Zaten öylesi lazım yıkama için.. Kompresörlü hava tutturmayı unutma. Özellikle ayrıntılı elektronik aksamlara..
"CaRPe DieM"
Merhaba,
Haftalardır foruma uzaktan bakıp duruyorum, sonunda buradayım. Sanırım aranızdan en acemi olan benimdir, o nedenden ötürü aptalca şeyler sorarsam kusuruma bakmayın lütfen.
2014 siyah FZ8 3 aylık sipariş döneminin ardından Nisan 16 da elime ulaştı, sorularımda başladı. Size zahmet aşağıda yazacağım maddeler hakkında yardımcı olmaya çalışırsanız çok sevinirim.
- Ön cam, sürüşe doğrudan etki edecek bir şey mi? Yani daha mı dengeli olur?
- 1300KM yi geçtim, görüyorum ki 1000KM civarı eksoz değiştirmekte bir sakınca bulmuyorsunuz. Yamaha'nın kendi sitesinde önerdiği eksoz biraz pahalı gibi geliyor, aksi durumda ise garanti dışına çıkar diyorlar. Siz bir alternatif biliyor musunuz? Ya da babalar gibi ödeme mi yapmamız gerekiyor?
- Motor koruma demiri teoride pek kullanışlı gibi değil, yanılıyor muyum? Sanki radyatör korumaya öncelikle ihtiyacım var, üzerine gelenleri gördükten sonra.
- 1-2-3 vites değişimlerinde özellikle ışık bölgerinde motorun arkası çok güzel özgürlüğünü ilan ediyor, ilk önceleri çok korktum hatta 2 gün motora binmedim, ama şimdi eğlenceli bile oluyor diyebilirim, sonuç olarak normal mi? Yoksa lastik değişimi önerir misiniz?
- Depo üzerine ıslak koruyucu film kaplattım, uygun bir tank pad bulamadığım için (depo üzerinde kabartma&vernikli FZ8 şeridi var), çok mu zorlama durur sizce? Alternatif?
- Son olarak, bir türlü içime sinen bir mont ve pantolon bulamadım, 2 takım aldım fakat hepsi emanet gibi duruyor, açıkcası yakışmıyor. Doğrudan verebileceğiniz bol çeşit olan bir adres mevcut mu? İstanbul ve Sakarya tercihimdir.
İlk gönderi için çok uzun oldu, umarım canınızı sıkmaz.
Saygılarımla.
Hoşgeldin Serkan, umarım koruma takozların motoruna yakışmıştır
Öncelikle forumu uzaktan takip etmeni değil de yakinen aktif olmanı dilerim.
1- Naked motorda ön cam o kadar etkili olmayacaktır, hatta kanımca sadece estetik katar o kadar. Elzem bir ihtiyaç değil yani.
2- Egsoz konusunda motoru aldığın yetkili bayii'ler biraz acımasız davranır. O yüzden kişiyi Yamaha anlaşmalı Akrapovic'e mecbur kılıyorlar. Tabi bazı kaçış noktaları da oluyor, ben o noktalardan birini yakaladım ve bu sayede kendim istediğim egsozu alıp taktım. Ama gördüğüm kadarıyla bu kaçış noktası sende olamıyor malesef.
3- Radyatör koruma için benden haber bekle. Bir arkadaşımız üretecek. Orjinaline yüksek meblağ'lar ödemektense biraz sabredip daha ucuza tedarik edebileceğiz (Benden aldığın koruma takozunda olduğu gibi)
4- Trafik ışıkları mevkiinde asfalt kayış gibi oluyor. Lastiğin ne olursa olsun o arka tarafın özgürlüğüne engel olamıyorsun. Eğer bu bölgelerin dışında sıkıntı yaşamıyorsan lastiği değiştirmene lüzum yok.
5- Tank pedler çeşit çeşit ve o kadar pahalı sayılmazlar. Gözüne hoş gelen bir tanesini uygulayabilirsin, bence kötü de görünmez.
6- Mont pantolon için Sakarya'da çok seçenek yok. En iyi ihtimal, Pamukova Yıldırım Motor'a bakabilirsin. Paraya kıyarım dersen Dadaş'tan da birşeyler bulabilirsin. Ama çeşit açısından İstanbul'u tavsiye ederim. Motomax'a falan bir bak istersen...
Yakın zamanda görüşürüz inşallah. (Toplanıyoruz, geziler yapıyoruz, seni hala aramızda görmek istiyorum )
Görüşürüz..
"CaRPe DieM"
Merhaba,
Cevabınız için çok teşekkür ediyorum.
Motor koruma takozları aslında tam oturmadı, sanırım yıl farkından dolayı, bir şekilde takmaya çalıştılar ama pek olmadı gibi belirtmek isterim malzemenin hiç de alalede olmadığını, uzun zamandır bu işi yapanların da dikkatini çektiğini(detay paylaşmadım ).
Eksoz için malesef alternatif bulamadım, 2550 TL istiyorlar, kime sorduysam.
Lastik ışıklar dışında bir iki defa daha yaptı ama sanırım tozuda sevmiyor. Birde yatmaya başlayınca arka taraf sanki açılı bir biçimde atlıyor gibi, buna sebep yol mu kestiremedim. Açıkcası nasıl tarif edeceğimide bilemedim.
Tank pad seçenek çok buldum ama fotoğraflarda görüldüğü gibi bir şerit var, üstelik boya ile aynı düzeyde değil, kabartmalı, görsellik adına onu da kapatmak işime gelmedi, yurt dışında da pek bi alternatif yok gibi.
Yıldırım Motor ya da Dadaş Motor'a dün gitmeye niyetim vardı, onun yerine şehir içi-dışı 200km yol yaptım geldim , belkide 72KM ile giderken 356TL ceza yemem korkuttu beni, son defa Dadaş Motor'a gitme denememde :D
Bahsettiğim gibi biraz asosyal sayılabilirim, sizinki gibi topluluklara da imrenerek bakıyorum, inşallah biraz kendimi ikna edersem muhakka sizi bulacağım.
Bu arada haftasonu yarışlarda topluca oradaydınız sanırım, beyaz motor takozlarınızdan tanıdım, ben geldiğimde çıkıyordunuz topluluk olayına daha da heves ettim, siz gürül gürül sürüp giderken, ben arkanızdan baktığım sırada :D
Saygılarımla.
Hocam sakin elestirmek icin cevapladigimi sanmayin diger sorulara kullanicilari cevap verir tabiki ben gariban bir fz6 sahibi olarak fakat en kisa zamanda egitim almanizi oneririm.
Yani size degil hatta egitim alan herkese tekrardan oneririm reflekslerini gelistirmeleri icin yanlis anlasilmasin
Virajda cizginizi kaybetmenizin sebebi yani lastigin acili sekilde kaymasi virajin egimine asvalft kalitesine ve motorun gaz koluyla iliskilidir.ayrıca lastigin yolu tutmasi icin isisida önemlidir.
Ilk once sizden ricam bos alanda panik fren calismaniz.
Motorun arka atmasi patinaja gelmesi tamamen surucude biter biliyosunuz 5bin devire gelip vites yukseltmek ve birden degil kademeli gaz acmakta bizim ellerimizde
Cihan54 ile ayni ilde olmaniZ buyuk sans onun engin tecrubelerinden yararlanmanizi tavsiye ederim
Merhaba,
Belirttiğim gibi acemiyim, eleştiri ya da öneri almak için buradayım, nasıl olsa sonradan canımın yanması kadar hiç biri canımı yakamaz . Boş alan; kesinlikle, evden çalıştığım için şu an bulunduğum konum oldukça boş, tertemiz asfalt, bol viraj.
Vites geçişlerinde arka atmasını özellikle belli yerlerde kestirebildiğim için kaldırabiliyorum, ilk zamanlar gibi korkutmuyor. Birde dediğiniz gibi bazı yerlerde yollar muazzam oluyor, özellikle sıcak havalarda, lay lay lom sıçraya sıçraya gidiyor, ATV gaz kolu bir kol olsa bu durumda etkili olabilirdi.
Eğitim için adres önerilerine açığım, belirtmek isterim.
Birde şu 4 tekerlekli araç kullananlar çarşılar diyebileceğimiz konumlarda neymiş de haberim yokmuş, nedir 2 tekerlekli araç nefreti çözemedim, haset mi
Saygılarımla.
FZ'lerde yıl farkı yok, yani aralarında bir fark yok diyim.. Sanıyorumki usta takmayı bilemedi. Perşembe günü çay buluşmasına gelirsen, onu düzgün takarım. Hiç olmadı geri alırım. Mağdur olmanı istemem sonuçta niyetimiz işin görülsün..
Evet, yarışlara ufak bi sürüş yaptık, 22 motor gittik. O gezi için sana da davet mesajı göndermiştim. Bundan sonraki etkinliklerin mesajları sana da gelecek, ne zaman katılmak istersen...
"CaRPe DieM"
Haklı olabilirsiniz, bi tekrar alıcı gözü ile kontrol edeyim.
Cesaretimi toplar toplamaz geliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:15 ----------
Evet haklısınız, telefon ettim ve nakit ya da tek ödeme için söylediği fiyat 1570 TL civarı , sonuçta "korlas" olduğu için orijinalliğinden şüphe etmemize gerek yok sanırım?
Saygılarımla.
Olur inşallah , birde takozların doğru bağlanım şekli aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi midir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------
Teşekkür ederim. Sonradan farkettiğim, sitelerindede 2010-2011 model FZ8 için iki farklı fiyat koymuşlar, kendilerine ulaşmaya çalıştım ama yarın açılışları varmış sanırım, oldukça yoğunlardı, Kızıltoprak bayisinden kesin bir cevap alamadım, yarın inşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------
Teşekkürler, servis rodaj bakımına götürdüğümde bir değişiklik yaptı, kiloma göre ayarladığını söyledi, bende tekrar kontrol etme ihtiyacı hissetmedim açıkcası.
Saygılarımla.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)