arkadaşlar 1000 bakımı için ne kadar ücret ödediniz acaba ?
arkadaşlar 1000 bakımı için ne kadar ücret ödediniz acaba ?
birGarip..
50 -90 arası degişiyor.
0535 321 48 27 https://www.facebook.com/groups/252367158242383/
Selamlar arkadaslar. Motorumu degıstırmeyı dusunuyorum. Bır cok arkadas sym evo 250 i tavsıye edıyor. Genelde esımle bırlıkte seyahat edıyoruz. Hergun 60 km ıse gıdıp gelıyoruz. Hafta sonlarıda ufak gezılerımız oluyor. Sız kullanıcı olarak tavsıye eder mısınız. Yakıt tuketımı bakım malıyetı konusunda bıraz fıkır verırmısınız.
2013 Evo almış bulunmaktayım. Rodajda olduğum için henüz fazla tadını çıkaramadım. En kısa zamanda bir organizasyonda görüşmek üzere.
Herkeze iyi sürüşler. .
hayırlı olsun, güle güle kullan hatemzo. istanbulun neresindesin? kaça aldın hangi bayiden? bende inceliyorum bu motoru. en makul secenek bu gibi geliyor banada.
http://www.motosiklet.net/forum/scoo...i-motorum.html
biraz açıkladım
birGarip..
Teşekkürler arkadaşlar. 9800 TL ye aldım plaka dahil. Çok memnunum motordan. Çok araştırdım ve çok az şikayet duydum bu motor hakkında. yakıtı az yakar geniş konforlu. bastnmı gazı açıo direk kaçıo. ufak dokunuşlar dahada güzel yapabilrsnz motoru daha iyi bi lastık, xenon gbi detaylar. Garip1701 arkadaşımızada tebrik ederim gayet güzel açıklamış motoru ve motorun sağlamlığını uzun yolda kanıtlamış.
9800 peşin mi acaba ? çok pahalı almışsınız.. bana çok daha uygun mal oldu.
3000 km bakımı yaptırdım 1 ay oldu daha alalı 90 tl aldılar.
hava filremi en kısa zamanda değiştireceğim.. adana da ki bayii satıyor. 20 tl orjinal filtre + 5 tl kargo..
istanbuldaki bayi 50 tl demişti filtreye
dün uzun yol yaptık yine biraz zorladım motoru. 120-140 km hız arası. 3.8 litre yaktı 100 km de.. bir de 80-90 gideceğim uzun yol. hiç zorlamadan.bakalım kaç yakacak
birGarip..
selam arkadaslar bendede sym gts 250 var evo olmayan modeli uzun yol olarak canakkaleye gittim istanbuldan 2 kişi ancak motor 110 u gecmıyor onu anlamadım gitti kayısım yeni lastıkler yenı debrıyaj varyator yenı hepsı 1-2 aylık ılgınc olan baska konu ıse tek kişi bastıgındada 120 yı gecmıyor motor bazı vıdeolarda goruyorum 150 basan var burda bı garıplık var kafam karıstı motor 2006 model 2010 trafık cıkıslı 12.000 km de suan bakımları yapıldı zamanında yagı suyu aksamaz motorda sorun yok saat gıbı prolem nerde olabılır sızce?
Rodajla ilgili olabilir. bende 2013 var rodaja dikkat ettim. ve hiç kasmadan 145 i gördüm rahatlıkla.
selam arkadaslar bendede sym gts 250 var evo olmayan modeli uzun yol olarak canakkaleye gittim istanbuldan 2 kişi ancak motor 110 u gecmıyor onu anlamadım gitti kayısım yeni lastıkler yenı debrıyaj varyator yenı hepsı 1-2 aylık ılgınc olan baska konu ıse tek kişi bastıgındada 120 yı gecmıyor motor bazı vıdeolarda goruyorum 150 basan var burda bı garıplık var kafam karıstı motor 2006 model 2010 trafık cıkıslı 12.000 km de suan bakımları yapıldı zamanında yagı suyu aksamaz motorda sorun yok saat gıbı prolem nerde olabılır sızce?
3 gün once arkadsımın başına geldi aynı olay.Kendine 250 gts almış 2006 model fakat hiç haber vermedi.tabi motor sorun çıkarınca haberımız oldu.Bende karburator olabilecegını söyledim ve ataşehirdeki sym servisi as motomarket ugur abiye yonlendırdım.Gercektende karburatordenmiş.Çıkma karburator bulup taktılar makına suanda 140 a cok rahat ulasıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------
Bu arada formda yeniyim herkese merhabalar.Bende 2012 model evo var. haziran 15 te eşimle beraber marmarise gittik.Bnm canavara maşallah hiç sorun cıkarmadı ve beni üzmedi Üzerinde biz hariç 150 kg olmasına ragmen tık demedi
Yanlız tuhaf olan uzun yolda az yakması gerekıyolarken bir depo ile 300 km yol yaptı sanırım hem valiz çoktu hemde bizim agırlıgımız ve sabit 120 km hızla gittiğim için uzun yolda fazla yaktı inanırmısınız şehir içinde 100 ü gecmediğim zaman 350 kmyi çok rahat yapıyorum
Merhabalar,
Forumda bu ilk mesajım, umarım faydalı olurum. SYM GTS 250i Evo motosikletim ile 5000KM yol yaptıktan sonra bir paylaşım yapmak istedim.
+Motor çok sessiz çalışıyor, benim gibi sese takıntılı olan bir kişiyi fazlasıyla tatmin etti. Motorun sakin sesinden başka bir ses gelmiyor etrafından.
+Beni en çok etkileyen kısımlarından biri, 2000 mt rakımlı geçitlere çıktım, 20-30 km hız ile köy yollarında dağlar aştım henüz fan sesini duymadım ve hiç bir zaman 3. çizgiye gelmedi motor sıcaklığım. Uzunca bir yokuşu çıkarken acaba 3. çizgiye gelecek fan açılacak mı diye bekliyorsunuz, fan açılmıyor hatta 1 Km kadar aşağı inmeye başlayınca 1 çizgiye düşebiliyor sıcaklık. Kısacası soğutma sistemi müthiş, seramik silindir harika bir şey.
+Kavrama gayet iyi, büyük cc'lerdeki kalkışta titreşim sorunu yok.
+12-12.5 lt gibi bir deposu var ve bu depoyla 370 KM her türlü yol şartında görüyorum. (şehir içi şehir dışı sakin kullanım)
+Farları bir arabadan daha iyi aydınlatıyor diyebilirim. Sislerle birlikte ise önünüz ışıl ışıl oluyor. Gerçi, uzunlara geçince kısalar sönüyor keşke uzunlar selektördeki gibi yansa denebilir ama genel anlamda çok çok çok başarılı bir aydınlatma sistemi var. Aynı şekilde arka stoplar/frenler led ve görünürlük yeterince iyi.
+Sele altı oldukça geniş. Bir tam bir yarım kask ve bir sürü ıvır zıvır koyabilirsiniz. Bagajın ışığı ve amortisörü var.
+Bir burgman/silverwing olmasa da koltuklar bence gayet rahat. Benim gibi 100+kg üstü, bel fıtığı olan bir adamı günde 500 KM yol yaptırır ve belini ağrıtmazsa bence bu iyi bir artı. 250cc'de uzun boyluların rahat edeceği motor bence bu.
+Çakmak adaptörü hayat kurtarıyor. GPS veya telefon şarjı uzun yollarda gerekli. Alt torpidodan yan torpidoya ufak bir delik ile hiç kablo gözükmeden temiz temiz kullanabilirsiniz.
+Performans olarak, açıkcası hız seven biri değilim ama son sürati olan 145'e hafif eğimli bir yolda kolayca çıkabilir. Devir kesici olmasa daha gidesi var. Buna rağmen asla iğrenç bir motor sesi duymuyorsunuz. 110-120 arası devamlı olarak kullanabilirsiniz. Ara hızlanmalar oldukça tatmin etti beni. (165 beygir otomobilimden inince)
Gelelim kadı kızımızın kusurlarına;
-Ön cam kesinlikle yetersiz, 100-200 KM yol gittikten sonra rüzgarla boğuşmak yorucu oluyor. Ön camın büyük hali Türkiyede yok, ya İtalyadan sipariş vereceksiniz ya da derme çatma yöntemlerle ek cam vidalatacaksınız. Ben dayanamayıp siparişi dün verdim.
-Varyatör bölümü tozlu yollarda çok çabuk toz alıyor. Varyatörün hava alma kısmı arka lastiğin çıkardığı tüm tozu alacak şekilde saçma dizayn edilmiş. Uzun süre (300-500km gibi) tozlu yolda kullanımdan sonra varyatör temizliği bence gerekli. Yapılmazsa kalkışlarda titreme yapıyor.
-Benzin depo kapağı saçma bir yerde ve taşırmadan full'lettirmek zor. Dolumlarda bez şart. Plastikler renk değiştirmeye hazır bekliyorlar çünkü
-Süspansiyon sistemi tek kişi için yeterli fakat benim gibi zaten göbeğinizde bir artçı taşıyorken arkanıza da birini alırsanız pek zevkli bir sürüş beklemeyin.
-Ön frenler, sert bir frenden sonra bir süre diske sürtüyor (100-200 metre), balata değişimi ilk 500 km işe yaradı, şimdi yine aynı. belki diskimde bir sorun olabilir. Benim gibi yaşayanlar var mı bilmem.
-Ortadaki plastik kalitesi pek iyi değil sanki, çizilmeler izler başladı. 2012 model ve sıcak iklimli biyerde yaşıyorum henüz renk atması yok denecek kadar az ama yine de tedirginim.
-Yan ayaklığı kapatırken çok ses geliyor, bir plastik yapıştırılması yeterli.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar, yardımcı olabileceğim birşey varsa yazabilirsiniz.
arkadaşlar herkese selamlar.öncelikle biraz uzun bir yazı olacak ancak benimle aynı şeyleri hisseden birçok kişi olduğu ve bir katkısı olabileceği düşüncesiyle bunları yazma gereği duydum.bende agility 125 cc.motoruma beş yıl bindikten sonra (dün satmış bulunuyorum) artık cc yükseltme ihtiyacı duydum ve aşağı yukarı bir buçuk aydır 500 cc.lerin yakıtı ve servis giderleri bana göre olmadığı ve şehiriçi kullanımda biraz sıkıntılı olacağı için hem ekonomi hem pratiklik anlamında 250 cc.lik bir scooter arayışına girdim.özellikle scooter tercih ediyorum çünkü rahatlık ve konfor açısından diğer tarz motorlar bana göre değil.diğer motorumu da sevgiyle anıyorum çok kahrımı çekti ve gerçekten sağlam makina.neyse araştırırken en çok yamaha x city,piaggio xevo 250,peugeot geopolis 300,honda sh 300,x citing 250 ve sym evo 250 arasında kaldım.x max'ı ise bir türlü sevemedim nedense.x city t gidon sürüş tarzı nedeniyle ve açıklayamadığım şekilde hoş duruşuyla yüksek jant ebadıyla hep aklımda ve diğerleriyle direk onu kıyasladım.ama aradığım bir kaç özellik mevcut değil ne yazıkki.bunlar;ayak uzatma yeri,dörtlü flaşör,çakmak soketi en belirgin olanları.tamam bir dörtlü flaşör çokmu önemli diyebilirsiniz ancak o kadar para verip alacağınız bir üründe bazı detaylarında olmasını istiyorsunuz.ayrıca maliyeti nedirki yani niye konmuyor anlamıyorum yamahayı.ben bunu yaptım kardeşim yersen ben koskoca yamahayım bak fazla eleştirme zaten sana gülerler,bu alemde ben ve diğerleri var ona göre der gibi.bu sebeplerden dolayı ondan vazgeçtim.piaggio ise nedense motor aksamı çok övgü alsada beni çok cezbetmedi ve bir şekilde hep ürküttü.peugeotta da piaggio motoru oluşu t gidon ve 300 cc olması nedeniyle düşündürdü ama onada içim ısınmadı.yakıtıda fazla gibi ayrıca 300 cc ama neredeyse güç olarak 250 liklerle aynı.birde çok şık bir dizaynı yok bana göre.(fiyat olarak aynı değil niye öbürleriyle kıyaslıyorsun denebilir ama bayiide 2012 si var sıfır ve modelden dolayı 11.000 tl gibi verecek o yüzden listeme girdi.yoksa 2013'ü 15.000 tl civarı) honda ise çok olumlu övgülere konu olan marka memnuniyeti ve yine 300 cc oluşu nedeniyle listemdeydi ve biraz bütçeyi zorlayabilirim olabilir diyordum ama arkadaş o ne tipsizlik o ne çirkinlik.şahsen o kadar parayı veripte o motora gönül rahatlığıyla binemezdim sanırım.kombine fren ve sağlamlık tamam ama bana göre değil ben birazda görsellik arıyorum.tercih eden arkadaşlarada saygı duyarım tabiiki.göreceli kavramlar sonuçta.x citing ise 5 yıl kymco kullanmış biri olarak hep torpilliydi gözümde ama ne bileyim bu segmentteki scooterlar içinde ön sıralara oturtamadım işte gönlümde.sym ye gelmeden önce ötv farkı oluşuna rağmen neden 300 cc.olanları tercih sebebi gibi saydı bu adam diyebilirsiniz.tabii üstatlarımız çok daha iyi bilirler ama naçizane bendeki bilgiyi paylaşayım.avrupa ülkelerinde sanırım 300 cc.altındaki motorsikletlerin otoyolllara girişine müsade edilmiyormuş artık (dikkat edilirse çoğu markanın orjinal sitelerinde 250 cc.lerin yerini 300 cc.lerin almaya başladığı görülüyor.) ve uyum yasaları çerçevesinde bu yasaklamanın Türkiyede de uygulanabileceği konuşuluyor.tabii ileriyi düşünerek mantıklı geliyor ama bir yandanda ülkemizde uygulanmasının baya bir zaman alacağını düşündüğümden olmazsa olmaz değil benim açımdan.firmalarda 300 cc.lik makinaları şimdilik getirmiyorlar üreticinin elindeki 250 cc.likleri bitirecek bizim gibi ülkeler lazım.istisnalar yukarıda zaten.veeee gelelim sym'ye;yukarıda saydığım sebepler içerisindeki artıları üstünde toplayan,kullanıcı memnuniyetini kazanmış,yakıt ekonomisi,marka bilinirliği,görsel olarakta bana hitap eden marka sym oldu açıkçası.fiyat olarak belki bir x max ayarında ama yamahanın tüketicisine hakettiği şeyleri vermediğini düşündüğüm için bu hususu önemsemiyorum.tabii bu saydığım modellerin hepsini canlı olarak inceleyip test etme şansım olmadı.ne yazıkki her ilde aynı imkanlar olmuyor bu manada.incelediğim modeller;x city,geopolis,honda,x citing ve listede olmamasına rağmen daelim s3.(bunuda anlamak zor.sen elinde paranla satın alacak ürün arıyor talip oluyorsun,ama kesin alıcıysan ürün getirtiliyor.bakma inceleme şansın yok yani.ne kadar zamanda gelir bu süre içinde kur nedeniyle fiyat farkı oluşurmu bunların garantiside yok.bu çok saçma bence) sym yide aynı sebepten inceleyemedim ama bir kaç kullanıcısının yolunu keserek görüşlerini aldım ve motoru şöyle bir süzdüm.genelde eşimle bindiğim için onunda görüşlerini aldım ve netice olarak yeni versiyon olan joymax 250i yi almaya karar verdim.Türkiyeye gelecekti gelmeyecekti,şu zaman gelecek bu zaman gelecek dedikodularından sıkılıp (buradaki bayisinin de modelden haberi bile olmadığını görerek ve bizden iyimi bileceksin kardeşim şeklindeki fırçamızı yedikten sonra merkezi aradım ve bölge satış sorumlusu erol bey'e (buradan kendisine sevgi ve selamlarımı yolluyorum) yönlendirildim.gerçekten çok teşekkür ediyorum kendisine.sağlıklı bilgiyi kendisinden aldım.şöyleki (tahminen stoktaki gts evo'lar yavaş yavaş erimeye başladığı için) makyajlanmış yeni versiyon olan joymax'ın daha önce bir parti getirildiğini ve olumlu tepkiler alındığını ancak istenen ölçüde teminini sağlayamadıklarını ama tamda bu aralar (22 temmuz gibi) yeni bir parti gelmek üzere olduğunu,istersem ilimizdeki bayi ile muhatap olmak istemediğim için,beni komşu ilimiz olan adana bayiine yönlendirebileceğini,benim için bir tane tercihim olan bir renk gönderileceğini söyledi.bunun üzerine çok sevindim ve adana bayii'den özgür beyle hemen irtibat kurarak teyidini aldım.siparişi verdik.buradan kendisinede çok teşekkür ediyorum.inşallah birkaç güne kadar bayiiye sevkiyatı yapılmış olacak yavrunun.(antrasit gri) belki tamda bu aralar almak isteyen arkadaşlar için benim deneyimlerim K I S A C A böyle herkese selamlar...
İki tekerden başka kendimi özgür hissettiğim yer yok...free man
lejyoner67 , hayırlı olsun güle güle kullan, kazasız belasız. fiyat konusunda bilgi verirmisin?
İki tekerden başka kendimi özgür hissettiğim yer yok...free man
İyi gelişmiş Refleksler Şanstan daha hızlıdır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)