Yamaha FZ8 - Fazer 8 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
12 Mart 2015, 15:12
#2141
zekerya adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba
Uzun bir aradan sonra bir fazer 8 sahibi olarak motosiklet severlerin arasına katıldım. Uzun zamandır 2015 modelinin çıkmasını bekliyordum. Fuar sabahı yamaha standına gittiğimde yeni modelin malesef 31.150 TL olduğunu gördüm. Ayrıca 2015 modelin rengi hiç hoşuma gitmedi. Aydın nazillideki bayide bir adet 2014 modeli kalmıştı. Biraz zahmetli de olsa onu aldım.
Daha önce fazer 6, fazer 1, Honda VFR 800, Honda st1300 kullanmıştım. Genel olarak beklentilerimin dışında çıkmadı fazer 8. Her ne kadar fazer 1 kadar uzamasa da fazer 6'ya nispeten oldukça atak geldi. Ancak en son kullandığım ST 1300'den sonra cbf 150 hissi verdi diyebilirim. Kullanım açısından oldukça rahat, hafif ve kıvrak.
Daha öncede bahsettiğim gibi motoru Aydından aldım ve İstanbulda ikamet ediyorum. Kargo veya otobüs ile sıkıntı olabilir düşüncesiyle bir hafta önce sürerek getirdim motoru. Ancak anladım ki uzun yol için hava durumu pek müsait değil. Nazilliden Bandırma feribotuna 6 saatte gelebildim. Malum rodajdan dolayı fazla gazlayamadım. Ayrıca izmir sonrası başlayan yağmur iliklerime kadar işledi.
Yakıt tüketimi olarak ortalama 6 litre yakmışım. Maksimum 150 km hıza çıktım. Ortalama 120 km hız ile geldim. Bir kez akhisarda mola verdim. Daha önceki motorlarda 150 km yolculuktan sonra kalçada başlayan iğrenç ağrılar fazer 8 de pek olmadı. Titreşim diğer motorlara nazaran daha az geldi bana. Nasip olursa havaların ısınmasıyla en kısa zamanda bir yunanistan bulgaristan turu planlıyorum.
Herkese kazasız belasız bir sezon geçirmesini temenni ederim.
Merhaba, şimdi peşinen birşeyler yazmak isytemiyorum ama yazdıklarınız biraz kafamı karıştırdı. Şöyle ki;
Bir arkadaşım sıfır FZ6 Fazer ABS aldı, 30.000 km civarı yol yaptıktan sonra sattı ve 14.000 km civarı bir Fazer S2 aldı. Sonra onu da 30.000 km'lere getirince sattı ve sıfır Fazer 8 aldı.
Lakin arkadaşım Fazer 8'in uzayıp, kopup gitmesinden, daha doğrusu FZ6 gibi uzayıp kopmamasından memnun olmadığını söylüyor, son ulaşılan hızın da 800cc bir makinaya göre yeterli olmadığını söylüyor???
Kısacası pek memnun kalmadı. Öte yandan başka bazı forum başlıklarında Fazer 8'in uzun yol tecrübelerinde sürücülerine kollarda ve bileklerde ağrı yaptığını, sele rahatsızlığı olduğu, konforlu olmadığına dair yorumlar okudum. Sele yapısına bakınca aynı kanate ben de varıyorum ama nihayetinde kullanmak gerek.
Şimdi sizin yorumunuz da tam tersi???
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
Reklamlar
-
12 Mart 2015, 15:35
#2142
serkani adlı üyeden alıntı
Merhaba, şimdi peşinen birşeyler yazmak isytemiyorum ama yazdıklarınız biraz kafamı karıştırdı. Şöyle ki;
Bir arkadaşım sıfır FZ6 Fazer ABS aldı, 30.000 km civarı yol yaptıktan sonra sattı ve 14.000 km civarı bir Fazer S2 aldı. Sonra onu da 30.000 km'lere getirince sattı ve sıfır Fazer 8 aldı.
Lakin arkadaşım Fazer 8'in uzayıp, kopup gitmesinden, daha doğrusu FZ6 gibi uzayıp kopmamasından memnun olmadığını söylüyor, son ulaşılan hızın da 800cc bir makinaya göre yeterli olmadığını söylüyor???
Kısacası pek memnun kalmadı. Öte yandan başka bazı forum başlıklarında Fazer 8'in uzun yol tecrübelerinde sürücülerine kollarda ve bileklerde ağrı yaptığını, sele rahatsızlığı olduğu, konforlu olmadığına dair yorumlar okudum. Sele yapısına bakınca aynı kanate ben de varıyorum ama nihayetinde kullanmak gerek.
Şimdi sizin yorumunuz da tam tersi???
arkadaş; ne içmiş o arkadaş öyle? ve ya bizlerdemi bi sıkıntı var
-
12 Mart 2015, 15:46
#2143
-
12 Mart 2015, 16:00
#2144
scuderia06 adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim bilgiler için tecrübeli farklı motorlar kullanmış kişiler daha güzel kıyaslama yapabiliyor.Peki yan çantalı hiç fotografı varmı makinanızın ?
bu arada fuarda hem tracer hemde fazer a oturdum fazer önden koruması daha yüksek daha alcak bir motor,artçı yeri daha ufak ve sport tourıng bır sürüş stili var ama gidon biraz yükseltilirse daha rahat edilir diye düşünüyorum.Trcaer ise dik kullanım olarak ve ayakta sürüş yapma durumunuda size sağlaması açısından uzun yolda çok daha rahat bir motor olacaktır kanısındayım yükseklik ve artçı selesi daha rahat ettirir uzun yolda.
Şu anda elinde 2014 model fazer kalan varmı acaba hiç bilginiz var mıdır ? yoksa yenı fıyattan fazer alınmaz gercekten 2 bın tl verıp tracer tercıh edılır.
Maslak adlı üyeden alıntı
tracer ın sıkıntısı rüzgarı çok alması ewet gidon yükseltme aparatı ile rahat oluyor artçı tracerda daha rahat olduğu doğru onu da fazer da şöyle çözdüm ben topcase de sırt dayama aparatı var onun için sıkıntı cıkmadı suana kadar tabi zevk meselesi bu işler sıralı 4 silindirin sesi yeter ..
Şuanda yan çantalı fotograf yok ama müsait bir zaman ceker eklerim buraya..
Selamlar, epeydir bende giremiyordum foruma, tracer muhabbetlerini buradan gördüm ve biraz araştırdım. 4 silindir, ses ve görünüm benim de öteden beri içimde yanan fazer 8 ateşini tarif etmekte, hele CBF1000'den sonra daha düşük silindir ne bileyim çok cezbetmiyor gibi... Fakat 2 modeli yorumlardan ve fotolarından incelediğimde, artçılı olarak daha çok kullanılacaksa ve biraz da yolcu ve sürücü açısından rahatlık aranırsa tracer biraz daha ağır basıyor gibi. Artçı selesi daha geniş ve dik oturum olarak daha rahat görünmekte. Fazer8'de biraz daha aşağı eğimli durmakta. Aynı şekilde sürücü için de sele daha rahat, depoya çok yük bindirmeden daha dik oturum olurmuş izlenimi vermekte. Motor ve 3 silindir olması biraz düşündürüyor insanı ama performansı aşikar..
Hayırlısı bakalım, kısmet hangisini gösterir.. Herkesin gönlünde yatan aslana kavuşması dileğiyle hoşçakalın...
-
12 Mart 2015, 16:01
#2145
Fazer 8 ile rodaj dönemindeyim. Yani motor ile en fazla 7000 devire kadar çıktım. Ancak benim kanaatim Fazer 6 dan çok daha atak. Fazer 6 da söyle bir durum var. Ağırlık Fazer 8'e göre daha yukarıda dolayısıyla köklediğin zaman arka tekeri sarma olayı daha çabuk gerçekleşiyor. Fazer 8'de bu biraz daha zor. Aynı şekilde fren yaptığın zaman arka tekerin kilitlenmesi fazer 6'da büyük bir problem idi. Dolayısıyla arka tekerdeki sarma olayı görece olarak fazer6'nın daha hızlı bir motor olduğu izlenimini veriyor olabilir.
Diğer taraftan gidon ve sele olayına gelirsek. Gidon ve ön cam biraz yükseltilirse bana göre uzun yolculuklarda touring konforu verecektir. Tabi malum kolların uyuşmaması için gidona fazla yüklenmemek ve mümkün olduğunca motoru bacaklarla yönlendirmek gerekiyor. Yoksa 100 km gitmeden kollarda müthiş ağrı oluyor. Ben 500 km mesafe de bir kez mola verdim. Hiçbir rahatsızlığım olmadı.
-
12 Mart 2015, 16:03
#2146
freyr adlı üyeden alıntı
Selamlar, epeydir bende giremiyordum foruma, tracer muhabbetlerini buradan gördüm ve biraz araştırdım. 4 silindir, ses ve görünüm benim de öteden beri içimde yanan fazer 8 ateşini tarif etmekte, hele CBF1000'den sonra daha düşük silindir ne bileyim çok cezbetmiyor gibi... Fakat 2 modeli yorumlardan ve fotolarından incelediğimde, artçılı olarak daha çok kullanılacaksa ve biraz da yolcu ve sürücü açısından rahatlık aranırsa tracer biraz daha ağır basıyor gibi. Artçı selesi daha geniş ve dik oturum olarak daha rahat görünmekte. Fazer8'de biraz daha aşağı eğimli durmakta. Aynı şekilde sürücü için de sele daha rahat, depoya çok yük bindirmeden daha dik oturum olurmuş izlenimi vermekte. Motor ve 3 silindir olması biraz düşündürüyor insanı ama performansı aşikar..
Hayırlısı bakalım, kısmet hangisini gösterir.. Herkesin gönlünde yatan aslana kavuşması dileğiyle hoşçakalın...
Tracer'ın selesine oturmanızı öneririm. Benim tek eleştirdiğim noktasıydı çünkü. (Bugüne kadar karşılaştığım en sert sele ve amortisöre sahip motor)
-
12 Mart 2015, 16:12
#2147
Bu ciddi bir sıkıntı, dediğiniz gibi ilk fırsatta cihazı bir oturup incelemek lazım. Selamlar..
-
12 Mart 2015, 16:31
#2148
Grubumuzda 3 fazer6 3 fazer8 var. Öncelikli olarak fazer6'daki gibi alt devirleri düşük değil. Ara hızlanmaları tartışılmaz kalkişlarda çekişmiyoruz dahi Son sürat olarakta 10-15km fazlalığı vardır ama çok daha hızlı ve yol rüzgar durumundan daha az etkileniyor.
Rahatlığı yol tutuşu frenlemesi için konuşmaya gerek yok.
-
12 Mart 2015, 17:40
#2149
serkani adlı üyeden alıntı
Merhaba, şimdi peşinen birşeyler yazmak isytemiyorum ama yazdıklarınız biraz kafamı karıştırdı. Şöyle ki;
Bir arkadaşım sıfır FZ6 Fazer ABS aldı, 30.000 km civarı yol yaptıktan sonra sattı ve 14.000 km civarı bir Fazer S2 aldı. Sonra onu da 30.000 km'lere getirince sattı ve sıfır Fazer 8 aldı.
Lakin arkadaşım Fazer 8'in uzayıp, kopup gitmesinden, daha doğrusu FZ6 gibi uzayıp kopmamasından memnun olmadığını söylüyor, son ulaşılan hızın da 800cc bir makinaya göre yeterli olmadığını söylüyor???
Kısacası pek memnun kalmadı. Öte yandan başka bazı forum başlıklarında Fazer 8'in uzun yol tecrübelerinde sürücülerine kollarda ve bileklerde ağrı yaptığını, sele rahatsızlığı olduğu, konforlu olmadığına dair yorumlar okudum. Sele yapısına bakınca aynı kanate ben de varıyorum ama nihayetinde kullanmak gerek.
Şimdi sizin yorumunuz da tam tersi???
Belkide arkadaşın motorunda bir sıkıntı vardır diye düşünüyorum. Söylediklerinizle bagdasmayan seyler yaşadıklarımız fazer 8 hakkında , tracer evet yeni bir teknoloji ilerleyen km lerde nasıl bir sıkıntı çıkaracağını bilmiyoruz mt09 la aynı motoru kullanmışlar mt de sıkıntı olduğunu kullanan arkadaşlar paylaşmış bunu biraz araştır derim
Alıntı canYOLDAS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
beccaria dostum burda mt09 olan bi arkadaşım var makina daha 6 bin kmde onda da aynı sorun var, sence neden olabilir? servise götürdü otomatik gergiyi sıkmışlar biraz ses azalmıştı ama yine çoğalmaya ve rahatsız etmeye başladı. ordaykene disbürütötü aramışlar egzantiriği söküp kumpasla ölçün eğer sıkıntılıysa garanti kapsamından değişilicek demişler... işin ilginç yanı benim makina şuan 14200 km de ama bi sıkıntı yok arkadaş kafayı yemek üzere
mt 09 larda yamahanında kabul ettıgı gıbı egzantirik zıngır gergisinde sorun var.Bu sorun ıcın kısa bir çözümde söyleyebilirim yada en iyisi garantiden gergiyi sipariş ettirin gelsin değiştirsinler kafanız rahat olsun ilk yag degısımınden sonra ortaya cıkıyor zaten genelde
kaynak::http://www.motosiklet.net/forum/moto...asligi-24.html
-
13 Mart 2015, 18:26
#2150
cihan54 adlı üyeden alıntı
beklenti meselesi tabi.. Biraz da bakış açısı.
Şöyle ki, FZ6 ve 8 arasında 10hp bile fark yok. ayrıca 20 Nm bile tork farkı yok. Burada bir cbf500 ile cbf1000 farkı beklememelisiniz. Maksimum hızları birbirine çok çok yakın. Hızlanması da çok yakın. Fakat rahatlık olarak bana memnun kalmadım demeyin lütfen. FZ6 180kg bir makine. FZ8 225kg bi makine. ve ben 8'e geçtiğimde, FZ6'dan çok daha hafif gelmişti motor. Hakeza hala öyle gelmekte, çünkü eski motorumu da ara sıra kullanıyorum (Yine absli kasaydı). Sele rahatlığına gelirsek. Yamaha, Fazer 8'de 2011-2012 kasalarda ilk sele olarak müşterinin eleştirdiği bir sele kullandı. Daha sonra 2013'ten itibaren kaymaz ve özel bir kumaş kullanılan, daha iyi bir sele kullandı. Ki bu seleyi kullanmaya devam ediyor. Bir sıkıntı teşkil etmiyor. Ayrıca; uzun seyahatlerimde motor üzerinde tek çıkışta 900km yol yaptığım oldu ve ben neden bir yorgunluk hissetmedim? Hatta eve vardığımda bilgisayarıma oturdum ve 3-4 saat, gezi fotolarımı düzenleyip internette yayınladım. Yorgun olsam bunu ertesi güne de bırakabilirdim.
Velhasıl, biz motorumuzdan memnunuz Allah'a çok şükür. Öyle ki, bu motoru satsak ne alırdık diye düşündüğümüzde en fazla yine bu motorun sıfırını alırdık diye iç geçiriyoruz. Sizler yüksek beklentilerle motor alacaksanız, o beklentileriniz nedir bilemiyorum ama onları karşılayacak bir motor öneririm... Varsa...
Hocam ben bir arkadaşımın yakınmalarını ve memnuniyetsizliğini yazdım ve sizlerin, mümkünse her iki motosikleti kullananların tarafsız yorumlarınızı almak istedim.
Mesela; "arkadaş; ne içmiş o arkadaş öyle? ve ya bizlerdemi bi sıkıntı var" şeklinde bir yorum var, böyle yorumları anlamak güç. Benim arkadaşın motosiklet tecrübesi saydığım model ve km'ler ile sınırlı değil. Yani arkadaşımın eleştirisini, motosiklet hayatı sadece bu iki modelden ibaret birinin yorumu gibi algılamak hiç mi hiç doğru olmaz. Böyle bir yorumdan ne gibi bir bilgi kazanımı yapabiliriz onu da bilemiyorum.
Neyse. Uzun lafın kısası ben sizlerden yorum almak istedim, çünkü TDM 900 ve FZ8 bakınan başka bir arkadaşım var, bu yüzden sordum. Kişisel görüşüm ise FZ6 ile FZ8 arasında aşikar farklar olmadığı ve ikinci elde FZ6 tercih etmenin daha mantıklı olacağı yönündedir.
Herkese kazasız sürüşler dilerim.
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
-
14 Mart 2015, 13:34
#2151
Buradaki çoğu arkadaşımız benim gibi fz6 tecrübesi olan kişiler zaten. Cihanda diğer arkadaşlarımızda açıkça açıklamış, bende önceki yazılarımda belirttim ama bunlar sana yeterli olmuyor anladığım kadarıyla. Senin için mantıklı olanı ne ise sen onu yap yoksa diğerleri kafana yatmaz.
-
16 Mart 2015, 10:48
#2152
-
16 Mart 2015, 11:40
#2153
Dünya bir yana sen bir yana motorum bir yana deseydin
-
16 Mart 2015, 11:49
#2154
-
16 Mart 2015, 12:02
#2155
cihan54 adlı üyeden alıntı
Bakıcak işine
Bu akşam yüz yüze oturup bu konuyu konuşcaz. Ya nerde trak orda bırak olacak, ya da kabullenip devam edecek benimle aga.
Fazer candır
heeeeeeeeeeeytttttttt yürüüüüüüüüüü beeeeeeeee!!!
-
16 Mart 2015, 14:44
#2156
-
16 Mart 2015, 14:51
#2157
MNS-FZ6 adlı üyeden alıntı
Bir motorcunun gözünde motorunun nerede olduğunu bilmiyorlar, bilseler zaten bu soruyu sorma gereği dahi duymazlar
Heee evlilikte de motorculuk zor iştir haberin olsun. Cihan Öyle şimdiki gibi 1 gün izmir de birgün didimde kuşadasın da 3 gün marmaris te bir hafta antalyada yok öyle yağma
Biz seni biliyoruz kafana göre 2 hafta takılmalar falan çok zor, hatta yok öyle bir dünya
Bizim gibi 2-3 gün hayde eve geri hiç bir şey anlamıyorsun yani:(
Evliliğin getireceği sorumluluklar ve fedakarlıklar olacaktır elbet. ama bu demek değildir ki iki tekerden kopacağız... Kimse kusura bakmayacak. Dediğin gibi iki teker bir tarafta ayrı bir klasmandır, aile eş, arkadaş, dost farklı klasman. Onlar kendi aralarında ayrılabilir
-
18 Mart 2015, 10:34
#2158
cihan54 adlı üyeden alıntı
Evliliğin getireceği sorumluluklar ve fedakarlıklar olacaktır elbet. ama bu demek değildir ki iki tekerden kopacağız... Kimse kusura bakmayacak. Dediğin gibi iki teker bir tarafta ayrı bir klasmandır, aile eş, arkadaş, dost farklı klasman. Onlar kendi aralarında ayrılabilir
abi sonuç noldu ya çok merak ettim, umarım hersey istediğin gibi gelişmiştir,
-
18 Mart 2015, 13:49
#2159
Maslak adlı üyeden alıntı
abi sonuç noldu ya çok merak ettim, umarım hersey istediğin gibi gelişmiştir,
Satış mühendisi edasıyla eğrisiyle doğrusuyla anlattım açıkladım. O istediğin şeyi olmayacağını; ama yükümlülüğümdeki sorumlulukların farkında olup seni üzmeyeceğim diye söyledim. Konunun sonunda tatlıya bağladık. Alan memnun veren memnun devam ediyoruz
-
18 Mart 2015, 16:43
#2160
Hadi hayırlısı olsun sevindim Motorcu eşleri bence şanslı, monoton bir evlilik yaşayacaklarına devamlı yeni yolculuklara yelken açmış birisi var hayatında daha ne olsun Biz mesela eşler ile grup gezilerine çıkıyoruz herkes çok memnun hayatından iki güzellik bir arada olmuş oluyor. Eşlerimizde birbirleriyle iyi görüştüğü için bir daha ki plan iple çekiliyor haliyle.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)