Biraz öyleyim sanırım
Biraz öyleyim sanırım
Bu motora uyacak egzoz var mi ? ve ne gibi degisiklikler yapilabilir motora görüntü acısından
motorun yakıtı nasıldır? kuruş hesabı olarak veya 100 km de kaç litre yaktığını söyleyebilirmisiniz. ve motoru 150 lik yapsak yakıtında ne gibi değişme olur sizce?
2M is my life
Music & Motorcycle
Arkadaşlar bu motor kampanyaya girmiş sizce alınır mi prince var di sattim cok küçük geliyordu bu nasıl gelir boyum 1.93 yakit nasıl prince 10-12 kurus yakıyor teşekkürler şimdiden
Merhaba arkadaşlar yeni üyeyim bugün mondial 125 mx grumble aldım motor hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.
Motordan memnunum hemen hemen 150 lik honda büyüklüğünde çalışma sesi falan çok güzel aldığıma pişman değilim hızıda bana yetiyo
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------
Bu motoru nasıl açmalıyım nasıl açmamı tavsiye edersiniz
arkadaşlar bu motorun şasesi mg cg grubuyla aynı şasemi?
merhaba arkadaşlar mart ayında sattığım 100 MG Sport modelinden sonra motorsuz olmayınca uygun bir motor arayışına girdim.
fiyatı modeli v.s hoşuma gittiği için bu modeli alarak aranıza katıldım.
motor hakkında deneyimli arkadaşlar deneyimlerini yeni kullanıcılarla paylaşırlarsa çok memnun olurum.
merhaba arkadaşlar.mr150 vulture ve honda cbf150 ye sahip olup
,kaderin cilvesi sayesinde şu anda motorsuzum.
imkanlarıma göre bu motoru beğendim.biraz da önden cbf yi andırıyor.
sizden ricam bu motorun perfonmansı nasıl,kronik arızaları nelerdir.
yakıt ne kadar yakmaktadır/100km.litre olarak.
not;elbette bir cbf perfonmansı beklemiyorum.cbf çok özel bir motor.fiyatı da öyle.bir bayii aradım "ellerinde mx125 grumble kalmadığını ,mg150 verebileceklerini belirttiler.mg150 kullanan var mı aranızda.
teşekkür ederim.
14900 km'de motor gidiyom ben dedi epey uğraştırdı iş arasında 130 lira masrafla yola çıkardım yeniden. Egzantrik dişlisine bikaç parça metal sıkışmış aynı durum bikaç vites dişlisinde de vardı. Krank dişlisini tornada söktürdüm yenisini taktırdım. Cg şanzımanı aldım debriyajın takıldığı mil kısa geldi motoru kapadıktan sonra fark ettim eski mile yeni dişlileri geçirip devam ettim marş dişlileri hariç bütün dişliler değişmiş oldu. Sekmanları ayarlamaya epey çalışmama rağmen kaçak var yağ yakmıyor ama çok hava atıyor karter dışarı. Bunun sebebi ısrarla 125'lik üst kapakla 150'lik silindir kullanmam da olabilir. Üst kapakta da hasar var emme subabı başını yemiş biraz ama iş görüyo şehiriçi. Gelecek ay 200+ cc modifiye yapıcam o zamana kadar idare ediyorum.
Hocam benim motor şuan 15 bin km de. Orjinal 125 lik hiç oynamadım bende bi kaç performans için 150lik veya komple 200 modifiye yapmak istiyorum. Ne kadar tutar 150 cc ve son hızda artma olur mu ?
125cc en son 122km, 150cc en son 128km gördüm ama yokuşlarda 125'liğin 70'le anca çıktığı yerde 150'lik 90 yapıyor. 150'lik yapmak çok kolay ama 200cc ciddi modifiye demek 200'lük krankların rulmanları kartere büyük geliyo değiştirmek gerek rulmanları. 200'lük yapacaksan da yine balansör kullan ona göre krank ve 200'lük balansör ağırlığı al. 150cc de sadece piston-silindir değişiyo 80 lira falan kalitelisi. Ben Mondial 150KN orjinal silindiri almıştım. Ek olarak motoru 150'lik yapınca titreşimi azalıyo çünkü balansör 150'lik pistona göre ayarlanmış.
O zaman 200e hiç girmiyim 150 yapayım. Üsteki mesajınızda 150 silindirden üst kapak gitti demişsiniz. 150 silindir randıman vermiyomu pek ? 125 ile 150 cc arasında yakıt farkı çok farkeder mi hocam ? Birde son kendim yapabilir miyim acaba genelde motor hariç bütün bakımlarımı kendim yaparım Youtube felan video izlesem yapabilir miyim elim anahtar tutar lokma setinide alırım ☺️ Teşekkür ederim cevabınız için
150'lik haliyle 125'lik üst kapak 10500km yol yaptı, hâla da yapıyor. Sıkıntı dediğim 125'lik üst kapağın yarım küre hacminin 150'likten küçük olmasından dolayı sıkıştırma basıncının çok artmasından meydana gelen bişey. Aslında gücü artıran bir durum ama üst kapak contasını patlattı bir kere o da 2-3 liralık conta sorun değil. Ama randıman vermese 1000km'de dağılırdı üst kapak demekki sıkıntı yok. Benim subap başını yiyen şey muhtemelen egzantrik dişlisi zarar gördüğünde motor zamanlaması kaydı o durumda motor işte 1 dakika falan çalıştı subabın başını yemiş Silindiri kendin değiştirirsin de pistonu söküp takarken piston pimini sabitleyen yaylı parçaları motorun içine düşürme karter deliğine bez sıkıştır açık yer kalmasın mutlaka.
150'lik yakıt artmaz hatta bazı durumlarda 125'likten daha az yakar verimli yanmadan dolayı.
Şunu izle motoru sıfırdan toplarsın
Tekrar teşekkür ederim 😊 Bu işlemi yaptıktan sonra sente ayarına gerek Oluyo mı zor bişi diyorlar. Motoru haftaya muayene sokucam sonra 150 silindir + 38 dişli yapıcam arka tekeri. Var mı hocam başka önerin
Sente ayarı değil ama subap ayarı gerekli olabilir. Emme ve Egzoz subaplarını iteceklerini(demir çubuklarını) birbiriyle karıştırmayın ki subap ayarınız olabildiğince az değişsin. Subap ayarını ben göz kararı yapıyorum egzoz biraz daha bol emme daha sıkı. Çok hafif boşluk olacak gözle zar zor görülen. Bu arada ben motoru 150'lik silindirle geçirdim muayeneden
Anladım. Dün birde motorun arka tekerinden çatır çatır ses gelmeye başladı sanıyorum ki rulmanlardan.. Daha 3000 km önce değiştirmiştim. Rulmanları nasıl değiştirebilirim var mı pratik yolu ? Birde hangi rulmanı almam lazım hocam ?
Edit: demekki sorun olmuyor silindir 😊
Bugün şu işlerimi halledip söküp bakıcam hocam ona göre sanayiden alırım rulman takarım sağolun ilginize
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)