11,400 devirde 150km yi görüyor. videoyu yavaş oynattım. maximum kaç devirde çalışıyor. bilen varmı. diğer 250 cc makinalar hangi devirde 150 yapıyor acaba.
hyo gt250 naked 3. viteste redline da 120 görüyor
11,400 devirde 150km yi görüyor. videoyu yavaş oynattım. maximum kaç devirde çalışıyor. bilen varmı. diğer 250 cc makinalar hangi devirde 150 yapıyor acaba.
http://www.youtube.com/watch?v=P6-ze...ture=endscreen şimdi seyrettim sym wolf 8,900 devirde 150 km hız yapıyor.
honda cbr 9,000 devirde 150 km hız yapıyor...
hocam hyoların bi 10 km kadar kilometresi fazla gösteriyor
---------- Post added at 10:15 ---------- Previous post was at 10:12 ----------
siparişi suzuki bayileri hazirandan beri alıyorlar
sözleşme yaptıklarına paralarını geri ödediler eylülde
motosiklet gelicek ama fuardan sonra diyor suzuki bayi
# motosikletle.blogspot
ninja 11,000 devirde 150 km hız yapıyor.
hyo 11,000 devirde 156 km hız yapıyor.
anlayan arkadaşlara sormak isterim: bu durumda amaç maximum 150 km hız ise. en torklu en az benzin yakan makina sym wolf değilmi.tahminim cbr hariç diğer 250 cc çift silindir makinalardan % 20 daha az yakıyor. en çok yakan inazuma gözüküyor. bu konuda bilgilendirici olacaklara teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:24 ----------
bu makinaların boş depo ile ağırlıklarını bilen varmı acaba.. muhtemelen tek silindirler 20 kg civarı daha hafiftir diye düşünüyorum. buda bi avantaj sayılır. kalkışta özellikle. cbr ın çok satmasının sırrı bunlar heralde. yoksa çok kaliteli gözükmüyor.
Inazuma'nın ne kadar yaktığını nereden biliyorsunuz ki ? Kaç devirde ne kadar sürat yaptığının çok önemi yok. Bu sadece motor performansına bağlı birşey değildir. Bir firma çabuk hızlanan motor yapmayı tercih ederken, diğeri yüksek hızı tercih edebilir, buna göre de bütün vites oranlarını ayarlar. Ayrıca her iki motorun da gücü aynı fakat Inazuma'nın torku Wolf'tan 1 Nm daha fazla. Başka bir detay da Inazuma'nın silindir kursu (stroke), silindir çapından (bore) daha fazla. Bunu çok az motorda görürsünüz. Genelde Cruiser motorlar böyledir, bir de Honda NC700 serisi böyle. Bu sayede iki silindirli ama tek silindirli gibi sakin bir motor olmuş. Motoru çok iyi dengelenmiş ve tek silindirliye göre en büyük avantajı titreşimsiz, pürüzsüz çalışması olacaktır. Bence kesinlikle Wolf'tan daha iyi bir motor ama ne kadar daha iyi derseniz, Wolf'a 10 üzerinden 9,5 verirsem, buna 9,6 veririm, o kadar yani. Yakıt tüketimleri de birbirine çok yakın ama Ninja 250 ve GT250'den kesinlikle daha düşük olacaktır.
Bahsettiğim bore ve strok değerlerinden dolayı bu motor Ninja ve Hyosung ile karşılaştırılamaz. Onlar daha sportif makinalar ve performanları her türlü, Inazuma'dan da Wolf'tan da iyidir.
Maksimum devrini sormuşsunuz, devir kesicinin izin verdiği devir maksimum devirdir. Bunun üzerine çıkmak zaten motora güç kaybettirdiği gibi zarar da verir. Test edilen motorun videodaki performansına (maksimum hız devrine) ve kağıt üzerinde maksimum gücünü 8500 devirde vermesine bakarak şunu diyebilirim ki bu motorda dişli değiştirerek çok daha yüksek hızlara çıkılabilir (170 - 180 km/s).
1- ben nekadar yaktığını bilmediğimi yazdım. teknik değerlere göre yazdım. daha fazla yakacaktır. siz daha az kakacağını neye göre yazdınız. sebebini yazarsanız bizde öreniriz.
2-yukarıdan birebir kopyalıyorum(Başka bir detay da Inazuma'nın silindir kursu (stroke), silindir çapından (bore) daha fazla) buda yanlış slindir çapı stroktan fazla olması gerekiyor
3-bu özellik pistonun kısa mesafede çalışarak daha yüksek devirlere çıkmasını sağlar
4-tek slindirin avantajı düşük devirde daha fazla tork. wolf en düşük devirde maksimum torkunu üretiyor. cbr 8500 max tork devri. wolf 7500 maximum tork devri.
5-tek silindirin avantajı daha hafif motor çift silindirlerden daha hafif 20 kg civarı
6-dez avantajı sizin doğru yazdığınız daha az titreşim.
7- mutlaka suzuki wolften daha kaliteli ve konforludur. fakat yedek parça ve bakım maliyetinide düşünmeli.
not: daha az yakıt için daha az sürtünme daha az silindir. fort ve renoult 3 silindir motor yapmaya başladılar. daha fazla tork ve daha az yakıt için. reklamları bile var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
suzukinin motoru soch yani silindir başına iki sübap üstten tek ekzantrikli. wolf dohc motor kullanıyor. 4 sübaplı daha performanslı daha verimli. piston ölçüleri çap/strok 53,5mmx55,2mm piston mili çaptan daha uzun. wolfün avukatı gibi oldum hiç istemesemde ama adamlar yapmış yiidi öldür hakkını yeme.
Strok daha uzun olduğu için saha az yakacaktır. Stroğu fazla olan motorların tümü düşük devirlerde maksimum tork ve güçlerini verirler. Bu da sakin, devirsiz bir kullanıma olanak tanır. O yüzde tüketimi Wolf'la hemen hemen aynı ancak GT250 ve Ninja'dan da düşük olacaktır. Ayrıca çok kabaca, gücü düşük olan her zaman daha az yakar.
Silindir çapı stroktan fazla olması gerekiyor derken, ben mi yanlış yazdım anlmında yazdınız yoksa ideal olan budur mu diyorsunuz ? İdeal budur diyorsanız benim kullanım alışkanlığıma göre değildir ama yüksek devir devenler için stroğun kısa olması daha uygun olur. Strok kısa olursa sizin de belirttiğiniz gibi maksimum güç ve tork devirleri de yüksek olur. Benim için bu işin nirvanası ve hayalim NC700 serileridir.
Özetle ikisi de çok iyi motor ama Suzuki'nin cüsse ve görümünü de hesaba katarak daha önde olduğunu söylüyorum. Teknik olarak birbirlerine üstün değiller, hangisini seviyorsanız alabilirsiniz. Bir de evet Wolf 4 sübaplı, daha modern bir motor.
İyi oldu getirmeleri 250cc klasmanı hareketlensin biraz yamahada fazer 250 veya benzeri bi model getirirse herkesin 250 ccde tarzına uygun motosikletler olur.Benim gibi senelerdir 150-250 cc de takılıp sürekli motor değiştiren adamların işine gelir .
750cc shadow 4,2 yakarken.inazumanın 3,5 yakıyor olması nekadar takdire şayandır bilemedim..
kalite filan herşey tamamda bu makina biraz hantal kalacak gibi duruyor. fiyatının düşük tutulmasının sebebide bu olsa gerek diye düşünüyorum. gaza asılınca zart diye 150 görmeyecek. sırf inazumayı görmek için otoshow a gideceğim. suzuki otoshowa getirecek diye yazmışlar. bakak görek. hayırlısı....
bende video atayım bari
http://www.youtube.com/watch?v=K_s9O...feature=relmfu
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
bakalım alet nasılmış alan olursa yazsın
Hocam, bir yerden sonra artık limite ulaşıyorsunuz daha fazla düşmüyor. Eminim 950 cc Midnight Star da (54 BG) ve yaksa yaksa 5 litre falan yakıyordur. Yukarıda da dediğim gibi önemli olan güçtür. Ben bu konuda bir tek BMW'lere akıl sır erdiremiyorum. Nasıl o kadar az yakabiliyorlar anlaşılır gibi değil ? Tek kelime ile mükemmel motorlar.
F650GS tek silindir dört sübap iki buji daha iyi yanma için yüksek tork. piston stroğu (ileri geri hareket mesafesi) pistonun çapından kısa olması. benzinin yanma(patlama)anında daha fazla basınç yapması. bu şelilde yan yüzeyler azalıyor. cm kare olarak. piston yüzeyi çoğalıyor. cm kareye gelen basınç sabit piston yüzeyi çoğalınca güç artıyor yakıt azalıyor.
birde metalurji. maden teknolojisi çok iyi. kaliteli demir ve alüminyum kullanmak. adamlar maden teknolojisinin kitabını yazmış. istediğiniz kadar teknolojik motor yapın maden dandikse 2000 km gidip yağ değiştirirsin. muhtemelen 50,000 km ile 100,000 km arası motoru eline alırsınız. bmw ile 10,000 km de yağ değiştirip 500,000 km yi çok rahat devirirsiniz. bilginize...
250 cc motor için mübarek kitabı yemişsiniz..
ne gerek var arkadaşlar, gelince alır bineriz.. duygu düşüncelerimizi yazarız..
altı üstü 10 lira para... iyiki şöyle vstrom falan almıyoz haa.. yoksa capanları baltayla keserdik..
motor camiasının içindesiniz, suzukinin kötü motor yaptığını gördünüz mü?
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)