Öncelikle ots ve acayüp adlı arkadaşlarımıza paylaşımlarından teşekkür ederim. Yaklaşık 2 yıl öncesinde içimde bir motor hevesi başlamıştı, ozamanlar kırmızı bir 125zn almak istemiştim üniversiteye giderken kullancaktım ama ailem motora karşı olduğundan otomobil ile yetindim. Sonunda motor almaya ikna ettim derhal A2 ehliyeti almak için kursa başvurdum şubat ayında. Ocak ayından bu yana 150znx i takip ediyordum 125 znu ile karşılaştırıyordum. En sonunda 10 mayısta ehliyetimi alır almaz kırmızı bir 150 znx aldım.
Bana göre 150 znx'in 125znu'ya göre en büyük avantajı biraz daha büyük jantları çünkü scooter sürmeye başladığımda yoldaki asfalt eklerini hisseder oldum. Büyük jant hakikaten bir avantajmış.
diğer artıları ise
1) Arka frenin disk olması. 125zn nizi yağmurda çok sürdüyseniz veya yağmur altında çok bıraktıysanız arka kampananın yayları paslanıyor ve fren tam bırakmıyor sürtüyor.
2) 150cc motor hacmi olması. çünkü iki kişi (120-150 kg yük) bindiğinizde rahatlıkla kalkış yapıp rampa tırmanıyor.
3) Göstergeler 125zn veya znu da paslanıyor ve hiç hoş görünmüyor zaten 125zn yi özel yapan görünümü göstergeleri.150znx te açıkta fazla paslanacak bi yer yok.
4) 150znx te sele biraz daha geniş 2 kişi rahat sığıyor.
İlk İzlenimler
motoru ilk defa galeride üstüne binip incelediğimde çok ön yargılı yaklaştım. Hakkaten dandik gibi duruyor gövde kaplamaları dokununca 3310 kapağı gibiymiş hissettirdi. Daha doğrusu tüm scooterların plastik aksamlarına öyleymiş sonradan anladım :D Motorumu garajımda tutuyorum ilk günkü gibi parlıyor. Evet motora yeni başladım oyüzden hiç ikinci el düşünmedim. Çin malı alma falan diye kendini yırtanlar var onlara anlattım lahmacuncu pizzacı gibi kullanmazsan motora bişi olmaz yağmurda binmezsen biyeri paslanmaz fabrika çıkışlı lastikleri dandik olabilir bi sene kullanıp yumuşak hamurlu lastik alabilirsin parana kıyıp. Gerçi honda alsan bile onların lastiği bile kaliteli değil. Güneşte bırakmazsan garajda tutarsan ne gösterge paneli solar ne kendisi. Gaz koluna abanırsan motorun ömrünüde yersin debriyajınıda çalıştırıken gaz vermicen öyle beklicen 15 saniye motor ısınsın Satamazsın dediler satmak isteyen kim bu arada herşey dahil 3.100tl ye aldım( motor+plaka+ruhsat+trafik sigortası+ilk 6 aylık vergisi) + çanta + kask + kilit. Satan adamada dedim abi bana öyle bi fiyat ver hepsi içinde olsun ben elimi kıpırdatmıcam kontağı çevirip mağazadan çıkıcam diye. Kaç basıyor diyenler var 100 de basarsın önemli değil ama güvenli sürüş 80km/h 100 le giderken hem motorun ömrü kısalır hem canını tehlikeye atarsın.
Sürüş Keyfi
Ben motorla istanbul floyadan çıktım izmite gittim ve sadece 150 km sürüş deneyimim vardı. 70-80Km/h arası normal süratle yol aldım. Beni en çok zorlayan kısım boğaz köprüsü oldu scooterlar rüzgarlardan çok etkileniyor özellikle yan cepheden esiyorsa. Bir aracı siper alın diyorlar onuda yaptım ama köprü ayaklarının olduğu kısımdan geçerken bi anda rüzgar kesilip tekrar vuruyor orda bir sallanıyorsunuz. Kerpe'ye de gittim denize gezdim dolaştım motorum 3000 km ye yaklaşıyor. Periyodik bakımları 500.km 2000.km 4000.km 6000km diye gidiyor. Motorumu seviyorum ve uzun süre kullanmayı düşünüyorum. Her 2000km de bir motor yağını mutlaka değiştirin. Fren hidroliklerini 2 veya 3 yılda bir değiştirip yumuşak hamurlu lastik kullanıp ve en önemlisi her ustaya güvenmeyin yetkili servis olsa dahi! Abi ne gerek var fren hidroliğini lastiği değiştirmeye bişi olmaz bak ben böyle sürüyorum kaç senedir diyebilirler. güneşte yağmurda bıramayıp ani gazlamayıp çukurlarada girmezseniz sizi üzmez diyebilirim. Unutmayın herşeyden önce kask takın bakkala dahi gitçek olsanız bile. birde uzun yola gitçekseniz mont edinmenizde fayda var. Unutmadan söyleyeyim motoru aldığınızda ilk bir kaç yüz kilometrede 100km de 3,5lt yakıyor sonra bu oran 3lt nin altına iniyor.
Motora yeni başlıcam 150 znx bana uygunmu?
Gerçek hayaliniz hemen motor sürmeyi öğrenip süpersport bir 1000cc motor ise bu motor size uygun değil çünkü motor sürmeye başlayıp öğrendikten 1 ay sonra motorunuza hayabusa muamelesi yapacaksınız ya duramayıp bi yere vurcaksınız, ya virajdayken bi bakçaksınız belediye çim sulaması yapmış viraj ıslak yan yatıp düşçeksiniz yada cvt sisteminiz aşırı yüklenmeden meftah olcak ve bunların yanında biraz gerçekçi olalım motoru büyütmek istediğinizde kolay satamayacaksınız! Bu arkadaşlara tavsiyem cbr 125 veya cbr 250 neden honda? çünkü ninja veya hyosunga göre daha kolay satılıyor hemen üst cc ye atlayabilirsiniz. Hatta bu tür arkadaşlara tavsiyem madem hıza yatkınsınız kesinlikle honda sürüş okuluna gidip 4.seviye eğitimlerini alın viraj teknikleri üzerine yoğunlaşın malum memleketimizin asfaltları yama yama virajdayken ek noktalarından geçince pek hoş olmuyor. Hayaliniz olan bir 1000cc veya daha üstü supersporta kavuştuğunuzda gidin hemen bi tak parça deri sırtlık desteği olan alpine star yarış tulumu ve kaliteli bir kask alınki başınıza bi halt gelmesin ve senede bir defa düzenlenen california superbike schoola katılın fiyatlar çok uçuk ama istanbul parkta gazlama imkanını asla bulamazsınız ve profesyonel yarış eğitmenlerinden ders alacaksınız.
Hayalimde bir harley var yada onu alamazsam Regal Raptor Daytona falan diyenler içinde önerim gidip 250cc bi regal le yada 150cc bir ucuz keeway le motora başlamaları. ilerde hayalinize kavuşunca güzel neşeli üyeleri olan bir harley topluluğu ile aktiviteler yaparsınız :D
Ben motorda uzmanlaşmak istemiyorum kafama göre gezmek istiyorum ama uzun yolda yapıyım diyorsanız bu motor yine size uygun değil maksi scooterla başlayın şehirler arası konfor içinde seyahat edin yolda kola bile içersiniz :D
Ben motor öğrencem vespayada param yetmiyor veya bi scooter a 8000tl vermek istemiyorum ama klasik bişi olsun hevesimi alıyım ilerde hemen satıp değiştirme gibi bir fikrim yok istanbul trafiğinde ölmezsem motor sürmeye devam ederim diyorsanız evet doğru tercih :D hata Bumoto markasının birebir vespa taklidi de var vespa stickerlarını alıp yapıştırsanız %90 anlayamaz insanlar
acayüp ve ots sizede bi sorum olcak benim arka amortisörlerim tek kişiyken gayet iyi ama iki kişi binince fazla yumuşak kalıyor. arka amortisöre ayarı nerden yapılır diye garajda bi baktım bulamadım motorun kullanım kitapçığındada yazmıyor. Mutlaka servisemi götürmeliyim yoksa kendim yapabilirmiyim? Garajımda her türlü techizat var kompresöründen anahtar takımına lokmalara kadar.