Arka amartisör ayarı orjinal olan birisi amartisörün fotoğrafını atabilir mi zahmet olmazsa. Ayara bakıcam.
Arka amartisör ayarı orjinal olan birisi amartisörün fotoğrafını atabilir mi zahmet olmazsa. Ayara bakıcam.
Arkadaşlar merhaba. Şöyle bir sorum var; motosiklet üstündeki ağırlık hıza ne kadar etki eder? Ya da bu kadar etki eder mi; ben 120 kilo bir insanım da inazuma ile son gazda gittiğimde 130-135 arası gidebiliyorum en fazla. Bu ağırlıkla mı alakalıdır yoksa başka bir problem mi vardır emin olamadım.
Artçılı sürüşlerde böyle bir etki görüyor musunuz acaba?
Peki amortisör ayarım normal olmasına rağmen iki kişi(70+70kg) motosiklete bindiğimiz zaman en ufak çukurda motosikletin arka amortisör kısmından tak diye bir ses gelip vuruyor. Önceden böyle bir şey olmazdı. Sanki amortisör esnemiyorda dibini bulmuş gibi. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Kaç gündür buna kafayı takmış durumdayım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------
Artçılı sürüşlerde dediğiniz durumla karşılaşıyorum. Bir de son hız konusunda ağırlığın yanında rüzgar direnci de var. Tahminen 70-80kg ağırlığında bir insana göre daha kalıplısınız ki bu da aldığınız rüzgari dolayısıyla son hızınızı etkileyebilir. Saygılarımla.
fotoyu unutmuşuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:39 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------
https://scontent.fist1-2.fna.fbcdn.n...07&oe=5BBBCC2E
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------
bu diyagrama göre ayar en az 4 te olmalı
Merhaba arkadaşlar siteye yeni üye oldum ve ilk yazım bu 1 senedir inazuma kullanıyorum 30bin km yi geçti artık motosikletimden gayet memnunum aslında ama bir sıkıntım var o da dişli oranı genelde uzun yol yapıyorum motosiklet 100km hız ile giderken 7.5 devirde gidiyo 110-120 gibi hızlarda sabit gidiliyor ama devir çok yukarılara çıkıyo bunun için ön veya arka dişli ile oynayan varmı vstrom dişlisiyle uygun diye duydum ön 15 arka 39 deneyenleriniz varmı cevap verirseniz sevinirim
İnazuma dişli modifikasyonuna olumlu cevaplar veren bir motor değildir. Hızı ön dişliden ölçtüğü için hız ve mesafe göstergeleri yanlış gösterir. Yaktığınız yakıtı dahi yanlış hesaplarsınız. Örneğin bahsettiğiniz dişli konfigürasyonunda göstergeler %20 şaşırır. Göstergede 100km yol aldığınızda gerçekte 120km yol almış olacaksınız. Ama harcayacağınız enerji aynı olacağından %20 fazla yakmış gibi göreceksiniz. Ayrıca bir motor 11.000 devir çevirebilmek için tasarlanmışsa o devri çevirmenizde sakınca yoktur. Kaldı ki bu motorun verimli güç için devir aralığı 6000-9000 dir. Bunu 5000 devirde belirttiğiniz dişli oranlarıyla sert rüzgârda sürmek durumunda kalırsanız çok acı çekersiniz. Hele ki rampa çıkarken torku öldürmüş olacağınızdan kedi gibi miyavlarsınız şehirler arası yollarda. Ayrıca zinciri de kısaltmak gerekebilir o dişli oranlarıyla. Dişli oranlarıyla oynamak yerine motoru karakterine göre sürmenizi tavsiye ederim. Zaten ahım şahım bir gücü olmadığı için 6000-9000 devir aralığında kullanım zevki veren bir motor. O bağırıyor dediğiniz devirlerdeki ses hava kutusundan gelir ve suzuki nin karakteristik bir özelliğidir...
Siz uzun yolda kaç km ilile gidiyorsunuz
Ağustos ayında yaklaşık 5000 km lik yol yapacağım ve önünde 2 ay gibi bir süre var dişli oranlarını denemek için göstergede az göstermiş çok önemli değil bi araç ile karşılaştırıp bir kere hesapladıktan sonra Hz olarak kafamdan hesap yapabilirim ama mesafe olarak dediğiniz doğru benim amaç sadece 120 gibi hızlarda uzun yolda 7000 devirde gitsin fazla yıpranıp fazla yakmasın
inazumayı 30bin km kullanmışsınız. Motorun nerde nasıl davrandığını kendiliğinden öğrenmişsinizdir. Çünkü zaten 10bin km gibi bir sürüş tecrübesi herhangi bir motorla yekvücut olmanıza yeter. Ben de 38 bindeyim. Ben doğru kullanıyorum demem hiçbir zaman ama yerine göre kullanırım. Sabit bir devirde sabit bir viteste kullanmam. Göstergedeki hıza değil de devir saatine daha çok bakarım. Uzun yolculuk sürüşlerinde önce duruma göre sürerim sonra boşluk bulursam basarım. Bazen yine yol boş olur bu sefer arkadan taciz edilmeden ekonomik sürerim.Ses rahatsızlığı için kulak tıkacı kullanılmasını şiddetle tavsiye ederim. Rüzgar sesinden korunmak için tıkaç kullanırım. Motorun sesini duymak istediğim zaman da çıkarırım tıkaçları...
merhaba arkadaşlar. uzun zamandır kuba çita 125 kullanıyordum. sattım ve inazuma almak istiyorum.uzun yok yapan birisi değilim. yılda en fazla 2.000 km yol yapıyorum oda hep kısa mesafe. 10 km yi geçmiyor.sizce bana uyarmı bu motor.
Uyar da 10km uzağa için bu motorla gitmeye değmez. Scooter veya küçük motor daha iyi olur bana kalırsa.
Ha motoru alırsın, gider mi gider tabi. Ama 10km için bilemedim ben. Bana kalsa bisikletle giderim o mesafeyi.
Arkadaşlar 16 bin inazuma sahibiyim. 15 bin bakımı yapıldı, ekstra ön rulman değişti. Sıkıntım şu motor 30-40 ile giderken, temiz asfaltta sanki zıplıyor. Bu neden olabilir? İkincisi motorun ilk zamanlardaki amortisör konforu kayboldu. Yani ufak noktaları bile hissediyorum. Ufak tümsekten geçerken bile motordaki o sıkılığın kaybolduğunu düşünüyorum. Belki bana öyle geliyordur ama şu zıplama olayından eminim. Gittiğim servis Maslak Yücel motor. Bana düzgün çalışan yetkili veya yetkisiz bir servis önerir misiniz?
Teşekkürler.
merhaba,
bugün inazuma f alarak aranıza katıldım, herkese merhaba demek istedim.
2600 km yol yaptım son seyahatte. Ortalama 4.1 litre yaktım sv650a ile. Dolayısı ile inazumanin 6 litre yakması akla yatkın değil.
Yakıtı fulleyin. 100 km kadar yapın. Sonra aynı yere kadar tekrar fulleyin öyle hesaplayın. Yine 6 litre görüyorsanız bir servise gösterin derim ben. O rakam oldukça yüksek inazuma eski motorumdur.
Inazuma'ya çanta demiri ve montajını Istanbul'da nerede yaptırabilirim? Irfan adında bir yer varmış ama şehir dışı olduğundan uzak kalıyor.
Arkadaşlar genelde şehir içi motor kullanıcısıyım. 2 yıldır cbf kullanıyorum ve artık değişiklik istiyorum. Genelde eşimle beraber kullanıyorum bu yüzden inazuma tarzı bir motor almak istiyorum. Fakat yakıt konusu ve yedek parça, bakım fiyatlarının yüksekliği beni düşündürüyor. Sizce cbf i satıp inazuma almaya değer mi yoksa başka seçenekler önerir misiniz. Bu arada fazla km yapmıyorum desem yeridir 2 senede cbf im 7 bin km ye geldi , genelde evden işe işten eve motorla gidiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)