cbf ten değilde ben tvs apacheden geçiyorum
önce test ettim cbf 150 de kullandım biliyorum yani şöyle söleyim konfor titreşim sürüş kolaylığı aynı cbf gibi daha da artısı var hızı süratı fazlasıyla tatmin ediyor
cbf ten değilde ben tvs apacheden geçiyorum
önce test ettim cbf 150 de kullandım biliyorum yani şöyle söleyim konfor titreşim sürüş kolaylığı aynı cbf gibi daha da artısı var hızı süratı fazlasıyla tatmin ediyor
İrfan Abi'den almış olduğum çanta aparatı:
merhaba Murat,
yaşadığın şey 5500 devirdeyken (tam olarak 5500 devirdeyken) ince bir ekstra titreme. bu çok normal ve bütün inazumalarda var. (teknik açıdan karşılığını bilmiyorum ama belli bir devirden sonra mevcut vites dişlisine gelen yük-motor hızlandıkça gücü azalır- den dolayı diye düşünüyorum.) şimdi kılavuza göre ilk 850 km için 5500 deviri geçmeyiniz diyor- şu demektir: 75 km hızı geçmeyiz-yaklaşık olarak. iyi rodaj olsun diyorsan aynen uygula sabırlı ol, ki kaldı burda ve türkiye genelinde bırakın rodaj süresine uymayı adamlar kılavuzu bile okumuyorlar (sonra da cem yılmaz da esprisini yapıyor-japonlar artık türkçe kılavuz basmıyor diye) sonra da aynı adamlar ilanlara utanmadan rodajı düzgün yapıldı temiz motor diye ilan veriyorlar. iddaya giriyorum motorun canına okuyorlar rodaj modaj hikaye.
ben uydum ve rodajını bitirdim. motor da saat gibi çalışıyor. biraz sabırlı olman dileğiyle, iyi rodajlar.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Merhaba, ben de motorumu satmayı planlıyorum; sıfır almak isteyenler bence düşünsün, kılavuzuna göre rodajı bitirilmiş bir motordur. sıfırından farkı yok, resmi aşağıdadır (ama koyamıyorum ), bugün çektim, henüz ilana koymadım. ilgilenenler özel mesaj atabilir. 1700 km dedir, ve martta alınmış muğlada ilk inazuma sahiplerindenim. Merak edenler için satma sebebim: kredi kartları ile satın aldım ve ödemelerim var. onun haricinde özel bir sebebim yok. yan çantalarını da yeni aldım, 110 tl, ve bazı kısımlarını karbon kaplattım. kör nokta aynaları ve jantlara çakilmiş kırmızı şeritler ve de ahtapot yük tutucu ekstralardır. Burdan bir türlü resim koyamadım. isteyene mesaj olarak bugün çektiğim resimlerden atarım. Muğla ve çevresi için almak isteyene daha uygun olacaktır -uzaktan gelme maliyetlerini engellemek için.
walla sorduğun her şey 10 numara.Artçıyla bile 120-130 ortalama çok rahat gidiyor.Haftasonu 1000 bakımına gittim.170 tl 2,5 lt yağ ve yağ filtresi fazla değil mi arkadaşlar ya.Aksesuarları da taktırdım 1000 liraya.Rüzgar işi kötü . Baya bi dayak yedik rüzgardan.Ha bi de lastik durumu var.Lastikler yaramaz.En kısa sürede değiştireceğim.
benim ilandaki inazuma:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...27974795/detay
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------
1000 bakımını yaptıracak arkadaşlar:
motor zaten 2100 ml yağ alıyor her bakımda, neden gidip tek tek 1 lt lik yağlardan koyduruyorsunuz? alsanıza 4 lt lik power 1 castrol... ben 4 lt liğini (10w-40) 75 tl ye aldım, bazı yerlerde 80-85 de olabilir. 1 lt lik kutulardan alırsanız tanesi 25 tl, yani 4 ltlik büyük boy alırsanız 25 tl kardasınız. 45 tl de yağ filtresi toplam 80 tl. bu fiyat işçilik hariç. yani sizin normal 1000 km bakımınız 80 tl civarı +işçilik. uçuk rakam veren arkadaşlara duyurulur. işçiliğide çok küçük paralardır. tekrar söylüyorum, 4 lt lik büyük castrol power 1 yağlarından alın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------
gerçekten neden sıfır almak istediğini okumak isterim, saçma geldiğini düşünsen de yaz gerekçelerini. sana da hayırlı olsun şimdiden. bu motor iyi bir seçim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:43 ----------
Muğla civarında yaşayan inazuma sahiplerine duyrulur.
motorlarına aksesuar yaptırmak isteyenler birleşip yaptırabiliriz sanayide. eğer yeterli sayıya ulaşırsak ben bizzat bu konuyla ilgileneceğim. en başta kendi tasarımım olan bir koruma demiri yapmak istiyorum, en kaliteli demirden ve motorun birçok yerini koruyacak ve görünüşü bozmayacak biçimde tasarlayabiliriz (zamanla oturmuş ve tutulmuş motorların birçok farklı koruma demir tipleri mavcut- örneğin: bmw f 650 veya suzuki dl 650 gibi...özellikle son çıkanlar motor bloğunu korumadan öte depo grenaj gibi kısımları da koruyacak biçimde tasarlanıyorlar.). bunun haricinde rüzgarlık (bunun için PCX 125 lik motor orjinal siyah camını bazı aparatlarla monte etmeyi planlıyorum (bu özel bir uygulama)- halihazırda istanbulda inazumaya rüzgarlık yapan yerler var ama yeterli uzunlukta oldukları düşünmüyorum. zaman bulunca projeye el atacağım), ve bu motora çok yakışan demir askılı yan çantalar... yapımı kolay ve maliyeti (bütün aksesurarlar için geçerli) çok daha uygun olacaktır. bunları lütfen düşünün.
nedenmi? Sıfır sıfır dır, 2 ci el adı üstünde 2 ci eldir. Zaten sıfır fiyatıyla aynı fiyata veriyosun, aynı parayı ödeyip niye 2 ci el alayım?
Adem;
öncelikle şunu anlamanı istiyorum, ben; sana benim motorumu al diye bir baskı yapıyormuşum ve gerekçelerinin de saçma olabileceklerini anlatıyormuşum gibi izlenime kapılıp bir de savunmaya geçiyorsun. bunu anlamadım. şimdi sen madem böyle düşündün ben sana tarafsız biçimde mantıklı durumu şöyle açıklayayım;
1) öncelikle ilan fiyatı üzerinde yazan fiyat alışveriş tarihinde hiçbirzaman satış sırasında aynı rakamlarını koruyamamıştır. şu demek, o yazan fiyatın altında alma ihtimalin %100.
2) aynı fiyat demişsin: hangi aynı fiyat? sıfır inazuma: 10.950 (motor)+250 (plaka masrafları-en ucuz halini yazdım kendin alırsan)+ 50 tl dönem borcu (ne zaman alırsan al bunu ödeyeceksin)
toplam ne yaptı? 11.250 tl. ilk 1000 bakımında en az 100 tl (bu ödeyebileceğin min. masraf-çogu yerde 150tl hatta 170 yaptıranlar var- herneyse biz 100 diyelim): oldumu sana 11.350 tl.
bu fiyat minimun rakamlarda tutuldu. gelelim benim motora.
10.950 (motor)+250 (plaka)+50(vergi)+50(üzerindeki karbon kaplamalar)+110tl (üzerindeki sıfır çantalar)+rodaj bakımı (100 tl diyelim.)+20 tl lik eksta daha var (ahtapot ve kör nokta aynası-brandasını saymıyorum bile.) sonuç= 11530 tl.
şimdi sonuçların sonucu: 10.950 yazmışım ve daha motor başında pazarlık yapmamışız.... çıkmışssın sıfır fiyatıyla aynı paraya veriyorsun diyorsun. sıfır fiyatı ortada-benim motor ortada..el insaf diyorum başka da bişey demiyorum. Burdaki amacım seni germek yada eleştirmek değildi ama sen mesnetsiz ve de mantıksız bir cevap yazınca detaylı açıklamak durumunda kaldım. ki kaldı benim gözümde temiz kullanılmış bir motorun 2. eli 5. eli hiç olmaz (kimsede olmamalı-çünkü bu bakış açısı ezbere ve önyargılı bir bakış açısıdır), yeter ki kullanıcı profili ne şartlarda bu km ye getirdi-nasıl bindi-bunları araştırmada....neyse durum bu, amacım motorumu övmek değil, sadece durumumuzu ortaya koymak. şimdi bu şartlarda sen birkez daha mantık süzgecinden geçir, bana hak vereceğine eminim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------
üzerindeki tankpad ve jantlardaki kırmızı şeritler (en kalitelisi) ve atatürk imzalı stikırları yazmayı unuttum
Arabalarda kontak çevrildiği anda fiyat %20 düşer. Motorlar hakkında çok bilgili değilim ama daha kısa ömürlü oldukları göz önüne alınırsa öyle bir şeyler olmalı bence.
Bende bir ekleme yapmak istiyorum sıfırı 10950 demişsin arkadasım ama forum da 10600 den daha fazla para veren olmamıştır eminim ilk bakımı 100 tl filan demişsin 2 el bir motor alınca belki 1000 bakımı gecmis olacak ama belki de sıradaki bakımı yaklaşmış olacak yani demek istediğim bu da bir kriter olamaz bence ve son olarak Sifir km bir aracın üzerine ilk binip rodajini kendin yapmış olmak paha biçilemez bence... Ben motoru 10600 e aldım üzerine 255 tl sigorta dahil masraf yaptım ve 50 tl vergi ödedim toplamda 10905 tl eder...
sıfır km alıp rodajını kendi kafama göre yapacağım. Motoru kendi kafama göre düzenleyeceğim. Kontak açmak, çalıştırmak, hatta 1 km yol gitmek %20 değer kaybettirir bana göre. 2 ci el almayacağım. Küçük bi ihtimal uygun fiyata bulursam alırım ama 10950 tl ye asla 2 ci el bi inazuma almam. İsterse üstünde 3-5 bin tl lik aksesuar olsun. 2 ci el adı üstünde 2 ci eldir. Bana göre asla sıfır parası etmez. İnşallah satarsın diyorum. Hemde istediğin fiyata. Şöyle düşünün, 2 ci el aldınız aynı fiyata, bi arkadaşın gördü, oo hayırlı uğurlu olsun kaça aldın, sıfırmı aldın? Cevap= 2 ci el aldım 10950 ye. Arkadaşın= sıfırı kaç paraki? Sen= aynı fiyat. Arkadaşın= sen aptalmısın, salak mısın demezmi? Ben bu duruma düşmek istemem. Anlatabilmişimdir umarım.
Sistolik, 1000 bakımı masrafını çıkaramassın çünkü sen sıfır alınca zaten bu masraf kesin çıkıcak karşına (işte-1000 km yi gecen motor aldığında- sen bu masraftan kurtulduğun için bu bir kriterdir.). sen fuar fiyatıyla almışsın sanırım ve sanki piyasada hala fuar parasıyla (10500-10600) her ne ise- satılan motor varmış gibi söylüyorsun. forumda 10600 den fazla veren olmadığını nasıl tespit ettin? bu bizim elimizdeki bir durum mu? sıfır fiyatı 10950 değilmi bu motorun? evet haklısın rodajını kendin yapman farklı açılardan daha zevkli olabilir ama yazdıklarımı iyi okursan iyi bir kullanıcı bulduğun zaman daha uygun fiyata daha fazla ekstralı bir motoru (benimki gibi) almasan da gidip incelemez misin? ben bakmam bile diyen adam kesinlikle önyargılıdır. bir başka konu ise Türkiyedeki rodaj km si konusu. sana şukadar söyleyeyim ve buna eminim, Türkiye de satılan 100 motordan ancak yüzde 10 u düzgün rodaj geçirmiştir. motor kalitesi- fiyatı- kullanıcının eğitim düzeyi düştükçe bu oran daha da azalır. neden mi? birincisi insanların kılavuzu okumamasından, ikincisi ise rodaj döneminin sıkıcı olmasından,(yavaş ve devrinde sürmen gerektiği için). mesela sana soruyorum rodaj dönemini kılavuzundaki gibi yaptın mı? ya da yapıyormusun? Burda anlamadığım diğer nokta ise neden çıplak motor satıyormuşum gibi değerlendiriliyor hala anlamadım? üzerindeki ekstaralar: yan çanta, karbon kaplamalar v.b (yazmamıştım yazayım; branda: 110 tl değerinde ve içi yumuşak dokumalı cinslerden-jantlardaki şeritler fosforlu-25 tl ve stikerler 5 tl) ile değerlendirmeyi neden unutuyoruz? neyse burda nasıl rodaj geçirdiğini de anlatarak övme pozisyonuna girmek istemiyorum. tek istediğim geleneksel bakış açısıyla olaylara bakılmasının yanlış olduğudur. fiyatının düşük yüksek olması tamamen alacak olan kişinin insiyatifindedir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------
Adem
%20 değer kaybeder demek ne demek 11000 tl lik makina için? bu 2200 tl lik bir karşılık demektir. o zaman sana bir soru: aldın ve satmak durumunda kaldın, motorun henüz 100 km diyelim. plakasız haliyle 11.000 tl dersek motor için %20 lik değer kaybetmesi 2200 tl lik bir kayba sebeptir. şimdi sen sıkıştın ve satacaksın; bu motoru 9000 tl den ilana koyacak mısın? umarım böle birşey başına gelmez...
100 km binip satacak olsam zaten almam. O kadar sıkışık olsam, veya sıkışacak olsam veya kendimi öyle görsem gene almam. ben satmak için değil kullanmak için alıcam. Yukarıda yazdıklarımdan bi tek %20 yimi gördünüz? Diğer yazdıklarım bişey ifade etmiyormu?
Adem dostum gerisinde ne var anlamadım? çocuk gibi yok aptal der arkadaşım yok salak der, bunlara cevap mı istiyorsun. biraz mantıklı şeyler üzerinde konuşalım. madem istiyorsun yazayım ; 1) hayat ne getirir ne götürür belli olmaz, sen imzayı atarsın alırsın motoru bir telefon gelir ve satmak zorunda kalırsın hepsi bu, şimdi sana tonla geçerli mazeret mi sayayım? 2) 3-5 binlik ekstra olsa almam diyorsun? şimdi bunun neresinden tutayım dostum? nasıl almassın? peki aynı arkadaşın sana aptalmısın olm niye almıyorsun adam sıkışmış 3-5binlik ekstrası var derse sen dünyanın en güzel kararının mı vermiş olacaksın? 3) belli ki yaşam tarzında çevre koşulları çok etken, yani arkadaşının sana söyleyeceği şeyler seni fazlasıyla üzebiliyor, bu da arkadaşlarının fikirlerinin seninkinden daha doğru olduğuna inanmandan kaynaklanıyor. buna asla katılmam. o da benim gibi insan ve benim fikrimden üstün olamaz (eleştirebilir ama beni yıpratamaz.), ki kaldı benim fikrime saygı duymayan biri zaten arkadaşım olamaz. yani bu hayatta herkezi dinlerim ama hayatıma yapacak olumlu olumsuz fikirleri ben seçerim ve beni üzmesini de istemem, yani kısaca BAŞKALARININ FİKİRLERİ HAYAT STANDARTLARIMI etkilemez (burdan başkasını dinlemem ben iyi bilirim anlamını çıkarma sakın. farkı gör.)
Bence bu konuyu burda kapatalım, çünkü forumdaki arkadaşlar okudukça konu dışına çıkıldığını görecekler. son olarak , tekrar söylüyorum, bu yazdıklarım bireysel olarak seni yıpratmak üzmek eleştirmek amaçlı değildir. sadece burda yaptığımız fikirleri tartışmaktır, fazlası değil.
tabi ya, sıfır almayayım, 2 ci el alayım, hemde sıfır fiyatına. Ne kadar karlı bi iş. Arkadaşım senin mantığınla benimki bir değil. Sana hayırlı satışlar. Benim mantığım sıfırı 10950 tl olan bi motorun 2 ci elini aynı fiyata almayı uygun görmez. Çok uzun yazıyosun. Birileri talip olabilir. Belki satabilirsin. Bana ters. Daha fazla motorun satışı, alımı, fiyatı hakkında yazmıyacam. Yani tartışmaya gerek yok.
Ercishow,arkadaşlar sana güzelce yazmışlar ama ben pek öyle izaha girişmeyeceğim ya siz türkiye de yaşamıyorsunuz ya da yaşamıyormuş gibi yapıyorsunuz.Siz malınızın sahibi olduğunuz için rodaj vs gibi konularda ben çok iyi yaptım malım değerli diyorsunuz ama türkiyenin hatta dünyanın hiç bir yerinde sürekli satışı olan bir malın 2.el fiyatını sıfır fiyatıyla aynı paraya satamassınız,satmaya çalışıyorsanız da bir enayi arıyorsunuz kusura bakmayın.Doğru konuşmak gerekirse biz sizin motoru nasıl sürdüğünüzü bilemeyiz ayrıca ekstralarda satışlarda haciz gibi beş para etmez konumdadır.Uzun uzun kaç tane cevap vermişsiniz ancak siz kendinizi düşünerek kapanmışsınız bir köşeye filozof gibi birşeyler anlatıyorsunuz İnazumayı ilk geldiginde bu kilometre de satmaya kalksanız sıfır fiyatına hatta fazlasınada satarsınız ama artık bayilere geldi satmak istiyoranız reklam yapmıyorsanız ilan da o fiyata satamassınız.Ayrıca bir yerde fuar fiyatı 10600 aldınız diye herkes öylemi aldı gibi birşey bahsettiniz sıfır fiyatı 10900lerde değilmi demişsiniz yani size göre motora suan zam gelse 12 bin olsa siz fiyatı daha da yukarı çekiceksiniz ben buna adım gibi eminim.Ama bunu yüz yüze ciddi bir alıcıyla veya galeriyle görüşseniz adamlar yüzünüze kahkaha atarlar atmasalar da arkadan bir senfoni orkestrası çınlaması duyarsınız.Mal sizin herşeyi yapmakta özgürsünüz ancak Türkiye gibi ticaretin ve esnaflığın kralının döndüğü yerde ince laflarla bizi kandırmaya çalışmayın iyi satışlar.
Bir ürünü ikinci el almanın ilk koşulu ürünün fiyatının cezbedici olmasıdır. Cezbedici olan fiyattan bahsedilirken öyle 50 Lira'lardan, 100 Lira'lardan konuşulmaz. Benim için bu motorun sıfırı 10 bin küsür TL'dir, bu örnekteki ikinci eli de 10 bin küsür TL'dir. Bu fiyattaki bir motorun 9 binlerde bir fiyatı olmalı ki dikkatimi çeksin. Ben ilanlardan motor ararken fiyatı sıfır fiyatına yakın olanların ilanlarını açıp okumam bile... Eğer 3 - 4 hin TL seviyesinde motor almıyorsanız alım satım masrafının da bir önemi yoktur. Hatta bayiden sıfırını almanın heyecanı, keyfi yanında hiçbirşeydir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Bir yerlerde şu motorun orjinal çanta bağlantı aparatının resmi var mı (öyle bir aparat var mı ?)
arkadaşlar bende aranıza katıldım inazuma ma kavuştum
ortam biraz gergin rahatlatalım renklendirelim ortalığı
MAŞALLAH DEEEEEEE
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)