc mz etz. O zaman bu şartlarda adamlar zamanında iyice motor yapmışlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)