"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Hayırlı olsun güle güle kullanın inşallah
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------
Bende var orta sehpa çok işime yarıyor memnunum fakat şöyle bir durum var. Geçen gezimde marmaris muğla virajlarında çift kişiyken orta sehpa bir iki defa yere değdi. Artçım 100 kg üzeriydi virajda iken motor yoldan ötürü esneme yapınca uç kısmı hafif yere temas etti. Onun haricinde bir sıkıntı görmedim, yıkarken yağlarken çok iyi oluyor. Bana da yan sehpa hiç güven vermiyor yan sehpada motor emanet gibi duruyor sanki.
Başıma gelen bir olayı anlatayım marmariste otelde bizim garson efendi turistlere hava atıcam diye çıkmış motorun üzerine zıplayıp duruyor hey Allahım... yok efendim biri alır koca çocuğunu bindirip resim çekmeye çalışır. Düşse çıkacak masraftan haberi yok. Orta sehpa en iyisi direksiyonu da kitle en azından biraz daha güvende oluyor
arkadaşlar fazer ın far ayarı nerden yapılıyor? serviste baktılar; pek anlamadıkları için kurcalatmak istemedim. sadece uzun far ayarı yapmam gerekiyor. birde aranızda zenon far uygulaması yapan varmı?
Klavuz varsa orada far ayarı bulunmakta, yoksa önceki sayfalarda linkini paylaşmıştım. 4 adet somun var, 2'si sağ-sol yön ayarı, 2'si aşağı-yukarı yükseklik ayarı...Ben motorumu 2 aylık iken aldım,farlar yukarıyı gösteriyordu,herhalde serviste oynadılar diye düşündüm, sonra arkadaşım sıfır aldı onunki de çok yukarıyı gösteriyor,üst yol tabelalarını aydınlatıyor. Bence far ayarında bir şaşkınlık var!Ama daha el atmadık.
Farı ayarlarken kafanıza göre ayar yapmayın, bir rot balanscıya gidin. orada far ayarı için mekanizma vardır, motoru ona tutarak ustayla beraber ayarlayın.
bu arada ben zenon uygulamayı düşünüyorum, genelde her motoruma da yaparım ama geceleri pek çıkmadığım için gerek var mı düşünüyorum?
yaparsam da uzun kısa ikisini birden yaparım sanırım, ve alışverişi mutlaka direkt çinden yaparım.
beraber bakabiliriz mehmet, buradan nelere baktığını söylersin. takım olarak iki kişi alınıp ikiye bölünerek daha da ucuza mal edilebilir.
Çünkü uzun ve kısa ampüllerimiz farklı dip.
Xenon takarak konjektöre veya diğer elektrik aksamlarına zarar verebilirsiniz. Farlar otomatik yandığından ilk çalıştırmada,motor ile beraber xenon da fazladan akım çekeceğinden sistem zorlanacaktır,farları kendiniz açıp kapatamayacağınızdan da akünün de ömrü kısalacaktır. Bu arada uzun far xenon olamaz,bildiğiniz gibi xenon hemen tepki vermez,siz uzunu yaktığınızda gerçek ışık şiddetine ulşaması yaklaşık 1 dk'yı alır,yani karanlık yolda giderken uzunları yaktığınızda zaten ilerisini bir süre göremezsiniz xenonlarla! Onu da geçelim xenonla selektör nasıl yapacaksınız! Şapkalı açıp kapanan sistemler veya xenon+yanında uzun için H1 ampul bulunan sistemler var ama bunu bizim farlara takmanız için kabloları kesip biçmeniz lazım.
İtalyanlar sadece motorları değil, hayalleri de yaratırlar
öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. xenon farı ustam kesinlikle takma dedi. astral da açıklamış zaten. aynı şeyleri ustamda dedi. zaten dün sonunda ayarlatabildim. ve gayet güzel aydınlatıyor. ayardan kaynaklı sorun olduğu ortaya çıktı. ayrıca bixenon olmadığı için uzun a takmak pek mantıklı gelmiyor bana. acil bi durumda uzun açınca aydınlanması en az 10 saniye sürecektir...
Herkese selamlar, inşallah yakın zamanda bende fazer8 abs beyaz motoruma kavuşacağım, beklemekten gına geldi. xenon far olayını görünce dayanamayıp yazayım dedim. bi-xenon olmadıktan sonra selektör olayı yalan oluyor ama bi-xenon mercek varsa selektör yapmanın zevki paha biçilemez. Bu arada hiçbir yerde bulamadım fazer 8 in uzun ve kısa far ampul tipleri nedir acaba.
o zaman OSRAM cool blue takmaktan başka çare yok
ampüllerin biri h4 biri h1 olmalı.
Kısa far h7 ampul uzun far ise h4 uzunda sadece h4 ün 60w kısmı devreye giriyor ayrıca xenon takmayı düşünenler için mutlaka kapasitör kullanmasını tavsiye ederim bu şekilde motora ani yük binmesini önlemiş olursunuz ama uzun vadede elektrik aksamını yorabilir ayrıca farların içi de simsiyah olur en iyi çözüm philips veya osram ın kaliteli bi ampulünü kullanmak (xenon hariç) unutmayın xenon ampul normal ampule göre çok fazla ısınıyor ve farın içine zarar veriyor bende çok istiyorum ama önceki motorlarımdan çok ders aldım
Klavuzda sadece ampuller için genel bir W değeri verilmiş,modeli belirtilmemiş,motorun üzerine de gidip bakmadım ama!!! 55W/60W ve 55W değerleri görünüyorsa ve kısada bizde tek taraf yanıyorsa kısa farın H4 olması lazım yani 55Wkısa,60W uzun tele sahip ampul,buna bağlı olarakta uzun H7 olmalı...Uzuna H4 koymanın anlamı yok çünkü kısanın teli hiçbirzaman çalışmayacak.
Bu arada osram vs düşünen arkadaşlar beyaz ışık alayım diye camı mavi renkli tiplerini almasınlar,gündüz o renk far reflektörüne vuruyor,mavi mavi çok apaçi görünüyor bana göre....amaç aydınlatma,renk değilse Osram Nightbreaker öne çıkıyor.
astral kardeşim tamamen her şeyı yanlış bılıyorsun kusura bakma ama senı duzelteyım fazerler da sağ far kısa olur ampulün değerıde h7 dır dığer sol farda h4 vardır yanı sellektor yaptığın zaman sol far yanar eğer devamlı yanmasını ıstersen uzunun gıdon uzerınden acarsın uzunları devamlı yanar yanı kısalarla beraber
Şimdi hasanpaşa motoplus'tan orta sehpa aldım geldim, 450 TL peşin.
Dur bakalım takabilecek miyim
35 lt kappa arka çanta baktım, beyaz. 240 TL dediler, motora yakışıp yakışmayacağı konusunda kararsızım.
Fakat çok ihtiyacım var, oğlumla beraber binerken çok daha güvenli ve rahat edeceğimizi düşünüyorum. Bir nevi sisy bar gibi kullanacağız yani
Var mı arka çanta uygulayan?
Uzunda, H4'ün kısa için olan 55W teli ne zaman yanıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------
Agresif hareketlere gerek yok bence arkadaşım, bak mesajımda olmalı diyorum,öyledir,kesin vs demiyorum. Bilen zaten söyler ama yok külliyen yanlış vs diye bir mesaja girmek bana göre değil,anlaştık mı! H7 kısa, H4 uzunmuş ama ben H4 deki,kısaya ait telin ne zaman kullanıldığını çözemedim,bir açıklayın dedim,onu da sen açıklarsın artık...H4 ampullerde 55W olan tel kısada, uzunları yakınca da 60W olan tel çalışır...Yani ben uzunda da niye H7 kullanmadıklarını çözemedim!!!
İtalyanlar sadece motorları değil, hayalleri de yaratırlar
Kısa ampul h7 uzun ampul h4 h4 ün kısa rezistansı hiçbir zaman çalışmıyor aman arkadaşlar bi tek bizim forumda herkes çok mutlu atışma yok
sana yukardakı mesajımda aanlattım hala anlamamakta ınat edıyorsun sonra kalkmış agresıf hareketlere yok demışın h4 un kısa telın hıc bır zaman yanmayacağını kesın konuşuyorsun bunu neye dayanarak soyluyorsun neyse bır daha anlatıyorum sol far h4 tur sellektor duğmesıne bastığın zaman kısa olan tel yanar eğer uzun telın devamlı yanmasın ıstersen bas parmağındakı duğmeyı uzuna alırsın böylece her ıkı far yanar umarım yardımcı olmuşumdur
Benim bildiğim selektör yapınca uzun tel yanar,araçlarda selektörde uzunların yandığı gibi...Yukarıda Can arkadaşımızda belirtmiş H4'ün kısa teli hiçbir zaman çalışmıyor diye, bende diyorum o zaman H4'ü kullanmanın mantığı nedir! Bende bu yüzden H4 kısa da kullanılmış olmalı dedim, sende agresif şekilde mesaj attın. Ben olmalı dedim anlaştık mı, tahmin yürüttüm yani!
H4 halojen ampullerin amacı kısa ve uzunu tek bir ampulde toplamaktır,bu nedenle 2 adet telden oluşur,kısayı yaktığında bir tel,uzuna aldığında diğer tel yanar, HİÇBİR ZAMAN iki tel aynı anda yanmaz! Yani bu ampul sadece uzun farda kullanılmış ve sadece uzun ve selektörde yandığına göre bu ampulün kısa teli hiçbir zaman çalışmıyor! Bende bunun üzerine H4 ü kısada, H7'yi uzunda kullanmış olmalılar dedim,klavuza baktım,uzun kısa diye sınıflandırma ya da H4-H7 diye bir şey yazmadıkları için tahmin yürüttüm.Şu kelimeler bence abartıdır,kusura bakma "astral kardeşim tamamen her şeyı yanlış bılıyorsun kusura bakma ama senı duzelteyım "
H4 ampul,çanak gibi yapının olduğu yerde uzunun teli var,diğeri kısa
Bu da H7
Bana kalırsa bu uygulama yapmalarının tek ihtimali,kısada tek yanan farı,ampul veya far tadilatı gerektirmeden bağlantı yaparak çift far olarak yakabilme opsiyonu, tabi istenirse. Yani H4'e kısa bağlantısı yapıp,tek yanan farın yanına diğer farın H4 ampulünün kısa tarafını da yakıp,çift far yapabilme.
Bu zaten benim aklımda olan bir fikirdi, uygulamaya çalışıp nasıl olacağını sizle paylaşırım.
uygulama çok basit aslında, bir iki bağlantı değişikliği ile kolayca iki farı birden kısa yakabiliriz.
Güzelde görünür, fakat selektör yaptığımızda o uzun yanan kısım farkındalık yaratacak mı emin değilim.
Bunu hemen yarın denemek istiyorum
Dün orta sehpa almıştım onu taktım, birazdan resimleri atarım.
Bugün motoru çıkarmadım işlerim var, yarın bu far işini halledelim bakalım
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)