Arkadaşlar selamlar, 2015 model Honda Vfr800x Crossrunner kullanıcısıyım. Şans eseri forum dolanırken sizin bu başlığa denk geldim ve hemen üye oldum. 10.500 km yol yaptım ve yaşadıklarımı iyisi kötüsü olarak sizlerle paylaşmak istedim.
Bu güne kadar kullandığım motorsikletler
Ducati monster / Honda CBF1000fa / Ducati Multistrada 1200 / şimdide Honda VFR800x Crossrunner.
Bu saydığım motorlar arasındaki kullandığım en rahat motosiklet crossrunner. Amortüsör yumusatıldığında komforu şaka gibi oluyor. Sertleştirildiğinde içinden farklı karakterde bir motor çıkıyor resmen ve yüksek sürat stabil gidebilmesi de çok iyi. Özellikle (Pirelli Scorpion Trial) ın hakkını vermeliyim muhteşem bir lastik. Multistradamda da bu lastik vardı hakikaten türkiyenin bozuk ve tozlu zemininde görevini çok iyi yerine getiriyor.
2 kişi 3 lü çanta seti ile yunanistana gittim geldim , yakıt tüketimi 4.3lt/100 ile 5.5lt/100 km di. (100-130 km ortalama). uzun yolculuklarda bir tur camı isteyebilir (kişiye göre tercih meselesi).
ilk başlarda Multistradam 27 aralık 2014 tarihinde malesef çalındı , ondan sonra bu motora binince haliyle gitmiyormuş gibi geldi. 10.000 km crossrunnerla yapınca alıştım kendisine. V-tec öncesi ve sonrası bambaşka 2 karaktere sahip. Son yapabildiğim de 5. viteste 242 KM sürate kadar çıktı (topcase varken - videosunu paylaşıcam)
Motorun düşük sürat dengesi ve genel olarak ağırlık merkezinin aşağıda olması motorun 240 kg lık kuru ağırlığını hissettirmeden yolculuk yapmanızı sağlıyor. Led Uzun ve Kısa Farlar hakikaten çok çok çok başarılı. orjinal çanta takımını alırken "ulan bu kadar para verilir mi buna" diye çok söylendim , ama rüzgarın çantalı ve çantasızken etkisnin neredeyse olmadığnı görünce anladım neden bu kadar para istiyorlar.
Traction kontrol sistemi (patinaj kontrol) 0 - 1 - 2 olarak çalışıyor. Çalışınca otomatikman 2 de başlıyor. bunu hemen 1 e indiriyorum. 2 de iken çok fazla devreye giriyor ve bozuk çukurlu yollarımızda resmen gaz açırmıyor. Patinaj + tekere gelmeyi engelliyor. Basılı tuttuğunuzda da devre dışı kalıyor. Ozamanda yanlamalar ve tekere gelmeler baya keyifli.
heybetinden dolayı trafikte baya bir saygı görüyorsunuz. Selesi inanılmaz rahat. gösterge paneli basit ve çok okunaklı. Güneşte ve gecede çok rahat görünüyor herşey. Elcik ısıtma 5 kademe , gayet başarılı. 5. kademede elleriniz yanıyor :=)
Umarım merakınızı gidermeye yetmiştir verdiğim bilgiler. Birde sizinle kendi çekimim olan bu motorun videosunu paylaşayım orada da cevap bulacağınız performansa yönelik görseller olacaktır.
http://www.youtube.com/watch?v=aCbzqAMv7SY
kapandığımda ufak ufak Fz8 geliyor , dik oturduğumda beni aşan rüzgar topcase i de aşıyor ve aynı gidiyorlar :D
Not: İtalyan motoru fanatiği biriyimdir ama bu sefer Honda çok güzel bir motosiklet yapmış.
İyi günler , iyi forumlar sevgiler saygılar.