Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
06 Ağustos 2015, 20:42
#4541
Ayrton_SENNA adlı üyeden alıntı
Bizim motorda çift egzos bulunmasından dolayı zincir yağlamak ve özellikle temizlemek zor olmuyormu?
Geçen gün zinciri iç tarafından yağladım (sehpa yok), baya zor oldu egzosun arkasından zincire ulaşmak. Bunun bir de temizlenmesi gerekecek 1000 km sonra. Sehpa bile olsa çok zor olacak. Bu işi nasıl yapıyorsunuz?
Evet kesinlikle çok zor oluyor. Başlarda çok küfrettim ama sonradan insan her şeye alıştığı gibi buna da alışıyor. Temizlenme zamanını mümkünse kilometreye göre değil de zincirin durumuna göre tayin edin. Çünkü ortama, kullanılan şartlara göre çok değişkendir bu. Ben 1 depoda bir temizlediğimi de biliyorum, 4-5 depoda bir de.
Reklamlar
-
06 Ağustos 2015, 20:43
#4542
Yanlış anlaşılmasın sakın motor kesinlikle kötü değil. Bunu kastetmiyorum .motor iyi. Sağlam. İkinci eli var vs. Suzuki sonuçta. Heryerinden hissediliyor, almayı düşünene alma demem. Hatta soranlara al diyorum. 15 ya bu motor ben sıfır alacak olsam, 25 e yamanın mt si hondanın nc si (sanırım buydu modeller) onlardan alırım. Tamam 10 kaat var arada ama değer be o motorlarda herşey var, uzun yolda aynı yakarlar şehiriçi evet çok yakarlar ama alet direk herşeyi veriyor arkadaşlar. Büyük motor fark-lı. Lunaparka gitmek gibi. Biliyorsunuz.
-
06 Ağustos 2015, 21:07
#4543
Mexico adlı üyeden alıntı
Merhaba.
2. el İnazuma almayı düşünüyorum. Birkaç sorum olacak cevaplarsanız sevinirim.
1- Motor çok yakıyor deniliyor, siz 100 km de kaç lt yakıyorsunuz?
2- 120 ile dik bir yokuş veya düzde stabil gidiyor mu?
3- Bakım aralıkları kaç km? Suzuki servisleri ilgileniyor mu? Bakım maliyeti ortalama kaç tl?
4- Genelde sakin bir sürücüyüm, derdim hız değil ancak gerektiğinde 150 km/h civarına nazlanmadan çıkıyor mu?
5- Artçı konforu nasıl?
1) Ben ortalama net 4.00 lt/100km yakıyorum. Altına indiğim çok azdır. 3.62 lt/100km rekorum ama 50cc bir motosiklet gibi kullanmıştım. En yüksek de 4.71 lt/100km yaktım.
2) 120 ile dik bir yokuşu çıkmanız boy-kilo-artçı-yük durumuna bağlı. Kısa boylu ve zayıfsanız, artçı ve yükünüz yoksa çıkarsınız. Ama durum anlattıklarımın tam tersiyse pek mümkün değil. Örneğin, ben 1.90 boyunda 88 kiloyum, artçım 70 kilo ve 15 kilo da yükümüz vardı. 6. viteste dik bir yokuşa 120 civarı girdiğimizde hemen devir kaybı yaşadım. 5. vitese düşüp 100-105 km/h civarı devam edebildim. Zorlamadım tabi motoru da pek. Yani öyle "stabil 120 ile en uzun rampaları tamamlarım" biraz zor.
3) 5000 km bakım aralıkları var ve fiyatlar anladığım kadarıyla bayağı değişken. Kimisi 5000 bakımına 160 lira ödüyor benim gibi, kimisi 280... Servise göre şekilleniyor sanırım.
4) Nazlanmadan çıkamıyor. Yine kendimden örnek veriyorum -kilo boyu yazdım yukarıda-; önümde cam yok ve rüzgara temas eden alanım çok fazla. Motor ısımış durumdayken 130'a kadar nazlanmıyor ama sonrası biraz zor. Üzerine kapanırsanız sanırım olur. Şöyle rahatça 140 göremedim şahsen. Yokuş aşağı rampada ancak 140 ve 151'i gördüm. Ha rodaj sonrasındaki ilk 1000 km çok uğraşmıştım, sonra vazgeçtim deneme yapmaktan, şu anda denesem n'olur bilmiyorum ama durum böyleydi. Burada iki kişi ve yüklü olarak "hiç zorlanmadan 150'ye çıktım öyle de devam ettim" diyenler de var ama ben yapamadım. Açıkçası biraz zor gibi geliyor. Bir de şu var, 120 km/h ile giderken 9.000 devir çeviriyor motor. Zaten 11.000'de kesiciye giriyor. 130 demek 9.750-10.000 devir demek. Burada artık motor titreşimden çekilmez duruma geliyor. Bu şekilde biraz yol alırsanız ellerinizde uzun süre elektriklenme olması kaçınılmaz. Benim, kendim ve motorun konforu için sınırım maksimum 125 km/h.
5) Artçı konforu 250cc'lik diğer makinalar içinde en iyisi. Ama genel anlamda soracak olursanız öyle mükemmel değil. Arkada Givi Blade B47 çanta var. Geçen kuzenim kullandı ve ilk kez kendi motorumda artçı oldum, bu çantanın bu kadar sırtıma dayanacağımı ve beni öne itip konforu bitireceğini düşünmezdim. Meğer öyleymiş. Bir de ayaklıklar o kadar yukarıda ki neredeyse yarış motoru gibi kırıyorsunuz dizleri. Uzun yol kabus olur bana. Ama tabii ki kaç kişi benim boyumda bir artçıyla yol alıyor orası tartışılır. Kısa boylu, kilosuz, poposu az yer kaplayan insan mutlu olur ancak arkada.
-
06 Ağustos 2015, 22:28
#4544
Titreşim derken ben kısa mesafede olsa kullandım inazumayı fakat öyle pulsar gibi veya çin motoru gibi zırıldama veye titreşim hissetmedim onun yanında artçı olarak makinaya bindim gayet iyi motor güzel şahane birşey çok rahat kullanılıyor titreşim ne derecede var motorlar hareketli parçalardan oluştuğu için titreşim olması normal fakat titreşimi bir şekilde bazı parçalarla balansör gibi üstten egzantirikle firmalar alabiliyor titreşimi
-
06 Ağustos 2015, 23:23
#4545
İyi geceler arkadaşlar. Ben de yaklaşık 1 hafta önce İnazuma alarak Edirne'den aranıza katıldım. Eski sahibi 6000 km'de bakım yaptırmam gerektiğini söylemişti. Bu doğru mudur? İnazuma'nın servis bakım km aralıkları nasıldır? Bu konuda bilgi verebilirseniz sevinirim. Son olarak Inazuma kullanım kılavuzuna nerde ulaşabilirim? Teşekkürler
-
07 Ağustos 2015, 11:56
#4546
5.000 km'ye gelince yada gelmez ise son bakımdan itibaren 1 yıl dolunca yaptırman gerek.
-
07 Ağustos 2015, 12:00
#4547
merhaba arkadaşlar ben orta sehpa(orta ayaklık) almak istiyorum sizler nereden aldınız memnunmusunuz şurada bulabilirsin dediğiniz sayfa adres varsa yardımcı olurmusunuz antalyada yaşıyorum teşekkürler
-
07 Ağustos 2015, 14:07
#4548
wasp07 adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar ben orta sehpa(orta ayaklık) almak istiyorum sizler nereden aldınız memnunmusunuz şurada bulabilirsin dediğiniz sayfa adres varsa yardımcı olurmusunuz antalyada yaşıyorum teşekkürler
Suzuki de orjinal orta sehpa var.Benim motorumda Orjinal aksesuarları arasında takılıydı zaten.Antalyadaki Suzuki servisine sordun mu ?
Ama orjinal değilde sipariş verip kendin taktıracaksan Forumdan İrfan abi var.http://http://www.irfmotor.com/
Veya Sakallı diye bi arkadaş vardı hatırladığım kadarıyla onlardan da sipariş edebilirsin.
-
08 Ağustos 2015, 11:15
#4549
yusufbaris adlı üyeden alıntı
Suzuki de orjinal orta sehpa var.Benim motorumda Orjinal aksesuarları arasında takılıydı zaten.Antalyadaki Suzuki servisine sordun mu ?
Ama orjinal değilde sipariş verip kendin taktıracaksan Forumdan İrfan abi var.
http://http://www.irfmotor.com/
Veya Sakallı diye bi arkadaş vardı hatırladığım kadarıyla onlardan da sipariş edebilirsin.
buradaki bayinin elinde kalmamış ne zaman geleceği hakkında birşey söylemiyorlar
-
10 Ağustos 2015, 01:23
#4550
Bu jant ve lastikler bu motora küçük geliyor...ön frenaj fazla kayma eğilimin de ve artık sıkmaya başladı...32 de gidon zor dönüyor 36 da frenaj çok olumsuz 34 denedim yine kayıyor.. Lastik michaelin street ve yeni..
-
10 Ağustos 2015, 02:22
#4551
aymer19 adlı üyeden alıntı
Bu jant ve lastikler bu motora küçük geliyor...ön frenaj fazla kayma eğilimin de ve artık sıkmaya başladı...32 de gidon zor dönüyor 36 da frenaj çok olumsuz 34 denedim yine kayıyor.. Lastik michaelin street ve yeni..
Lastik kalitesi ve psi konusunda bir şey diyemem. Ön lastik 250cc'ler içerisinde en kalın yanağa sahip motor, küçük demeyelim
Ben 22bine geliyorum fabrika çıkışı irc lastik var hala. Inazuma'nın ön freni bence mükemmel. Cbr250 Pilot street ile aynı frenajı yakalayamıyordum belki ön freni daha iyi kullanıyorum artık o yüzden böyle düşünüyorum ama 4 parmakla sıkıyorum deponun üstüne çıkaracak kadar etkili freni var.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
10 Ağustos 2015, 22:41
#4552
merhaba
ön cam almak istiyorum fakat montaj konusunda soru işaretleri var çok fazla aparat gerekli mi?
tank pad gidon pad ve önca için link paylaşırsanız sevinirim
keyifli sürüşler
-
10 Ağustos 2015, 23:18
#4553
Kardeş bazı şeyleri söylerken neden hep motorun mühendisliğine takılıyosun ve sözlerin neden hep böyle iddialı AEA nın 4 lü japon karşılaştırmasında inazumanın frenleri hakkındaki yorumunuda izle gayet iyi olduğunu söylemişti, ondaki lastiklerde rosso2 idi michelin gibi bir lastikle ön lastik kayıyor diyorsan aklıma tek gelen nasıl bir asfaltta deniyosun , kaymak gibi asfaltta deniyosan kayar tabi,lastikler daha birkaç km ise yüzeyi biraz aşınana kadar yine kayar, ben orjinal lastikle ki orjinal lasstiğini beğenmiyorum daha önünü kaydıramadım. Belkide hala çok iyi fren yapamıyorum ama "Bu jant ve lastikler bu motora küçük geliyor" demiyorum . Sen birde senin motorun hızlanınca ön gidonda titreme olduğundan bahsetmiştin o konuda ben sana kontrol edilecek şeyleri yazmıştım. sebebini tespit ettin mi ? ettiysen paylaş ki inazumaya 3-5 yıl sonra sahip olacak arkadaşlara dahi bu forum bir ışık tutsun !
Lütfen yazdıklarımı şahsına alınma yazdıklarımda bir hakeret yok , ben , sen ve herkes için diyorum , sadece istiyorum ki forumu okuyan kullanıcılar gerçekten bu forumdan faydalansın doğru bilgiler edinsin.
aymer19 adlı üyeden alıntı
Bu jant ve lastikler bu motora küçük geliyor...ön frenaj fazla kayma eğilimin de ve artık sıkmaya başladı...32 de gidon zor dönüyor 36 da frenaj çok olumsuz 34 denedim yine kayıyor.. Lastik michaelin street ve yeni..
-
10 Ağustos 2015, 23:33
#4554
Pilotaj, fren balataları, lastik havası, asfalt kalitesi bunların hepsi etkendir, ama şu adam bu frenle önü kaydırmadıysa sizin ki büyük başarı ;
-
11 Ağustos 2015, 00:27
#4555
video türkiyeden ani fren yapan araba 34 plakalı , verilmiş sadakası varmış bu arkadaşın iyi kurtarmış ve iyiki sola kaçmamış
-
11 Ağustos 2015, 00:34
#4556
Sokollu adlı üyeden alıntı
Adam stoppie yapmis net cok iyi yavaslamis ya. benim motorla hayal olur heralde kendine ve motora guvendigi icin fren yapmis galiba yoksa saga giricek kadar bosluk var sanki...
-
11 Ağustos 2015, 03:27
#4557
Mirkuza adlı üyeden alıntı
video türkiyeden ani fren yapan araba 34 plakalı , verilmiş sadakası varmış bu arkadaşın iyi kurtarmış ve iyiki sola kaçmamış
Soldaki araç çok hızlı geldiği için şerit değiştirmekten vazgeçip frene asılıyor zaten.
ardacik adlı üyeden alıntı
Adam stoppie yapmis net cok iyi yavaslamis ya. benim motorla hayal olur heralde
kendine ve motora guvendigi icin fren yapmis galiba yoksa saga giricek kadar bosluk var sanki...
Arda mesele senin motor veya başka bir motor değil bence. Adam fren manetini son ana kadar sıkma kararlılığını göstermiş, ben ilk izlediğimde tampona motosikleti bırakıp arabanın önüne uçar diye düşündüm. Sol şeritten hızlı gelen aracı aynasında görmeyip de, sadece önündeki araç hızlı frenledi diyelim bu durumda kaçışı düşünebilirdi. Umarım bu kadar sert frenaj denemek zorunda kalmayız
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
12 Ağustos 2015, 13:47
#4558
Selamlar arkadaşlar,
Bursa'da ki İnazuma sahibi arkadaşlara bir sorum olacak;
Malum Bursa'da iki tane servis var, hangisine gitmeyi tercih ediyorsunuz, hangisinden memnunsunuz, size göre hangisi diğerinden üstün, başınıza gelen bir hadise var mı, paylaşırsanız sevinirim.
-
12 Ağustos 2015, 14:22
#4559
Selam ben Yakup yaş 36 Antalya
Bisiklet,scooter,yamaha,honda derken şimdi suzuki GW250 aldım.
2013 model 5000 KM.
Havasına, suyuna, yağına herşeyine yabancıyım.
Sanırım biraz başınızı ağrıtacağım bu konuda.
Şimdiden teşekkürler..
-
12 Ağustos 2015, 15:37
#4560
Arkadaslar 150 tl ye satilan orta sehbalar nasil acaba siparis verip taktiran varmi..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)