Motoru Ankara'dan değerli bir arkadaştan 2.el olarak aldım. Artık aranızdayım
İlk aklıma takılan ön çamurluğu biraz küçük versiyonuyla değiştirmek. Bu konuda bilgisi olan veya yaptıran varmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
Yukarıdaki mesaja ek olarak, alarmlı disk kilidi ne kullanıyorsunuz veya ne tavsiye edersiniz? Teşekkürler...
Arkadaşlar Merhaba ,
Benim sorun bu mode'lar hakkında motorun kitapçığında ECO mode ayarları yapıldığını göstergede bu modların olduğu görünüyor ama ben ne yaptıysam bu mode'ları aktif edemedim. Geçen servis sordum bu modelde yok bir üst modelde var dediler. Inazuma F 2015 kullanıyorum bunu daha önce yaşayan arkadaşlar varmı acaba. Son sorum orjinal lastiklerini kullanıyorum bir ay sonra değiştirmeyi düşünüyorum ama şimdilik lastik basıncı kitapda ön ve arka 36 olarak verilmiş yanlış hatırlamıyorsam siz lastik basıncı olarak kaç kullanıyorsunuz.
Inazumanın bir üst modeli var da haberimiz mi yok ya? Hem bilmiyor, bir de üstüne bişeyler uyduruyor, neyse. Mod ayarı şöyle yapılıyor:
(To change mode: Switch ignition on, press & hold 'SEL' button for at least 2 seconds, push 'ADJ' button to cycle to desired mode then press 'SEL' button to set selected mode)"
Yani: Kontağı aç, 'SEL' butonuna en az 2 saniye basılı tut, sonra istediğin modu seçmek için 'ADJ' butonunu kullan, istediğin modun üstüne gelince 'SEL' butonuna bas.
Bu arada mod hakkında bilginiz var mı bilmiyorum ama sadece göstergedeki beyaz ışığı yakıp söndürüyor belli devirlerde. Başka bir olayı yok yani.
Ben de orjinal lastik kullanıyorum, 36 psi basıyorum hep. Herhangi bi sorun yaşamadım.
Açıkçası, motoru ilk sahibinden böyle aldığım için bir kıyaslama yapamıyorum, bana ilk sahibi, şehiriçinde daha rahat kullanım için değiştirdiğini söyledi, zaten gaza ne kadar asılırsam asılayım tekere gelmiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------
Hiç aranızda çakmaklık takan var mı? Ben takacak yer bulamadım. Naked modelde gidonda telefon tutacağı takacak yer bile yok.
36 psi de lastik asfalta hiç gömülmüyor ve frende direk kayıyor. 32 psi de gidon dururken zor dönüyor. Aralarda bir ölçü bulmalı deneme-yanılma.
Selam Arkadaşlar ,
Zincir dişli seti değiştiren var mı aranızda ? 14500 km'de şuan benim motorum.Servise uğradım geçen zincir baya gevşemişti onu sıktılar ve 15000 bakımında zincir ve dişli setinin de değişmesi gerektiğini söylediler.
Şuan üzerinde olan zincirin KMC520RO 116 bakla olduğunu sanıyorum. Daha kaliteli bi marka alıp mı servise taktırsak.Ayrıca O-Ring değilde X-Ring hatta X-Ring2 diye bişey duydum.Ve bu zincirlerin daha uzun ömürlü olduğunu duydum ne diyosunuz siz ?
Tavsiyesi olan var mı ?
Öncelikle yanıtlarınız için teşekkür ederim. Bende aslında fren yaparken bir iki kere ön kendini bıraktı o yüzden banada 36 psi biraz fazla geldi. Önü 32 arkayı 36 bıraksak bu zamanda sıkıntı olabilirmi tam olarak bilemedim yada en güzeli ara olan 34 yapmak
Lastik basıncını düşürmek virajda sıkıntı yaratabilir, lastik virajda kenar kısmı ile tutunacak yola , basınç düşerse bu nasıl olacak ? İlla düşürcekseniz birkaç puan fazlası olmasın !
Yeni kisa camurluk alacak ya da mevcur camurlugu kestirecekseniz orjinal camurlugü sayet beyaz ise almak isterim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------
Yapacağınız en doğru şey gps ile aradaki farkı ölçüm olur +-5 km normal kabul edilir çünkü gps de sürüş esnasında geriden gelebiliyor. Fakat sizin motorunuz için gps muhakkak göstergeden fazla gösterecektir.
Bir sorum daha olacak 6 viteste 90 km/h hızda motorsikletjniz tam olarak kaç bin devir de yol alıyor. Şimdiden teşekkür ederim. Eğer antalya da iseniz gerekli benim inazuma mı test edebilirsiniz.
Zincir yağı alacağım. Motul'un C2, C2+, C4 modellerinden hangisini tavslye edersiniz?
Zincir için xring aynı fiyat bulabilirseniz alın ama pahalıysa o ring (rk ya da did) zincir inazumaya fazlasıyla yeter. X ring ve o ring arasındaki fark bakla birleşim yerlerindeki mini lastik contaların birinde O diğerinde X şeklinde kesite sahip olmaları. X ringin X şekli arasında da yağı muhafaza ediyor olması onu üstün kılıyor ama SS ve racingler de bu avantaj bir anlam ifade ediyor daha çok. Tork ve yüksek hıza daha iyi adaptasyon sağlıyor. Ama sonuçta o ring de aynı işi yapıyor ve baklalardaki yağı asla dışarı çıkarmıyor. Bildiğiniz üzere biz aslında zinciri yağlarken dışını yağlıyoruz aslında asıl gres oringlerle hapsolmuş vaziyette iç kısımda muhafaza ediliyor. Bence did gold o ring alın kesinlikle xringden ne ömür ne performans eksiği olmaz gw250 de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------
Bu arada bulduğum parçacıdan (çin) ilk malzeme elime ulaştı fiyat muhtemelen servise göre1/4 oranında. Yakında sağ sinyalde gelecek (üzerindekinin camı çatlak) takım olarak aldım sol ihtiyacı olan varsa verebilirim. Parçalar kesinlikle orjinal suzuki china. aksesuarlarda alacağım, karbon etiketler vs.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------
Ben uzun süredir wurth un inanılmaz yapışkan bir yağı var onu kullanıyorum. Sıkarken ince ama akabinde kalınlaşıyor diğer zincir yağları gibi ama bu sanayi tipi ve çok daha yapışkan. Elinizden bile zor çıkıyor. Tafsiye ederim.
Saol abi teşekkürler.
X ring olan zincirler daha uzun ömürlü oluyomuş.Normal O ringlerden iki kat falan daha uzun gidiyo dediler.
15000 kmde zinciri değiştiricem bu çok normal mi bilemedim.Belki de benim hatamdan dolayı Artık ne kadar doğru bimiyorum.Ama senin dediğine göre farkı sadece X şeklinde olması yönünde.
Serviste yeni zincir dişli ne takacaklar bugün veya yarın gidip soracağım.
Nette araştırırsan kesiti ve yağı nasıl daha iyi muhafaza ettiğini bulursun.15 bin zincir için az. Üzerinde orjinal ne geliyor bilmiyorum ama lastikteki maliyeti dusurme cabaları zincirede yansımış olabilir. 40 bin gidebilmeli iyi bir oring zincir diye aklımda kalmış. X ring 2 kat sanmıyorum ki gitsin ama 40.000 e 10.000 ekler sanırım. Ben RK getirtmiştim xring, o dönemde xx blackbird vardı. Performansa bir etkisi yoktu, ama makine power commanderla da güçlendirilmiş 190 bg bir motordu ve onu takmak icabetti. Ömrünü deneme imkanımız olmadı zira 40.000 km cidden uzun aynı motor üzerinde.
Valla nasıl oldu bilmiyorum ama 15000 bakımında zincir dişli seti değişecek işte malesef.
Evet 40000 baya fazla olur , hele ki 190 bg makine de varsa
Servise gidip sordum dün hangi zincir takacaksınız diye.
Üzerindeki zincir DID marka ama çok kaliteli olan bir ürünü değilmiş.Şimdi takacakları DID'nin X Ring olan kaliteli bir ürünüymüş.
Fiyatı da orjinal Suzuki dişliler ve zincir 410 lira.İşçilik te 75 lira.
Dolar bu kadar yükselmeseydi ebaydan vs al derdim. En fazla yarısına hallederdin. Xringin birazda psikolojik etkisi olacak, hani plasebo gibi biraz. Did in demek adisi varmış. İlginç. Did 15.000 lik zincir yapiyorsa imajini zedeler. Ben rks icin çin malı almistim o ringli o bile 16.000 devirmişti. Devamını bilmiyorum motoru sattım çünki.
Evet X Ring psikolojik olarak beni rahatlatacak zaten.
Zinciri öyle çok fazla yağsız da bırakmamaya çalışmıştım ama olan oldu artık.Belki biraz daha idare edebilirdi zincir ama usta değiştirelim dediği için yorum bile yapmadım.
CBF 150 vardı bundan öncesinde 20000 de zincir dişli değişmiştim.Benim için de moral bozucu oldu 15000 kmde zincir değiştirecek olmak.
Arkadaşlar merhaba geçtiğimiz pazar ulusan motordan inazuma f aldım. Öncelikle bayi gerçekten çok ilgisiz sanki zorla satmışlar gibi bir havaları var. Bu durumu belirtmek isterim.
Aldığım motor ilk motorumdur. Bu nedenle kıyas yapamıyacağım ama gerçekten çok konforlu geldi. Kdz ereğlide yaşıyorum. Ankara ereğli arası yol rodaj dolayısıyla oldukça uzun sürdü. 50 tl benzinle 450 km yol yaptım ve daha da giderdi. Yakıt uygun gibi gözüküyor.(uzun yıllar araba kullandığımdan inanılmaz bir rakam geldi.) Tecrübelerimi burdan paylaşmaya devam edeceğim. İyi günler. Tekeriniz düz bassın.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)