Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
7. sayfa BirinciBirinci ... 5678917 ... SonuncuSonuncu

Mondial 125 MX - Grumble

    REKLAM ALANI
  1. #121
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O resimdeki kapak motorun üstündeki kapak değil emin olun. Bundaki delikler normal silindir kapağındakiler zaten. Üst kapağı söküp düz kapakla karşılaştırırsanız anlarsınız. Ha takılmasına takılır fakat orası boş kalınca ne olur orası meçhul boşuna conta koymamışlar
    Bu motor aslında kapaksız bile gider, cubda silindir yatık onda tapalardan yağ fışkırtır ama bunda öyle bişey yok diye düşünüyorum aşağıdan yağ fışkırtması yok bu cg'lerde sanırım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motor aslında kapaksız bile gider, cubda silindir yatık onda tapalardan yağ fışkırtır ama bunda öyle bişey yok diye düşünüyorum aşağıdan yağ fışkırtması yok bu cg'lerde sanırım.
    Egzoz subabından çıkış var direkt olarak o da üstteki katalizöre gidiyor işte contayla yalıtılmış. Orayı çıkarıp düz kapak takarsanız ne olur düşünün. Sıkıştırma oranı diye bişey var boşuna durmuyo o kapak

    Ayrıca kapağı çıkarırsanız motor hava alır. Çok yüksek bir egzoz sesi de sizi bekliyor olur
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  3. #123
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzoz subabından çıkış var direkt olarak o da üstteki katalizöre gidiyor işte contayla yalıtılmış. Orayı çıkarıp düz kapak takarsanız ne olur düşünün. Sıkıştırma oranı diye bişey var boşuna durmuyo o kapak
    O üstteki zımbırtının sıkıştırma oranını etkiliyecek bişey olduğunu hiç sanmıyorum öyle olsa büyük hortumu çıkarınca çekiş düşerdi ayrıca sıkıştırma oranıyla ilgiliyse o hortumlar ciddi basınç diyo demektir ama gayet uyduruk hortumlar kullanılmış. Bu hortumların basınç altında hava sızdırmazlığı bile yoktur.

  4. #124
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O üstteki zımbırtının sıkıştırma oranını etkiliyecek bişey olduğunu hiç sanmıyorum öyle olsa büyük hortumu çıkarınca çekiş düşerdi ayrıca sıkıştırma oranıyla ilgiliyse o hortumlar ciddi basınç diyo demektir ama gayet uyduruk hortumlar kullanılmış. Bu hortumların basınç altında hava sızdırmazlığı bile yoktur.
    Kapak için dedim o sıkıştırma oranını. Üstteki zımbırtı katalizör. Hortumun görevi hava çekmek çok önemli bişey değil dediğiniz gibi. Katalizörü söküp çalıştırın ne demek istediğimi anlıcaksınız.(2 vida tutuyor.) 2. olarakta yırtılan hortumu çıkarıp oraya parmağınızı koyup gaz verin ne işe yaradığını daha iyi anlarsınız.
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  5. #125
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapak için dedim o sıkıştırma oranını. Üstteki zımbırtı katalizör. Hortumun görevi hava çekmek çok önemli bişey değil dediğiniz gibi. Katalizörü söküp çalıştırın ne demek istediğimi anlıcaksınız.(2 vida tutuyor.) 2. olarakta yırtılan hortumu çıkarıp oraya parmağınızı koyup gaz verin ne işe yaradığını daha iyi anlarsınız.
    O zaman ben üst kapağı hiç değiştirmeyim hava hortumu eksik kalsın diğer ucunu da boşa sallarım. Hava filtresini 150KN'ninkinden takarım komple.

  6. #126
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman ben üst kapağı hiç değiştirmeyim hava hortumu eksik kalsın diğer ucunu da boşa sallarım. Hava filtresini 150KN'ninkinden takarım komple.
    Diğer ucu benzin çekiyor boşa sallarsan çok yakar motor. Bence hortum uydur yada dediğim parçaları komple değiştir tam verim almak istiyorsan. 150kn nin resmine baktımda uyar gibi durmuyor tamamen monte ettin mi aceba ? Ettiysen resim alalım Geri dönüşümü senin dediğin gibi iptal eden ilk gün harika çekiş süper vs. diyen 2 gün sonra pişman olan ve eski haline geri getiren biri vardır forumda. Yırtılan hortum yerinden basınçlı hava giriyor silindir kapağına. Eğer yabancı cisim falan kaçarsa neler olur
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  7. #127
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diğer ucu benzin çekiyor boşa sallarsan çok yakar motor. Bence hortum uydur yada dediğim parçaları komple değiştir tam verim almak istiyorsan. 150kn nin resmine baktımda uyar gibi durmuyor tamamen monte ettin mi aceba ? Ettiysen resim alalım Geri dönüşümü senin dediğin gibi iptal eden ilk gün harika çekiş süper vs. diyen 2 gün sonra pişman olan ve eski haline geri getiren biri vardır forumda. Yırtılan hortum yerinden basınçlı hava giriyor silindir kapağına. Eğer yabancı cisim falan kaçarsa neler olur
    Yok almadım yeni filtre. ama naptın abi bit kadar tenekenin içinde ne düzenek olacak da basınçlı hava verecek kapağa ? hem o boru egzoz çıkışından gelmiyomuydu yani dışarı doğru akış var.

  8. #128
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok almadım yeni filtre. ama naptın abi bit kadar tenekenin içinde ne düzenek olacak da basınçlı hava verecek kapağa ? hem o boru egzoz çıkışından gelmiyomuydu yani dışarı doğru akış var.
    Hava filtresindeki hortumu yani kalın olan katalizöre giden hortumu söküp parmağımı tıkadığım zaman içine çekiyo. Manifoldu katalizörsüz takıp iptal edersen kısa yoldan çözüm olur sanırım. Bence hava filtresini sök bak sonra 150kn olanı al. Yan kapağın sağ üst köşesinde tıpa var kendine çek sonra depoya doğru ittir kapak çıkacaktır. Teneke değil de motorun egzoz subabı sağlıyor sanırım basınçlı havayı. Başka birşey aklıma gelmiyor direkt oraya bağlı çünkü. Tam anlamadın sanıırm sistemin yönü şöyle
    Hava filtresi > hortum > katalizör > üst kapak > silindir kapağı > egzoz subabı > egzoz

    Yani hava filtresinden çekiliyor hava üst kapağa doğru gidiyor ordan da devam ediyor
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  9. #129
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava filtresindeki hortumu yani kalın olan katalizöre giden hortumu söküp parmağımı tıkadığım zaman içine çekiyo. Manifoldu katalizörsüz takıp iptal edersen kısa yoldan çözüm olur sanırım. Bence hava filtresini sök bak sonra 150kn olanı al. Yan kapağın sağ üst köşesinde tıpa var kendine çek sonra depoya doğru ittir kapak çıkacaktır. Teneke değil de motorun egzoz subabı sağlıyor sanırım basınçlı havayı. Başka birşey aklıma gelmiyor direkt oraya bağlı çünkü.
    Kapağı sökebiliyorum bayadır çok kolaymış tırnağı çekince kapak geliyo.

  10. #130
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapağı sökebiliyorum bayadır çok kolaymış tırnağı çekince kapak geliyo.
    Evet kolay sele de kask kilidinin ordan sökülüyor arkasında tırnak var bastırıyosun pıt atıyor sele

    Ek:

    Tam anlamadın sanıırm sistemin yönü şöyle
    Hava filtresi > hortum > katalizör > üst kapak > silindir kapağı > egzoz subabı > egzoz

    Yani hava filtresinden çekiliyor hava üst kapağa doğru gidiyor ordan da devam ediyor
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  11. #131
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet kolay sele de kask kilidinin ordan sökülüyor arkasında tırnak var bastırıyosun pıt atıyor sele

    Ek:

    Tam anlamadın sanıırm sistemin yönü şöyle
    Hava filtresi > hortum > katalizör > üst kapak > silindir kapağı > egzoz subabı > egzoz

    Yani hava filtresinden çekiliyor hava üst kapağa doğru gidiyor ordan da devam ediyor
    Bu saatte tam anlamayım ne olacak saat 4 olmuş, ben gidiyom artık sonra devam ederiz kalan mevzular üzerine

  12. #132
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu saatte tam anlamayım ne olacak saat 4 olmuş, ben gidiyom artık sonra devam ederiz kalan mevzular üzerine
    Tamam iyi geceler ilk ve tek mx arkadaşım
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  13. #133
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Şuan memleketteyim İzmir'den çok uzakta Ufak bir liste yaptım kısmetse İzmir'e gidince uygulamaya geçicem

    Subap kapağı
    Silindir kapağı
    Karbüratör manifoldu
    Açık hava filtresi
    Bulabilirsem tatlı ses veren bir egzoz
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  14. #134
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motoru aldığım bayiiye gittim servisten hortumu istedim yok dedi, körle onu dedi yani uçlarını kapat dedi. iptal etsem bişey olmaz yani. Ama ben o hortum yerine krank filtresi takıcam. 150mc'de takan çok kişi var.

  15. #135
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Krank filtresi takarak bir euro3 uygulamış olursunuz bir nebze krank filtresi pek sağlıklı bir şey değil

    Krank filtresinin gerçek yeri karterden çıkan hava filtresine giden hortumun yeridir o hortum çıkarılıp oraya takılır
    Bu arkadaşınkinin taktığı yerdeki görevi hava filtresinden farkı kalmamış Krank filtresinin görevi yağ tutmaktır hava çekmek değil.
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  16. #136
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Krank filtresi takarak bir euro3 uygulamış olursunuz bir nebze krank filtresi pek sağlıklı bir şey değil

    Krank filtresinin gerçek yeri karterden çıkan hava filtresine giden hortumun yeridir o hortum çıkarılıp oraya takılır
    Bu arkadaşınkinin taktığı yerdeki görevi hava filtresinden farkı kalmamış Krank filtresinin görevi yağ tutmaktır hava çekmek değil.
    Valla ucunun açıkta kalmasından iyidir, ucunu neyle kapayacağımı bilmiyorum servis körle dedi o kadar.

  17. #137
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ucunun açıkta kalmasından iyidir, ucunu neyle kapayacağımı bilmiyorum servis körle dedi o kadar.
    Yani bir şekilde kapatmanız gerekir, küçük bir hava filtreside takabilirsiniz dediğiniz gibi krank filtreside. Ama ses çıkacaktır her türlü açıkken bile egzoz sesi gibi bir ses çıkarıyor boru.

    Bu arada siz pek uğramazdınız servise
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  18. #138
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani bir şekilde kapatmanız gerekir, küçük bir hava filtreside takabilirsiniz dediğiniz gibi krank filtreside. Ama ses çıkacaktır her türlü açıkken bile egzoz sesi gibi bir ses çıkarıyor boru.

    Bu arada siz pek uğramazdınız servise
    Servis ben kendim oluyorum genelde, elimden geldiğimce servislik ederim motorlarıma. Hatta şu hyena'ya yaptıklarıma servise yaptıramazsın adamlar uğraşmak istemez. Son 1 ayda onda rahat bi 150 liralık işçilik yapmışımdır.

  19. #139
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis ben kendim oluyorum genelde, elimden geldiğimce servislik ederim motorlarıma. Hatta şu hyena'ya yaptıklarıma servise yaptıramazsın adamlar uğraşmak istemez. Son 1 ayda onda rahat bi 150 liralık işçilik yapmışımdır.
    Haklisiniz nedense kimse ugrasmak istemiyor bu motorlarla. Dediginiz gibi en iyisi kendiniz ugrasmak. Sizin bildiginiz uygun fiyatli guzel egzoz var mi apaci sesli olmayan

  20. #140
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklisiniz nedense kimse ugrasmak istemiyor bu motorlarla. Dediginiz gibi en iyisi kendiniz ugrasmak. Sizin bildiginiz uygun fiyatli guzel egzoz var mi apaci sesli olmayan
    Daha hafif bi cg egzozu takılabilir.
    http://www.rialli.com/urunler/motors...elgeli-ms1435/
    Benim hyena'nın orjinal egzozuna çok benziyo, çok kral sesi vardır.


7. sayfa BirinciBirinci ... 5678917 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)