Selamlar...
Arkadaşlar yakın zamanda sigorta yaptıran var mı?
950 - 1200 TL arası uçuk rakamlar çıkıyor. Arabamı bile 400 TL ye yaptırdım.
Hani bu fiyatlar düşmüştü, neden hala bu seyirde fikri olan var mı?
Yaş 31 - 3.motorum hiç kazam yok.
Selamlar...
Arkadaşlar yakın zamanda sigorta yaptıran var mı?
950 - 1200 TL arası uçuk rakamlar çıkıyor. Arabamı bile 400 TL ye yaptırdım.
Hani bu fiyatlar düşmüştü, neden hala bu seyirde fikri olan var mı?
Yaş 31 - 3.motorum hiç kazam yok.
1 ay falan oldu ızmirde 730 a yaptırdım. AXA dan. Ancak tavsiyem PTT sigortaya da bir sor bende yeni duydum eminim daha hesaplı çıkar. Ben yaptırdıktan sonra öğrendim PTT nin kasko ve sigorta yaptığını
Ben Aralık ayında yaptırdım kardeşimin bi fluence in arka stop lambasını kırmasindan 450 TL hasar kaydı vardı bu yüzden 2-3 bin civarı rakamlar çıkarttı şirketler. En düşük bin liralık bulup yaptırdım. Ama PTT ve ziraat bankasının ucuza yaptığını okumuştum.
Selam dostlar,ben temmuz 10 da yaptırdım sigortayı 250 tl,Allianz sigorta
Ergo dan 250tl ye yaptırdım 5 taksit. Lastikleri değiştirdim motorum gidişi değişti. Bu arada FI ışığı ilk çalıştırmada zaman zaman yanıp sönüp sorun çıkarıyor, kontak almıyor. 3-4 denemeden sonra motor çalışıyor.
inazuma f motorsikletimin kısa far ampülü patladı. sigortalarda sıkıntı yok. sadece kısa yanmıyor, uzun yanıyor. servis kitapçığında 12v 60/55w yazıyor. ampülü tek ampül içinde 2 li olanlardan. herhangi bi tane alsam uyar mı yoksa içlerinde onlar da uyum yönünden çeşitlere ayrılıyor mu? ayrıca led olsun normal olsun hangisini alıp takmamı önerirsiniz? klasik sarı olanlar hoşuma gitmiyor. bilen birisi çeşitleri-artıları ve eksileri ile yazabilirse çok memnun olurum. mümkünse led istiyorum ama voltaj olarak uyum sorunu ile karşılaşırım diye korkuyorum.
yardımlarınızı bekliyorum.
PTT sigorta, normal bir acente gibi davranıyor. Yani ptt bir sigorta şirketi değil. Bir acente. Fiyatlar düşük çıkmaz.
Örneğin ben arabam için teklif aldığımda 1.000 ve 2.500 tl arası tekliflerde bulundular. Ben de kendi sigortacımdan 1.011 tl ye yaptırdım.
Merhabalar;
Uzun bir süredir "Suzuki İnazaum F ile Uzun Yol" adı altında yaşadığım tecrübeleri aktarmak ancak bugüne nasip oldu. Umarım yazdıklarım bu motor ve uzun yola motorla çıkacaklara fikir verebilir.
Kısaca motor ve ben; 2015 Temmuz Sıfır 250gw F modelini. 1,73 cm - 77 kg. Motosiklet Deneyimi. (5000km 250cc - 2000km 150cc 1500km 110cc)
22 Nisan - 30 Nisan 2016 tarihleri arasında Bandırma/Balıkesir-Mersin (dost düğünü) sebebi + macera hevesi yola çıktım.
Motosiklet 5000km bakımı yağ değişimi-zincir temizliği yağlanması servisinde yapıldı.
Yolculuk öncesi başta bu sitede motosikletle uzun yola çıkacaklara tavsiye adı altında yazılanları uzun uzun göz attım. Ve tavsiyelere uymak için şöyle bir ekipman hazırladım.
[IMG][/IMG]
Fotoğrafta yer almayan bir adette pantolon ve kargoda yetişmeyen usb soketi olcaktı.
[IMG][/IMG]
Yolculukta 25-30 kg civarında bir çanta artçı olarak eşlik etti. Başta motosikletle planlanmadığı için ekipmanların çoğu ve çanta arkadaş yardımı ile temin edildi. Bkz. motosikletçi dayanışması.
Nisan ayı - güzergah göz önüne alınca yanınıza yağmurluk ve sıcak tutacak bir şeyler mutlaka alın. Konya'dan sonra sıcak Akdeniz'e iniyorum demeyin. Ağırlık olmasın diye bıraktığım poları K.maraş-Kayseri arası öğle vakti olmasına rağmen nasıl aradım bilemezsin
Bandırma Sabah 7'de (ki planlanan 6 idi) harekete geçtik
[IMG][/IMG]
Bandırma-Bursa rahat bir şekilde geçildi. Bursa-Eskişehir otobanı girişinde durduğum halde arka taraftan fren yapmayı beceremeyen bir otomobil sürücüsü tarafından dürtüldüm. Nazardır dedik dedik. Uzatmadık devam ettik yola. Bursa çıkışı Eskişehir girişi kısmında başlayan şiddetli rüzgar ile devam eden yolculuk Eskişehir - Afyonkarahisar arası çekilmez hale gelmeye başladı. Rüzgar şiddeti bir sn kaybetmiyor. Ls2 kaskın sol tarafından 5. senfoni bir an susmuyor. Yola çıkmadan 1 gün önce alınan ve kaska bir türlü monte edemediğim intercom:
[IMG][/IMG]
kulaklara yaptığı ağrı yordu beni dostlar. Planımda ilk mola yeri Mersin diye hesaplarken yukarıda saydığım sebeplerden dolayı Karapınar'da ilk molamı vermeye karar verdim. Kabaca 700 km'lik yolu 1 saatlik mola ile aldım.
Konya Şehir Merkezinde döner kavşakta ikinci büyük tehlikeyi atlattım. Sağ tarafıma Tır'ı alıp tırın üzerine çıkacaklar değil ya diyip tın tın döner kavşağa doğru giderken tırın kornası ile irkilip ön frene asılınca kafadan kaymaya başladım.Burnumun dibinden de 4 tekerine paten takılmış şekilde yanlamasına frenlemeye çalışan arabanın geçişini izledim. Adam! tırı bile hiçe sayıp kontrolsüz kavşağa daldı ya.
Karapınar'da intercomu kaskın içine güzelce monte (yapıştırmalı-cırtlı bir şey zaten) edip, sabah ezanından sonra yola tekrar koyuldum. Rüzgar yok hava ısınmış Toros Dağları gözükmeye başlamıştı,kaskta müzik keyfi derken yolların çukurları arttı, polis-jandarma çevirmeleri arttı. Bir kaçı hariç kaskı-kamerayı gören durdurmuyor. Bir defasında ehliyeti ruhsatı verdim. Kaskın camını açtım. Jandarma maskeyi de çıkar kim olduğunu bilelim demesi dışında (unutmuşum) Onun dışında çoğu kişi motora (evet kaç cc muhabbeti) ve plakadan-buralarda ne işin var delimisin tarzından muhabbetler geçirdim.Yolculuğun geri kalanında Mersin-K.Maraş arası tam gece yarısında otobanda sürüşte tam gaz süren 3 saatlik yolculukta iliklerime kadar üşüdüğümü- Sivas-Yozgat arasında 3 şeritli yolda toplasan 4 aracın olduğu halde dingil bir sürücünün durduk yere orta şeritten sol şeride geçmesinde aramıza bir a4 kağıdı kadar kala fark etmesi. Yol boyunca karşılaştığım motosikletçilerin-bisikletçilerin sürekli karşı şeritten gelmesi selektör-korna-el sallama dışında elimden bir şey gelmemesi ve üzülmem :( Canım sıkıldıkça geçtiğim şehirlerde durup nesi meşhur buranın diyip telefondan bakım bol bol yemek yemem. Rotada otobandan çıkıp dağ yollarını seçip yeşillik-dağ-sakinlik diyip iç huzura kavuşmam güzargah değiştirmem. Varılan her şehirde akraba-dost-arkadaş ziyaretlerinin çat kapı yapılmasının verdiği mutluluk (hiç birine haber vermeden çıktım yola evet) sonucu 8 gün 8 farklı yastıkla yolculuğum sona erdi.
Gelelim motor kısmına;
5000 km bakımdan çıktı dedik.
* Anlam veremediğim bir şekilde motosiklet 151 km/h görmemesi. Daha önce her denememde 140km/h canavar sonra sabit ama yavaşta olsa 151km/h gördüğüm halde yolculuk boyunca 136-137km/h hızı geçememem. Hadi dedik rüzgar (hakikaten rüzgarın kralıydı) artçı çantanın pek ergonomik olmaması dedik ama dönüşte yaptığım normal sürüşlerde de geçmedi. Servis'e gittim sordum normaldir dedi!?! 12000km subap ayarında düzelir dediler. Tuhaf olan 5000km öncesi hiç bir şey yoktu. Nisan ayından bu güne kadar bir kez Bandırma-Bursa arası bir iftar yemeği yolculuğunda normal çalıştı (onada anlam veremedim bu konu hakkında bilgisi olanlardan yardım istiyorum)
* Yolculuk 2875 km sürdü. Ortalama hızım 110-120-130 km oldu. Yolun ve rüzgarın durumuna göre 3 seçenekten birini seçtim ve hemen hemen deponun 2/3 boşalana kadar bu şekilde sabit sürdüm.
* Ortalama yakıt tüketimim 3,75 lt oldu. max. 4,61 min.3,28 lt yakmışım. Her seferimde 300 km görüp o şekilde benzin aldım (risk nedir
* Mevsimden midir güzergahtan mıdır. Yolculuk boyunca çok fazla araçla münasebetim olmadı. Ne dağ yollarında ne otobanda üzmedi. Bir tek şehir içi trafiklerinde problem yaşadım (bkz. Konya- Dönüşte Ankara trafiği içinden geçmek zorundaydım) O'da benim yaşadığım küçük şehir trafiğinden olsa gerek.
* Yanıma yedek parça - tamir seti vs. almadım. Alsamda beceremezdim Önce Allah'a sonra japon motora güvendik boşa çıkarmadı
* Vites konusu uzun yolda daha güzel tork eğrisimi ne diyorlar, otomatik vites gibi 5. vitese attınız mı ne düşük hız ne yüksek hız değiştirmenize gerek kalmıyor.
* Fren - lastik.. İrc devam. ilk 20dk yada 15 km sonra motorda lastikte kendine anca geliyor. Sesi değişiyor o yüzden ilk 20dk sakin olmalısınız.
* Ekipman olarak önerim: Kamera (sj 4000 wifi aldım öneririm.) Kamera caydırı inanın. İntercom ses kalitesi iyi. Kullanımı iyi. Şarjı iyi. Radyosu iyi. Usb şarj aleti deneme fırsatım olmadı. Power bank güneş enerjili vardı gerek kalmadı kullanmama.
* Uzun yolda sakin olun. Bir yere yetişecekseniz kendinizi şartlıyor sürekli yola odaklanıp hız yapıyor anı kaçırıyorsunuz. Yol size her türlü koşulu sağlıyor. Hız istediniz mi otobana, manzara istediniz mi dağ-deniz yollarına- yağmur mu Nisan-Mayıs aylarına müzik mi radyonun çekmediği bir alanda şarkı söyletiyor size. Adrenalin istiyorsanız radara-benzin ışığının yanıp sönmeye başladıktan sonra acaba bir sonraki benzinlik nerede diye iç hesaplaşmalara fırsat veriyor inanın.
Elimde daha net ve güzel olduğuna inandığım fotoğraflarla yakıt tüketimi çizelgem ne yazık ki bozulan telefonla birlikte atta gitti. Kameradan çekimlere kaldık. Sevgi ve saygı ile..
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Yakıt tüketimi - parça - servis vs.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/708444.html
Valla ben bu motorla Antalya-Konya arasını 1 kere gittim eşimle ve ertesi gün Beyşehir gölü etrafından döndüm geldim.
O hafta içinde de sattım Inazuma yı.
Böyle uzun yol tebrik ediyorum seni..
Kesinlikle artçı ile uzun yol motoru değil.
Ön dişliyi 1 tık büyüttüm 140km deki zırıltı için olmadı, tekrar 1 tık daha büyüttüm yine tatmin etmedi.
Sağlamlık ve kalitesine kimse bir şey diyemez. Lakin uzun yol için yetersiz.
Hele birde artçılı çıkarsan yola eziyet oluyor.
Güç yetersiz, rampalarda vites düşüp tapa gaz zırıl zırıl titreyerek tırmanmak ve yakıt çok can sıkıcı.
Hadi yaktığının hakkını vereydi bari yine tutacak bi yeri olurdu..
Sattığım kırmızım..
Sırasıyla..
Daha nice yollara inşallah.Keyifle okudum yaptığınız yolculuğu.
ARKADAŞLAR SUZUKİ İNAZUMA İÇİN ABS PLASTİKTEN ÖN ÇAMURLUK UZATICI ÜRETİMİ YAPIYORUZ DETAYLAR İÇİN WWW.STEON.NET
https://www.facebook.com/kompozitaksesuar/?fref=ts
WHASTAPP 05415046480
http://www.steon.net/
Dün 490 liraya yaptırdım
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------
Bu arada ben de İnazuma F ile aranıza katılmış durumdayım. Moturumu 22 Temmuz 2016 günü Trabzon bayiisinden aldım. Fiyat soracak olan arkadaşlar için yazıyorum fiyat 16.700 TL. hiç indirim yapmadılar. trafik sigortası da 490 TL. yarın plaka vs için evrakları trafik tescile vereceğim. Hem öğreniyorum, hem de keyifle kullanıyorum A sürücü belgesi sınavım da Ağustos ayının sonunda olacakmış. Herkese keyifli sürüşler.
Hayirli olsun, aramıza hos geldin tekerine tas degmesin.
Hakan VB' nin anlatımında sonra niye 600 lük alayım, Inazuma alayım dedim. Hemen peşinden ZümeR' in yorumunu okudum ve vazgeçtim. Nasıl farklı duyguları 3 saniye içinde yaşattınız bravo
Performansinin ayni hacimdeki diger Japonlara gore (hatta Ktm markasini da katalim) can sıkıcı olacak kadar dusuk olduguna katiliyorum.
Yakit neyi baz aldiginiza bagli, 250cc bir motor icin 100kmde yarim bir litre kadar fazla yakar, agirligini ve cift silindir olusunu dusununce makul bence.
Titresim konusunda cok buyuk gunahini aliyorsunuz makinenin. Ktm,Cbr,r25 gibi makinelerle 100-120 bandinda bir 50 km molasiz yol yapin, gelip mesajinizi editlersiniz
Ne seyahat motoru, ne de sehir icinde tempolu suruse uygun bir makine.
Ama saglamlik,kalite,sanziman ve surus rahatligi nedeniyle sinifinda rakipsiz olarak goruyorum.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
Kabaca bir karşılaştırma tablosu hazırlarsak;
Kawasaki 250 SL 28 hp 22 nm 155 km/h 151 kg 11 lt depo / Yakıt: 3,00-3,70 -- 3,08 tek silindir.
Kawasaki 250 R 33 hp 22 nm 175 km/h 155 kg 17 lt depo / Yakıt: 4,10-4,90 -- 4,47 çift silindir.
Yamaha R 25 36 hp 22 nm 185 km/h 165 kg 14,3 lt depo / Yakıt: 3,60-4,54 -- 4,52 çift silindir.
Ktm RC 250 31 hp 24 nm 165 km/h 147 kg 10 lt depo / Yakıt: 3,10-4,25 -- 4,50 tek silindir.
Honda CBR 250 R 26 hp 23 nm 170 km/h 165 kg 13 lt depo / Yakıt: 3,05-3,75 -- 3,65 tek silindir.
Suzuki İnazuma 250 F 24 hp 22 nm 151 km/h 183 kg 13,3 lt depo / Yakıt: 3,30-3,90 -- 4,04 çift silindir.
Amacım birini övmek, diğerini yermek değil. Bu motoru kullanmak isteyenlere bilgi sunmak bunu baştan belirteyim.
Zümer arkadaşın daha önceki yazılarını da zevkle okudum hak verdiğim yerlerde oldu, anlam veremediğim yerlerde. (Tebrik için teşekkür.)
Sokullu'nunda aynı şekilde (hatta motoru seçmemde en etkili kişilerden biridir benim için birde reverse)
Tabloya dikkat edersek "R" harfi karşısında "F" sınıflar farklı yani. Bu motoru tercih edecekler diğer arkadaşların belirttiği gibi diğer uçuk kaçık bir performans beklemesin. Ama (katılmadığım nokta) Bu silindir hacminde, ağırlık,çift silindir ve konforun en ortalama özelliklerini barındıran bir motosiklettir. Yolda, park halinde bilen bilmeyen geldiğinde sorulan sorular malum. Motosiklet kalıplı olduğundan/göründüğünden olsa gerek (ki uzun yolculukta istem dışı da olsa daha fazla.. daha fazla güç diye sitem ediyor insan) 250'lik olduğunu son hızın fab. 151km/h (hata payı vs 140km/h) olduğunu söylediğiniz zaman evet bu motosiklet hantal kalıyor. Sonuçta hayaller 600 gerçekler 250 cc bu durumu kabul ediyorsanız bu motosiklet normal performans + müthiş konfor + kalite.
Daha önce 2 kişi gece yolculuğunda Bandırma-İzmir arası (300km)tek marşta (75+85kg +20kg çanta) ortalama 115km/h gidiş / 120km/h dönüş yapmış biri olarak ne ben ne artçı rahatsızlık duymadık. Uzun yolculuğumda da rüzgar (kaska gelen kasktan kaynaklı) haricinden bozuk zeminli yollarda bile memnun edici bir seyahat oldu (hatırlatma: 250cc bilerek)Ne rampalarda ne otobanda üzmedi küsmedi. Sanırım sizin (Zümer) 2.el motosiklete bir şansızlık yaşadığınızı varsayıyorum. Misal bende şuan performans kaybı yaşıyorum ama içimden bir ses hava filtresinden kaynaklanıyor(servis şüphe uyandırdı son bakımda bende)hem son sürat hemde yakıt tüketiminde artış gözlemledim çünkü.
Yakıt konusunda da bu motorun 5 lt yakması imkansız (Eskişehir-Bursa rüzgar-yük-rampa gaz kolu hiç kapanmadan yapılan bir depo boşaltmada bile 4,9'u görmedi. Bana göre sakin mod: 3,5lt Normal 4,00lt Gaza Geldim Mod: 4,5lt bu motorda. Buda Sokullunun düşüncelerini doğruluyor.
Yinede Zümer'in dedikleri doğru bu motosikletle 1.000+ km yapacağım diyen kişi kafasında planını sağlam yapmalı artçı ile çıkacak ise 2 ile çarpmalı. Sonuçta ben macera istedim kendime güvendim ve yolculuğumun sonunda ifadesi ile kontak kapattım.
İlk fırsaata R25 ve CBR 250 kullanıp (en azından 100km) daha net bir bilgi vermek isterim. Yada bu tip motorları kullananlardan okumak.
* Formdaki kullanıcılardan bir ricam daha olacak. 2 defa'dır Hava filtresini sökmek için teşebbüs etmeme rağmen bir türlü sonuca ulaşamadım. (1'inde eksik alet edevattan) 2. denemede ise grenajın ve yakıt deposu altında ki kabloları çıkartmaya gözüm yemediğinden işlem %90 takılı kaldı.)
Bir gönüllünün hava filtresinin değişimi/temizlenmesini video'ya çekmesi. Hatta zincir yağlamada pratik çözüm videosu bujinin değiştirilmesi gibi videolar hazırlamasını rica ediyorum. yutupda bir yere kadar
* Bu arada zorunlu trafik sigortası geçen sene 218 tl bu sene 322 tl (15 senelik ehliyet - Ergo Sigorta)
Sevgi ve saygı ile..
Kesinlikle sınıfının en konforlusu ve kalitelisi.
Gidin bir CBR 250 motora sadece dokunun, gelin birde inazuma ya dokunun.
Malzemedeki, boyadaki kaliteyi parmaklarınızın ucuyla bile hissedeceksiniz.
Ben aldım kullandım 2 yaşında olmasına rağmen 4000 km motordu tıs tıs gezmek çok keyifli.
Yakıt olarak ta güleceksiniz ama 700cc lik MT-7 ile kıyasladım.
Haksızlık olduğunu biliyorum.
Sattığım arkadaşımla Antalya-Konya yaptık. Eşlerle çıktık yola artçılı.
100-140 arası hızlarda seyrettik.
MT-7 0,17kr yakarken kilometrede, inazuma 0,25 kr. yaktı.
Hal böyle olunca o arkadaşta 6 ay binip sattı kırmızıyı..
Selamlar , motoru değiştirdiğim için video çekmem şu an mümkün değil ancak işlem oldukça basit. Service Manual'de ayrıntılı olarak gösteriliyor. İki kişi olmanızı tavsiye ederim. Depoyu tamamen ayırmak yerine benzin hortumu soketli. Onu söküp. Ucunu kapatıp biri depoyu havada tutarken diğeri filtre kutusunu açabilir. Ancak ben 10000 km'de çok fazla toz toprak yolda da kullanmış olmama rağmen söküp baktığımda hava filtresi tertemizdi.
Uzun yol konusunda ise inazuma ile 1 günde 1200 km yaptım arkadaşlarımla. Molalar yemekler oraya buraya uğra derken tam 24 saat sürdü yolculuk. Farklı seyahatlerimde 1 günde 450 , 1 günde 650 km gibi parkurlarda sürdüm. Ben yoruldum o yorulmadı. Sattığım zaman da çok memnun ayrıldım kendisinden ve zaten yine Suzuki aldım. 500 km üstü parkurlar 250 cc lik motosikletler için zorludur. Burada ayrım yapmıyorum aşağı yukarı hepsinde sürücü epey yorulur. Günümüz teknolojisindeki motosikletler yorulmaz.
Ayrıca yakıt çok tartışılıyor 100 km de 4,5 litre yaksa. 100 km de 3,5 litre yakan bir motora kıyasla 1 litre fazla yakar.
1000 km parkurda 10 litre. Aşağı yukarı 43,50 TL fazla yakar. Ben 1000 km yolda o konfora bu farkı seve seve verdim / veririm.
Saatlerce aralıksız sürdüğüm zamanlar oldu. Hiç belim sırtım kalçam ağrımadı.
Hep söylediğim gibi motosikletten ne bekliyorsunuz? Bu model beklentilerinizi karşılıyor mu? Gerisi teferruat.
Dünyanın en saçma motoru dediğim Royal Enfield'in motosikletlerinin çok hastası var. (biri de yakın arkadaşım)
Ben inazuma'yı çok beğenirim. Bir başkası da onu en saçma motor bulabilir. (bu da kuzenim)
Bu bir bakış / beklenti ve karşılama meselesi bana sorarsanız.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)