Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Eylül 2015, 09:30
#4661
Baris Yzc adlı üyeden alıntı
İyi forumlar herkese. Motosikletim henüz 9 aylık 12.000 km de. Rolanti de bozuk para sesi geliyor , önceki sayfalarda katalizör diyen var doğru mudur ? Parça değişimi talep etmeye gerek var mı ? Aynı sesi daha önce yaşayan var mı ? Çözüm nedir ? Simdiden Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------
Bu arada inazuma için -antalya- 15 50 motul kullanıyorum çok memnunum tavsiye ederim.
Katalizatör değişimini ben serviste yaptırmıştım garanti kapsamında.Eğer aynı sesten bahsediyorsak o bozuk para gibi olan ses beni çok rahatsız ediyodu.Motordan en ufak bi ses gelse bile sinirim bozuluyor çünkü.Motordan ses gelmesine takıntılıysan servise gidip bir kontrol ettirmen iyi olur.
Benim gittiğim serviste parça siparişi verildi parça gelince gidip değiştirdim 2 saatte oldu bitti.Motoru falan bırak diyen olmadı.
Inazuma için 10-40 Motul kullanıyo servis aslında.15-50 nin ne gibi bir güzel tarafını hissettin ? Gerçi 10-40 neden iyi dersen benim hiçbir cevabım yok.Servis hangi yağı koyuyosa bizde tamam diyoruz
Reklamlar
-
11 Eylül 2015, 10:20
#4662
yusufbaris adlı üyeden alıntı
Inazuma için 10-40 Motul kullanıyo servis aslında.15-50 nin ne gibi bir güzel tarafını hissettin ? Gerçi 10-40 neden iyi dersen benim hiçbir cevabım yok.Servis hangi yağı koyuyosa bizde tamam diyoruz
Arkadaş antalyada yaşıyor heralde onun için 15-50 diyor sıcak memleket
-
11 Eylül 2015, 15:38
#4663
Merhaba.
Bir konu hakkında fikrinizi rica edeceğim.
A2 ehliyetimi bugün aldım.
İleri sürüş eğitiminin ardından bir Inazuma almayı düşünüyorum.
85 Kilo / 1,82 Boy / 37 Yaş (evet biraz geç kaldım ama geç olsun, güç olmasın)
Motorumu 2. el almayı düşünüyorum.
Ve motosikletten hiç anlamadığım için kazıklanmamak için ne yapmak gerekir?
Mesela arabada oldugu gibi, almadan önce yetkili servise göstermek midir bu işin normali?
Yoksa ille de bilen birisini bulup onunla mı gitmeli?
Teşekkürler.
-
11 Eylül 2015, 19:41
#4664
Arkadaslar bu gun arka fren lambasinin yanmadigini fark ettim.nerden baslamak lazim bakmaya..???
-
11 Eylül 2015, 21:00
#4665
inazumaf, eğer hem arka hemde önfren de yanmıyorsa büyük ihtimal ampuldür..biri problemliyse müşürlere bakmalısın...arka fren müşürü sağ pegin bağlandığı yerin iç kısmında, ön ise sağ manetin dibinde...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------
10/40 standart değerler sıcak hava için kitapçıkta 15/50 bilemiyorum..bu motor racinglerden çok devir çeviriyor, 15/50 bence kalın..keçeleri zorlarsın...15/50 arabaya konmuyor nerdeyse artık..tabi tam sentetiklerden bahsediyorum...iyi gibi hissettirmesi sesin azlığındansa buna güvenmeyin...az ses herzaman motorun keyfinin yerinde olduğu anlamına gelmez...
-
11 Eylül 2015, 22:15
#4666
Motoru bir ustaya göstermeden önce hiç ama hiç acele etmeden,
1- Sağına soluna iyice bakılır
- Km orjinal mi ?
- Mesela motorun yattığını düşünseniz sürtebilecek yerlerde bir boya, macun vb varmı
- Elcikler çok aşınmışmı(orjinal mi )
- Disklerin yüzeyinde aşınma çok varmı düşük km motorun disklerinde balatanın açacağı oyuntular olmaz.
- Motorun selesinde aşırı bir yıpranma varmı ?
2- Motoru kullanın ve düm düz yolda giderken yeterli hızda bence en az 50 km de ellerinizi gevşetin hatta bırakabilirsenin bırakın motor sağa sola çekiyormu ? Mesela hatasız bir inazuma elleri bırakınca ip gibi gider. Hatta bir arkadaşınızdan motorda iken 50 metre kadar uzaklaşın ve tam onun üzerine doğru dümdüz gidin o ise eğilerek motorun tekerlerini gözlesin eğrilik varmı tekerler aynı hizada olmalı. çok nadirde olsa motor tam kafadan kaza yaptı ve şase tam aşağı eğildi ise motor sağa sola çekmeye bilir ama deneyimli bir kullanıcı bişeylerin yanlış olduğunu hemen anlar. Frenleyerek ön amortisörlerin tam kapanabildiğini deneyin ve amortisörler durunca açılırken eğer hatasız ise ses yapmaz ama hata kaza varsa tak diye geri atabilir
3- yukarıdakilere bakıp Siz kendiniz beğendikten sonra 3.olarak motosikletin motorunu bir ustaya gösterin motorun sesini bir dinlesin mümkünse test edip binsin
4- Mesela ben kesinlikle cüzzi farklara ikinci el almam motorun sıfırı atıyorum 14.000 adam yazmış 2. ele 14.000
5- Motoru kullanan kişinin yaşı, mizacı , mesleği ve kullanım amacıda kriterler arasında olsun ( tabi ilk sahibi olmalı , ilk sahibi olmayandan motor almamak lağzım, şahsi düşüncemdir)
AtakanNakata adlı üyeden alıntı
Merhaba.
Bir konu hakkında fikrinizi rica edeceğim.
A2 ehliyetimi bugün aldım.
İleri sürüş eğitiminin ardından bir Inazuma almayı düşünüyorum.
85 Kilo / 1,82 Boy / 37 Yaş (evet biraz geç kaldım ama geç olsun, güç olmasın)
Motorumu 2. el almayı düşünüyorum.
Ve motosikletten hiç anlamadığım için kazıklanmamak için ne yapmak gerekir?
Mesela arabada oldugu gibi, almadan önce yetkili servise göstermek midir bu işin normali?
Yoksa ille de bilen birisini bulup onunla mı gitmeli?
Teşekkürler.
-
12 Eylül 2015, 01:13
#4667
Aymer19 bilgiler icin tesekkurler..
-
12 Eylül 2015, 08:02
#4668
-
12 Eylül 2015, 12:16
#4669
İlaveten naçizane bilgi..
Orta ayak varsa kaldırın
çalıştırıp 2-3 viteste arka tekerin boş dönüşü ve zincir salınımını yere yakın bir noktadan izleyin.
Teker dönerken yalpalıyorsa yada teker sabit ama dişli ve zincir yalpalıyorsa bakım gelmiş demektir.
Durdurup tekeri elinizle çekiştirin, göbekte boşluk varmı bilya sesi vs. için
Özellikle 1. viteste rölantide dönerken zincir vurur bunu önemsemeyin sebebi Orta ayaktayken Arka teker geri geldiği için zincirin biraz sarkmasıdır.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
12 Eylül 2015, 12:55
#4670
Arkadaşlar soğuk motorda bu yağ seviyesi normal midir?
-
12 Eylül 2015, 13:17
#4671
sozerten adlı üyeden alıntı
Tahminim yag eksik, benimde basima geldi motor sogukken olcum yaptim eksik, calistirip (5dk) stop edip dinlendirdikten sonra tekrar olctum yine eksik..
Bazi arkadaslar bana kizmisti inazuma yag mi eksiltir sen ölcmeyi bilmiyorsun diye kim ne derse desin yag eksiltti hemde 200 250ml civari
NOT: Motorun kullanim kitabinda yazar yag nasil ölcüldügü, dik konumda 3dk motor calistirilip ısıtılır stop ettikten sonra 3 dk dinlendirip seviye kontrol edilir
-
12 Eylül 2015, 13:38
#4672
Yağ eksik ve çamur gibi olmuş..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
12 Eylül 2015, 14:55
#4673
Daha 3000 km önce değiştirdim yağı. Nasıl böyle oldu anlamadım.
-
12 Eylül 2015, 15:58
#4674
bence yağ değişiminde bulunurken yağ ilavesinde yanlışlık yapıyorsunuz çünkü bizim serviste yağ full seviyesinde iken usta 3-5 dkka bekliyor ,motoru çalıştırıyor ,sallıyor motoru O seviye gittikçe düşüyor gene yağ ekliyor .buna çok dikkat ediyorlar
-
12 Eylül 2015, 17:04
#4675
motorcu48 adlı üyeden alıntı
bence yağ değişiminde bulunurken yağ ilavesinde yanlışlık yapıyorsunuz çünkü bizim serviste yağ full seviyesinde iken usta 3-5 dkka bekliyor ,motoru çalıştırıyor ,sallıyor motoru O seviye gittikçe düşüyor gene yağ ekliyor .buna çok dikkat ediyorlar
Daha önce hiç böyle yapan 'usta' görmedim doğrusu. Ama böyle özen gösteriyorsa mutlaka vardır bi bildiği. Bi de yağı değiştirdikten hemen sonra forumda piyasada sahte motul yağlarının dolaştığını okumuştum. Sonrasında da aynı dükkana bir daha gittiğimde yağ reyonundaki yağları az biraz inceledim 2 tane kapağı açılmış 1 litrelik yağ vardı. Kimseyi zan altında bırakmak istemem tabiki ama daha 3000 km önce değişen yağın bu kadar eksilmesi ve çamurlaşması normal değil.
-
12 Eylül 2015, 17:50
#4676
sozerten adlı üyeden alıntı
Aynı sorun bende de var. servis parçanın çıkarılıp fabrikaya gönderilmesi gerektiğini, parçanın orda test edilip çalışmadığının kayda geçilmesini, akabinde parçanın değişeceğini söyledi. Bu sürede motorum orda yatacak tabi. O ses de bazen geliyor bazen gelmiyor.
Antalya servisi direk değişim yapacağını söyledi, sağ olsun ali abi (servis ustası) kendisi de ikinci motor olarak inazuma kullanıyor çok yardımcı oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:23 ----------
yusufbaris adlı üyeden alıntı
Katalizatör değişimini ben serviste yaptırmıştım garanti kapsamında.Eğer aynı sesten bahsediyorsak o bozuk para gibi olan ses beni çok rahatsız ediyodu.Motordan en ufak bi ses gelse bile sinirim bozuluyor çünkü.Motordan ses gelmesine takıntılıysan servise gidip bir kontrol ettirmen iyi olur.
Benim gittiğim serviste parça siparişi verildi parça gelince gidip değiştirdim 2 saatte oldu bitti.Motoru falan bırak diyen olmadı.
Inazuma için 10-40 Motul kullanıyo servis aslında.15-50 nin ne gibi bir güzel tarafını hissettin ? Gerçi 10-40 neden iyi dersen benim hiçbir cevabım yok.Servis hangi yağı koyuyosa bizde tamam diyoruz
Muhtemelen katalizör dediğiniz gibi. Hafta içi tekrar servise gidecegim konuyla alakali.
Bu arada Motul 15 50 nin avantajı , vites geçişlerin de çok fark etti. (ipek gibi geçiyor tabiri caizse) Bircok forumdasim belki biliyordur race satip bu makineye gectim, alışkanlık yine devirli kullanıyorum, şehiriçi çok kullanıyorum, okulum(Antalyalı olanlar bilir dosemealti uluslararası Antalya üniversitesi ) evime 30 km ve okulum bir sehirlerarası yol uzerinde. Haliyle okula giderken makine sürekli yüksek devir çeviriyor. Biraz da kullanimla alakali 15 50 full sentetik tercih ettim. Son olarak fark ettiğim en önemli nokta , makine yoğun trafikte 10 40 kadar fan açmıyor,soğutma verimliligi sanki olumlu yon de değişti(psikolojik olabilir). Bu arada makine 9 aylık 11.500 km de. (4 ay kadar 2 motosikletim vardı.)
Antalya da motosiklet kulübünde abilerime soruyorum 15 50 tercih eden çok sayıda insan var. Aslında direk iklimle ilgili.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
arslan26 adlı üyeden alıntı
Tahminim yag eksik, benimde basima geldi motor sogukken olcum yaptim eksik, calistirip (5dk) stop edip dinlendirdikten sonra tekrar olctum yine eksik..
Bazi arkadaslar bana kizmisti inazuma yag mi eksiltir sen ölcmeyi bilmiyorsun diye kim ne derse desin yag eksiltti hemde 200 250ml civari
NOT: Motorun kullanim kitabinda yazar yag nasil ölcüldügü, dik konumda 3dk motor calistirilip ısıtılır stop ettikten sonra 3 dk dinlendirip seviye kontrol edilir
Hocam eğer yağ filtresi değişiyorsa ve yağ yine 2.100 konuyorsa yaklaşık 300 ml civarı fark ediyor. Bir de yukarı da @mirkuza yanıt vermiş , yağ ekledikten sonra 10 15 dk daha bekleyin dik tutun mutlaka az da olsa fark ediyor. Polemik yaratmayim / fan boy olmayim ama motosiklet kesinlikle yağ eksiltmiyor.
Keşke yolunuz düşse de Antalya servisine ugrasaniz. Çok memnun kalacağınızin garantisini verebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------
Butun inazumaci abilerime/kardeşlerime polemik yaratacak bir soru sorayim. Özellikle hakan abi deneyimli olarak sana soruyorum.
Geçen arkadaşlarımdan birisi -ktm duke 250si var-. İnazumanin uzun krank cift silindir mevzusundan dolayi 10 yıl sonra en saglam 250 cc olarak hala yuruyecegini soyledi. sokakta en fazla inazuma goruruz dedi. Tabi ki sayisal 250 cc de en cok cbr dolu piyasa ama siz motor ömrü hakkında ne düşünüyorsunuz ?
Periyodik bakım harici özel bir bakım yapmayan, ortalama sürüş karekteri olan bir insan olarak düşünün ?
Ben min 150.000 km diyorum. Halı hazında malum sitede 90.000 km de kurye motoru inazuma var ve yazilana gore henüz motor acmamislar , +90k km de başka 250 cc bulamadık. Sanki diğerlerinden biraz daha uzun ömürlü gibi ?
-
12 Eylül 2015, 21:07
#4677
Merhaba,
Motora motul markasının hangi yağını koymamız gerekiyor? 10W 40'lık çok çeşitli yağlar var motulda, 5000-6000-7000 serisi gibi.
Bir de kaç litre almamız gerekiyor?
Servis bizim götürdüğümüz yağı koyarmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
2,1 litre yazıyor motor kapağı üzerinde.
-
12 Eylül 2015, 21:21
#4678
Ayrton_SENNA adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Motora motul markasının hangi yağını koymamız gerekiyor? 10W 40'lık çok çeşitli yağlar var motulda, 5000-6000-7000 serisi gibi.
Bir de kaç litre almamız gerekiyor?
Servis bizim götürdüğümüz yağı koyarmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
2,1 litre yazıyor motor kapağı üzerinde.
Motul 5100 kullanmıştım çok memnun kaldım.
Filtre değişmeden 2,1 değişirse 2,5 lt civarı sanırım.
Siz 4 litrelik Motul bidonundan alın hem ucuz oluyor hem de bir sonraki bakımda da kullanırsınız.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
12 Eylül 2015, 23:13
#4679
Arkadaşlar inazumada denge sensörlri varmı? Ve nrede Biliyormusunuz?
-
13 Eylül 2015, 00:01
#4680
sozerten adlı üyeden alıntı
Daha önce hiç böyle yapan 'usta' görmedim doğrusu. Ama böyle özen gösteriyorsa mutlaka vardır bi bildiği. Bi de yağı değiştirdikten hemen sonra forumda piyasada sahte motul yağlarının dolaştığını okumuştum. Sonrasında da aynı dükkana bir daha gittiğimde yağ reyonundaki yağları az biraz inceledim 2 tane kapağı açılmış 1 litrelik yağ vardı. Kimseyi zan altında bırakmak istemem tabiki ama daha 3000 km önce değişen yağın bu kadar eksilmesi ve çamurlaşması normal değil.
benim gittiğim motorcu suzuki yetkili servisi yazsada inazumadan pek anlamazlar ancak elleri yatkın olduğundan sıkıntı çıkartmıyorlar.benim başıma gelen buydu servisteki adam böyle yapıyor ve bugüne kadar hiçbir eksilme gözlemlemedim ancak olmadığı anlamına gelmez sadece birdahiki yağ değişiminde dediklerim gibi yaptırın çünkü hakketten motor hareket edip çalıştıktan sonra yağı çekiyor.eğer gene full çizgisine yakın olupta 3000 bin km de bu seviyeye inerse harbiden yağı eksittiğine kanaat getirilmesi gerekiyor başka çare yok
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)