Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Nisan 2016, 22:26
#5021
afatsum adlı üyeden alıntı
Ben ulusan motor a goturuyorumhalen daha garantisi devam ediyor bildiğim bir usta yok Ankara
Arkadaşlar sizde de oluyor mu bilmiyorum ben 1den 2 ye atarken tak diye ses geliyor diğer vites geçişlerinde sıkıntı yok ama 1den 2 yegecerken var
Vites kuculturken gaz veriyorum her zaman yükseltirken gazi tam kesip debriyaji bırakıyorum yavasca
bende de var bahsettiğiniz şey. Ama bugün yağı değiştirdikten sonra o ses sanki baya bi azaldı daha yumuşadı 1 den 2 ye geçiş. Bide sanki motor soğukken daha fazla oluyor gibi o ses.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
tde adlı üyeden alıntı
Teşekkürler sanırım lastikte ufak bir delik var yakın zamanda yaptıracağım. motor arkadaşımdaydı 29 basmış sıkıntı olmadı dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Hangi Arka Ve Yan Çantalar
arkadaşlar motorumu yavaş yavaş uzun yol ve gezmelere hazırlamaya çalışıyorum. malum biraz masraflı oluyor. şimdi ise gündemin hangi arka ve yan çantalar. bende siyah inazuma f var. siz hangi çantayı kullandığınızı mümkünse fotoğrafını koyarsanız fikir edinebilirim.
aşağıda beğendiğim modelleri sıralıyacağım. çantayı alırken sağlamlık ve ağırlık kapasitesine bakıyorum. daha sonra görünüş geliyor. değerlendirirken uzun seyehatlerde kullanılacak ve tıkabasa doldurulacak olmasını göz önünde bulundurun.
1- Givi trk52b
Bu modelin özelliği 10 kg yük taşıması ve 2 kask alması
http://www.giviturkiye.com/givi-trk52b-canta
2- Kappa KGR52B
bu modeldede 10 kg kapasite ve 2 kask alabilme özelliği bulunmakta
http://www.feyizoglu.com/KGR-52-Arka-canta_47877.html#0
bu iki çantada neredeyse aynı o yüzden fiyatına göre alım yapıcam. Kappa biraz daha uygun.
önerilerinizi bekliyorum. kolay gelsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------
evet aynı konudan ben muzdaribim. o yüzden kolları sıvadım biraz tecrube kazanayım videoları paylaşacağım. motorun fabrika çıkışından farkı sadece lastikleri. yeni eklentiler yapacağım ve bunlarıda ayrı ayrı aktaracağım inşallah.
Bende yan çanta takımı düşünüyorum ama baya pahalı bir bütçe tutuyor. O yüzden soft çantalara bakıyorum bende.
Reklamlar
-
12 Nisan 2016, 15:49
#5022
15 t On disli siparisini verdim arkadaslar.sadece on disliyi degistirmeyi dusuniyorum.kullanan arkadaslardan yorum bekliyorum..
-
12 Nisan 2016, 22:04
#5023
Shad sh 45 topcase taktım. 2 adet fulface kask alıyor. Fiyat da çok uygun.
-
13 Nisan 2016, 08:59
#5024
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim. Suzuki inazumamin km yas yükselmesi ve sarf bakımlarin yaklaşmasi sebebiyle biraz da tarz değiştirmek için satıp, ktm rc 250 aldım abs li orjinal rosso 2 li kaydırmalı debriyaj li brembo fren çelik hortum vs. :D aynı zaman da 2015 ve 2.000 km de.
Bütün forumdaslara teşekkür ederim yardımlari icin.
Inazumaya göre tek eksi az birşey konfor ve titreşim 9nun haricinde çok iyi hızlanıp çok iyi duruyor. Malzeme kalitesi rakibi r25 e göre kat be kat daha iyi.
Sorusu olan ya da böyle bir tercihte bulunan birisi olacaksa her zaman ulaşabilirsiniz.
Gene burayı da vakit buldukça takip ederim ama artık ktm forumlarindayim
Tekeriniz düz bassın iyi forumlar.
-
13 Nisan 2016, 16:37
#5025
Arkadaslar motorumu satmak zorundayım.
2015 model inazuma f, 6000km'de, ekstralari mevcut. Detaylar icin ilana bakabilirsiniz.
Ilan no: 291548218
-
13 Nisan 2016, 22:14
#5026
arkadaşlar
Inazuma F için koruma demiri yada takozu alan var mı ???
-
15 Nisan 2016, 07:49
#5027
İzmir'den selamlar, siyah-beyaz inazuma kardeşliği
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
17 Nisan 2016, 21:24
#5028
arkadaşlar
Inazuma F için koruma demiri yada takozu alan var mı ???
-
18 Nisan 2016, 01:00
#5029
Merhaba
Inazuma severler merak ettiğim bir konu ve. Bugün motor kullanan bir ablamla sohbetimiz esnasında kafama takıldı..
200,250 cc segmentte motor düşünüyor . Neden inazuma dusunmuyorsun dediğimde "çok hantall" söylemini sizde çok duymuşsunuzdur eminim.
Sizi de rahatsız ediyor mu bu söylem.. neden çok hantal diyorlar.. ustelik hic surmemis denememisken... bende deneme surusu yapma firsatina erisemedim ama aksine ben bayiliyorum inazumaya...
Kazasiz belasiz
-
18 Nisan 2016, 10:37
#5030
zappin72 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar
Inazuma F için koruma demiri yada takozu alan var mı ???
Merhaba
inazuma f için koruma demiri olmadığinı biliyorum. araştırdım ama denk gelmedim.
Kısmetse bidahaki ay serviste koruma takozu taktırıcam.
bu arada benimde merak ettiğim bir konu var Kappa kgr 52 Lt çanta kullanan varmı nasıl duruyor. çok büyük olurmu.
Motorlu Günlükleri - İnazuma F - Pek Yakında Yayında
-
18 Nisan 2016, 11:05
#5031
oluroyle adlı üyeden alıntı
Merhaba
Inazuma severler merak ettiğim bir konu ve. Bugün motor kullanan bir ablamla sohbetimiz esnasında kafama takıldı..
200,250 cc segmentte motor düşünüyor . Neden inazuma dusunmuyorsun dediğimde "çok hantall" söylemini sizde çok duymuşsunuzdur eminim.
Sizi de rahatsız ediyor mu bu söylem.. neden çok hantal diyorlar.. ustelik hic surmemis denememisken... bende deneme surusu yapma firsatina erisemedim ama aksine ben bayiliyorum inazumaya...
Kazasiz belasiz
Motosiklet camiasına girdikten sonra fark ettim ki maalesef çoğu motosiklet kullanıcısı bilgisiz yorum yapmaya ya da başkalarından duydukları absürd şeyleri kendi fikirleri gibi sunmaya bayılıyorlar. Kendi tarzları ve beğenileri dışındaki motosikletlere demediklerini bırakmıyorlar. Senin de dediğin gibi üstüne bile oturmadığı bir motosiklet hakkında teknik anlamda nasıl yorum yapabiliyor insan anlamıyorum. Sonuçta bir motosiklet alırken yalnıca teknik özelliklerine bakmıyoruz. Teknik servis yaygınlığı, yedek parça fiyatları ve bir üst sınıfa geçmek istediğinizde bu motosiklet ikinci el olarak ne kadar değer kaybediyor gibi unsurları da göz önünde bulunduruyoruz. Yani akıllı bi motorcu böyle yapar sanıyorum
Life's for my own to live my own way
-
18 Nisan 2016, 11:15
#5032
pilliceset adlı üyeden alıntı
Motosiklet camiasına girdikten sonra fark ettim ki maalesef çoğu motosiklet kullanıcısı bilgisiz yorum yapmaya ya da başkalarından duydukları absürd şeyleri kendi fikirleri gibi sunmaya bayılıyorlar. Kendi tarzları ve beğenileri dışındaki motosikletlere demediklerini bırakmıyorlar. Senin de dediğin gibi üstüne bile oturmadığı bir motosiklet hakkında teknik anlamda nasıl yorum yapabiliyor insan anlamıyorum. Sonuçta bir motosiklet alırken yalnıca teknik özelliklerine bakmıyoruz. Teknik servis yaygınlığı, yedek parça fiyatları ve bir üst sınıfa geçmek istediğinizde bu motosiklet ikinci el olarak ne kadar değer kaybediyor gibi unsurları da göz önünde bulunduruyoruz. Yani akıllı bi motorcu böyle yapar sanıyorum
Evet kesinlikle haklısınız.
Genel tabular oluşmuş böyle bir suru . Insanlar ağızdan ağıza duydukları şeylerden genel kanıya varmış gibi. Dene bir önce sonra sev ya da sevme o modeli. Öyle şöyle "hantal yaaaaa" diye.
-
18 Nisan 2016, 14:03
#5033
oluroyle adlı üyeden alıntı
Merhaba
Inazuma severler merak ettiğim bir konu ve. Bugün motor kullanan bir ablamla sohbetimiz esnasında kafama takıldı..
200,250 cc segmentte motor düşünüyor . Neden inazuma dusunmuyorsun dediğimde "çok hantall" söylemini sizde çok duymuşsunuzdur eminim.
Sizi de rahatsız ediyor mu bu söylem.. neden çok hantal diyorlar.. ustelik hic surmemis denememisken... bende deneme surusu yapma firsatina erisemedim ama aksine ben bayiliyorum inazumaya...
Kazasiz belasiz
hocam merak etme 200-250 cc motosiklet bakan birisi için tabi naked motosiklet bakıyorsa hantal olduğunu düşünmüyorum
ağırdır ağır olmasına arkadaşımın r25ini sürdüm sadece ona göre hantal ama ikiside ayrı kulvarlarda bence tek kişi kullanımda çok tatmin edici ama ağır motor mu diğerlerine göre ağır
-
18 Nisan 2016, 22:01
#5034
oluroyle adlı üyeden alıntı
Merhaba
Inazuma severler merak ettiğim bir konu ve. Bugün motor kullanan bir ablamla sohbetimiz esnasında kafama takıldı..
200,250 cc segmentte motor düşünüyor . Neden inazuma dusunmuyorsun dediğimde "çok hantall" söylemini sizde çok duymuşsunuzdur eminim.
Sizi de rahatsız ediyor mu bu söylem.. neden çok hantal diyorlar.. ustelik hic surmemis denememisken... bende deneme surusu yapma firsatina erisemedim ama aksine ben bayiliyorum inazumaya...
Kazasiz belasiz
Hiç sürmemiş, denememiş birinin hantal demesine gülüyorum. Fakat şahsen beni hiç rahatsız etmiyor. Çünkü gerçekten hantal bir motosiklet Inazuma. Sınıfına göre çok ağır. Minimum 30 kg fazlası var. Benim gibi orta sehpa, arka çanta demiri ve topcase, motor koruma demiri de koyunca oluyor sana 200 kg. 200kg şu anda 600-750cc'ler için geçerli bir ağırlık. 250cc için çok fazla. Ayrıca gidon turu da şehir içi için yeterli gelmiyor bana. Ha bunu neye göre konuşuyorum? Diğer motorum olan Kymco Agility City'e göre. Yani "her 250cc'yi denedim bu en hantal ve dar gidon açılısı" demiyorum. Yanlış anlaşılmasın. Bu motoru almadan önce bana da bizzat kullanıcıları "çok hantal motor" derken, içimden: "tekniğiniz iyi değildir, at kullanıcısına göre kişner, ben alınca göreceksiniz nasıl kullanılacağını" diyordum. Aldım, kullanmaya başladım. Scooter'dan vitesliye ilk kez geçtiğim için kendime biraz süre tanıdım. Alıştıktan sonra aralara girdim, trafiğin içine dalıp yüzdüm deyim yerindeyse. Her şey gayet güzeldi. Zaten genişlik olarak scooter'ımdan o kadar da geniş olmadığı için trafikte aralara girerken kendimi avutuyordum "bu da iyi ya" diye. Ta ki aralıksız 2 ay Inazuma kullandıktan sonra scooter'ım ile trafiğe çıkana kadar... Tamamen kendimi avutuyormuşum, işte o anda anladım. Yok böyle bir rahatlık. Hafiflik ve gidon turunun geniş olması birleştiği zaman tam bir filtreleme ustası oluyorsunuz ve o kadar zevkli geliyor ki anlatamam. Asla sıkışmıyorsunuz ve durmuyorsunuz trafikte. Ama ben Inazuma kullanırken duruyorum bazen, çünkü gidon açısı yeterli olmadığı için o araya giremiyorum tam kırarak. Inazuma'da acı çekiyormuşum resmen. Gerçekten de hantal bir motor. Ha ağırlığına rağmen gazı açtın mı yeterli seviyede hızlanıyor mu? Bence evet. Inazuma malzeme kalitesi üst seviyede bir motosiklet bu segmentte, genel olarak ben de seviyorum zaten. Ama siz kafanızı takmayın bence bu sıfatlara. Bayılıyorsanız ne ala.
-
18 Nisan 2016, 22:04
#5035
85mm adlı üyeden alıntı
Hiç sürmemiş, denememiş birinin hantal demesine gülüyorum. Fakat şahsen beni hiç rahatsız etmiyor. Çünkü gerçekten hantal bir motosiklet Inazuma. Sınıfına göre çok ağır. Minimum 30 kg fazlası var. Benim gibi orta sehpa, arka çanta demiri ve topcase, motor koruma demiri de koyunca oluyor sana 200 kg. 200kg şu anda 600-750cc'ler için geçerli bir ağırlık. 250cc için çok fazla. Ayrıca gidon turu da şehir içi için yeterli gelmiyor bana. Ha bunu neye göre konuşuyorum? Diğer motorum olan Kymco Agility City'e göre. Yani "her 250cc'yi denedim bu en hantal ve dar gidon açılısı" demiyorum. Yanlış anlaşılmasın. Bu motoru almadan önce bana da bizzat kullanıcıları "çok hantal motor" derken, içimden: "tekniğiniz iyi değildir, at kullanıcısına göre kişner, ben alınca göreceksiniz nasıl kullanılacağını" diyordum. Aldım, kullanmaya başladım. Scooter'dan vitesliye ilk kez geçtiğim için kendime biraz süre tanıdım. Alıştıktan sonra aralara girdim, trafiğin içine dalıp yüzdüm deyim yerindeyse. Her şey gayet güzeldi. Zaten genişlik olarak scooter'ımdan o kadar da geniş olmadığı için trafikte aralara girerken kendimi avutuyordum "bu da iyi ya" diye. Ta ki aralıksız 2 ay Inazuma kullandıktan sonra scooter'ım ile trafiğe çıkana kadar... Tamamen kendimi avutuyormuşum, işte o anda anladım. Yok böyle bir rahatlık. Hafiflik ve gidon turunun geniş olması birleştiği zaman tam bir filtreleme ustası oluyorsunuz ve o kadar zevkli geliyor ki anlatamam. Asla sıkışmıyorsunuz ve durmuyorsunuz trafikte. Ama ben Inazuma kullanırken duruyorum bazen, çünkü gidon açısı yeterli olmadığı için o araya giremiyorum tam kırarak. Inazuma'da acı çekiyormuşum resmen. Gerçekten de hantal bir motor. Ha ağırlığına rağmen gazı açtın mı yeterli seviyede hızlanıyor mu? Bence evet. Inazuma malzeme kalitesi üst seviyede bir motosiklet bu segmentte, genel olarak ben de seviyorum zaten. Ama siz kafanızı takmayın bence bu sıfatlara. Bayılıyorsanız ne ala.
hiç deneme fırsatım olmadığı için yorum yapmak adına sorayım dedim sağolun objektif yaklaştığınız için teşekkür ederim çok sağolun.
Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya
-
19 Nisan 2016, 03:45
#5036
oluroyle adlı üyeden alıntı
Merhaba
Inazuma severler merak ettiğim bir konu ve. Bugün motor kullanan bir ablamla sohbetimiz esnasında kafama takıldı..
200,250 cc segmentte motor düşünüyor . Neden inazuma dusunmuyorsun dediğimde "çok hantall" söylemini sizde çok duymuşsunuzdur eminim.
Sizi de rahatsız ediyor mu bu söylem.. neden çok hantal diyorlar.. ustelik hic surmemis denememisken... bende deneme surusu yapma firsatina erisemedim ama aksine ben bayiliyorum inazumaya...
Kazasiz belasiz
Ben de wolf'ten Inazumaya geçen biri olarak, motora hantal diyenler bi nebze haklılar, fakat bunu söyleyenler eminim ki yine totosunu inazumaya bahşetmemiş motorcular, motorcularımız çabukluk anlamında diğerlerine göre geri kalan bi motor inazuma, fakat bunun meyvesini konforunda ve yüksek hızlarda rüzgarı yararak gidebildiğinde hissettiriyor. rüzgar sarsmıyor aleti.
dolayısıyla motorun kalitesi ortada ve o kanattan sallamakta zorluk çekenler bir anda "hantal" yakıştırması yapıyor :D halkımız hangi motora aşık olmuş ki zaten. evet hantal fakat sadece hantal mı acaba? torkundan bahseden var mı? artçılı bi şekilde 6.viteste dik yokuşları tırmanmasını falan bilen eden?
ön çamurluğa takanlar vardı bide makyaj güzeli manken hayranları sizi.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
19 Nisan 2016, 03:51
#5037
abeciMotoru adlı üyeden alıntı
Ben de wolf'ten Inazumaya geçen biri olarak, motora hantal diyenler bi nebze haklılar, çabukluk anlamında diğerlerine göre geri kalan bi motor inazuma, fakat bunun meyvesini konforunda ve yüksek hızlarda rüzgarı yararak gidebildiğinde hissettiriyor. rüzgar sarsmıyor aleti.
dolayısıyla motorun kalitesi ortada ve o kanattan sallamakta zorluk çekenler bir anda "hantal" yakıştırması yapıyor :D
halkımız hangi motora aşık olmuş ki zaten.
Tam benlik.
-
19 Nisan 2016, 10:27
#5038
Bende ybr125 sen inazumaya gecdim. Evet ybr ye göre şehiriçi trafikte ağır sayilabilir ama benim acelem yok yani kurye gibi biyere bisey yetistirmiyorum eğer musaitse aralardan duran trafikte geçiyorum yeterli oluyor. Ama inazumanin konforu kesinlikle 250 cc ve altı kategorisinde tartışılmaz bence. Parça kalitesi di aynı şekilde bence. Iki kişi ortalama 90.- 100 km hızla tadından yenmez seyir keyfi var. Biraz parçaları ve servisi pahalı gelebilir o kadar.
-
19 Nisan 2016, 12:39
#5039
Merhaba Arkadaşlar ;
Ben uzun süredir bu forumdan uzaktayım ancak yazılanları takip ediyorum. Açıkçası motosiklet kullanan arkadaşlarım var onlarla keyifli sohbetler de etmekteyiz ancak Inazuma kullanan başka bir tanıdığım yok. Ben de bu açıdan hem sizlerle tanışıp bilgi paylaşmak hem de bir kullanıcı olarak kişisel tecrübelerimi aktarmak için foruma kayıt oldum. 36 yaşındayım. Özel sektörde çalışıyorum. Motosiklet hayatımda depolu mobylette ile başlayıp , Yamaha DT125R ile arazide devam etti. Sonrasında asfaltta farklı marka ve modelde pek çok motosiklet kullanma fırsatım oldu.
Bu bilgileri tanışma başlığına da ekleyeceğim. Bundan sonrasında ise yolda gezide duyduğum ve cevapladığım bazı soruları kendi fikirlerimle yanıtlamak istiyorum. Belki ilgilenenler için faydası olur.
Inazuma tarafına gelirsek ;
Neden tercih ettim?
Hem şehir içinde hem de şehirlerarası seyahatlerde kullanmak için uygun bütçeli bir motor arıyordum. Hem beni yolda torku ve beygir gücü açısından yormamalı , hem çok pahalı olmamalı (düşündüğüm 600cc endurolara kıyasla şu an bütçeme daha uygun) , az yakmalı , sorunlu olmamalı , yedek parça sıkıntısı yaşamamalı , daha da önemlisi topcase ve sidecase takılabilmeliydi. Çünkü kamp için çıktığımda oldukça yüküm oluyor. Bu aralıkta kendimce bulduğum en uygun seçenek inazumaydı.
Cam gerekli mi?
Bana sorarsanız evet. Bu konuda da touring camlar (nispeten çok uzun olanlar) çok iyi rüzgar kesiyor ancak çok çirkinler. Ben Puig aldım. Motosikletin kafa görüntüsünü tamamen değiştirdi. Karnıma ve göğsüme gelen rüzgarı kesiyor. (Boyum 176) Hemen hemen ağız hizamdan rüzgar akışı başlıyor. Süper konforlu değil rüzgar açısından. Ancak hem şık hem de nispeten rüzgara karşı etkili. (Ps: pleksi bir cam için çok ama çok pahalı. Bu kısmı zevk meselesi.)
Çok mu ağır?
Kişiye göre değişir. Beklentiniz nedir? Bu soru daha önemli bence. Hafifliğin bana katacağı avantajlar şunlardı;
*Daha seri hızlanma
*Daha düşük yakıt tüketimi
*Daha yüksek sürat
Ancak bunları ele alırken çok ciddi farklar olmayacağını bilmek lazım. Seri hızlanmadaki fark 1 sn ise dergi testlerinde performans anlamında çok ciddi farktır. Ama benim için hiçbir şey ifade etmez.
Hafif olsa yakıt tüketimi belki %10 daha düşük olabilirdi. Ancak iki depo şehir içi ve uzun yol ölçümümde 3,8 litre hesapladım. Hafif olsa belki 3,5 litre yakacaktı (%10 hesabıyla) 100 km de 0,3 litre yakıtı gözardı edebilir miyim. Evet. Bu motosikletle çalışacaksam yada her gün işe gidip geleceksem yıllık hesap yapmalı mıydım? Evet. Bu size kalmış.
Daha yüksek sürat konusunda çok değişken var. Ancak yine %10 oranından hareket edersek benim motosikletim 140 / 150 görüyor. Yolun eğimine ve rüzgara göre değişiyor bu. Çoğu zaman 42 litre çantam dolu oluyor. Koruma demiri ve orta sehpam var. %10 hızlı olsa 155 165 aralığı görürdü. Hayatımda ve sürüşümde önemli değişiklikler olmazdı bunlar.
Daha hafif seçenekler içindeki motosikletlerin tümü daha sportif tasarlanmış. Bu %10 luk kazanımı konfordan çaldıkları konusunda hepimiz mutabığız sanırım. Beklediğim agresif bir tasarım ve sportif bir sürüş değil. Bahsettiğim gibi kısa ve uzun çantalı yüklü seyahatlerde konforlu bir sürüş.
Bu sebeple Inazuma ağır mı? Evet. Ancak bunu bilerek seçiyorum zaten.
Çok ağırmış sürüşte sorun yaşar mıyım?
Bu da kişisel bir konu.
Inazuma 185 kilo. Ben 175 boyunda 75 kiloyum. Toplam ağırlığımız 260 kg. Bu ağırlık beni zorluyor mu? Hayır. Ama bir başkasını zorlayabilir. 100cc bir commuter motosikletim daha var 90 kg ıslak ağırlığı. Onu tutamayıp deviren arkadaşım da var. Eğer yeterli tecrübe ve eğitiminiz varsa Goldwing bile kullanabilirsiniz. Beklentiniz hafif ve sportifse daha önce bahsettiğim gibi yanlış dükkandasınız.
Uzun yolda nasıl?
Geçen hafta sonu ve bu hafta sonu konaklamalı seyahatler yaptım. İlgilenenler için Garibanlar Çetesi isimli kanalda videoları mevcut. İlkinde tek başıma 650 km ikincisinde arkadaşlarımla 600 km yaptım. Bu konuda birkaç fikrim var.
Öncelikle bu seyahatler içinde bir günde 3 kısa molayla 450 km yol yaptım. Sürüş esnasında otoban , stabilize yol , toprak yol , bozuk satıh gibi pek çok alternatif yol üzerinde sürdüm.
Sele yumuşaklığı , amortisörlerin başarılı çalışması ve iyi ayarlanmış oturuş pozisyonu (benim boyuma göre) çok rahat bir yolculuk yapmamı sağladı. Bu 450 km içinde yolun çok bozulduğu alanlar hariç 120 140 arası bir tempoda sürdüm. Çok açık alanlar içinden geçen yollarda şiddetli rüzgar (yol rüzgarı değil , durduğumda bile kafadan esen şiddetli rüzgar)dışında yol rüzgarından hiç rahatsızlık duymadım.
İkinci seyahatimde birlikte sürdüğümüz arkadaşlarımdan birinde Yamaha Tenere 660 vardı. Yine yola göre 120 140 arası süratte birlikte sürmekte sorun yaşamadık.
Yine ikinci sehahatimde 42 litrelik çantam tıka basa doluydu. Bunun dışında 2 mat, 3 kişilik çadır da yolcu selesinin üzerine yüklenmişti. Inazuma sürüş keyfinden yine ödün vermedi.
Lastikler çok dandik diyorlar?
Benim motosikletim 5000 km'de. Lastikleri çok mu kötü buldum? Hayır. Çok da iyi değiller. Ancak yetiyorlar. Ben defansif süren bir adamım. Bak 48 derece yattım gördün mü gibi heveslerim hiç olmadı.
Panik fren yapmak zorunda kaldım mı? 2 defa. İkisinde de yırtık dondan fırlayan arabalar vardı. Her ikisinde de sürücü beni fark ettiğinde panik yapıp arabasıyla yolun ortasında duvar gibi önümde durdu. (müthiş şöförlerimiz!)
Her ikisinde de sorun yaşamadan durabildim. Bu tarafta lastik dışında ön amortisörün başarısına bir daha dikkat çekmek isterim.
Lastik değişsek iyi olur mu? Tabii ki daha iyi lastik daha iyi ve güvenli sürüş demektir. Ancak henüz 500 km motosiklet sürmemiş yolda karşılaştığım pek çok arkadaşın da bir motosiklet yada lastik hakkında "o mu ooohooo o çöp çöp atacaksın onu anında takacaksın rossoları bi yatacaan" demesi de bence çok doğru değil. Pirelli'nin Michelin'in IRC'ye nazaran iyi olduğunu hepimiz biliyoruz. Ancak sakin ve defansif sürdüğünüzde IRC Roadwinner (ne uydurma isim) için konuşuyorum. Bu lastikleri ben kötü bulmadım. Başkası kötü bulup hemen çıkarıp çöpe atarsa ve yerine daha iyi bir lastik takarsa ona ve bütçesine de saygı duyarım. (ve evet daha önceki motosikletlerimde Bridgestone , Michelin , IRC , Pirelli , Continental kullanma fırsatım olmuştu.)
Servisi çok pahalı diyorlar?
Honda'yı bir parça ayrı tutarsak Japon motorlarında ne yazık ki durum böyle. Ancak hiç kimsenin servisi çok pahalı diye Audi yada Mercedes'ten de vazgeçtiğini görmedim. Aksi halde hepimiz TATA ya da GEELY'e biniyor olurduk. Ben çin üretimi motosikletler de kullandım. Hepsini de çok sevdim. Parçaları çok ucuz. İnternette sınırsız parça kaynağı var. Çoğu da birbirine uyumlu. Ancak bir süre sonra dertleri bitmez oluyor. Benim gibi kendi motosikletini kendi tamir eden biri değilseniz ve tanıdığınız bildiğiniz bir usta da yoksa hele , o zaman yandınız demektir. Motorunuz bir defa servis görmeye başladığı zaman geri dönülmez bir yola adım atıyorsunuz. Hala bir kenarda 99cc CG bloğuna sahip bir commuterim var. Canım sıkıldıkça hobi olarak tamir ediyorum =)
Japonlarda parçalar pahalı evet. Ancak çok daha zor arızalanıyorlar (eğer bakımlarını düzenli yaparsanız) ve arızalandıklarında parça bulmak çok sorun değil (kawasaki hariç , son dönemde nasıl bilmiyorum belki düzelmiştir) Ayrıca eliniz tornavida tutuyorsa pek çok parçayı yurt dışından çok uygun fiyatlarla bulma şansınız da var.
Sıfır km bir Honda alırken Bayi ile konuşmamızı hatırlıyorum. Bakımlara işçilik için para vereceğim. Düşersem zaten garanti dışı. Balata zincir vb zaten aşınan malzeme. Buji filtre yağ zaten ben ödüyorum. 2 yıl garanti ne için geçerli dedim?
Açıkçası abi bi işe yaradığı yok ancak motorunda (motor bloğunda) yada elektronik kontrol ünitelerinde fabrikasyon bir arıza oluşursa anca o zaman. Onda da en ufak bir müdahalen varsa kullanıcı hatası derler dedi. (yağ değişimini geciktirme , servis dışında yapma , önerilen yağı kullanmama / elektrik sistemine müdahale alarm sis farı vb takma gibi)
Bu yüzden bence bakış açısını değiştirmekte fayda var. Mercedes alan hiçbir insanın ya bunu kafadan bir vursam ne masraf çıkar dediğini duymadım. Ancak bu motorla bi düşsen granaj en az 1500 diyenini çok duydum. Pahalı araçlar için kasko yaptırıp riskten uzaklaşmak doğru seçimdir.
Çok düşeceğiniz fikrine kapılıyorsanız eğitim tarafına da biraz para yatırmanın tam zamanıdır.
Niyetim kimseyi eleştirmek yada doğruları yanlışları anlatmak değildir. Umarım kimse yanlış anlamaz. Sürçü lisan ettiysem affola. Ben sadece bir kullanıcısı olarak Inazuma'yı neden seçtiğim ve duyduğum sorulara hangi cevapları verdiğimi bu platforma taşımak istedim. Yazıyı baştan sona okuyana sabrından dolayı teşekkür ederim =) Yorum almak istediğiniz başka bir konu varsa lütfen belirtin.
Umarım buradan pek çok arkadaşımla görüşme ve birlikte sürme şansımız olur. Havalar ısınıyor yolumuz uzun.
Herkese iyi ve keyifli sürüşler dilerim.
Jeridan
-
19 Nisan 2016, 15:55
#5040
Sn. Jeridan!
Çok güzel, faydalı ve doyurucu bir paylaşım olmuş, elinize sağlık.
İnazuma' ya arka ve yan çanta uygulamalarınıza ilişkin tercihleriniz, değerlendirmeleriniz ve tavsiyelerinizi paylaşmanız mümkün mü.
Şimdiden teşekkür ediyor, kazasız sürüşler diliyorum.
İnsan paranın sahtesini yapar, para da insanın... B. FRANKLİN
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)