Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Haziran 2015, 14:28
#4341
isak adlı üyeden alıntı
test sürüşü ufaktan yapma fırsatım oldu ama öyle uzun kilometreler değil güzel motor konforu,titreme olayı yok düşük hızlarda torku yerin de bunlar güzel özellikleri satın alıp ta pahalı testlere gerek yok benim beklentilerimi karşılamıyor bu motor diğer 250 cc ler ile kıyaslayınca hem çok yakıyor hemde onlar kadar gitmiyor sabit 120 km ile gidildiğinde yakıtı nedir ? yolu açık olunca 120 km hızda gidince 4 lt yada üzeri tüketimi varsa bu motor abartılıyor derim kimse kusura bakmasın 700 cc görünümü var onda yalan yok ama her şey görünümle olmuyor bu motor benim gözünde şu özelliklerde olsaydı övgüleri hak ediyor derdim sym Wolf kadar az yakıyor olsa cbr 250 kadar da hızı iyi olsa tamam olurdu. bir de eleştirilere açık olmak lazım sanki şahsınıza hakaret içeren bir sözüm oldu bu ne tepki.
Bu alıntıladığım kısmına kesinlikle katılıyorum. (150cc ve devir kısmını sildim. O kısım bana hem mantıksız geldi hem de bu konuda tecrübem yok.)
Hız makinesi değil burada hem fikiriz ama vites ve dişli oranları yüzünden çok yüksek devir çeviriyor. Böyle olmamalıydı gibi geliyor bana. En azından 120 ile giderken 9.000 devir çevirmemeli. 120 civarı seyredince (ki bu performanslı kullanmak anlamına geliyor) 4,71 lt/100km 'yi gördüm. Az yaktırmak için çok özel bir uğraş içine girmezsen 4 litrenin altını görmek zor. Bugüne kadar 2 kere gördüm. Birinde cidden çok uğraştım diğerinde enteresan şekilde kendi kendine oldu. Diğerlerinde hep 4 litre. Çok fazla. Mesela 100km'de 3 yerine 4 litre yaksa, 10.000 km'de 500 TL daha fazla yakıta para vermek demek bu. Sadece 1 litre fazla yakması buna denk geliyor. O paraya gider çok iyi bir deri eldiven, bilmem ne alırsın. Eğer R25 gibi gitse böyle konforun üzerine, dersin ki helal hoş olsun. Ama durum öyle de değil. Gidiyor evet ama 4-4,5 litrelik değil. Önümüzdeki 2 yıllık süreçte yine bu motoru kullanmak zorundayım. Motorun ağırlığından ve vites oranlarından, bunlara bağlı olarak da çok yakmasından hiç mi hiç memnun değilim. Diğer konularda çok memnunum ama.
Reklamlar
-
20 Haziran 2015, 15:13
#4342
iyi forumlar herkese, malum final dönemi olunca ziyaret etsem de yazamıyordum.
Uzun Süredir yakıt tartışmaları devam ediyor.Öncelikle söyleyeyim bundan önceki makinem cbr 250 -2013 idi , onun öncesinde gt250r bir öncesinde de elim alışması için 100 cc çinli vardı. Ailem de ve çevrem de motosiklet çok sayısız da motosiklet denedim. Benim denediğim başka motosikletlerin sahipleri de aynısını söylüyor. Ben de onlara aşağıda yazdıklarımı anlatıyorum. Yok kardeşim çok yakıyor gitmiyor deniliyor, Evet çok yakıyor fakat cbr gibi 20 yaşındaki bir öğrenciyi bel fıtığı yapmıyor, r 25 gibi 70.000 km den sonra kısa krank + çift silindir + yüksek devir sebebiyle motor sorunları yaşamayacak(mak müh bir abim bunu bilmesine rağmen satın aldı), kawasaki sl gibi ( kawacılar yanlış anlamasın makine ufak ) kız motoru da değil, sym gibi japon parasına satılan tayvanlı da değil (dikkat edin sym kötü demedim f/p den bahsettım) daha konuşacak yazacak çok şey var ama gerek yok ben yaşım genç olmasına rağmen sırf konforu yuzunden bu makineyi aldım, yaktığı her kuruşu hak ediyor emin olabilirsiniz.
Gelelim alternatifi var mı ? 250 cc de bu rahatlıkta çift silindir, (markası önemli değil) başka makine vardı da biz mi almadık ?
Evet aynı konforu 500-650 cc civarında bulabiliriz ancak, hadi onu aldık diyelim ; yıllık 350 lira vergi demek yukarıdaki hesaba göre 10000 km demek. farkı çok mu az sayın forum üyeleri ? Bakım maliyeti, ilk alımı vs de geçiyorum.
Bana neden aldınız derseniz rahat olsun, günlük kullanıyorum kıvrak olsun, kalıplı olsun(185 im ), vergisi ucuz, orta mesefeli uzun yol yapabileyim gibi düşüncelerle aldım . Şükür ki 600 luk alacak gücümde vardı yalnız yaşımın o klasman için daha genç olduğunu düşünüerek vazgeçtim. Son olarak ;
Havalar ısındı diye soyunmayın, asfalt havadan daha sıcak
Tekeriniz düz bassın iyi forumlar
Suzuki İnazuma
-
20 Haziran 2015, 16:31
#4343
Havalar ısındı diye soyunmayın, asfalt havadan daha sıcak
en güzel cümle buydu altına imzamı atarım.
muhabbeti demleyelim...
-
20 Haziran 2015, 17:02
#4344
Inazumanin agirligi cok kez sorunmus gibi anlatiliyor. Belki yakit icin konusacak olursak evet bir sorun. Bir de yeni baslayan bir acemi arkadasimiz icin agirlik problem olabilir.
Ama bu iki husus haricinde agirligin bir problem degil tam tersine bir avantaj olduğunu düşünüyorum.
Bir kere yolda daha stabil. Özellikle yan ruzgarlarda motor çizgisini bozmadan devam ediyor. Boğaz köprülerinde bile ayakların hizasinda aniden kesilen siddetli ruzgarlarda bile sikintisiz.
Yanimdan otobus tir gecerken serit degistirecek gibi de olmuyorum.
Sorarim size simdi agirlik bir avantaj mi, yoksa dezavantaj mi?
-
20 Haziran 2015, 17:47
#4345
reverse adlı üyeden alıntı
Inazumanin agirligi cok kez sorunmus gibi anlatiliyor. Belki yakit icin konusacak olursak evet bir sorun. Bir de yeni baslayan bir acemi arkadasimiz icin agirlik problem olabilir.
Ama bu iki husus haricinde agirligin bir problem degil tam tersine bir avantaj olduğunu düşünüyorum.
Bir kere yolda daha stabil. Özellikle yan ruzgarlarda motor çizgisini bozmadan devam ediyor. Boğaz köprülerinde bile ayakların hizasinda aniden kesilen siddetli ruzgarlarda bile sikintisiz.
Yanimdan otobus tir gecerken serit degistirecek gibi de olmuyorum.
Sorarim size simdi agirlik bir avantaj mi, yoksa dezavantaj mi?
Deazavantaj....Yamaha MT-03 ve 600r/x ile aynı ağırlıkta, pc41 kodlu CBR600RR'dan daha ağır....(not: bu saydığım 3 makine de 600cc ve üzeri)...Günümüz otomotiv/motosiklet endüstrisinde Firamalar arge'lerin büyük bölümünü araçlarının daha hafif/dayanıklı imal etmek için harcarlar...Suzuki neden başarısız sadece İnazuma modelinde değil tüm segmentlerde en ağırı (örn. gsxr1000,600,vs-strom,gw 250n/s/f)...Buda paralelinde direkt olarak yakıta sirayet edeRR..
-
20 Haziran 2015, 18:23
#4346
Arkadaslar articili veya yuklu bir sekilde uzunyola veya sehir icinde arka amortisor ayarini kacinci kademede kullaniyorsunuz?
-
20 Haziran 2015, 21:06
#4347
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Deazavantaj....Yamaha MT-03 ve 600r/x ile aynı ağırlıkta, pc41 kodlu CBR600RR'dan daha ağır....(not: bu saydığım 3 makine de 600cc ve üzeri)...Günümüz otomotiv/motosiklet endüstrisinde Firamalar arge'lerin büyük bölümünü araçlarının daha hafif/dayanıklı imal etmek için harcarlar...Suzuki neden başarısız sadece İnazuma modelinde değil tüm segmentlerde en ağırı (örn. gsxr1000,600,vs-strom,gw 250n/s/f)...Buda paralelinde direkt olarak yakıta sirayet edeRR..
Yakit haricinde bir dezavantaj?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------
arslan26 adlı üyeden alıntı
Arkadaslar articili veya yuklu bir sekilde uzunyola veya sehir icinde arka amortisor ayarini kacinci kademede kullaniyorsunuz?
Ben bu bahsettiğiniz durumda ayari 6'da tutuyorum. Daha dogrusu bir kez ayarladim oyle duruyor.
-
20 Haziran 2015, 21:21
#4348
reverse adlı üyeden alıntı
Yakit haricinde bir dezavantaj?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------
Ben bu bahsettiğiniz durumda ayari 6'da tutuyorum. Daha dogrusu bir kez ayarladim oyle duruyor.
@reverse artcisiz kullanimda 6 kademe sert olmuyormu?
Alinca 3 te ayarliydi hep 3 te kullandim artcili kullanimlarda bile ayari degistirmedim daha dogrusu unuttum degistirmeyi, simdi ise hem artci hemde 15 - 20 kg yuk ile uzun yola cikacagim icin bir sikinti cikmamasi icin sordum, su anda 5 e getirdim.
-
20 Haziran 2015, 21:56
#4349
reverse adlı üyeden alıntı
Inazumanin agirligi cok kez sorunmus gibi anlatiliyor. Belki yakit icin konusacak olursak evet bir sorun. Bir de yeni baslayan bir acemi arkadasimiz icin agirlik problem olabilir.
Ama bu iki husus haricinde agirligin bir problem degil tam tersine bir avantaj olduğunu düşünüyorum.
Bir kere yolda daha stabil. Özellikle yan ruzgarlarda motor çizgisini bozmadan devam ediyor. Boğaz köprülerinde bile ayakların hizasinda aniden kesilen siddetli ruzgarlarda bile sikintisiz.
Yanimdan otobus tir gecerken serit degistirecek gibi de olmuyorum.
Sorarim size simdi agirlik bir avantaj mi, yoksa dezavantaj mi?
Dezavantaj. Yakıta etki ettiğini söylemeye gerek yok. Motor çok ağır olduğu için şehir içinde hantal kalıyor. Bir de gidon açısı çok olmayınca biraz çile olabiliyor. Kendimi scooterımdan çok da fazla geniş olmadığı için avutuyorum ama scooterın başına geçince öyle bir rahatlama oluyor ki anlatamam. Aralara girmek manevra yapmak hepsi çok kolay hafif bir motorda. Keza motor dururken bacaklarla geri itmek veya elinizle motoru hareket ettirmek hafif bir motora çok daha zor. Rüzgardan etkilenmemeyi ağırlıkla bağdaştırmışsınız. Kısmen doğru olmakla birlikte tamamen doğru değil bu. Siz hiç 240kg ağırlığındaki Honda Deauville'i kullandınız mı? O ağırlığa rağmen yandan rüzgar yediğinde nasıl şerit değiştirdiğini bilir misiniz? Eğer iş ağırlıktaysa yere mıhlanmış gibi kalmalı bu motor, ama öyle değil. Aerodinami, ağırlık merkezi, vites-devir durumu ağırlıktan çok daha öncelikli yandan rüzgara direnç konusunda. Inazuma 250cc segmentine göre çok ağır bir motor.
Tek gördüğüm avantajı daha büyük bir motora geçişte ağırlığa çoktan alışmış, o işi çözmüş olacak olmam. Buna da büyük motorda alışmak o kadar zor değil açıkçası.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------
arslan26 adlı üyeden alıntı
Arkadaslar articili veya yuklu bir sekilde uzunyola veya sehir icinde arka amortisor ayarini kacinci kademede kullaniyorsunuz?
86 kiloyum. Topcase hep takılı.
Şehir içinde tek başıma: 4. kademe.
Şehir içinde topcase çok yüklü ve/veya arkama yolcu aldım: 5. kademe.
Şehir dışında topcase boş ya da dolu farketmez: 5. kademe.
Şehir dışında topcase yüklü, yolculu: 6. kademe.
-
21 Haziran 2015, 00:06
#4350
-
21 Haziran 2015, 01:11
#4351
arkadaşlar motor sürerken (özellikle yüksek hızda gidildiğinde)kulak tıkacı kullanan var mı? faydalı mı mahsurlu mu? işitme kaybını önlemek için öneriyorlar da... görüşlerinizi bekliyorum.
-
21 Haziran 2015, 01:30
#4352
Arkadaşlar inazumanın sürat için yapılmadığı ortada iken neden R25 ile bambaşka dünyaların motorları iken kıyaslıyorsunuz ?
İnazumanın 90-100 ile giderkenki hızlanma tepkisi gayet güzel eğer şikayetçi olan varsa arka dişliyi değiştirsin son sürati arttırsın ama 90-100 üzerindeki gaz tepkisi daha ağır olacaktır.
İnazuma şöyle ağır böyle ağır deyip duruyorsunuz ve R25 ile kıyaslıyorsunuz yahu arkadaş hiç yanyana inceledinizmi bu iki motoru biri sürat için yapılmış diğeri dayanıklılık için R25 plastiğine bir iki karpuza vurur gibi vurun birde inazumaya bakın bakalım hangisinden tok bir ses duyacaksınız.Bunu derkende R25 i kötülemek için demiyorum amaca göre malzeme amaca göre motor üretmiş adamlar hafif olsun diye öyle yapmış.
R25 sürat için yapılmış ve daha yüksek devirde çalışıyor ben şundan eminimki inazumanın motoru r25 ten çok çok daha uzun ömürlü olacak bunu zamanla göreceğiz.
Şu 4 litrenin altına düşüremedim diyen arakdaş mutlaka bişeyi yanlış yapıyor motor az yaksın diye düşük vites geziyorsan ondan olabilir yüksek vitesle mümkün olduğunda düşük devir bin bakalım birde öyle dene. Yani 1 ve 2. vitesle 10 Km yolu gitmekle aynı yolu 3-4. vitesle daha düşük devirde gitmeyi dene
-
21 Haziran 2015, 01:51
#4353
Mirkuza adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar inazumanın sürat için yapılmadığı ortada iken neden R25 ile bambaşka dünyaların motorları iken kıyaslıyorsunuz ?
İnazumanın 90-100 ile giderkenki hızlanma tepkisi gayet güzel eğer şikayetçi olan varsa arka dişliyi değiştirsin son sürati arttırsın ama 90-100 üzerindeki gaz tepkisi daha ağır olacaktır.
İnazuma şöyle ağır böyle ağır deyip duruyorsunuz ve R25 ile kıyaslıyorsunuz yahu arkadaş hiç yanyana inceledinizmi bu iki motoru biri sürat için yapılmış diğeri dayanıklılık için R25 plastiğine bir iki karpuza vurur gibi vurun birde inazumaya bakın bakalım hangisinden tok bir ses duyacaksınız.Bunu derkende R25 i kötülemek için demiyorum amaca göre malzeme amaca göre motor üretmiş adamlar hafif olsun diye öyle yapmış.
R25 sürat için yapılmış ve daha yüksek devirde çalışıyor ben şundan eminimki inazumanın motoru r25 ten çok çok daha uzun ömürlü olacak bunu zamanla göreceğiz.
Şu 4 litrenin altına düşüremedim diyen arakdaş mutlaka bişeyi yanlış yapıyor motor az yaksın diye düşük vites geziyorsan ondan olabilir yüksek vitesle mümkün olduğunda düşük devir bin bakalım birde öyle dene. Yani 1 ve 2. vitesle 10 Km yolu gitmekle aynı yolu 3-4. vitesle daha düşük devirde gitmeyi dene
Söylediklerinizin hepsine katılıyorum, yakıt konusu hariç. Gayet yüksek vites,düşük devir ve artçısız sakin kullanımda bile ben 4.1 yaktırdım. Ha 4bin-5bin deviri geçmeden vites atıp 6.viteste 60 ile gezen vardır, ona da ben gelemem.
Benim için bu kadar konforu ve yol tutuşunu sunan bir çift silindirli motosiklet 4 lt. küsür yakmış hiç sorun değil.
-
21 Haziran 2015, 09:16
#4354
@85mm 5 veye 6 kademe normal o zaman. Tesekkurler
@isak lifanin son hizi 140km/sa var heralde
-
21 Haziran 2015, 14:26
#4355
isak adlı üyeden alıntı
Aşağıdaki de NC700 'ün 90 la giderkenki çevirdiği devir.Yani bi cbf 150 ile aynı mı .700 cc bir motor için fazla mı devir çevirmiş oluyor ?
Burdaki amaç devir çevirdikçe daha çok benzin harcıyorsa evet cbf 14-15 kuruş yakarken inazuma 20-21 kuruş yakıyo.
Ayrıca evet biraz fazla devir çeviriyor olabilir ama gitmiyo demek yanlış olur bence.Yine de resim atıp uğraştığın için teşekkürler.
-
21 Haziran 2015, 17:58
#4356
Mirkuza adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar inazumanın sürat için yapılmadığı ortada iken neden R25 ile bambaşka dünyaların motorları iken kıyaslıyorsunuz ?
İnazumanın 90-100 ile giderkenki hızlanma tepkisi gayet güzel eğer şikayetçi olan varsa arka dişliyi değiştirsin son sürati arttırsın ama 90-100 üzerindeki gaz tepkisi daha ağır olacaktır.
İnazuma şöyle ağır böyle ağır deyip duruyorsunuz ve R25 ile kıyaslıyorsunuz yahu arkadaş hiç yanyana inceledinizmi bu iki motoru biri sürat için yapılmış diğeri dayanıklılık için R25 plastiğine bir iki karpuza vurur gibi vurun birde inazumaya bakın bakalım hangisinden tok bir ses duyacaksınız.Bunu derkende R25 i kötülemek için demiyorum amaca göre malzeme amaca göre motor üretmiş adamlar hafif olsun diye öyle yapmış.
R25 sürat için yapılmış ve daha yüksek devirde çalışıyor ben şundan eminimki inazumanın motoru r25 ten çok çok daha uzun ömürlü olacak bunu zamanla göreceğiz.
Şu 4 litrenin altına düşüremedim diyen arakdaş mutlaka bişeyi yanlış yapıyor motor az yaksın diye düşük vites geziyorsan ondan olabilir yüksek vitesle mümkün olduğunda düşük devir bin bakalım birde öyle dene. Yani 1 ve 2. vitesle 10 Km yolu gitmekle aynı yolu 3-4. vitesle daha düşük devirde gitmeyi dene
Hızlanması yeterli. Ama yeterliden fazlası değil. Memnun muyum? Evet. Ama gidişe göre konuşacaksam sadece, 4-4.5 litrelik bir gidiş yok. R25 ile tabii ki kıyaslayacağım 250cc'de başka çift silindir motosiklet var mı? Üretim amaçlarını gözardı ediyorum burada. Biri performansa diğeri konfora yönelik eyvallah, ama aynı klasman ve aynı motor tipindeki iki motordan bahsediyoruz burada. Inazuma da çok yüksek devir çalışıyor. 11 binde kesiciye giren bir motorun normal gidişindeki devri 9 bin ise yüksek devir çeviriyor demektir. 100.000 km'yi deviren Inazuma'lar var. O süreye kadar sorun yaşadılar mı bilmiyorum ama devirmiş mi? Devirmiş. Bu da motorumuzun sağlam olduğu anlamına gelir.
Hiçbir şeyi yanlış yaptığım falan yok. Sadece az yaksın diye kağnı gibi kullanmıyorum. Eğer 6. vites, 60-85 km/h civarında sürsem tabii ki 4 litrenin altında yakar. Ama bunun da 125'lik bir motordan farkı olmaz. Ben o kadar yavaş kullanmaktan sıkılıyorum. Bu yüzden 250'lik aldım. Bir seferliğine çok yavaş kullandım, düşük hız yüksek vites. Onda da 3.51 lt/100km gördüm. En iyi değerimdi. 100-115 km/h civarı sürdüğümde de 4 litre yakıyorum net. Daha da performanslı kullanırsam 4,22 - 4,41 - 4,62 - 4,71 lt/100km diye gidiyor yakıt.
Durum budur...
-
21 Haziran 2015, 23:12
#4357
arslan26 adlı üyeden alıntı
@85mm 5 veye 6 kademe normal o zaman. Tesekkurler
@isak lifanin son hizi 140km/sa var heralde
son hızı 120 ,125 düz yol rüzgarsız havalarda.şehir içi için gayet yeterli 80,100 km de 2.5 lt torku ve son hızını 250 cc motorlarla kıyaslanamaz
-
22 Haziran 2015, 07:26
#4358
85 mm yazdıkların yüzde yüz doğru. Bende sıfır inazuma alıyordum test sürüşü yaptıktan sonra vazgeçtim
-
23 Haziran 2015, 21:27
#4359
Arkadaslar orjinal arka canta demirine birebir benzeyen bir canta tasima demiri buldum sahibinden sitesinde bakmak isteyen icin ilan no: 214708273 kullanan arkadas varsa kalitesi uygunlugu ne durumdadir piyasadaki demirlere gore fiyati uygun oldugu icin dusunuyorum..
arka canta kullanmayi hic sevmesemde sirt cantasiyla bir yere kadar idare edebiliyorum
2. Sorum ise shad sh40 ve kappa k37 arasinda kaldim arasinda yaklasik 90tl kadar fark var kappa daha pahali aradaki fark icin degermi yada kappa alsak kaliteli bir urun almis olurmuyum. Aslinda tek bedendigim ve inazumaya yakistirdigim model kappa kgr46 modeli fakat ancak ikinci elini bulursam alabilirim. Sorulari sorma nedenim bu iki canta hakkinda gic bir fikrimin olmamasindan dolayi
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------
Shad sh40 modelini almaya karar verdim, kappa k37nn modeline gore daha uygun fiyati... bu modelleri kullanan arkadaslar bi fikir verirse cok iyi olur..
-
23 Haziran 2015, 21:38
#4360
arslan26 adlı üyeden alıntı
Arkadaslar orjinal arka canta demirine birebir benzeyen bir canta tasima demiri buldum sahibinden sitesinde bakmak isteyen icin ilan no: 214708273 kullanan arkadas varsa kalitesi uygunlugu ne durumdadir piyasadaki demirlere gore fiyati uygun oldugu icin dusunuyorum..
..
Hocam evet birebir yapılmış ama orjinal demirin yerini tutar mı bilmiyorum. Ben Sakallı isimli satıcıdan radyatör koruma almıştım 2 ay oldu şu an deliklerin arasında paslanmalar görülüyor, canım çok sıkıldı. Sadece belirli aralıklarla çanta takarım, sonra çıkarırım maksat demir olsun diyorsan al tabi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)