- Tek ve artçılı performansı arasında ciddi bir fark var. İki kişi olunca motor pek taşımak istemiyor sizi. Bunu hissettiriyor. 80-120 & 40-100 gibi hızlanmalar YBR'den sonra sizi tatmin eder. Yüksek devirle kullandığınız sürece sıkıntı yaşamazsınız. Ancak artçınız indikten sonra aynı aralıkları tekrar deneyin, farkı anlarsınız.
- Genel olarak 110-120 arası yolculuğu artçılı ve yüklü olarak mümkün kılıyor tabii. Ama 120-125 üzerini düşünürseniz üzülürsünüz.
- 125 km/h'a kadar lineer bir hızlanması var ama 125'in üzeri artık biraz ıkınmaya başlıyor. Hadi hava şartları uygun diyelim, 130 km/h olsun. Hele artçılıysa onu direk 125 km/h yapalım. Sonrası tam ıkınma. Zaten bu hızlar 10.000 devir civarına denk geldiği için konfor da bitiyor. Titreşim çok yükseliyor.
- Kronik sorunu egzoz headers'larında titreşim sesi. Çok kişinin başına gelmiştir. Çok titiz bir adamsanız sizi rahatsız edebilir. Benim ediyordu şahsen. Garantiden değişti, yine başladı. Pes ettim artık değiştirmeyeceğim. Ama bu hayati bir sorun değil, sadece ses yapıyor. Uyuz oluyorum. Başka kronik bir problemi yok.
Şimdi bundan birkaç ay önce bir arkadaşa cevap niteliğinde yazdığım bir mesajı buraya kopyalıyorum. İçinde sormadığınız soruların da cevapları var.
1) Ben ortalama net 4.00 lt/100km yakıyorum. Altına indiğim çok azdır. 3.62 lt/100km rekorum ama 50cc bir motosiklet gibi kullanmıştım. En yüksek de 4.71 lt/100km yaktım.
2) 120 ile dik bir yokuşu çıkmanız boy-kilo-artçı-yük durumuna bağlı. Kısa boylu ve zayıfsanız, artçı ve yükünüz yoksa çıkarsınız. Ama durum anlattıklarımın tam tersiyse pek mümkün değil. Örneğin, ben 1.90 boyunda 88 kiloyum, artçım 70 kilo ve 15 kilo da yükümüz vardı. 6. viteste dik bir yokuşa 120 civarı girdiğimizde hemen devir kaybı yaşadım. 5. vitese düşüp 100-105 km/h civarı devam edebildim. Zorlamadım tabi motoru da pek. Yani öyle "stabil 120 ile en uzun rampaları tamamlarım" biraz zor.
3) 5000 km bakım aralıkları var ve fiyatlar anladığım kadarıyla bayağı değişken. Kimisi 5000 bakımına 160 lira ödüyor benim gibi, kimisi 280... Servise göre şekilleniyor sanırım.
4) Son hızı olan 151 km/h'a nazlanmadan çıkamıyor. Yine kendimden örnek veriyorum -kilo boyu yazdım yukarıda-; önümde cam yok ve rüzgara temas eden alanım çok fazla. Motor ısımış durumdayken 130'a kadar nazlanmıyor ama sonrası biraz zor. Üzerine kapanırsanız yardımı olur. Şöyle rahatça (düzde) 140 göremedim şahsen. Yokuş aşağı rampada ancak 140 ve 151'i gördüm. Ha rodaj sonrasındaki ilk 1000 km çok uğraşmıştım, sonra vazgeçtim deneme yapmaktan, şu anda denesem n'olur bilmiyorum ama durum böyleydi. Burada iki kişi ve yüklü olarak "hiç zorlanmadan 150'ye çıktım öyle de devam ettim" diyenler de var ama bana sorarsanız pek mümkün değil. Bir de şu var, 120 km/h ile giderken 9.000 devir çeviriyor motor. Zaten 11.000'de kesiciye giriyor. 130 demek 9.750-10.000 devir demek. Burada artık motor titreşimden çekilmez duruma geliyor. Bu şekilde biraz yol alırsanız ellerinizde uzun süre elektriklenme olması kaçınılmaz. Benim, kendim ve motorun konforu için sınırım maksimum 125 km/h.
5) Artçı konforu 250cc'lik diğer makinalar içinde en iyisi. Ama genel anlamda soracak olursanız öyle mükemmel değil. Arkada Givi Blade B47 çanta var. Geçen kuzenim kullandı ve ilk kez kendi motorumda artçı oldum, bu çantanın bu kadar sırtıma dayanacağımı ve beni öne itip konforu bitireceğini düşünmezdim. Meğer öyleymiş. Bir de ayaklıklar o kadar yukarıda ki neredeyse yarış motoru gibi kırıyorsunuz dizleri. Uzun yol kabus olur bana. Ama tabii ki kaç kişi benim gibi 1.90 boyunda bir artçıyla yol alıyor orası tartışılır. Kısa boylu, kilosuz, poposu az yer kaplayan insan mutlu olur ancak arkada.