Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1021
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    motoru görebilirsek kötü olup olmadığınını anlayacağız ama gelmedi işte gözü kör olası
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1022

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı atillapasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    F650GS tek silindir dört sübap iki buji daha iyi yanma için yüksek tork. piston stroğu (ileri geri hareket mesafesi) pistonun çapından kısa olması. benzinin yanma(patlama)anında daha fazla basınç yapması. bu şelilde yan yüzeyler azalıyor. cm kare olarak. piston yüzeyi çoğalıyor. cm kareye gelen basınç sabit piston yüzeyi çoğalınca güç artıyor yakıt azalıyor.
    birde metalurji. maden teknolojisi çok iyi. kaliteli demir ve alüminyum kullanmak. adamlar maden teknolojisinin kitabını yazmış. istediğiniz kadar teknolojik motor yapın maden dandikse 2000 km gidip yağ değiştirirsin. muhtemelen 50,000 km ile 100,000 km arası motoru eline alırsınız. bmw ile 10,000 km de yağ değiştirip 500,000 km yi çok rahat devirirsiniz. bilginize...
    Sadece F650 GS değil, bütün modelleri öyle. 80 BG'lik F800R bile 5 litre falan yakıyor. Şimdi girip teknik özellklerine baktım da sıkıştırma oranı 11.5 gibi benzinli motor için muazzam yüksek bir değer. Yanma verimi en çok etkileyen şeydir.

  3. #1023
    atillapasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul çekmeköy
    Motosikleti
    TVS apache...
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc motor için mübarek kitabı yemişsiniz..
    ne gerek var arkadaşlar, gelince alır bineriz.. duygu düşüncelerimizi yazarız..
    altı üstü 10 lira para... iyiki şöyle vstrom falan almıyoz haa.. yoksa capanları baltayla keserdik..

    motor camiasının içindesiniz, suzukinin kötü motor yaptığını gördünüz mü?
    hocam meslak icabı biliyoruz. işimiz bu yani. bakım onarım işindeyim. herkezin bukadar ince bilgilere ulaşması sebeplerini bilmesi kolay değil. meraklısına bilgilendirme amaçlı bizimki.

    bu arada inazumanın kalitesine kimse bişey diyemez. suzuki zaten kötü motor yapmaz.bende motorumu satınca gelirse ilk tercihim inzuma fakat sıkıntı başka yerde. üzerindeki motor eski tenoloji. diğer çift silindirli 250cc makinalardan 7 beygir civarı düşük ve 20 kilo kadarda ağır.buda beni düşündürüyor. çok seri bi makina olmayacak anlasılan. bide benimgibi 105kilo iseniz. ancak fıtı fıtı gezmeye yarayacak.piyasadaki diğer 250 cc makinalar içinde en kalitelisi fakat en hantal makinası olacak gibi.
    erro ve spil454 bunu beğendiler.

  4. #1024
    yasin_942 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    SYM Wolf SB250Ni
    sym wolf 250 100 km hızla giderken 5600 d/dk çeviriyor.
    YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....

  5. #1025
    DarkSeleCT93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    Rks rocca 100 max
    arkadaşlar konu dışında k.b ama sıkıştırma oranı yüksek olmasımı daha iyi daha düşük olmasımı mesela ybr 10a1 cbf150 9a1 cg125 9.5 a 1 ne fark olur bılenlerden bilgi alabilirmiyim

  6. #1026
    yasin_942 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    SYM Wolf SB250Ni
    Alıntı DarkSeleCT93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar konu dışında k.b ama sıkıştırma oranı yüksek olmasımı daha iyi daha düşük olmasımı mesela ybr 10a1 cbf150 9a1 cg125 9.5 a 1 ne fark olur bılenlerden bilgi alabilirmiyim
    motor alırken göz önünde bulundurulacak değerler bunlar değil. eğer yarışlara katılmayacak sanız önemsiz şeyler bunlar
    YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....

  7. #1027
    DarkSeleCT93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    Rks rocca 100 max
    yarışlara katılacağım çok önemli

  8. #1028
    yasin_942 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    SYM Wolf SB250Ni
    Alıntı DarkSeleCT93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yarışlara katılacağım çok önemli
    pistonun alt ölü noktasında iken silindirin içindeki benzin hava karışımını üst ölü noktasına kadar şıkıştırma oranıdır bu. sıkıştırma ne kadar çok o kadar tork elde edilir bknz: (dizel araçlar) madem yarışlara katılcaksın üst kapak taşlama mevzularını falan biliyorsundur. bu değerler motorun hangi koşullarda kullanılaçağı değerlendirilirek yapılır. diyeceksinki ybr nin sıkıştırma oranı cbf den fazla işde burda çap stroke değerleri önem kazanıyor.
    YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....

  9. #1029
    DarkSeleCT93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    Rks rocca 100 max
    eyw hocam ama ybrnın sıkıştırma oranı en yüksek olmasına rağmen torqu en az

  10. #1030
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    neden acep? Şimdi bende merak ettim?

  11. #1031
    yasin_942 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    SYM Wolf SB250Ni
    tork değeri değişkendir vites oranları ile değişir örneğin ön dişli küçültürsünüz tork artar ama beygir değişmez vs kullanılan yakıt sistemi bile buna etken cbf daha düşük devirli bir motora sahip ybr ise biraz daha yüksek devir çeviriyor. bu işler mühendislik biz anca kaç km ye çıkıyo kaç saniye 100 e çıkıyo bunlara bakıyoruz
    YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....

  12. #1032
    DarkSeleCT93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    Rks rocca 100 max
    hm tmm saolasın

  13. #1033

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Arkadaş vites kutusundan önceki kısmını yani motor çıkış torkunu soruyor. Torku en çok etkileyen şey motor hacmidir, diğer etkenler devede kulak kalır bunun yanında. Sıkıştırma oranı falan çok değiştirmez yani.

  14. #1034
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı atillapasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam meslak icabı biliyoruz. işimiz bu yani. bakım onarım işindeyim. herkezin bukadar ince bilgilere ulaşması sebeplerini bilmesi kolay değil. meraklısına bilgilendirme amaçlı bizimki.

    bu arada inazumanın kalitesine kimse bişey diyemez. suzuki zaten kötü motor yapmaz.bende motorumu satınca gelirse ilk tercihim inzuma fakat sıkıntı başka yerde. üzerindeki motor eski tenoloji. diğer çift silindirli 250cc makinalardan 7 beygir civarı düşük ve 20 kilo kadarda ağır.buda beni düşündürüyor. çok seri bi makina olmayacak anlasılan. bide benimgibi 105kilo iseniz. ancak fıtı fıtı gezmeye yarayacak.piyasadaki diğer 250 cc makinalar içinde en kalitelisi fakat en hantal makinası olacak gibi.
    evet bu konuyu daha öncede duymuş, fakat suzukiye atılan mailler neticesinde bu tezi kırmışlardı..
    suzuki bunun eski teknoloji ile alakalı hiç bir ize rastlanmadığını söylemişti.. hatta yanılmıyorsam 1985 yılına ait bir teknoloji olduğunu
    söyleyenler olmuştu.. yani şöyle okurken insan bi garip oluyor bazı arkadaşların yazılarına..
    çift silindir ile tek silindiri kıyaslamak doğru mu anlamıyorum.. benim ford focus ta 3,500 rpmde 100 ile giderdi.. buna benzer şeyler yazılmasada, sizin gibi
    işi bilen kişilerden bişeyler öğrensek daha makbule geçer...

  15. #1035
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    iyide bu motoru diğer 250cc ler ile kıyaslarken sınıfını göz önünde tutmak lazım. Ninja cbr250 ve hyo gt250 ss sınıfında ve yapısı itibari ile inazumadan daha seri daha hızlı olması normla ve beklenende budur. İnazuma kıyaslanıcaksa hyo naked250 ile ve wolf ile kıyaslayın kaldiki wolf te teksilindir. Bence bu motoru alan adam hızlanmasını cok fazla takmaz cunku naked motor ıvmelenme ıstıyosa gıder ss bakar nınja alır cbr alır. Bu motorda önemli olan rahatmı yakıt durumu nedir ortalama seyir hızı nedir yedek parca ve servis durumu nedir ben buna bakıp bu motoru alırım. 3-3.5lt arasında yakıt tuketımı varsa 100 ile 130 arasına rahat cıkıyorsa (arac sollamak ıcın kı vıdeoda gorduk 40kmh ten 150ye kadar rahat cıktı) muadillerine göre saglam ve güvenliyse bu motoru alırım yoksa wolften daha az torkluymus hızlanması 0-100 ü daha uzunmus bunlar benı pek baglamaz standart kullanıcıyım yarıslara katılacak halim yok. motor ömrü uzun olsun capı stroke u beni bağlamaz..
    c3nk bunu beğendi.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  16. #1036
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Yorumlara bak yahu



    mbuyuk ve tata bunu beğendiler.
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  17. #1037
    atillapasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul çekmeköy
    Motosikleti
    TVS apache...
    Alıntı chemical adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyide bu motoru diğer 250cc ler ile kıyaslarken sınıfını göz önünde tutmak lazım. Ninja cbr250 ve hyo gt250 ss sınıfında ve yapısı itibari ile inazumadan daha seri daha hızlı olması normla ve beklenende budur. İnazuma kıyaslanıcaksa hyo naked250 ile ve wolf ile kıyaslayın kaldiki wolf te teksilindir. Bence bu motoru alan adam hızlanmasını cok fazla takmaz cunku naked motor ıvmelenme ıstıyosa gıder ss bakar nınja alır cbr alır. Bu motorda önemli olan rahatmı yakıt durumu nedir ortalama seyir hızı nedir yedek parca ve servis durumu nedir ben buna bakıp bu motoru alırım. 3-3.5lt arasında yakıt tuketımı varsa 100 ile 130 arasına rahat cıkıyorsa (arac sollamak ıcın kı vıdeoda gorduk 40kmh ten 150ye kadar rahat cıktı) muadillerine göre saglam ve güvenliyse bu motoru alırım yoksa wolften daha az torkluymus hızlanması 0-100 ü daha uzunmus bunlar benı pek baglamaz standart kullanıcıyım yarıslara katılacak halim yok. motor ömrü uzun olsun capı stroke u beni bağlamaz..

    bak şimdi. benim anlattığım başka şey senin aradığın başka. 250cc de kaç tip motor var. kısaca ss ve naked ss de çift silindir olanda(ninja hyo) var.olmayanda(cbr) var. naked da durum aynı tek olan(sym) olmayan(suzuki) var.kim nasıl bir sürüş isterse ona göre motor alır. birde teknolojinin geldiği nokta ve insanların beklentileri. sen gidip 2000 tl verdiğin telefonun ekranın kötü olamsını fotoraf kalitesinin kötü olmasını istemezsin. kaç kişi senin gibi çok önemli değil 2000 lira olsun marka olsun kötü fotoraf çeksede olur. ekranı kötü olsada olur der. der mutlaka birileri burası türkiye.

    ben insanlar bilgi edinsin diye yazdım. gidip o markayı bu markayı alsın diye yazmadım. insanlar para veriyolar ne aldıklarını bilsinler aldıktan sonra ben neden buna bu kadar para verdim diye hayıflanmasın belki birilerine faydam olur diye yazdım. ki aldıktan sonra çok pişman olan aldığı makinada umduğunu bulamayan satıcının azının içine bakan çok hevesli heycanlı arkadaşlar var.

    gelelim dersimize.çok yazılan çap strok nedir ne işe yarar.

    şimdi bir klasik su bardağı düşünün bu pistonun içi. ve bir su bardağı ortalama 200 cc olmalı. bu bardağın kalınlığı yani ağız kısmının karşıdan karşıya olan mesafesine çap denir. derinliğinede strok diyelim. genelde ağız kısmı derinlikten daha azdır. bu tip motorlar eski tip diye anılıyor. fakat üzerinde bazı iyileştirmelerle baya iyi hale gelebiliyor.bardağın tabanının yukarı doğru geldğini farzedin. piston yukarı kalktı 10 cm olan derinlik 1cm kaldı diyelim. işte bu sıkıştırma oranı 9 demek yazıyoya 11-1 filan işte bu o demek.birde yakıtın püskürmesi var. tek sübap püskürtme tek sübap egsoz oldumu soch yani üstten tek eksantrikli eski teknoloji. iki püskürtme sübabı iki egsoz sübabı oldumu dohc üstten çift egsantrikli oluyor.işler daha hızlı oluyor verim ve güç artıyor. yeni teknoloji. ateşlemede de durum aynı tek buji eski teknoloji çif

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

    bak şimdi. benim anlattığım başka şey senin aradığın başka. 250cc de kaç tip motor var. kısaca ss ve naked ss de çift silindir olanda(ninja hyo) var.olmayanda(cbr) var. naked da durum aynı tek olan(sym) olmayan(suzuki) var.kim nasıl bir sürüş isterse ona göre motor alır. birde teknolojinin geldiği nokta ve insanların beklentileri. sen gidip 2000 tl verdiğin telefonun ekranın kötü olamsını fotoraf kalitesinin kötü olmasını istemezsin. kaç kişi senin gibi çok önemli değil 2000 lira olsun marka olsun kötü fotoraf çeksede olur. ekranı kötü olsada olur der. der mutlaka birileri burası türkiye.

    ben insanlar bilgi edinsin diye yazdım. gidip o markayı bu markayı alsın diye yazmadım. insanlar para veriyolar ne aldıklarını bilsinler aldıktan sonra ben neden buna bu kadar para verdim diye hayıflanmasın belki birilerine faydam olur diye yazdım. ki aldıktan sonra çok pişman olan aldığı makinada umduğunu bulamayan satıcının azının içine bakan çok hevesli heycanlı arkadaşlar var.

    gelelim dersimize.çok yazılan çap strok nedir ne işe yarar.

    şimdi bir klasik su bardağı düşünün bu pistonun içi. ve bir su bardağı ortalama 200 cc olmalı. bu bardağın kalınlığı yani ağız kısmının karşıdan karşıya olan mesafesine çap denir. derinliğinede strok diyelim. genelde ağız kısmı derinlikten daha azdır. bu tip motorlar eski tip diye anılıyor. fakat üzerinde bazı iyileştirmelerle baya iyi hale gelebiliyor.bardağın tabanının yukarı doğru geldğini farzedin. piston yukarı kalktı 10 cm olan derinlik 1cm kaldı diyelim. işte bu sıkıştırma oranı 9 demek yazıyoya 11-1 filan işte bu o demek.birde yakıtın püskürmesi var. tek sübap püskürtme tek sübap egsoz oldumu soch yani üstten tek eksantrikli eski teknoloji. iki püskürtme sübabı iki egsoz sübabı oldumu dohc üstten çift egsantrikli oluyor.işler daha hızlı oluyor verim ve güç artıyor. yeni teknoloji. ateşlemede de durum aynı tek buji eski teknoloji çift buji yeni teknoloji.

    bu teknolojiyle yapılan bir motorun gücünü hesaplayalım. su bardağının ağzı 6 cm diyelim. yarı çapın karesi çarpı pi sayısı eşittir istonun alanı.patlama basıncınıda santimetre kareye altı kilo diyelim3x3x3,14x6=169 kilo nivton bu motordan güç alırsınız.

    gelelim yeni teknolojiye: viski bardağı şeklinde patlama odası.çap geniş strok (derinlik)kısa.bu motorlar strok mesafesinin kısa olmasından dolayı daha devirli daha kuvvetli ve daha az ısınırlar.aynı hesapları butip bir motor için yaparsak sıkıştırma oranı aynı diyelim. viski bardağının ağız kısmı dokuz santim derinliği yedi santim. patlama kuvveti sm kareye altıkilo
    4,5x4,5x3,14x6=381 kilo nivton kuvvet elde adilir. buda hatırı sayılır fark demek. hemde aynı motordan elde edildiğini düşünürsek. şimdilik teknolojinin geldiği son nokte budur. buna ilave olarak güç artışı için turbo teknolojsi kullanılıyor. yanma odasına daha fazla hava basıp daha kuvvetli yanma elde etmek için. birde elektronik ateşleme var. ateşlemenin en uygun zamanda olması için bunlarıda başka zaman anlatırım.

    benden anlatması. ister su için sırf bardak paşabahçe diye. ister viski için varsın bardak kore malı olsun. seçim sizin.:-)))))))

    yukarıda eksik kaldı. kusura bakmayın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------

    yukarıda anlattıklarımdan yola çıkarsak. cbr ın ninjayı neden kalkışta ilk 100 km hıza kadar geçtiğinide anlamış oluruz. tek silindir torklu makina daha seri olur. fakat çift silindir daha fazla güç ürettiğinden daha hızlı gider. fakat yakıt sarfiyatıda ona göre artar. daha fazla sübap daha fazla ataşleme daha fazla hava işte hepsi bu.
    bunların sonucunda inazumanın motor yapısına baktığımızda tamamen eski teknoloji çift silindir makina yapmışlar. ama çok kaliteli yapmışlar. piyasadki en hantal en geç hızlanan en çok yakıt harcayan makina. bilim matematik bunu söylüyor. ama çok kaliteli al sittin sene binersin elinde kalır satamazsın torununa bırakırsın.
    brooklynnn, Lütfücüğüm ve spil454 bunu beğendiler.

  18. #1038
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Alıntı atillapasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bak şimdi. benim anlattığım başka şey senin aradığın başka. 250cc de kaç tip motor var. kısaca ss ve naked ss de çift silindir olanda(ninja hyo) var.olmayanda(cbr) var. naked da durum aynı tek olan(sym) olmayan(suzuki) var.kim nasıl bir sürüş isterse ona göre motor alır. birde teknolojinin geldiği nokta ve insanların beklentileri. sen gidip 2000 tl verdiğin telefonun ekranın kötü olamsını fotoraf kalitesinin kötü olmasını istemezsin. kaç kişi senin gibi çok önemli değil 2000 lira olsun marka olsun kötü fotoraf çeksede olur. ekranı kötü olsada olur der. der mutlaka birileri burası türkiye.

    ben insanlar bilgi edinsin diye yazdım. gidip o markayı bu markayı alsın diye yazmadım. insanlar para veriyolar ne aldıklarını bilsinler aldıktan sonra ben neden buna bu kadar para verdim diye hayıflanmasın belki birilerine faydam olur diye yazdım. ki aldıktan sonra çok pişman olan aldığı makinada umduğunu bulamayan satıcının azının içine bakan çok hevesli heycanlı arkadaşlar var.

    gelelim dersimize.çok yazılan çap strok nedir ne işe yarar.

    şimdi bir klasik su bardağı düşünün bu pistonun içi. ve bir su bardağı ortalama 200 cc olmalı. bu bardağın kalınlığı yani ağız kısmının karşıdan karşıya olan mesafesine çap denir. derinliğinede strok diyelim. genelde ağız kısmı derinlikten daha azdır. bu tip motorlar eski tip diye anılıyor. fakat üzerinde bazı iyileştirmelerle baya iyi hale gelebiliyor.bardağın tabanının yukarı doğru geldğini farzedin. piston yukarı kalktı 10 cm olan derinlik 1cm kaldı diyelim. işte bu sıkıştırma oranı 9 demek yazıyoya 11-1 filan işte bu o demek.birde yakıtın püskürmesi var. tek sübap püskürtme tek sübap egsoz oldumu soch yani üstten tek eksantrikli eski teknoloji. iki püskürtme sübabı iki egsoz sübabı oldumu dohc üstten çift egsantrikli oluyor.işler daha hızlı oluyor verim ve güç artıyor. yeni teknoloji. ateşlemede de durum aynı tek buji eski teknoloji çif

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

    bak şimdi. benim anlattığım başka şey senin aradığın başka. 250cc de kaç tip motor var. kısaca ss ve naked ss de çift silindir olanda(ninja hyo) var.olmayanda(cbr) var. naked da durum aynı tek olan(sym) olmayan(suzuki) var.kim nasıl bir sürüş isterse ona göre motor alır. birde teknolojinin geldiği nokta ve insanların beklentileri. sen gidip 2000 tl verdiğin telefonun ekranın kötü olamsını fotoraf kalitesinin kötü olmasını istemezsin. kaç kişi senin gibi çok önemli değil 2000 lira olsun marka olsun kötü fotoraf çeksede olur. ekranı kötü olsada olur der. der mutlaka birileri burası türkiye.

    ben insanlar bilgi edinsin diye yazdım. gidip o markayı bu markayı alsın diye yazmadım. insanlar para veriyolar ne aldıklarını bilsinler aldıktan sonra ben neden buna bu kadar para verdim diye hayıflanmasın belki birilerine faydam olur diye yazdım. ki aldıktan sonra çok pişman olan aldığı makinada umduğunu bulamayan satıcının azının içine bakan çok hevesli heycanlı arkadaşlar var.

    gelelim dersimize.çok yazılan çap strok nedir ne işe yarar.

    şimdi bir klasik su bardağı düşünün bu pistonun içi. ve bir su bardağı ortalama 200 cc olmalı. bu bardağın kalınlığı yani ağız kısmının karşıdan karşıya olan mesafesine çap denir. derinliğinede strok diyelim. genelde ağız kısmı derinlikten daha azdır. bu tip motorlar eski tip diye anılıyor. fakat üzerinde bazı iyileştirmelerle baya iyi hale gelebiliyor.bardağın tabanının yukarı doğru geldğini farzedin. piston yukarı kalktı 10 cm olan derinlik 1cm kaldı diyelim. işte bu sıkıştırma oranı 9 demek yazıyoya 11-1 filan işte bu o demek.birde yakıtın püskürmesi var. tek sübap püskürtme tek sübap egsoz oldumu soch yani üstten tek eksantrikli eski teknoloji. iki püskürtme sübabı iki egsoz sübabı oldumu dohc üstten çift egsantrikli oluyor.işler daha hızlı oluyor verim ve güç artıyor. yeni teknoloji. ateşlemede de durum aynı tek buji eski teknoloji çift buji yeni teknoloji.

    bu teknolojiyle yapılan bir motorun gücünü hesaplayalım. su bardağının ağzı 6 cm diyelim. yarı çapın karesi çarpı pi sayısı eşittir istonun alanı.patlama basıncınıda santimetre kareye altı kilo diyelim3x3x3,14x6=169 kilo nivton bu motordan güç alırsınız.

    gelelim yeni teknolojiye: viski bardağı şeklinde patlama odası.çap geniş strok (derinlik)kısa.bu motorlar strok mesafesinin kısa olmasından dolayı daha devirli daha kuvvetli ve daha az ısınırlar.aynı hesapları butip bir motor için yaparsak sıkıştırma oranı aynı diyelim. viski bardağının ağız kısmı dokuz santim derinliği yedi santim. patlama kuvveti sm kareye altıkilo
    4,5x4,5x3,14x6=381 kilo nivton kuvvet elde adilir. buda hatırı sayılır fark demek. hemde aynı motordan elde edildiğini düşünürsek. şimdilik teknolojinin geldiği son nokte budur. buna ilave olarak güç artışı için turbo teknolojsi kullanılıyor. yanma odasına daha fazla hava basıp daha kuvvetli yanma elde etmek için. birde elektronik ateşleme var. ateşlemenin en uygun zamanda olması için bunlarıda başka zaman anlatırım.

    benden anlatması. ister su için sırf bardak paşabahçe diye. ister viski için varsın bardak kore malı olsun. seçim sizin.:-)))))))

    yukarıda eksik kaldı. kusura bakmayın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------

    yukarıda anlattıklarımdan yola çıkarsak. cbr ın ninjayı neden kalkışta ilk 100 km hıza kadar geçtiğinide anlamış oluruz. tek silindir torklu makina daha seri olur. fakat çift silindir daha fazla güç ürettiğinden daha hızlı gider. fakat yakıt sarfiyatıda ona göre artar. daha fazla sübap daha fazla ataşleme daha fazla hava işte hepsi bu.
    bunların sonucunda inazumanın motor yapısına baktığımızda tamamen eski teknoloji çift silindir makina yapmışlar. ama çok kaliteli yapmışlar. piyasadki en hantal en geç hızlanan en çok yakıt harcayan makina. bilim matematik bunu söylüyor. ama çok kaliteli al sittin sene binersin elinde kalır satamazsın torununa bırakırsın.
    Piyasadaki en hantal en gec hızlanan motor olabilir çünkü naked sınıfında motor ninja yada cbr250 ile kıyaslamam. Ancak en çok yakıt harcar derken bunları kafanızdan yaptıgınız hesaplamalarlamı soyluyorsunuz yoksa referansınız varmı? Ufak bir araştırmayla yurtdışı forumlarında ve incelemelerde 3.2lt/100km yakıt harcadıgını gormus olmanız lazım sımdı bu deger dıgerlerınden cokmu bunu anlayamadım? Birde sittin sene satamazsınız demişiniz buda çok saçma siz her aldığınız malı satmak içinmi alırsınız bana yıllarca hizmet etmesi için ben daha fazla para verip o malı almayı tercih ederim. Ayrıca sym wolf 7bine 2. elde alıcı zor bulurken inazumanın satılmaması gibi bir şeyin olucağını sanmıyorum.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  19. #1039
    atillapasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul çekmeköy
    Motosikleti
    TVS apache...
    horozun horoz olduğunu anlamak için üzerinde horoz yazması gerekmez. teknoloji diye bişey var. malın ne olduğu olmadığı ortada.kafadan sallama yapmıyorum tabiki teknik verilere bakarsan motordan anlayan herkez benim dediğimi söyler. az yakıyo demişsin yurtdışı sitelerde yazıyor.sen araştırmışsın belliki link koysanda bizde faydalansak o yurtdışı sitelerden. hangi şartlarda test ettiklerini yazmışlarmı. bu motorda sürüş modu diye bişey var.iki veya üç tane tam bilmiyorum. muhtemelen ekonomide test etmişlerdir. doksan km sabit hızla test edilmiştir. bu kriterleride değerlendirmek lazım. yoksa benim arabada ankara yolunda 4 litre yakıyo 90 km hızla giderken. ben yukarıda motor kıyaslaması yaptım. sym alın iyidir bişey yazmadım. tek ve çift silindirin avantaj ve dezavantajlarından bahsettim sen sym alın inazuma almayın anlamışsın. tek silindir çift silindir kıyaslamasınıda cbr ve ninja üzerinden verdim.
    ben viski diyorum sen su diyosun napalım tecih meselesi.

  20. #1040
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    atilla abi coştun sen gene teknik veriler falan hee
    AlperAcar bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)