Yamaha FZ8 - Fazer 8 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Ağustos 2014, 13:06
#1621
Maslak adlı üyeden alıntı
hocam sadece yağına 105 tl yazmışlar ipone yag 40 işçilik birde koltuk altında taşımak için zincir yağı var hepsi dahil. birde usta gösterge panelinden gücünü istersen arttıra biliriz dedi hatta tarif etti yapma dedim ama biraz daha km yaptıktan sonra deneyeceğim sanırım. Egzoz hakkında ne diyosun hocam
gösterge panelinden güç artışı derken?
Reklamlar
-
09 Ağustos 2014, 14:56
#1622
mehmetoguzzz adlı üyeden alıntı
gösterge panelinden güç artışı derken?
Sanırım silindirlerin yakıt hava değerlerini değiştiricekmiş. Yapılışı şöyle kontak kapalıyken km tuşunlarının iksine birden aynı anda basık tutup kontağı açıyoruz ekranda değerler çıkıyomuş onları yükselterek ayar yapılıyomuş fakat yakıtta biraz artış oluyomuş, 100 km de 0,5 ile 1 lt arası gibi bir fark oluyomuş..
Siz egzozu taktıktan sonra alt devirlerde değişiklik oldumu düşüş falan olur dediler ama ne kadar doğru bilmiyorum
-
09 Ağustos 2014, 15:05
#1623
Maslak adlı üyeden alıntı
Sanırım silindirlerin yakıt hava değerlerini değiştiricekmiş. Yapılışı şöyle kontak kapalıyken km tuşunlarının iksine birden aynı anda basık tutup kontağı açıyoruz ekranda değerler çıkıyomuş onları yükselterek ayar yapılıyomuş fakat yakıtta biraz artış oluyomuş, 100 km de 0,5 ile 1 lt arası gibi bir fark oluyomuş..
Siz egzozu taktıktan sonra alt devirlerde değişiklik oldumu düşüş falan olur dediler ama ne kadar doğru bilmiyorum
ben çekiş konusunda pek bi düşüş falan hissetmedim. diğer arkadaşları bilmiyorum.
-
09 Ağustos 2014, 16:32
#1624
Hissedilir derecede bir çekiş düşüşü olmaz. ama evet, motor düşük devirlerde bir miktar çekişten düşer. Buna karşılık yüksek devirlerde açılma olur.. Farkedilecek derecede bir fark değil ama..
-
09 Ağustos 2014, 20:11
#1625
ben mivv taktım şimdilik hava filtresi yok cok belırgın bı guc kaybı yasamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Maslak adlı üyeden alıntı
İlk bakımını dün yaptırdım 210 tl tuttu, fakat kafa grenajından 3000 4000 devirlerde zırıltı geliyordu baktılar ama yapamamışlar birazcık azalmış zamanla kesilirdiye umut ediyorum. Ben orta ayaklık almadım ön ve arka için sehpa aldım, garantiden cıkmasın diye Akrapovic egzoz siparişi geçtik 2500 dediler ama sanırım 2000 e bağlayacağız sizce fiyat nasıl?
kafa grenajı bende de ses yapıyor
-
09 Ağustos 2014, 22:35
#1626
mehmetoguzzz adlı üyeden alıntı
gösterge panelinden güç artışı derken?
http://www.imsony.com/yamaha-fazer-c...i-co-settings/
sayfanın altında yorumlar var bakabilirsiniz .
ben kendi fz6 n 2006 model üstünde denedim 240 gördüm ama yakıta bakmadım km ne yakıtıgına
-
10 Ağustos 2014, 15:50
#1627
arkadaşlar bu konuda daha detaylı araştırma yaparsak sevinirim.Doğru olan değerleri bulmak önemli.
-
10 Ağustos 2014, 16:28
#1628
keylansoy adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu konuda daha detaylı araştırma yaparsak sevinirim.Doğru olan değerleri bulmak önemli.
Bu konuda detaylı bilgiye ya bir usta yada daha once denemiş birisi varsa ondan edine biliriz bence. BİLEN DUYAN VARSA YAZACAKTIR ZATEN
-
11 Ağustos 2014, 09:49
#1629
cihan54 adlı üyeden alıntı
Hayır. Rodaj sürecinde belli periyodik değişik ve bakımlar var bunların yapılması yeterli. Bu kadar yeni bir motor için senkron ayarı mantıksız olur...
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
senkron ayarı karbiratörlü motorlarda olur bildiğim kadarıyla.
her karbiratör ve silindir birbiri ile uyumlu çalışsın diye.
yeni nesil motorlarda böyle birşey yok, elektronik zaten.
cihan54 adlı üyeden alıntı
Bildiğim kadarıyla enjeksiyonlu motorlarda da senkron ayarı var. Ama öyle sık yapılan bir işlem değil, motorun ağır bakımı geldiğinde yapılıyor. Genelde performans egsoz (Tüp) takılan motorlarda zamanla subapların avans ayarı kaçıyor ve yayları yoruluyor. Bunu gidermek içinde senkron ayarını ağır bakımda elden geçiriyorlar..
Arkadaşlar senkron ayarı 0 km aldığımız motosikletlerde ilk 1000 km bakımında yapılması gereken bir ayardır..
Bİ selektöre BİN manita
-
11 Ağustos 2014, 10:10
#1630
İlginç bir durum var o zaman. Onun söylediği ile bizim konuştuğumuz farklı mı acaba Ben subap ayarından bahsediyorum.
-
11 Ağustos 2014, 10:54
#1631
cihan54 adlı üyeden alıntı
Hayır. Rodaj sürecinde belli periyodik değişik ve bakımlar var bunların yapılması yeterli. Bu kadar yeni bir motor için senkron ayarı mantıksız olur...
cihan54 adlı üyeden alıntı
İlginç bir durum var o zaman. Onun söylediği ile bizim konuştuğumuz farklı mı acaba
Ben subap ayarından bahsediyorum.
Yok egzoz takıldıktan sonrada yapılması gereken şey senkron ayarı Supap ayarı ile hiç işimiz yok Fakat bu kadar yeni bir motosiklette senkron ayarı mantıklı olacak diyor kitapçık Genelde senkron cihazı servislerin ellerinde olmadığından sallıyor :(
-
11 Ağustos 2014, 11:00
#1632
Yeni sistem motorlarda tüp egsoz sonrası senkron ayarının çok da önemli olmadığını düşünüyorum.
-
11 Ağustos 2014, 17:57
#1633
Senkron ayarı farklı, ustanın bahsettiği göstergeden yapılan CO değerleri ile oynama, 4 adet CO değeri var her silindir için ayrı ayrı! Ama bu işe hiç bulaşmayın derim, ya da değerleri bir yere yazın ki orijinal haline dönüş olsun. Burada bir sürü özellik mevcut, diğer markalarda ayrı diag. cihazı ile hata kontrolü,hata silme,TPS ayarı,yan sehpa sensörü, CO değerleri vs vs ayarlanırken,bizde bu cihaz göstergeye entegre!!!Daha önce XT660'ım da vardım,hata siliyordum,değerlerle oynuyordum vs vs...bu fz6 fazerlarda da mevcut!!!Değerlerle oynasanızda hissedilir bir güç artışı elde etmezsiniz onu da belirteyim.
Yurtdışı sitelere bakarsanız herkes kendi kafasına göre değerler yazmış,deneme ile yapmışlar ama hepsi birbirinden farklı...orijinal fabrika çıkışı değerleri ekranda görürsünüz ancak egzos takınca değerler şuna getirilmelidir diye bir kriter yok!
-
11 Ağustos 2014, 18:23
#1634
Maslak adlı üyeden alıntı
Bugün 1000 km bakımı yapılacak rodaj rodaj derken bitti sayılır birdaha rodaj olayına girmeye cesaret edemem herhal cok sıkıntılı abi, neyse abi senkron ayarı diye bişeyden bahsetmişler farklı motorlar bizde bole bişey yaptıran varmı ? İnsanlar kesinlikle yapılmalı falan demişler bende merak ettim üstadlara bir sorayım dedim
astral adlı üyeden alıntı
Senkron ayarı farklı, ustanın bahsettiği göstergeden yapılan CO değerleri ile oynama, 4 adet CO değeri var her silindir için ayrı ayrı! Ama bu işe hiç bulaşmayın derim, ya da değerleri bir yere yazın ki orijinal haline dönüş olsun. Burada bir sürü özellik mevcut, diğer markalarda ayrı diag. cihazı ile hata kontrolü,hata silme,TPS ayarı,yan sehpa sensörü, CO değerleri vs vs ayarlanırken,bizde bu cihaz göstergeye entegre!!!Daha önce XT660'ım da vardım,hata siliyordum,değerlerle oynuyordum vs vs...bu fz6 fazerlarda da mevcut!!!Değerlerle oynasanızda hissedilir bir güç artışı elde etmezsiniz onu da belirteyim.
Yurtdışı sitelere bakarsanız herkes kendi kafasına göre değerler yazmış,deneme ile yapmışlar ama hepsi birbirinden farklı...orijinal fabrika çıkışı değerleri ekranda görürsünüz ancak egzos takınca değerler şuna getirilmelidir diye bir kriter yok!
Biz ustanın bahsettiği şeyden bahsetmiyoruz ama Arkadaşın sorduğu soruyu kaçırmışsınız siz
Bİ selektöre BİN manita
-
12 Ağustos 2014, 09:36
#1635
mehmetoguzzz adlı üyeden alıntı
gösterge panelinden güç artışı derken?
Soru bu değil mi, ben bu olaya cevap vermiştim!
İtalyanlar sadece motorları değil, hayalleri de yaratırlar
-
12 Ağustos 2014, 09:40
#1636
Süper Moderatör
Arkadaşlar merhaba,
son bir ağva turu yaptım hafta sonu, dün sabahta motorumu yeni sahibine teslim ettim
25.500' e aldığım ve yaklaşık 2000 tl aksesuar taktığım motorumu 2500 km de iken 25.000 TL ye sattım, alan arkadaş kazasız belasız biner inşallah.
Hemen bu hafta yeni bir enduro almak istiyorum, ya bmw F650-700-800 ya da DL 650.
-
12 Ağustos 2014, 09:58
#1637
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
son bir ağva turu yaptım hafta sonu, dün sabahta motorumu yeni sahibine teslim ettim
25.500' e aldığım ve yaklaşık 2000 tl aksesuar taktığım motorumu 2500 km de iken 25.000 TL ye sattım, alan arkadaş kazasız belasız biner inşallah.
Hemen bu hafta yeni bir enduro almak istiyorum, ya bmw F650-700-800 ya da DL 650.
Hayırlı olsun.. Alana da satana da hayırlı olur inşallah..
-
12 Ağustos 2014, 12:47
#1638
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
son bir ağva turu yaptım hafta sonu, dün sabahta motorumu yeni sahibine teslim ettim
25.500' e aldığım ve yaklaşık 2000 tl aksesuar taktığım motorumu 2500 km de iken 25.000 TL ye sattım, alan arkadaş kazasız belasız biner inşallah.
Hemen bu hafta yeni bir enduro almak istiyorum, ya bmw F650-700-800 ya da DL 650.
Hocam çok hızlısın dün aldın bugün sattın İlanı sahibinde de görmüştüm, Hayırlısı olsun..
-
12 Ağustos 2014, 16:05
#1639
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
son bir ağva turu yaptım hafta sonu, dün sabahta motorumu yeni sahibine teslim ettim
25.500' e aldığım ve yaklaşık 2000 tl aksesuar taktığım motorumu 2500 km de iken 25.000 TL ye sattım, alan arkadaş kazasız belasız biner inşallah.
Hemen bu hafta yeni bir enduro almak istiyorum, ya bmw F650-700-800 ya da DL 650.
Alana da satana da hayırlı olsun diyelim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------
astral adlı üyeden alıntı
Senkron ayarı farklı, ustanın bahsettiği göstergeden yapılan CO değerleri ile oynama, 4 adet CO değeri var her silindir için ayrı ayrı! Ama bu işe hiç bulaşmayın derim, ya da değerleri bir yere yazın ki orijinal haline dönüş olsun. Burada bir sürü özellik mevcut, diğer markalarda ayrı diag. cihazı ile hata kontrolü,hata silme,TPS ayarı,yan sehpa sensörü, CO değerleri vs vs ayarlanırken,bizde bu cihaz göstergeye entegre!!!Daha önce XT660'ım da vardım,hata siliyordum,değerlerle oynuyordum vs vs...bu fz6 fazerlarda da mevcut!!!Değerlerle oynasanızda hissedilir bir güç artışı elde etmezsiniz onu da belirteyim.
Yurtdışı sitelere bakarsanız herkes kendi kafasına göre değerler yazmış,deneme ile yapmışlar ama hepsi birbirinden farklı...orijinal fabrika çıkışı değerleri ekranda görürsünüz ancak egzos takınca değerler şuna getirilmelidir diye bir kriter yok!
Bende Co ayarları iklim şartlarına göre ayarlanıyor diye biliyorum.
-
12 Ağustos 2014, 16:37
#1640
Benim eski XT 660'da tekleme sorunu vs vardı,sonra egzoz da takmıştım. Tekleme vs diye araştırınca yurtdışı sitelerinde bu ayarları buldum, benim motor tek silindir diye sadece tek C0 değeri vardı,onu diğer sitelerde egzoz takan arkadaşlar ne yaptıysa ona göre ayarladım. Ayar çok kaçarsa egzosdan çiğ benzin kokusu,boğulma vs yapıyordu...Sonra komple listeyi kontrol ettim,internette fabrika çıkışı değerlerin ne olduğu vardı,bazı değerleri yanlıştı onları düzeltmiştim,en sonda TPS(gaz kelebeği konumu) ayarını fabrika verisi 15'e göre tps sensörünü çevirip ayarlamıştım(bu ayarı genelde ustalar elle,motorun sesini dinleyip yaparlar ama ekranla nokta atış yapılabiliyor.) Herşeyi ayarlayınca,hataları silince motor ip gibi olmuştu. Daha sonra fazer'lı bir arkadaşınkine de ayar çekmiştim. Ama fazer8'e hiç bulaşmadım,zaten mevcut değerler fabrika çıkışı olduğundan gerek duymadım,egzoz taktım ama yine de ellemedim! Eğer yurtdışında egzoz takıp,değerleri doğru yakalayan olursa bende ayarlarım ama orijinal değerleri bir kenara yazarım ne olur ne olmaz!
http://www.youtube.com/watch?v=P17a7e0t11o
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)