Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5321
    semat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2015
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125 DOMİNAR 250D YAMAHA NMAX155 MT25
    Arkadaşlar öncelikle merhaba, inazuma alma arifesinde olup kafa böceklediğim doğrudur. Sıkıntılarımı bir başlık altında toplamak yerine, izniniz olursa bir kaç madde halinde arz etmek istiyorum.
    Öncelikle motosiklet bazlı kendimden bahsetmem gerekirse; yaklaşık 6000 km ybr125 tecrübem mevcut. Bu km tecrübemin %60 lık kısmını şehirler arası yollarda yaptım. Daha açık ifade etmem gerekirse hafta sonları 200-300 kmlik güzergahlar da diyebiliriz. Bunların hepsi stabilize yollar değil tabi, toza toprağa bulandım, derelerden geçtim. Ormanları da unutmayalım. Bunun yanı sıra şehir içinde de iki tekerin nimetlerinden faydalandığım olmuştur. Lakin motosiklet kullanmamdaki amacı A noktasından B noktasına en ekonomik, en hızlı şekilde gitmek gibi bir şekilde nitelendiremem. Motosiklette aradığım şekilcilikten ziyade konfor daha üst sıralarda gelmektedir. Şimdi gelelim kafamı bulandıran taraflara, öncelikle ikamet ettiğim ilin suzuki bayisinde teste açılmış herhangi bir motor malesef yok. Çevremde de inazuma kullanıcısı olmadığı için daha emin adımlar atamıyorum.

    -Oturuş pozisyonu?
    Şimdi bir ybr 125 kullanıcısı olarak oturuş pozisyonunda sıkıntı yaşar mıyım. Bu dik oturuş pozisyonu benim için gerçekten taviz vermek istemediğim bir durum. Pulsar 200ns teki gibi öne abanma durumu mevcut mu? Gidon yükseltme ihtiyacı hisseden kullanıcıların varlığından haberdarım. Yani bu arkadaşların keyfe keder yükselttiklerini pek düşünmüyorum. Bu arada 1.75 boy ve 72 kiloyum.

    -ikinci el mi? sıfır mı?
    Öncelikle 2. el seçeneğinde garantisi halen devam eden motorlar tercihim.
    2.el ilgilendiğim motorlardan bir tanesi;
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-2016-haziran-cikisli-orjinal-full-garantili-tertemiz-354058556/detay
    Bulunduğum ilin suzuki bayisinin verdiği link;
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-ceketciler-suzuki-den-2015-model-suzuki-inazuma-331095397/detay
    Bu karşılaştırmayı yaparken seyahatlerim sırasında azami ihtiyaçlarım olan koruma demiri, orta sehpa ve arka çantadan bahsetmeme gerek yoktur umarım.

    -Yakıt?
    yakıt önemli şimdi. Benzin ibresinin gözümün önünde eriyip gitmesine seyirci kalamam.Motordan soğutur beni. Beş lira bandını aştı aşacak. Yani 4 silindir atikliğiyle tek silindir ekonomikliği beklemiyorum lakin canımıda sıkmasın.

    -Servis ve parça fiyatları?
    Benim gözümde hiçbir motor ömürlük değildir fakat ben bu motorla 2-3 sene geçirmek istiyorum. Yani ocağımıza incir yaprağı döktürmesin bu meret. Düşeriz kalkarız, yatarız yatırırız. Örnek gerekirse zırıltıdan bahsedip katalizör sürpriziyle karşılaşanlar olmuş, bu vb. sıkıntılar düşündürücü.
    Genel itibariyle sıkıntılarımın başlıcaları bunlar. Yardımcı olursanız çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
  2. #5322
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Alıntı semat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle merhaba, inazuma alma arifesinde olup kafa böceklediğim doğrudur. Sıkıntılarımı bir başlık altında toplamak yerine, izniniz olursa bir kaç madde halinde arz etmek istiyorum.
    Öncelikle motosiklet bazlı kendimden bahsetmem gerekirse; yaklaşık 6000 km ybr125 tecrübem mevcut. Bu km tecrübemin %60 lık kısmını şehirler arası yollarda yaptım. Daha açık ifade etmem gerekirse hafta sonları 200-300 kmlik güzergahlar da diyebiliriz. Bunların hepsi stabilize yollar değil tabi, toza toprağa bulandım, derelerden geçtim. Ormanları da unutmayalım. Bunun yanı sıra şehir içinde de iki tekerin nimetlerinden faydalandığım olmuştur. Lakin motosiklet kullanmamdaki amacı A noktasından B noktasına en ekonomik, en hızlı şekilde gitmek gibi bir şekilde nitelendiremem. Motosiklette aradığım şekilcilikten ziyade konfor daha üst sıralarda gelmektedir. Şimdi gelelim kafamı bulandıran taraflara, öncelikle ikamet ettiğim ilin suzuki bayisinde teste açılmış herhangi bir motor malesef yok. Çevremde de inazuma kullanıcısı olmadığı için daha emin adımlar atamıyorum.

    -Oturuş pozisyonu?
    Şimdi bir ybr 125 kullanıcısı olarak oturuş pozisyonunda sıkıntı yaşar mıyım. Bu dik oturuş pozisyonu benim için gerçekten taviz vermek istemediğim bir durum. Pulsar 200ns teki gibi öne abanma durumu mevcut mu? Gidon yükseltme ihtiyacı hisseden kullanıcıların varlığından haberdarım. Yani bu arkadaşların keyfe keder yükselttiklerini pek düşünmüyorum. Bu arada 1.75 boy ve 72 kiloyum.

    -ikinci el mi? sıfır mı?
    Öncelikle 2. el seçeneğinde garantisi halen devam eden motorlar tercihim.
    2.el ilgilendiğim motorlardan bir tanesi;
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...54058556/detay
    Bulunduğum ilin suzuki bayisinin verdiği link;
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...31095397/detay
    Bu karşılaştırmayı yaparken seyahatlerim sırasında azami ihtiyaçlarım olan koruma demiri, orta sehpa ve arka çantadan bahsetmeme gerek yoktur umarım.

    -Yakıt?
    yakıt önemli şimdi. Benzin ibresinin gözümün önünde eriyip gitmesine seyirci kalamam.Motordan soğutur beni. Beş lira bandını aştı aşacak. Yani 4 silindir atikliğiyle tek silindir ekonomikliği beklemiyorum lakin canımıda sıkmasın.

    -Servis ve parça fiyatları?
    Benim gözümde hiçbir motor ömürlük değildir fakat ben bu motorla 2-3 sene geçirmek istiyorum. Yani ocağımıza incir yaprağı döktürmesin bu meret. Düşeriz kalkarız, yatarız yatırırız. Örnek gerekirse zırıltıdan bahsedip katalizör sürpriziyle karşılaşanlar olmuş, bu vb. sıkıntılar düşündürücü.
    Genel itibariyle sıkıntılarımın başlıcaları bunlar. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Ben de YBR 125 kullandıktan sonra aynı beklentilerle Inazuma F alan birisiyim. O dönem Inazuma mı Inazuma F mi diye bir süre araştırdım. Her ikisine de binmiştim. Inazuma da YBR ye göre biraz daha öne eğilme durumu söz konusu idi. Inazuma F de gidon şekil olarak da farklı olduğu için daha dik bir oturma imkanı sağlıyor. Neticesinde zaten gittim Inazuma F aldım. Yazın hafta sonları kısa mesafeler günü birlik git gel şeklinde maksimum 150 km uzaklıktaki mesafelere gittim geldim. Oturma pozisyonu olarak F modeli daha konforlu ve rahat geldi bana. birlikte yola çıktığımız arkadaşlarımın cbr 250 ve pulsar 200 motosikletleri ile yaptığımız değişimler neticesinde yol konforu iolarak kıyaslayınca benimki daha rahat seyahat imkanı veriyordu. Nitekim o esnada benim motosikletime kullanan arkadalarda kendi motosikletlerine göre daha rahat ve konforlu bulmuşlardı.
    Inazuma gibi bir motosiklet alınacaksa, alınan motosiklet al sat işlemi düşünülmeden evladiyelik olacaksa ( ki Inazuma Modelleri evladiyelik olarak düşünülebilecek bu segmentte nadir modellerdendir) ben kendim olsam sıfır alıp rodajını falan düzenli şekilde takip edip bakımlarını yaptırıp sıfırdan bildiğim bir motosikleti tercih ederim. Yani sıfır almak mantıklı olur. Ama motosikleti satma düşüncesi varsa eğer temiz bilinen bir ikinci el alıp keyfine bakılabilinir.

    Benim motosikletim ile şehir içi sakin kullanımda ( maksimum hız büyük caddelerde 70-90 km/h aralığında sokak aralarında 50 km/h civarlarında), şehirlerarasında da 100-120 km/h gibi süratlerde ( kısa süreli olarak güzel bir yolda ya da sollamalar falan için 130-140 km lerde kullandım)kullanıldığı zaman 3,4 - 3,8 litre/ 100 km üzerine hiç çıkmadı yakıt verim. Ama yakıt işi kullanıma çok bağlıdır.

    Inazuma için benim yedek parça ihtiyacım hiç olmadı. Bir kez katalizör sorunu bende de olduğu için garanti kapsamında katalizör değişimi oldu ama benden para çıkmadı. Lakin Parça fiyatı yüksek deniliyor. Parça fiyatı yüksekliği durumu biraz da ne kadar sık yedek parça gereksinimi yaşayacak sorusu ile de paralellik arzeder. Yani parça pahalıdır ama dayanıklılığı da yüksektir diyeceğim.

    Netice de Inazuma yola çok güzel oturan bir motosiklet. Şiddetli rüzgarlardır ya da karşıdan gelen bir kamyonun rüzgar perdesidir, Inazuma oturaklı ağır bir motosiklet olduğu için dengeyi fazla etkileyemiyor. Motosikletimi satılığa çıkardım ama şu var ki ben motor hacmi olarak bu cc de kalacak olsam bu motosikletten vazgeçmem.

    Tüm bunların yanında beni Inazuma ile zorlayan en önemli şey zincir temizliği ve yağlaması işleminin biraz sorunlu olması. Inazumanın sol tarafında da egzost olduğu için zincirle ilgili işlemleri biraz zahmetli hale getiriyor.

    Naçizane kendi fikirlerimi aktarmaya çalıştım. Umarım yardımı olur.

  3. #5323
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    120-130 ile uzun yol gidersen bu alet 4 silindirden fazla yakıyor.

  4. #5324

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120-130 ile uzun yol gidersen bu alet 4 silindirden fazla yakıyor.
    4 silindirlisi olan arkadaşlar da zaten hep 120-130'la giderler tabi ozaman da inazumadan az yakarlar(!)

    Bu biraz dolambaçlı oldu şöyle diyeyim: 4 silindirlisi olan arkadaşların uzun yolda eğer manzara falan izlemek ve durup sağa sola bakınmak gibi bi dertleri yoksa en aşağı düştükleri hız 140 tır. genel olarak 160-180 bandında seyir etmekten hoşlanır bu arkadaşlar... o hızlarda bir dört silindirli bile 5 litrenin altına düşemez. İnazuma da ne yaparsan yap 5.4lt üzerine çıkamaz. Bi de seyir hızları değilde ivmelenme zamanınını ne kadar kısa tutarsak bütün araçlar çok yakar. O çılgın ivmelenmelerimizi minimum seviyede tutarsak tasarruf etmiş oluruz.

  5. #5325
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Evet orası doğru işte..
    Tek çıkarsam yola tasarruf felan hak getire..
    2 motor çıkarsak (arkadaşta inazuma var) kopmamak adına arayı açmadığım için o zaman tasarruf ediyorum işte.
    Arkadaşta tüketimleri görünce deli oluyor
    Inazuma MT7 den fazla yakıyor.

  6. #5326
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet orası doğru işte..
    Tek çıkarsam yola tasarruf felan hak getire..
    2 motor çıkarsak (arkadaşta inazuma var) kopmamak adına arayı açmadığım için o zaman tasarruf ediyorum işte.
    Arkadaşta tüketimleri görünce deli oluyor
    Inazuma MT7 den fazla yakıyor.
    Cbf 150 de Cbr250'den fazla yakıyor ama cbf tapa gazken, ne güzel yakıt karşılaştırmanız var sizin öyle kıyamam :D
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  7. #5327
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Aaaaaa biz sebebini bilmiyor ve öylece düşünüyorduk neden acaba diye..
    Çok teşekkürler aydınlandık..

  8. #5328

    Üyelik
    30 Ağustos 2016
    Motosikleti
    Suzuki İnazuma
    İzmir çevresinde olup yağ değişimi yapacak arkadaşlara fikir vermesi açısından paylaşıyorum. İzmir- Gaziemir'de bulunan Alsancak Oto'da yağ ve yağ filtresi değişimi yaptırdım. 2,5 Lt yağ ve yağ filtresi değişimi için 162 tl ödedim. Ayrıca usta zincir ayarı ve debriyaj ayarı da yaptı. Malzeme parasını çıkardığınızda yaklaşık 20tl işçilik alındı. Kullanılan yağ Motul 5100 10w 40.

    Yakıt konusunda da benim verilerim 3,5lt civarı. Uzun yolda sakin sürüşte 3,3lt ye kadar düşmüştüm. Sakin kullanan biri olduğum için 4lt'nin üzerine hiç çıkmadım.
    abeciMotoru bunu beğendi.

  9. #5329
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı zemre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmir çevresinde olup yağ değişimi yapacak arkadaşlara fikir vermesi açısından paylaşıyorum. İzmir- Gaziemir'de bulunan Alsancak Oto'da yağ ve yağ filtresi değişimi yaptırdım. 2,5 Lt yağ ve yağ filtresi değişimi için 162 tl ödedim. Ayrıca usta zincir ayarı ve debriyaj ayarı da yaptı. Malzeme parasını çıkardığınızda yaklaşık 20tl işçilik alındı. Kullanılan yağ Motul 5100 10w 40.

    Yakıt konusunda da benim verilerim 3,5lt civarı. Uzun yolda sakin sürüşte 3,3lt ye kadar düşmüştüm. Sakin kullanan biri olduğum için 4lt'nin üzerine hiç çıkmadım.
    4 litrelik 5100 85 tl idi haberiniz olsun... agustosta almistim...

  10. #5330

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Konu yağ değişimine gelmişken inazumanın yağ filtresine uyan anahtarın ölçüsünü bilen var mı? Konuyu 2013 yılından beri takip ediyorum fakat filtre anahtarıyla ilgili birşey hatırlamıyorum.

    Bir de yağ filtresini neye göre seçmeliyiz?

  11. #5331
    afatsum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu yağ değişimine gelmişken inazumanın yağ filtresine uyan anahtarın ölçüsünü bilen var mı? Konuyu 2013 yılından beri takip ediyorum fakat filtre anahtarıyla ilgili birşey hatırlamıyorum.

    Bir de yağ filtresini neye göre seçmeliyiz?
    filtre anahtarı ile açmanız gerekiyor diye biliyorum
    ama k&n alırsanız o zaman ondan normal anahtarla açabilirsiniz.

  12. #5332
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    İNAZUMA NASIL AZ YAKAR
    Evet arkadaşlar yüksek devirde kullanırken bütün motorlar fazla yakar ve inazumanın kritik deviri 7000 ve üzeridir. En rahat 600-6500 devirlerde uzun yolda mükemmel gider. Orjinal arka dişli ile kullanmaya devam edilirse uzun yolda stabil 110-120 gibi hızlara çıkmak için 7000 deviri geçmek gerekiyor fakat arka dişliyi 37 ye kadar küçültürseniz bu hızları 600-6500 devirlerde görürsünüz, motorunuz yüksek devire çıkıp bağırmaz ve çok yakmaz ve katalizörünüzde uzun ömürlü olur, canlarım benim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------

    ARKA DİŞLİ KÜÇÜLMESİ ETKİLERİ
    1-Uzun yolda düşük devirlerde 110-120 yapacağı için yakıt düşer
    2-Son hız değişmez çünkü 6. viteste dip gaz devir tork yetmediğinden yükselemiyor ama yokuş aşağı orjinal arka dişliye göre hızlı gidebilir.
    3-Birinci vitesteki kalkış atikliği azalır, diğer viteslerde devirini buldurup vites değiştirirseniz bir şey farketmez ve vites aralıkları uzar
    4- Motor gereksiz yere yüksek devirde kullanılıp zorlanmadığından ömrü uzar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------

    NAKED VE F İNAZUMA FARKLARI
    1- Gidon farkı( f modelinde boru gidon ve daha dik, naked olanda daha kaliteli fakat azıcık alçak)
    2-Grenaj farkı
    3-F modelinde fazladan dörtlü flaşör düğmesi var
    geriye kalan herşey aynı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------

    İNAZUMAYI KİMLER TERCİH ETMELİDİR
    1-dört silindir pahalı turing motora parası yetmeyip o rahatlığı ve gösterişi ucuz motorda arayanlar
    2-genelde hız merakı olmayanlar
    3-orta yaşlılar
    4-kız arkadaşının , karısının rahatını düşünenler
    5-kalite arayanlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

    İNAZUMA PARÇA FİYATLARI VE BAKIM GİDERLERİ
    1-Bütün 250cc Japon motorların parçaları pahalıdır 125 lik motorlarla alakası yoktur.
    2-Bakımlar 5000 de bir olup birinci 5000 de sadece yağ ve filtre değişir 3lt yağ gider her seferinde filtrede 50tl haberiniz olsun
    3-diğer 5000 de ise yağ ve yağ filtresine ek olarak, bujiler,hava filtreside değişir.
    3-Kaza yapmayıp bakımlara dikkat edip güzel kullanırsanız parça fiyatlarını düşünmenize gerek kalmayabilir.
    4-Yani 250cc bir japon motorun bakım ve parça masrafı dört silindirli motorlarla aynı gibidir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------

    NOT: İnazuma ciddi bir motordur, bu motoru alan 125cc den geçen bir çok kişi yukarıda bahsettiğimiz bakım ve kullanım giderlerinden hemen satmaya çalışmaktadır, sanki başka büyk motorlar ucuz zannederek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------

    Ben 2014 model sıfır aldığım güzel inazuma motorumu halen büyük bir zevkle ve severek kullanmaktayım, aklı başında insanlara tavsiye ederim.Güzel kullandığım ve bakımlarını zamanında kendim özenerek ve en iyi malzemeleri kullanarak yaptığım için bir sorunla karşılaşmadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:33 ----------

    yağ olarak motul 5100, fitre olarak orjinal suzuki filtre ve k&n filtre alabilirsiniz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------

    Ben uzun zamandır arka dişliyi küçülttüm çok memnunum özellikle uzun yolda mükemmel oldu herkeze tavsiye ederim
    abeciMotoru, hyanax100 ve Smlgndz bunu beğendiler.

  13. #5333

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı afatsum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    filtre anahtarı ile açmanız gerekiyor diye biliyorum
    ama k&n alırsanız o zaman ondan normal anahtarla açabilirsiniz.
    Düzelteyim o zaman filtre anahtarının ölçüsünü bilen var?

  14. #5334

    Üyelik
    30 Ağustos 2016
    Motosikleti
    Suzuki İnazuma
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 litrelik 5100 85 tl idi haberiniz olsun... agustosta almistim...
    Teşekkür ederim bilgilendirme için. Ben bakıma götürmeden önce çok araştırdım litre fiyatını 30tl altında ve 4 lt fiyatını 120 nin altında bulmadım. Aldığınız yeri de yazarsanız arkadaşlar faydalanabilir. Yalnız motor yağlarında ambalaj tarihinden 5 yıl içinde kullanılması öneriliyor. Sizin yağın üretim tarihine bakmış mıydınız?

  15. #5335

    Üyelik
    29 Ocak 2015
    Motosikleti
    Mondial KT150, Suzuki Inazuma Gw250 F
    çok faydalı bir paylaşım, teşekkür ederim.
    bende de F modeli var.

    1-ön rüzgarlık yükseltici tavsiyesi alabilir miyim?
    2-rüzgarlık yükseltici hızı düşürür mü?
    3-savrulmaya neden olur mu?
    4-yan çanta olarak bez çanta mı yoksa side case mi tavsiye edersiniz?

    şimdiden teşekkürler

    Alıntı Felis Leo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İNAZUMA NASIL AZ YAKAR
    Evet arkadaşlar yüksek devirde kullanırken bütün motorlar fazla yakar ve inazumanın kritik deviri 7000 ve üzeridir. En rahat 600-6500 devirlerde uzun yolda mükemmel gider. Orjinal arka dişli ile kullanmaya devam edilirse uzun yolda stabil 110-120 gibi hızlara çıkmak için 7000 deviri geçmek gerekiyor fakat arka dişliyi 37 ye kadar küçültürseniz bu hızları 600-6500 devirlerde görürsünüz, motorunuz yüksek devire çıkıp bağırmaz ve çok yakmaz ve katalizörünüzde uzun ömürlü olur, canlarım benim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------

    ARKA DİŞLİ KÜÇÜLMESİ ETKİLERİ
    1-Uzun yolda düşük devirlerde 110-120 yapacağı için yakıt düşer
    2-Son hız değişmez çünkü 6. viteste dip gaz devir tork yetmediğinden yükselemiyor ama yokuş aşağı orjinal arka dişliye göre hızlı gidebilir.
    3-Birinci vitesteki kalkış atikliği azalır, diğer viteslerde devirini buldurup vites değiştirirseniz bir şey farketmez ve vites aralıkları uzar
    4- Motor gereksiz yere yüksek devirde kullanılıp zorlanmadığından ömrü uzar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------

    NAKED VE F İNAZUMA FARKLARI
    1- Gidon farkı( f modelinde boru gidon ve daha dik, naked olanda daha kaliteli fakat azıcık alçak)
    2-Grenaj farkı
    3-F modelinde fazladan dörtlü flaşör düğmesi var
    geriye kalan herşey aynı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------

    İNAZUMAYI KİMLER TERCİH ETMELİDİR
    1-dört silindir pahalı turing motora parası yetmeyip o rahatlığı ve gösterişi ucuz motorda arayanlar
    2-genelde hız merakı olmayanlar
    3-orta yaşlılar
    4-kız arkadaşının , karısının rahatını düşünenler
    5-kalite arayanlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

    İNAZUMA PARÇA FİYATLARI VE BAKIM GİDERLERİ
    1-Bütün 250cc Japon motorların parçaları pahalıdır 125 lik motorlarla alakası yoktur.
    2-Bakımlar 5000 de bir olup birinci 5000 de sadece yağ ve filtre değişir 3lt yağ gider her seferinde filtrede 50tl haberiniz olsun
    3-diğer 5000 de ise yağ ve yağ filtresine ek olarak, bujiler,hava filtreside değişir.
    3-Kaza yapmayıp bakımlara dikkat edip güzel kullanırsanız parça fiyatlarını düşünmenize gerek kalmayabilir.
    4-Yani 250cc bir japon motorun bakım ve parça masrafı dört silindirli motorlarla aynı gibidir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------

    NOT: İnazuma ciddi bir motordur, bu motoru alan 125cc den geçen bir çok kişi yukarıda bahsettiğimiz bakım ve kullanım giderlerinden hemen satmaya çalışmaktadır, sanki başka büyk motorlar ucuz zannederek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------

    Ben 2014 model sıfır aldığım güzel inazuma motorumu halen büyük bir zevkle ve severek kullanmaktayım, aklı başında insanlara tavsiye ederim.Güzel kullandığım ve bakımlarını zamanında kendim özenerek ve en iyi malzemeleri kullanarak yaptığım için bir sorunla karşılaşmadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:33 ----------

    yağ olarak motul 5100, fitre olarak orjinal suzuki filtre ve k&n filtre alabilirsiniz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------

    Ben uzun zamandır arka dişliyi küçülttüm çok memnunum özellikle uzun yolda mükemmel oldu herkeze tavsiye ederim

  16. #5336
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı zemre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim bilgilendirme için. Ben bakıma götürmeden önce çok araştırdım litre fiyatını 30tl altında ve 4 lt fiyatını 120 nin altında bulmadım. Aldığınız yeri de yazarsanız arkadaşlar faydalanabilir. Yalnız motor yağlarında ambalaj tarihinden 5 yıl içinde kullanılması öneriliyor. Sizin yağın üretim tarihine bakmış mıydınız?
    Uretim tarihine tabikide bakarim...
    2014 dolumu idi...
    yag aldigim yeri isim olarak bilmem.. zaten oto parcasi satar... ama motosiklet icinde yag getirir... kendi yagini degistiren kisiler motorcudan degil de oradan yag alir...
    ankarada yiba carsisinin arkasindaki kucuk sanayide yeri...
    Bi ara benim motosiklet icin yag filtresi sordum...toptancisini aradi 0 dan yaptiracakti... kn 138...
    30 tane alirsam tanesini 11 tl den yapacaklardi... bir tane numune verecektim sadece... ;)
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  17. #5337

    Üyelik
    14 Aralık 2015
    Selam arkadaşlar sizlere bir kaç sorum olacak şimdiden teşekkür ederim.
    1) a2 ehliyetimi yeni aldım nasip olursa 1-2 ay içerisinde ilk motosikletimi almayı düşünüyorum.
    2) 11 bin lira bandında kazasız, temiz kullanılmış , 10.000 km'yi geçmemiş bi inazuma alınabilir mi ?
    3) inazumayı genelde uzun km yapan insanlar tercih ediyor tabi 2.el alırken km oynanmış bi inazuma'yı nasıl anlayabiliriz.Daha doğrusu orjinal km'de olduğunu nasıl anlarız yetkili servisleri iyi bir expertiz yapıyor mu?
    4) Sahibinde yazılan fiyatların çoğunun şişirildiğini düşünüyorum. Dediğim kriterlerdeki bi inazuma'nın ederi sizce nedir?
    5) Yılbaşından sonra fln bi zam gelir mi acaba ?(zaten bu şekilde almaya çalışıyorum 2.el eğer zam gelirse sanırım alamam)
    Şimdiden teşekkürü bir borç bilir, keyifli ve güvenli sürüşler dilerim.

  18. #5338
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    yakıtlarınız ne alemde ?

    bugun yakıt aldım 0.225 kurus yakmısm

    not : nc 700 x den buna gectim

  19. #5339
    yusufbaris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2014
    Şehir
    Bahçeşehir / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GW250 Inazuma
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıtlarınız ne alemde ?

    bugun yakıt aldım 0.225 kurus yakmısm

    not : nc 700 x den buna gectim
    Bende kuruş olarak hesaplıyorum genelde.Dün benzin aldım bende 21 kuruş olmuş.Aslında genelde 19-20 kuruş yakıyodu.Geçen hafta çok daha fazla dur kalklı bi yolu geçerek işe gittim sanırım ondan kaynaklanıyo.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------

    Alıntı j0hnwick adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar sizlere bir kaç sorum olacak şimdiden teşekkür ederim.
    1) a2 ehliyetimi yeni aldım nasip olursa 1-2 ay içerisinde ilk motosikletimi almayı düşünüyorum.
    2) 11 bin lira bandında kazasız, temiz kullanılmış , 10.000 km'yi geçmemiş bi inazuma alınabilir mi ?
    3) inazumayı genelde uzun km yapan insanlar tercih ediyor tabi 2.el alırken km oynanmış bi inazuma'yı nasıl anlayabiliriz.Daha doğrusu orjinal km'de olduğunu nasıl anlarız yetkili servisleri iyi bir expertiz yapıyor mu?
    4) Sahibinde yazılan fiyatların çoğunun şişirildiğini düşünüyorum. Dediğim kriterlerdeki bi inazuma'nın ederi sizce nedir?
    5) Yılbaşından sonra fln bi zam gelir mi acaba ?(zaten bu şekilde almaya çalışıyorum 2.el eğer zam gelirse sanırım alamam)
    Şimdiden teşekkürü bir borç bilir, keyifli ve güvenli sürüşler dilerim.
    Daha önce motosiklet kullanmamış birisi için uygun bi motor olduğunu düşünmüyorum inazumanın.Illa ki ilk motorun olduğu için küçük bi şekilde bile olsa düşeceksin.Inazuma hem daha büyük masraf hem daha büyük sağlık problemi oluşturur.
    Internette 8 bin liraya da inazuma var 14-15 liraya da.Aslında satıcılardan hangisine güvenebiliyosan onu almalısın.
    Hangi serviste bakım yaptırdıysa ordan sorgulanabilir parça değişimi vs. gibi durumları.
    Inazumayı alan kişiler performanslı olsun uçayım kaçayım gibi kişiler olmadığı için motoru çok fazla zorlamamışlardır.Ve çift silindir olması da artısı.94000 km'de satılık inazuma bile var.Her motorda bu kadar yüksek km'ler görünmez.
    Yılbaşından sonra her sene zam geliyo adet oldu artık bu
    antilop_skul bunu beğendi.

  20. #5340
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    nc700 x 18 kr yakıyordu egzoz varken


    buun gaff ın 46 t topcase ini aldım 16t ön dişli araştırdım şirinevlerde bulamadım motomarketime sordum bulursak ararız dediler . nerden buluruz 16 t dişli ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)