Egzoz subabından çıkış var direkt olarak o da üstteki katalizöre gidiyor işte contayla yalıtılmış. Orayı çıkarıp düz kapak takarsanız ne olur düşünün. Sıkıştırma oranı diye bişey var boşuna durmuyo o kapak
Ayrıca kapağı çıkarırsanız motor hava alır. Çok yüksek bir egzoz sesi de sizi bekliyor olur
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
O üstteki zımbırtının sıkıştırma oranını etkiliyecek bişey olduğunu hiç sanmıyorum öyle olsa büyük hortumu çıkarınca çekiş düşerdi ayrıca sıkıştırma oranıyla ilgiliyse o hortumlar ciddi basınç diyo demektir ama gayet uyduruk hortumlar kullanılmış. Bu hortumların basınç altında hava sızdırmazlığı bile yoktur.
Kapak için dedim o sıkıştırma oranını. Üstteki zımbırtı katalizör. Hortumun görevi hava çekmek çok önemli bişey değil dediğiniz gibi. Katalizörü söküp çalıştırın ne demek istediğimi anlıcaksınız.(2 vida tutuyor.) 2. olarakta yırtılan hortumu çıkarıp oraya parmağınızı koyup gaz verin ne işe yaradığını daha iyi anlarsınız.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Diğer ucu benzin çekiyor boşa sallarsan çok yakar motor. Bence hortum uydur yada dediğim parçaları komple değiştir tam verim almak istiyorsan. 150kn nin resmine baktımda uyar gibi durmuyor tamamen monte ettin mi aceba ? Ettiysen resim alalım Geri dönüşümü senin dediğin gibi iptal eden ilk gün harika çekiş süper vs. diyen 2 gün sonra pişman olan ve eski haline geri getiren biri vardır forumda. Yırtılan hortum yerinden basınçlı hava giriyor silindir kapağına. Eğer yabancı cisim falan kaçarsa neler olur
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Hava filtresindeki hortumu yani kalın olan katalizöre giden hortumu söküp parmağımı tıkadığım zaman içine çekiyo. Manifoldu katalizörsüz takıp iptal edersen kısa yoldan çözüm olur sanırım. Bence hava filtresini sök bak sonra 150kn olanı al. Yan kapağın sağ üst köşesinde tıpa var kendine çek sonra depoya doğru ittir kapak çıkacaktır. Teneke değil de motorun egzoz subabı sağlıyor sanırım basınçlı havayı. Başka birşey aklıma gelmiyor direkt oraya bağlı çünkü. Tam anlamadın sanıırm sistemin yönü şöyle
Hava filtresi > hortum > katalizör > üst kapak > silindir kapağı > egzoz subabı > egzoz
Yani hava filtresinden çekiliyor hava üst kapağa doğru gidiyor ordan da devam ediyor
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Evet kolay sele de kask kilidinin ordan sökülüyor arkasında tırnak var bastırıyosun pıt atıyor sele
Ek:
Tam anlamadın sanıırm sistemin yönü şöyle
Hava filtresi > hortum > katalizör > üst kapak > silindir kapağı > egzoz subabı > egzoz
Yani hava filtresinden çekiliyor hava üst kapağa doğru gidiyor ordan da devam ediyor
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Şuan memleketteyim İzmir'den çok uzakta Ufak bir liste yaptım kısmetse İzmir'e gidince uygulamaya geçicem
Subap kapağı
Silindir kapağı
Karbüratör manifoldu
Açık hava filtresi
Bulabilirsem tatlı ses veren bir egzoz
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Motoru aldığım bayiiye gittim servisten hortumu istedim yok dedi, körle onu dedi yani uçlarını kapat dedi. iptal etsem bişey olmaz yani. Ama ben o hortum yerine krank filtresi takıcam. 150mc'de takan çok kişi var.
Krank filtresi takarak bir euro3 uygulamış olursunuz bir nebze krank filtresi pek sağlıklı bir şey değil
Krank filtresinin gerçek yeri karterden çıkan hava filtresine giden hortumun yeridir o hortum çıkarılıp oraya takılır
Bu arkadaşınkinin taktığı yerdeki görevi hava filtresinden farkı kalmamış Krank filtresinin görevi yağ tutmaktır hava çekmek değil.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Daha hafif bi cg egzozu takılabilir.
http://www.rialli.com/urunler/motors...elgeli-ms1435/
Benim hyena'nın orjinal egzozuna çok benziyo, çok kral sesi vardır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)