Arkadaşlar km sayacının arka tekerde olup olmadığını karıştırmış olabilir ama diğer söyledikleri mantıklı değilmi sizce ?
- Lastiğin zemin ile jant arasındaki mesafe 11 mm yani yaklaşık 1 cm kısalacak
- Konfordan ödün vereceksiniz
- Ağırlık merkeziniz değişecek
Bende gönül rahatlığı ile gidip pirelli rosso alayım diyoruma ama araştırmadan almak istemiyorum , sizlere bir soru inazumanın arka amortisör ayarını değiştiren varmı ? ben mesela değiştirmedim ama bana şu motorun arkası biraz daha aşağıda olsa daha rahat edeceğimi hissediyorum , kitabcıkta 1 seviyesinin en yumuşak olduğu fabrikadan 3 seviyesinde çıktığı yazıyor.
Şimdi ben bu seviyeyi 5 e getirsem amortisörün sadece sertliğimi değişir yoksa aynı zamanda arka yüksekliğide değişirmi ?
+ Bu motorda hız/kilometre sayacı ne ön ne arka tekerde, ön dişliye bağlı. Oradaki 2 tane sensörden ölçüyor. Lastik buna etki etmez.
+ Yukarıda da söylediğim gibi 1 cm alçalacak. Bu Motosikletin geometrisinin değişmesi demek. Etkisi illa ki olacaktır. İlk akla gelen konfordan ödün vermek. Yolun etkilerini daha çok hissetmek. Katlanılmayacak düzeyde değildir diye düşünüyorum çünkü hali hazırda birçok kişi Pirelli Rosso II kullanıyor bu motorda. Ağırlık merkezi ile ilgili bir bilgim yok ama mantıken bakıldığında geometrisi değişen bir motosiklette ağırlık merkezi de etkilenebilir.
+ Arka amortisör ayarını her sürüşten önceki yüküme ve kullanacağım yola göre değiştiriyorum. Normalde 4'te kullanıyorum. 87 kiloyum. Yük ve artçı oldukça 6. seviyeye kadar sertleştirdiğim oldu. Amortisörün sadece ön yükleme ayarını değiştiriyoruz. Yüksekliği değişmez. Sadece sertliği değişir.
Kesin olmamakla beraber sele yukseligi degismez diye biliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------
Haklisinizda arka teker ebadini degistirin bakalim o zaman km saati dogru hizi gosterirmi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------
"Lastik buna etki etmez" derken sadece on tekerdeki lastik ebadinin degisimi km saatinin calismasina etki etmez diye degistirelim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------
Bu arada disli degisimi yapanlarin km saatini tekrar kalibrasyon yaptirmalari gerekiyor tabi yapilabiliyorsa
Iyi forumlar herkese. IRc lastiklerimi degistirmek istiyorum ama fiyatlar konusunda bilgim yok bilen varsa söylerse çok memnun olurum.
Bir de ya performans egzosu almak istiyorum ki inazuma ile uyumlu şimdilik yok ya da abartmamak kaydı ile egzosu acmak istiyorum bilgi için şimdiden teşekkür ederim.
Öncelikle herkese yorumları ve düşünceleri için teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla Battlax BT45 orjinal boyutları kullanarak taktırmak en doğru seçim olacak gibi duruyor. Rosso gibi lastikler tam boyutlarında olmadığı için geometrik sorunlar olabilir deniliyor yada hiç sorun olmuyor deniyor bu riski almanın bir anlamı yok diye düşünüyorum. Baris Yzc ben fiyat için bir kaç firma ile konuştum lastik fiyatları 750 civarında taktırma filan 800 TL olacak gibi duruyor daha uygun bulabilirsen banada haber verirsen sevinirim.
İstanbulda tavsiye edeceğiniz satan ve takan iyi bir yer varsa paylaşırsanız sevinirim.
İngilizcesi olan bir arkadaş yabancı forumlarda 110/70-17 lastik ebadı hakkında detaylı bir araştırama yapıp buraya yazabilirmi ?
selam arkadaşlar
5ooo bakımı geldi çattı.
serviste neler değişiyor ne gibi işlemler yapılıyor ve servisten kaca cıkılıyor gitmeden öğrensem iyi olur arkadaşlar
tesekkurler.
Bazı dengesiz servisler ilk 1.000 km de yağ filtresini değiştirmiyormuş. Motorun ilk sahibi değilseniz bence 30-40 TL için değmez yağ filtresinide değiştirin. Ben 1.000 Km bakımına geçen ay 200 Tl verdim (Orjinal Yağ filtresi + 3 litre castrol trizone yağ + işçilik )
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Eskisehir Suzuki yetkili servisinde 150 tl ye yaptirdim 1000 bakimini, yag ve yag filtresi degisimi yapildi, zincir kontrol edilerek yaglandi bir kac yerini kontrol etti gevseme ihtimaline karsi, demekki standart bir fiyat yok (yag ipone kullanildi)
S.a arkadaşlar bir sorum olacaktı ben CBF 150 kullanıcısıyım herşeyinden çok memnunum fakat rampası çok zayıf heleki rüzgarlı havalarda. bu yüzden inazuma düşünüyorum. İnazumanın yokuş performansı nasıldır. Tekeriniz Düz Bassın...
Bende de inazuma öncesinde cbf 150 vardı.Yokuş ve uzun yol performansındaki düşüklükten dolayı değiştirmiştim.Zaten 150cc motor,çok aşırı bişeyler beklememek lazım.Yokuş çekişi gerçekten cbf150'ye göre çok farklı.
Araçlara yol vermek zorunda hissetmiyosun kendini.Nasılsa motor deli gibi çekiyo yokuşta
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------
5000 bakımında sadece yağını değiştiler.Ve zincir bakımı yağlaması vs. gibi küçük işleri yaptılar.
Maslak Yücel Motor'da yaptırdım bakımı.Toplamda 95 lira aldılar.
Asıl maliyetli bakımları 10000 ve katlarınadaki bakımlar oluyo inazumaların.10000 bakımına 330 lira vermiştim örneğin aynı serviste.
Arkadaşlar Merhaba ,
Inazuma dünyasında yeni olduğum için ara ara soru sormak durumunda kalıyorum. Ben 250F var bu motor için topcase taktırmak istiyorum çantaları araştırdığımda 40 lt. bir çantanın uygun olacağını düşündüm bunun için öncelikle taşıma demiri taktırmam lazım daha sonrası için yan çantata taktırabilirim eğer uzun yol yaparsam diye. Şimdi istanbul civarında bu taşıma demirini nerde uygun ve kaliteli yaptırabilirim sizin tavsiye edeceğiniz yerler veya ustalar varmıdır. Bu taşıma demirleri sonrasında her çantayı kullanabilirmiyim şimdi shad aldım sonra givi aldım onuda kullanabiliyormuyum. Bu konularda yardımcı olursanız çok sevinirim.
Merhaba ,
Eğer sorunun cevabını bilebiliyosam seve seve her zaman cevaplarım.Burdaki arkadaşlarda aynı zaten saolsunlar.
250F normal inazuma ile aynı diye biliyorum sadece ön kısmı biraz daha kapalı.Arka kısmındaki demir zaten üzerinde bulunmuyor mu ?
Motoru aldığımda ilk başta orjinal çantası 33 lt olan vardı.Sonrasında bendeki Shad45 litre çantayı taktık.Arka taşıma demirinde yeni bi kaç delik açılarak çantayı monte edebildik.Herhangi bir çantayı rahatça takabilirsin diye düşünüyorum.
yusufbaris hocam teşekkür ederim.
Sağolasın tam anlamak için soruyorum şimdi benim arkaya çanta takmak için herhangi bir ek demir e ihtiyacım yok gittim çanta aldım birde tabla (ismi bu olması lazım) bu demirin üstüne delik deldirdim ve tabla'yı bunun üstüne koyduk ve çantada tabla üzerine.
Bu doğrumudur çünkü ben bir çok motosiklet dükkanı gezdim hepsine modelini söyledim ama hepsi demir olması lazım deiyor belki bilmedikleri içindir ama bu kadar yaygın bir motorun bu özelliği bilinmememsi bana çok mantıklı gelmiyor. Peki yan çantada durum nedir ?
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)